CAADX 105 SE 2019

Přidat foto

Kroska, gravel, commuter, dojížďák, vyjížďák, přejížďák atp.

Na tom kole je papírově úplně všechno špatně: hliník, RU vzadu, nemá hydry, BB30 …

… ale byla to srdcovka a láska na první pohled. Navíc ta barva… :-)

Po třech sezónách na silničním hliníkovým Allezu s 28mm pláštěma jsem doznal, že už stačilo a chtěl jsem k fullu něco více univerzálního. Allez (mimochodem fajn kolo) se povedl prodat a nic nebránilo odklepnout objednávku na evanscycles, kde ho mezi tím 2× zlevnili.

První pocity po 45km jsou super. Kolo v 56 mi sedne, jak prdel na hrnec. Překvapila mi subjektivně daleko vyšší tuhost, než Allez s FR Quattro.

Pláště WTB riddler 37mm jsem zkoušel jen za sucha, ale v terénu mi budou stačit. Na asfaltu jedou slušně, ale plánuju druhé záplety s hladkýma pláštěma.

Lankové TPR spyre po odmaštění kotoučů a zajetí desek brzdí solidně. Hydry z MTB to nejsou, ale brzdí líp, než ráfkové dual pivot ultegry se Swissstop botkama. Jedenáctková 105ka chodí hezky, takže po funkční kolu nic nechybí. Převody 48/32 + 11–34 jsou akorát.

S SPD520 to má 10.4kg. Prostor je určitě v zápletech (wtb19 s formula nábama mají přes 2kg) a obutí (plášť 430g, duše 180g…). Určitě v CX setupu půjde na bezduše. Silniční variantu obuju do stávajících Challenge PR 27mm, které jsou podstatně lehčí. Další odlehčování neplánuju. Kartonovou origo sedlovku už jsem jednu zlomil a zlomeny rodla a představec jsem tu už taky viděl. S 93kg nechci žádný ultralighty :-)

Naopak za pár týdnů dostane blatníky ;-)

Do našich bajků se mi to dávat nechce, když vidím, co se tam odehrává. Pokud někoho zajímají detaily, tak zde https://www.evanscycles.com/…ike-EV338207

(vloženo 3.9.19)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
tromboonen
tromboonen

6.9.19 09:41

plzak: dík za tip na blatníky, viděls tyhle? Různý barvičky, ta modrá asi nebude přesně sedět k té na rámu, ale třeba s tou zelenou by to na to kolo možná sedlo??? Zvenku je jenom linka, plus ta samá barva zespoda… já mám dánského oceláka v lahvově zelené metle, tak trochu se tváří jako veterán, ta zelená by asi byla moc světlá na něj, ale mám cukání vzít ty matné černé ještě se zástěrkama a světýlkem/odrazkou vzadu a ty linky tam udělat růčo… a dokonce mě láká ta oranžová co tady měl nedávno někdo na Ukrajině, pěst na oko a Gulf Racing to se zelenou nebude, ale možná bych tím pojednal i mufny, je to dojížďák, ale oblíbený, jen aby se pak někomu nelíbil až bude někde zamčený, už teď jsem měl trochu obavy, ale ani Biopace evidentně už není v módě a nikdo si toho ani nevšimne…

Reagovat
plzakj
plzakj

6.9.19 08:58

Tam je velkej rozdil v plastich (420 vs 200) pres to, ze jsou ti riddlery super a na gravel 37 intelativne lehky proti konkurenci. Ty rafky i19 taky asi nejsou zadny jebky. Ale naby budou no.

S to jeste tohle je “SE” model, jako ze vic silnicni. Normalni CX varianta CAADX mela i na 105 kola horsi a rafky, ktere jsou jen na duse…

Reagovat
Honzis
Honzis

6.9.19 08:41

někde se ta cena udělat musí, na druhou stranu celkem nechápu filozofii značek dávat takový jebky a těžítka i na relativně slušná kola, copak se kolo na 105tce bere jako „pro rohlíky“?

Reagovat
plzakj
plzakj

5.9.19 19:55

@Kubiczech: na tvy fotky jsem koukal a mas to tak trochu nasvedomi :-)

Jinak vcera jsem porovnaval tovarni obuti s FR600 od mistra Wella na silnicnich 30mm plastich a rozdil je cca 1kg! Vahy jsou vcente kotoucu, kazety (tovarni 105 11–34 vs ultegra 11–32) a dusi.

