Nové čubadýlko Cube Stereo 150 C:62 Race 29

Přidat foto

K novému kolu jsem se prvně neměl ještě alespoň rok dostat, nakonec se vše seběhlo neuvěřitelně rychle a tak mi doma stojí tato Enduro mašina.

Během týdne jsem se musel rozhodnout, zdali je tato kategorie kola pro mě vůbec přínosná, jestli není zbytečně nadkoncipovaná a podobně… Přeci jen jsem jezdil cca 4 roky na 100mm celopéru a tak jsem se chtěl víc dívat po trail kategorii. Ne že bych na něm něco nesjel(Trilogy), to vůbec ne, jen jsem ho víc a víc častěji dostával za hranu a kolo zbytečně trpělo.

Trailbike tak byl volbou rozumu. Srdce mi ale říkalo, že bych chtěl trailbike s ostrou geometrií, který Cube(cena, sleva…) nemá v nabídce. Následovala anabáze výběrů Sterea 140 27,5 a Sterea 150 29. K tomu si dva moji kamarádi pořídili nová kola, jeden 27,5 a druhý 29 enduro a každý vychvaloval to své… Podíval jsem se chytře na EWS, pochytil co je v módě, k tomu přidal svůj rozum a to, že se 29 nevzdám a objednávka Sterea 150 29 byla na světě.

Ještě musím doplnit, že pocházím z Olomouce, to znamená do terénu minimálně 10km po asfaltu nebo autem. Kolo nemělo mít plný zámek tlumiče a k tomu DH pláště. No nespal jsem pomalu každý den.:-D

Neuvěřitelné, že kolo dorazilo už koncem srpna. A jízdní dojmy po asi 150km? Ano, kombinace DHF a DHR po asfaltu prostě nejede, ale komu to vadí, když potom v terénu stříkáte blahem? Jen propedal? Stačil mi na starém kole a stačí i teď. Ano, kolo se malinko pohupuje, ale pořád srovnávám XC a Enduro. Ve výsledku letí šíleně za pedálem, rám je neskutečně tuhý a chce zrychlovat. Kolo se do výjezdu nezvedá na zadní, v prudkých stojkách stačí jen mírně zalehnout řídítka a vyjedete stěnu. V utaženém točivém trailu se chce kolu více věnovat, čekal jsem ale výrazně větší tupost. Jakmile se ale trail skloní, začíná teprve ta správná zábava, jen pohled kam chci jet a kolo se tam hned samo pošle. Je takové přívětivé na ovládání, lehce se naklápí, je akorát živé, k tomu tuhý rám. Jasně, geometrie je celkem konzervativní, žádné ultimativní enduro kladivo ale univerzální mašina na celodenní brouzdání hor, lesů, bikepark, trailcentrum, motání se kolem domu.

Hodně jsem byl rozpačitý z projevu vidlice a brzd. Do vidlice museli jít dva tokeny, dva už v ní byli, což mě překvapilo o to víc. Při brzdění chodila se dvěma tokeny do zdvihu až nepříjemně často, dorazy přicházeli už při středních nerovnostech. To samé čeká do budoucna i tlumič ale není to tak hrozný scénář jako vepředu. Čtyřčep v kombinaci s tímto tlumičem je asi hodně lineární.

To brzdy vidím jako největší slabinu, už se docela zajeli a zadní brzdu jsem musel odvzdušnit, ale pořád jsou takové nijaké, svádím to na nezvyk po celoživotní zkušenosti se Shimanem. Každopádně se ještě zlepšují a přední masivní 4-píst, mi již připadá výkonem dostačující. Mají i dobrou modulaci, jen to chce větší sílu na páku.

Další věc co mi hlava nebere je adaptér 6 děrových kotoučů na CL, hold výrobce asi musel dodržet nějakou super smlouvu Magura vs. Fulcrum, každopádně zatím nedělají potíže… Tím se dostávám ke kolům, 28 drátů na řádění mi nepřijde úplně vhodné ale zde je také brzy na hodnocení.

Co půjde do roka pryč je teleskop, je to vlastně Tranz-X, kamarád má na svém Cubu taky a po půl roce chytl neskutečný vakl a má vymlácená pouzdra. Dál vidím potenciál ve zlepšení u kazety, kde bych si dokázal představit XD ořech a 10–50 kazetu. 30z musím říct, že je po letech ježdění na 32z 10–50 konečně to právě ořechové ale 11z pastorek už někde nestačí. Mám ale rád do prudkých kopců motat nohama a nechodit pěšky.

Pokud někdo shání v dnešním světě moderních enduro geometrií univerzální enduro, je tohle Stereo přesně ono. Jelikož neskáču (ještě:-D) a chci si posunout hranice rychlosti a techniku v různorodém terénu, tak jsem za kolo neuvěřitelně šťastný a těším se sním na další dobrodružství.

