Centurion Carbon Ultimate - Zbytkáč

Přidat foto

Od zadu

Od předu

Bokorys :)

Čína sedlovka a karbon sedlo od Ergonu - pro někoho úsměvná kombinace, ale 100% funkční a rovněž vyzkoušená

Vidlici moc chválím - zadní můstek mám rád, černou taky a prostě funguje, tak jak si vzduchovou vidlici fungovat představuji

Krabice na nářadí je nucená záležitost, jelikož rám není průchozí do sedlovky, vrtat jsem nechtěl a tím pádem baterka a propojky jsou schované v "bedně". Zamrzí tím pádem jen jeden košík na vodu, ale vejde se litrovka, nebo si někde dotankuju

Řídítka i gripy Ergon GP2 - pro někoho hrůza, pro mne léta vyzkoušená záležitost - ať to vypadá, jak to vypadá, je to prostě pro mne nejpohodlnější.

Po prodeji SUPíka Team Issue jsem chvilku vydržel jen na starší silničce, ale zastesklo se mi po kole do přeci jen většího terénu. Je to opravdu lowcost stavba, většina součástek bazar, zbytky z garáže, sedlovka a řídítka čína, nicméně odzkoušená.

Váha celkem vysoká (odhaduji na cca 11–12 kg – fakt nemám závěsnou váhu), s lehčími koly, gripy a vidlicí by se dalo kilčo, možná kilčo a půl ušetřit asi celkem rychle, ale je to dílem o penězích a dílem o ergonomii – gripy s rohy od Ergonu vážej asi 300g, ale za pár gramový silikony je vyměnit nemíním. Časem možná půjdou na výměnu kola (něco zapleteného s oblíbenejma DT 350), možná nějaké minizměny, co mne napadnou.

Co naopak měnit rozhodně nebudu je vidle – i když je to základní model Machete a má skoro 2 kila, tak je to první vidlice, která chodí opravdu dle mého přání – citlivě jak na malých nerovnostech, tak ve větším terénu.

S Di2 rovněž maximální spokojenost, chodí to v podstatě dokonale, od druhého seřízení jsem na to nesáhl, řadí to bleskově, přesně a potichu a baterka vydrží celkem dost.

Brzdy BR-M785 + Centerline kotouče (protože osvědčená a 100% funkční a tichá kombinace), mám i BR-M8000, ale nějak nechci zkoušet, jestli mi nezačnou „pumpovat“, či dělat podobné nekalosti.

Kolo je stavěno jako celkem lehký cesťák i do nepohody a tak je taky používané – dojíždění, výlety, žádné závodění či kosení trailů (to by se asi zlomilo vejpůl a při mém skillu já také :) ).

Celkově zatím velká spokojenost, je to pohodlné, při tom celkem svižné, geometrie vyhovuje – není si na co objektivně stěžovat.

PS: Kvalitu fotek omluvte, časem vyměním za nějaké z přírody – takhle jsem to blejsknul telefonem u baráku, protože proběhlo velké mytí a takhle čisté to zase dlouho nebude :)

(vloženo 23.5.19)

atty atty
Ohodnoť bajk: (3.7  / 40 hlasujících)
Značka Centurion
Model Backfire Carbon Ultimate 1.29 custom
Modelový rok 2015
Velikost L
Hmotnost cca. 11-12kg (váhu nemaje)
Rám Centurion Backfire Carbon Ultimate 1.29
Vidlice Manitou Machete Comp 100mm
Hlavové složení FSA No 55
Kliky Shimano XTR FC-M9020 2x11
Středové složení Shimano BB-MT800-PA
Přesmykač Shimano XTR Di2 FD-M9070
Měnič Shimano XTR Di2 RD-M9050 GS Shadow-Plus
Řazení Shimano XTR Di2 Firebolt SW-M9050 + SC-M9050 Display + BT-DN110
Převodník Shimano XTR 36/26
Kazeta Shimano XTR CS-M9000 11-40z, 11sp.
Řetěz SRAM PC 1130
Náboj přední Fulcrum 15x100
Náboj zadní Folcrum 12x142
Brzda přední Shimano XT BR-M785 + SRAM Centerline 180mm + organické destičky
Brzda zadní Shimano XT BR-M785 + SRAM Centerline 180mm + organické destičky
Brzdové páky Shimano XT BR-M785
Ráfek přední Fulcrum Red Power XL 29
Ráfek zadní Fulcrum Red Power XL 29
Dráty Fulcrum
Pedály Shimano PD-M540 SPD
Řídítka China Carbon 720mm 9º Backsweep
Představec FSA K-Force OS-99 CSI 80mm/6º
Sedlovka China Carbon 27.2mm/400mm, 0 seatback
Sedlo Ergon SM3 Pro Carbon
Pláště Schwalbe Rocket Ron/Racing Ralph 2.25