Takze WTB i19 s formula nabama nic moc. Hlavne to zadni je strasna kotva i bez kazety.

Reagovat
Kubiczech
Kubiczech

5.9.19 15:31

Tak je tu další. Fakt hezký!

Reagovat
well
well

4.9.19 17:50

Na tyhle brzdy mám jen ty nejhorší vzpomínky. Až pojedeš z Vysoké dolů, tak uvidíš proč. Kolo je hezký, barva luxusní a za tu cenu se to fakt povedlo.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

4.9.19 16:38

plzakj: Naopak tady je všechno správně ;) A co se odehrává v našich bajkách?

Reagovat
plzakj
plzakj

4.9.19 11:46

@Honzis: jo 48/32. Opraveno, diky.

Reagovat
miťo
miťo

4.9.19 11:30

Spyre se fakt musí umět nastavit. Mít páku v max.otevřené pozici a při zhoblování desek nesahat na stavěcí šroub bowdenu. Desky dotahovat trojkou imbusem ze stran. Dá se s tím jezdit i v Alpách, ale při přechodu na silničku, kde mám brzdy 105 řady 7000 plus Kool Stop špalky chytnu za páky a skoro jdu přes řidítka.

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

4.9.19 11:19

Tu barvu snad potom obšlehli na evansu pro pinnacle arkose :) (měl jsem ho taky jen kvůli té porno barvě). Každopádně když jsem potom šel do kartonu se sramem…no raději ti ani nebudu popisovat rozdíly :)

Reagovat
p@X
p@X

4.9.19 11:04

Spyre spousta lidí neumí vůbec nastavit, ještě donedávna jsem nebyl schopen brzdit ve spodním úchopu.

Reagovat
vpa007
vpa007

4.9.19 11:03

Mechanický Spyre jsou úplně vpoho. Mám je na RX s Deore deskama a XT kotoučema a ubrzdí to naprosto vpoho i mých 93–95 :D. Ale jako jo, nemá to ten sametovej chod téměř bez odporu, což ale ní nic zásadního. Je to prostě mezistupeň mezi mech. čelistovkama a hydraulickými kotouči.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

4.9.19 10:51

vypadá to docela dobře

Reagovat
deekay
deekay

4.9.19 08:23

mito: Mam stejnou zkusenost jak ty :)

Reagovat
miťo
miťo

4.9.19 08:23

Super kolo. Jen nesouhlas, že Spyre brzdí líp než silniční brzdy ;-)

Reagovat
deekay
deekay

4.9.19 08:20

Klidne to do bajku dej a kasli na to, co se tam odehrava :)

Tahle barva je luxus. A kdybys chtel jeste vylepsit TRP spyre – desky KoolStop D620 mi fungovaly lepe nez originaly. Pak jsem zamenil za hydry, protoze v tech Spyre jsem proste nejak nemel cit, diky silne vratne pruzine, specialne, kdyz se jelo na oslizlem, zablacenem, mokre listi atd.

Zvlastni je, ze tobe to s 93kg prijde tuhe, me s o 20kg mene nikoliv :D Ale ono prehnana tuhost je pak v terenu trochu naskodu, u tohoto typu kola, takze v pohode.

Reagovat
Honzis
Honzis

4.9.19 08:16

otázky co je špatně radši neřešit, hlavně ať slouží a líbí se, neb co je ti platný kolo za 200táců co bude stát v garáži, že jo. Akorát převody jsi asi chtěl napsat 48/32, na 38z ta pila fakt nevypadá. A jestli fakt za 835 liber, tak myslím není co řešit, dobrá koupě

Reagovat
plzakj
plzakj

4.9.19 06:08

Já doufám, že už to konečně řeší problém N+1 kola :-)

Ad blatníky: asi SKS Bluemels 45mm. Všichni je doporučujou. Černý, matný.

Reagovat
vpa007
vpa007

4.9.19 00:06

Supr stroj. Tomuhle už taky po pár letech odmítání rozumín :D

Reagovat
tromboonen
tromboonen

3.9.19 23:38

Dyť je to pěkný, s PR Challenge to na asfaltu pojede dobře. Jaký se tam chystáš dát blatníky? Bělouš je asi taky dostane, mám tam miniV, místa dost, když tak trochu dobastlím.

Reagovat
TK75
TK75

3.9.19 23:04

To je opravdu moc pěkná barva.Dobře si vybral

Reagovat