To máte tak, můj známý má známou, ta známá se zná s jedním, ten jí jednou… Ne, počkejte, tak to nebylo. Bylo to jinak takto, má známá má dobrého známeho! Tak a ten jeden dobrý známý se přes druhého méně známého najednou s tou známou… Zpět, ta dobrá známá, přes tu druhou známou se znala s jedním od vedle a ten jí… Počkejte, dobře to bylo, vy mě matete. Začalo to totiž od toho druhého méně dobrého známého, který se původně neznal s tou jeho dobrou známou, ale poznal se s tou její neznámou a pak… A teď jsem to opravdu spletl. Ten první měl s tou známou, vlastně najednou neměl. A to neměl ani ten druhý, ono to totiž mělo být tam a když ne tam, tak mělo být vedle, jenže nebylo vedle a ani tam. Ano, teď je to správně. Právě, že to nebylo tam, by ještě ten známý nějak něco, ale průšvih právě byl, že ono ani vedle a vůbec nikde nic. Po čase se našlo čirou náhodou někde úplně jinde. Ano, tak to opravdu bylo. Bylo totiž úplně někde jinde, než se doufalo, že je, nebo spíš, že mělo být. Důležité v celé věci je, že ani vedle a ani tam, co mělo a už vůbec ta známá. Ano, ono se totiž už ani nedoufalo, že něco někdy někde. A vidíte, najednou ten dobrý známý povídá, že je to u té neznámé, totiž jinak, že je to u té druhé nedobré známé, zkrátka ta to přece má už od začátku. Cože? No to kolo přece, já to nenapsal? Ale prosím vás, vždyť je to od začátku jasné.
(vloženo 14.6.19)
Značka | Colnago |
Model | Super |
Modelový rok | 1980 |
Velikost | 60 |
Rám | Colnago Columbus SL |
Vidlice | Colnago Columbus SL |
Hlavové složení | Campagnolo Super Record |
Kliky | Campagnolo Super Record |
Středové složení | Campagnolo Super Record |
Přesmykač | Campagnolo Super Record |
Měnič | Campagnolo Super Record |
Řazení | Campagnolo Super Record |
Převodník | Campagnolo Super Record |
Kazeta | Regina |
Řetěz | Sedis |
Náboj přední | Campagnolo Super Record |
Náboj zadní | Campagnolo Super Record |
Brzda přední | Campagnolo Super Record |
Brzda zadní | Campagnolo Super Record |
Brzdové páky | Campagnolo Super Record |
Ráfek přední | Campagnolo Super Record |
Ráfek zadní | Mavic GP4 |
Dráty | Berg |
Pedály | Campagnolo Super Record |
Řídítka | Cinelli |
Představec | Cinelli |
Sedlovka | Campagnolo Super Record |
Sedlo | Cinelli |
Pláště | Clémnet |
Super farba .
Ano. A ještě – malej Franta Beránek vždycky říkával: „A nezapomeňte, že Lažánky končí až v Braníškově!“
cioran-m, a kopec k hradu Veveří když foukalo tak byl taky výživný a to nemluvím o kopci do Lažánek.
A Masi teda Masi. :)
Krásný to je, za plnej počet. Řetěz se jmenuje Sedis.
Aktuality: Byla tam – v obou případech – přec ta aproximace – tedy to „snad“ a „patrně“ – ne? Mohl bych se (jako vlastník ocelového Colnaga i De Rosy) odvolávat na vlastní pocity – tedy které kolo více „jede“ a které méně a v případě kol Masi pak na (snad :) i převažující obecné mínění, jež je staví poněkud nad ostatní ocelové rámy té doby. Dále lze – poněkud racionálněji také výše hodnotit rozdíl v manufakturní až tovární výrobě v Cambiaghu a individuální prací velkých mistrů ve Vigorelli a tehdy ještě i v Cusanu Milanino, jež se svou pečlivostí, danou způsobem výroby, přece jen musela od běžné produkce Colnag lišit.. Mohl bych se snad také odvolávat i na jakási estetická kritéria, ač tohle je vždy ošidné.
Ale tohle není tím, co jsem chtěl říct: reagoval jsem jen na nadšení kolegy, jenž napsal, že červenému kolu zde na obrázku nelze dát jinou „známku“ než tu absolutní.
Většina Colnag osmdesátých a devadesátých let byla pěkná a dobrá kola – ale to neznamená, že neexistovala (i v Itálii té doby) kola mnohem zajímavější, než Colnago s rámem z SL.