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
atty
atty

24.5.19 16:46

Honzis: přesně tak, co je doma, to se počítá a pokud to funguje, tak používám. Tyhle 540 nejsou od Tebe, na ty jsem narazil nedávno, ale ty Tvoje vozím na zimáku/silničce a taky spokojenost :)

Reagovat
Honzis
Honzis

24.5.19 15:33

Chválím za styl co je doma, to tam dám. Co taky furt s těma komponentama … Rohy já taky vyžaduju a na vzhled kašlu. Sice zvláštní mix, na druhou stranu když to funguje a vyhovuje, tak proč „tunit“. Ty SPD jsou moje nebo ne?

Reagovat
atty
atty

24.5.19 15:10

Zoidberg: já to tam dal jako provizorium, s tím, že buď najdu odvahu někde u středu vrtnout dírku a protáhnout kabeláž standardně do sedlovky, nebo seženu jinej rám (děravej) a přeskládám to na to, ale časem jsem zjistil, že jediné omezení je opravdu –1 slot na bidon. Jinak to nijak neruší a nepřekáží. A DI2 je prostě Di2 – chtěl jsem si to zkusit a bohužel je to hodně návykové a k mechanice se pak většina lidí nechce vracet, pokud nemusí.

Mildee: Světský jako barvičkama a nápisama? Asi jo, mám taky radši střídmější design, ale po stránce funkce je rám excelentní, tak jsem se s tou barevnou „poutí“ celkem smířil…:

vpa007: No – menší rozpočet, hodně zbytků v garáži a SRAM je tam jen řetěz (beru je kvůli rychlospojkám a jsou celkem v pohodě) a kotouče mám odzkoušený, že jsou tišší a klidnější, než IceTechy.

Tom-T45: No byl to fakt lowcost – sada a brzdy v garáži, kola, gumy a sedlo též, tak prostě zbytek dokoupenej a poskládanej.

Já to mám hozený tak, že je pro mne prvořadá maximání funkčnost věcí/kola a jak to vypadá mne celkem netankuje a neřeším :)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

24.5.19 14:38

Osobně bych to XTR radši prodal a koupil mechanické, než to řešit takto. Zbytek mola se mi líbí výraznějšímu designu navzdory. No a pro Manitou mám slabost – má první odpružená vidlice byla jejich Mach 5 SX.

Reagovat
Mildee
Mildee

24.5.19 12:20

Rám designově hodně světský, k tomu klasicky Čína v lesku a neklasicky XTR v elektrice. Neříkám, že se na tom musí jet špatně, ale za mně asi nejpodivnější stavba, co jsem kdy viděl.

Reagovat
vpa007
vpa007

24.5.19 11:00

Svérázná kombinace zajímavých komponentů (China x XTR, Shimano x Sram), ale jako jo, proč by ne, když to funguje a dělá radost ;-), takže líbí.

Reagovat
Tom-T45
Tom-T45

24.5.19 10:17

Přesně takhle nějak si představuju low cost stavbu; karbon, elektrika, XTR, … :-)

Reagovat
atty
atty

24.5.19 08:28

No právě že to mám na ježdění – co mi bude platný, že tam dám rovný klacky se silikonama, bude to sice vypadat dobře, ale budou mě bolet záda a ruce (ne, že bych to už mnohokrát nezkoušel). Takźe za mne s heslem – klidně ať je to vošklivý, hlavně, že mi to vyhovuje… :)

Reagovat
Marek.Kv
Marek.Kv

24.5.19 08:19

Ten kokpit, tj tragédie. Jinak celkem fajn koleso posílá úplně do hajzlu. Ale ty na tom jezdíš, tak je to buřt.

Reagovat
snas89
snas89

24.5.19 01:29

Fotky neřeš, už takhle to je lepší, než drtivá většina co tu je:)

O poctivě vyplněným profilu nemluvě…

Reagovat