Konečně si můžu odškrtnout tenhle monumentální kopec … 2× ;-)
(vloženo 5.9.19)
11.9.19 13:10
Jel jsem z Ventoux do Bedoinu během TDF den před tím než tam Froome běžel bez kola nahoru. Nahoře solidní uragán, lehcí cyklisté s vysokými ráfky padali do plůtků, zejména když nečekaně fouklo mezerou mezi karavany (se mnou to skoro ani nehlo. mám s kolem přes metrák a nízké ráfky), takže pak etapu úplně nahoru raději nepustili. Celé stoupání bylo obsypané tisíci lidmi různých národností, stovky Kolumbijců, kteří šli nahoru pěšky z Bedoinu, francouzští důchodci v karavanech kempující tam preventivně už týden, skupinky podivínů nacvičující choreografie, aby byli v televizi, pohodáři grilující přímo u cesty, podnikatelé prodávající limonády a spousta dalších. Atmosféra neskutečná, taková nebyla ani na Tourmaletu a tam to letos byl mazec.
Ještě kousek sjezdu dolů ;-)
Mám úplně stejnej pocit, mě ta místa, kde je plno lidí a auta a vůbec provoz už vůbec nebaví. Centrálni Dolomity, Stelvio, VelkýGlokner a tak. NejhezčÍ jsou tichá, zvedající se údolí a rokle s nějakým potokem, kde skoro nikdo není, klid, nějakej ten krkavec a tak… Ne, vážně. Ale pár vyjímek, jakkoli provařenejch a teda frekventovanejch, teda furt je. Třeba Gavia, Agnello, Izoard krz Casse Desert a hlavně teda ten Ventoux. To je magická, strašná hora. Něco neuvěřitelnýho. A k tomu z jedné strany Avignon, z druhé echt Provence a verdonskej Velkej kaňon… To se nedá nic dělat, ať je tam chvílama lidí, kolik chce. .
Máš určitě pravdu akorát mně to nevycházelo logisticky a taky jsem v okolí Bormia nikdy nebyl víc, jak dvě noci… Takže zatím dvakrát ze Santa Marie (+ jednou na Umbrail) a jednou z Bormia. Jestli to někdy zkompletuji netuším, protože na mě je Stelvio už moc komerční. To bych spíš v tomto směru zkusil Faunieru, kde mi chybí výjezd z Ponte Marmora, ale počkám si, až tam bude lepší asfalt :-).
Zbyněk: omlouvám se; sž teď jsem si všiml, že jsi o té soutězce již také psal.
Ale jinak – při bší úctě etc. : kdo nejel Stilfserjoch z Prata, nebyl na Stelviu! :) Fajn je, vzít to třeba z Bormia ke švýcarské celnici, sjet tama do Švajcu a pak vyjet ze seberu a zas dolů. Hezkej švih. (Pokud člověka teda nepřekvapí nahoře bouře s deště a sněhem, což se mi tam jednou stalo. :)
Jo, třeba ta rokle právě do Saultu z Villes sur Auzon přes Monieux – pokud si vzpomínám. Nicméně Ventoux je Ventoux a měl by se pojednat ze všech stran. Stojí to za to. :)
My se ani nesnažili o násobný výjezd v jednom dni. V oblasti je spousta dalších věcí k vidění a ježdění ;-)
Cioran:
Já jel Ventoux vždycky při tranzitu do Pyrenejí a ono nebylo moc prostoru pouštět se do větších akcí :-), takže „jen“ z Bedoinu. Zpět jsme jeli na Sault a soutěskou Nesque do Villes sur Auzon, kde jsme měli zázemí. Je to docela hezký okruh. A to typické počasí tj. vedro + protivítr jsem tam nikdy nezažil… Jo a Stelvio z Prata taky nemám vyjeto, jen dolů :-)
Hezky pekne. Ja mozna nekdy az nebude vedro a foukat ;-)
pěkně;-)
Ventoux (stejně jako Stelvio) se má přejet a vyjet ne z jedné, ale hned z obou stran! :)
No, je tam taková možnost to trochu odrbat – tu jednu stranu nejet z Bedoinu, ale ze Saultu.
Na větr jsem se ptal schválně, protože jsem tu jel třikrát (vždy od Bedoin) a z toho ve dvou případech bylo bezvětří a jednou foukalo do zad… jo a dvakrát trochu pršelo :-). Jinak to vypadá na fajn akci.
Poprvé z Bedoin (což mi přišlo jako větší rubačka, ale roli hrálo asi i to, že jsme byli utahaní z předchozího ježdění a taky jsme začli stoupat na kopec dost pozdě, takže bylo horko.) a podruhé z Malaucene, což mi přišlo lehčí a taky hezčí (ale zase, byli jsme odpočatí a začli o dost dřív.) Počasí ideální, vítr v pohodě.