Docasne predelano na silnicku. Jede skvele.
Koupen starší lehký rám s karbonovou vidlicí, nově přelakováno, osazeno nálepkami, celý zbytek osazen novými komponenty. Investice pod úrovni 25 tis. Kč. Zásadní výhodou je váha, cena a super servisovatelnost, nevýhodou absence diskových brzd a vedení lanek vně rámu.
Původně kolo vypadalo asi takto: https://kolo.cz/…ss-team-2008
(vloženo 10.6.19)
Značka | Merida |
Model | Merida Cyclo Cross Team vs. vlastní stavba |
Modelový rok | 2008 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 10 |
Rám | Cyclo Cross-Lite |
Vidlice | Carbon CC |
Kliky | SH 105 R7000 |
Středové složení | SH 105 R7000 |
Přesmykač | SH 105 R7000 |
Měnič | SH 105 R7000 |
Řazení | SH 105 R7000 |
Převodník | SH 105 R7000 |
Kazeta | SH 105 11-34 |
Řetěz | Shimano 11s |
Náboj přední | Fulcrum 77 |
Náboj zadní | Fulcrum 77 |
Brzda přední | Shimano MiniV |
Brzda zadní | Shimano MiniV |
Brzdové páky | SH 105 R7000 |
Ráfek přední | Fulcrum 77 |
Ráfek zadní | Fulcrum 77 |
Dráty | Fulcrum 77 |
Pedály | SH XT |
Řídítka | Pells |
Představec | Profil |
Sedlovka | Profil Carbon |
Sedlo | Selle Italia |
Pláště | Challenge baby limus |
Máš to hezký a neřeš a jezdi, já koupil CX rám starej a ani pořádně nevyčištěnej jen abych měl univerzální „dvojku“, je to Centurion, až pak jsem zjistil, že byli a jsou v CX dost rozjetí, minimálně v germánském prostředí, asi není tak lehkej, ale vypadá, že i přes možná funkci dojížděče přede mnou je naprosto v pohodě, nijak moc jej nešetřím, jen občas čistím nebo vymazluju osazení, střídaj se na něm CX-silniční i staré záplety na válce a nic jej nerozhodí… jo a dej si tam ty mini-V a slušný gumy do nich, praktičtější a až na CX závody v bahně naprosto vyhovující.
No impulsem pro tu investici byl právě extrémně zachovalý až nejetý rám s karbonovou vidlicí za hodně atraktivní cenu od starého pána. Pokud to praskne, a já to přežiju, tak holt koupím novou rámovou sadu a udělám z toho asi silničku. Ale jezdil jsem spoustu kol, nejsem nejlehčí, ale nikdy mě rám ani vidlice nepraskly, a to jsem to nešetřil… teda kromě toho že občas urvu řetěz. Budoucnost ukáže. Nevidím to tak černě.
Pěkné, jen ty brzdy skoro vůbec nebrzdí (měl jsem je). Mnohem lepší jsou mini-V.
zasadni nevyhoda: investujes do 11 let stareho ramu, ktery je jeste lehky Celkem bych se bal ze to za chvili praskne, precijen je to lehky hlinik…
Nejsem si jist, jestli to byla dobrá investice…