Docasne predelano na silnicku. Jede skvele.
Koupen starší lehký rám s karbonovou vidlicí, nově přelakováno, osazeno nálepkami, celý zbytek osazen novými komponenty. Investice pod úrovni 25 tis. Kč. Zásadní výhodou je váha, cena a super servisovatelnost, nevýhodou absence diskových brzd a vedení lanek vně rámu.
Původně kolo vypadalo asi takto: https://kolo.cz/…ss-team-2008
(vloženo 10.6.19)
| Značka | Merida |
| Model | Merida Cyclo Cross Team vs. vlastní stavba |
| Modelový rok | 2008 |
| Velikost | 19 |
| Hmotnost | 10 |
| Rám | Cyclo Cross-Lite |
| Vidlice | Carbon CC |
| Kliky | SH 105 R7000 |
| Středové složení | SH 105 R7000 |
| Přesmykač | SH 105 R7000 |
| Měnič | SH 105 R7000 |
| Řazení | SH 105 R7000 |
| Převodník | SH 105 R7000 |
| Kazeta | SH 105 11-34 |
| Řetěz | Shimano 11s |
| Náboj přední | Fulcrum 77 |
| Náboj zadní | Fulcrum 77 |
| Brzda přední | Shimano MiniV |
| Brzda zadní | Shimano MiniV |
| Brzdové páky | SH 105 R7000 |
| Ráfek přední | Fulcrum 77 |
| Ráfek zadní | Fulcrum 77 |
| Dráty | Fulcrum 77 |
| Pedály | SH XT |
| Řídítka | Pells |
| Představec | Profil |
| Sedlovka | Profil Carbon |
| Sedlo | Selle Italia |
| Pláště | Challenge baby limus |
Máš to hezký a neřeš a jezdi, já koupil CX rám starej a ani pořádně nevyčištěnej jen abych měl univerzální „dvojku“, je to Centurion, až pak jsem zjistil, že byli a jsou v CX dost rozjetí, minimálně v germánském prostředí, asi není tak lehkej, ale vypadá, že i přes možná funkci dojížděče přede mnou je naprosto v pohodě, nijak moc jej nešetřím, jen občas čistím nebo vymazluju osazení, střídaj se na něm CX-silniční i staré záplety na válce a nic jej nerozhodí… jo a dej si tam ty mini-V a slušný gumy do nich, praktičtější a až na CX závody v bahně naprosto vyhovující.
No impulsem pro tu investici byl právě extrémně zachovalý až nejetý rám s karbonovou vidlicí za hodně atraktivní cenu od starého pána. Pokud to praskne, a já to přežiju, tak holt koupím novou rámovou sadu a udělám z toho asi silničku. Ale jezdil jsem spoustu kol, nejsem nejlehčí, ale nikdy mě rám ani vidlice nepraskly, a to jsem to nešetřil… teda kromě toho že občas urvu řetěz. Budoucnost ukáže. Nevidím to tak černě.
Pěkné, jen ty brzdy skoro vůbec nebrzdí (měl jsem je). Mnohem lepší jsou mini-V.
zasadni nevyhoda: investujes do 11 let stareho ramu, ktery je jeste lehky Celkem bych se bal ze to za chvili praskne, precijen je to lehky hlinik…
11.6.19 09:07