A nakonec, aby nebylo mýlky, mně se Vaše Colnago moc líbí a to své mám také pořád docela rád. :)
cioran-m – Kdo umí řemeslo, přitom neumí marketing, nikdy nebude nejlepší. Opačně to platí pochopitelně také. Takto kdysi prohrála boj firma Sony se svým špičkovým Betamaxem. Trh nakonec ovládl horší, ale mnohem více podporovaný a propagovaný formát VHS. Otázka, v čem jsou lepší Massi, Tommassini, či De Rosa… ?
Jo – a Rokla (směrem od hradu) se jezdívala na hrubou ve stoje, to nahoru člověk akorát přesně udejchal – na malou vsedě se to trochu v tempu prakticky nedalo vyjet… :)
Roman: Pěkný! :) Mimochodem: stejně je ten Prýgl – i když teď ten provoz atd., jasně – pořád takovej docela fajn, specifickej malej švih. Když jsem byl mladší, testovával jsem tam sólo „formu“. Když byl průměr nad dvaatřicet, dalo se s tím už někam vyjet. :)
cioran-m, to je jasné, že byly vymazlenější kola, to já jen tak. Jsem z Brna tak jsem si MS 1981 na dráze užil, včetně švihu s Australským týmem a následně i mistrem světa Danny Clarkem. (kdo to zná , tak jsem je protáhl kolem Prýglu), tehdy jsem
měl červené F1 SS z Reynoldu na Dura Ace, to byla celkem novinka, tak se jim kolo líbilo.
Ostatně dokladem právě té reklamy s tohoto způsobu prezemtace je i tato jeho akce na MS 81 a právě také (je-li to opravdu ono) toto kolo. Plus pompézní dary Colnág papežům, ale i Fidelovi, a dokonce i někomu takovému, jako byl a je Václav Klaus…
Roman: Jasně. Ale víš, ale dělala se v té době zajímavějši, snad hezčí a patrně i lepší kola. Faliero a Alberto Masi, Ugo de Rosa, Tommassini, Milani, "měděnej Wilier, Legnano – jen ti nejznámější a jen v té Itálii. Přestože tohle kolo, víceméně tak, jak je na obrázku, či spíše v podobě, v jáké na něm jezdíval Beppe Saronni, sám taky mám. Ernesto dokázal taky spoustu věci zvládnout také takovou tou svou – mnohdy až barnumskou reklamou.
Ano to je nádhera, a ještě v takovém super stavu. To teda opravdu závidím.
V roce 1981 se u nás konalo 54. mistrovství světa v silniční cyklistice. Campagnolo dodal a Babický sestavil cca 20 kusů těchto rozebraných kolo pro neutrální doprovodné vozy. Kola tedy cestovala mistrovstvím na střechách doprovodných aut. Znakem těchto kol je etiketa na horní rámové trubce „Campagnolo“. Jak se kolo dostalo až ke známému si můžete přečíst o něco výš :)
Natírat vlhkou zeď se prostě nikdy nevyplácí.
Takze vlhkou zeď má ta nedobra známá? Potřebovala by jí opravit.
Kolo krásný, jak nejety, není co dodat. 5*
Ale pokud znáš jeho historii a je vskutku z toho roku osmdesát… Můžu se mýlit.
Ale toto kolo bude, myslím, poněkud novější, než ta, která zde zůstala po MS. Některá jsem viděl a ta ještě třeba neměla vedení lanek pod středovou mufnou a také některé další detaily rámu byly trochu odlišné. Tohle by mělo být telaio Super asi z druhé poloviny osmdesátých let – odhadem tak rok 85–87.
Hroch obojzhivelnyj – pravda pravdoucí
šlapatko & psbiker – přečíst víckrát :)
cioran-m – ano, tak nějak to moho být
scottscott – hezkýýý, jako vždy!
Hogy – ano, ano, vypadá to tak
To vypadá, že se na tom nikdy nejelo a jen to kdosi odrbal při přepravě/skladování.
14.6.19 21:24
scott: pěkná sbírka
Parádní kolo! Jo MS 1981 dobrý ročník :) Já, ale jedu ve sbírce jen drobnosti, co se dají dobře skladovat ;)
To není pověra – Ernesto tady rozdal v jednaosmdesátým snad padesát těchto kol při příležitosti MS 81 u nás různejm bafuňářům – potvrdila mi to osobně paní Maria de Rosa – pak se s tím nedalo již nic dělat. Některý ty kola jsem i viděl.
Colnago super. Ty řádky se nedají číst. Skončil jsem číst u nějaké tety.
Akt: nevím, slyšel jsem to od známého.
Je to snad jedno z oněch mýtických červených colnag která daroval Ernesto svazu pro závodníky u příležitosti MS v Praze 1981 a která zmizela u neznámých známých?
14.6.19 18:45
jé jej, je, je, jé jej
5* tady dávám výjimečně, právě proto, abych tím nedegradoval tyhle případy, které jsou opravdu za max
5*
5*