(vloženo 8.9.19)

atak10 atak10
Ohodnoť bajk: (4.6  / 54 hlasujících)
Značka Cube
Model Stereo 150 C:62 Race 29
Modelový rok 2020
Velikost 20
Hmotnost 14,3 (vč. pedálů)
Rám C:62 Monocoque Advanced Twin Mold Technology, ATG, ETC 4-Link, ISCG Mount, Boost 148, AXH
Vidlice RockShox Lyrik Select, 110x15mm, Tapered, 160mm
Tlumič RockShox Super Deluxe Select+ DebonAir, 185x55mm, Trunnion Mount
Hlavové složení FSA Orbit I-t, Integrated, Top 1 1/8", Bottom 1 1/2"
Kliky Sram X1 1000 Eagle™ DUB 30T, Boost, 175mm
Středové složení Pressfit Sram Dub
Měnič Sram GX Eagle
Řazení Sram NX Eagle
Převodník 30z
Kazeta Sram NX Eagle 11-51
Řetěz Sram SX
Náboj přední Fulcrum 15x110mm
Náboj zadní Fulcrum 12x148mm
Brzda přední Magura MT Thirty 4-píst 203mm
Brzda zadní Magura MT Thirty, Hydr. Disc Brake 180mm
Ráfek přední Fulcrum Red 55 EM, 28/28 Spokes
Ráfek zadní Fulcrum Red 55 EM, 28/28 Spokes
Pedály Shimano PD-M520
Řídítka Race Face Chester 35, 780mm
Představec Race Face Aeffect R 35
Sedlovka CUBE Dropper Post, 31.6mm, 150mm
Sedlo Selle Italia X-LR Superflow
Pláště Maxxis Minion DHF, MaxxTerra/EXO, Tubeless Ready, 29 x 2.5 WT, Maxxis Minion DHR II, MaxxTerra/EXO, Tubeless Ready, 29 x 2.4 WT

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
lillawoort
lillawoort

11.9.19 13:09

atak10
atak10

10.9.19 22:59

Mám přesně 180cm. Osmnactku určitě ne.

Reagovat
madcat
madcat

9.9.19 23:37

Na jak velkýho člověka jsi si tu 20" koupil? Já vo tom taky trochu přemýšlím, a se svejma 180 cm nevím, jestli 18" nebo 20"

Reagovat
atak10
atak10

9.9.19 21:21

Děkuji děkuji :-)

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

9.9.19 19:21

AleZ80
AleZ80

9.9.19 18:32

Tomuto výrobci jsem nikdy nepřišel na chuť, ale tohle se mi líbí.

Reagovat
vpa007
vpa007

9.9.19 09:31

Hm.. pěknej stroj, za mě fakt povedený ;-)

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

9.9.19 07:28

Mas to pekne! A At slouzi… i sam Remy Metalier jim dava nazrat…btw.Ted jsou v Nemecku slevy na Cube 150 C68 TM- cele v kashime&karbon komponenty a tam uz vymenis jen sedlo a plastove pedaly, co ke kolu prijdou ;). Jinak co se tuhosti tyce, tak to jsou tuhe „elektro“;) ramy…vlastnim 140 hpc tm na 27kach a je to tuhe jak sviň i presto ze CS je z hliny (oproti exNomadovi3 tam asi v tuhosti moc rozdil necitim), a s kratkou CS to jde do vzduchu hodne dobre…do tlumaku dpx2 jsem narval nejvetsi token co tam vlezl (myslim ze 0,6),jemne pritahl lsc a o nejake linearite neni vubec reci, alespon pri mych 81 kg, do vidle 150 sly 3tokeny (pak jeden pryc)a OK, air shaft na 160mm uz ceka, a mohlo by to by tutifruti.

Reagovat
atak10
atak10

9.9.19 00:47

Omlouvám se za špatný měsíc, samozřejmě srpen.:-D už opraveno… Sadu NX beru právě jako budoucí zlepšení, řazení paradoxně chodí na jedničku, kazeta je taky lepší než GX, nic necvaka a je jakoby přesněji vyrobená. Jen ten rozsah.

Reagovat
kubad
kubad

8.9.19 20:48

nelíbí se mě designově boky plášťů, ale to je věc majitele, osazení NX na tamhle už vůbec nechápu , ale to je spíš na Cube, někde se ušetřit muselo

Reagovat
Lišák
Lišák

8.9.19 20:39

Kolo super, ale nerozumím tomuto:

Neuvěřitelné, že kolo dorazilo už koncem října. A jízdní dojmy po asi 150km?

To kolo máš už skoro rok a najeto jen 150km?

Reagovat
atak10
atak10

8.9.19 20:22

theedge: děkuji a děkuji hlavně za postřehy, podle nich jsem se taky hodně rozhodoval. Mám taky 75kg:-D Ale je to asi jak píše Mirorek2 že na 160 jsou automaticky 2

mirorek2: S tuhostí jsem se možná nechal unést v porovnání se starým kolem. Je pravda že ani nemám porovnání s konkurencí takze je pro mě teď tuhé až až.

Reagovat
DaD
DaD

8.9.19 17:58

Fajné kolo, vyčerpávající popis a foto. Za 5*

Reagovat
mirorek2
mirorek2

8.9.19 17:51

Lyrik na 160 má základ 2 tokeny, je to jako na 180mm bez tokenů. Přidat dva je celkem ok.

Musím zkusit nějaký ten nový model, předchozí stereo karbon je teda vše, jen ne tuhé.

Reagovat
theedge
theedge

8.9.19 17:40

Tak gratuluju a jsem rad ze je spokojenost :-)

Jsem s kolem taky maximalne spokojeny. Super univerzal ktery toho z kopce zvladne hrozne moc a pritom i slusne jede. Prijelo ti hodne rychle.

Jen koukam na ty tokeny v tom Lyrikovi. Mam tam 2018 a je fakt hodne prograsivni. Se svymi 75kg jsem tam nechal jen jeden token.

Reagovat
goofy
goofy

8.9.19 16:57

29 moc nemusím, ale tyhle čuby se mi líbí… Otázkou je, jestli si na 29 techniku posuneš, nebo se „budeš jenom vozit“… :-)

Reagovat