Shimano GRX

Přidat foto

Pokud to dobře chápu, mohu udělat z mé 11s 105 jednoplacku na gravela ? :)

https://www.bikeradar.com/…shimano-grx/

(vloženo 7.5.19)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
atty
atty

8.5.19 19:20

Spartacus: elektrika mi nevadí a používám jí na MTB, vadí mi hlavně její pořizovací cena :) A jak jsem psal – pokud jsou tahy/posun totožné se silničním 10/11 sp, tak jen dobře, pak ty kombinace dávají smysl.

tromboonen: jak vypadaj kliky je mi celkem jedno, vcelku je mi to jedno i u pák (nemusí se to líbit, to chápu), ale už jsem se naučil, že u věcí jako sedlo, řídítka, páky, gripy atd. mne to, jak to vypadá, neřekne skoro vůbec nic, jak se to pak reálně drží, jak se na tom sedí atd = může se to naopak držet a ovládat výborně. Že to vypadá na první pohled celkem robusně nemusí bejt od věci – přeci jen je to sada primárně na gravel/CX/turis­ťáky, tak asi „ať je za co vzít…“. Jako u ženský :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

8.5.19 18:29

Atty: jasně, souhlasím, a třeba s mini-V bych neměl co do funkčnosti žádný problém…ale tak to je vývoj prostě směřuje k hydraulice a většímu podílu elektriky. Je to jako s auty, kde komu se lépe jezdí v autě z 90. let bez hromady elektronických „pomocníků“, ale téměř nikdo z běžných výrobců ti takové auto dnes nevyrobí ;-)

Jinak pokud máš rám na ráfkové brzdy nebo trváš na mech. kotoučovce, můžeš si ke GRX šaltrům, klikám apod. dát normal silniční 11s páky.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

8.5.19 18:17

Mě připadá, že malinko předělali někde v CADu nějaké svoje horácké kliky (podle profilace i pavouka), ale všechno je teď gravel a horák, tak trochu nebo víc, osobně se mi to nelíbí, i páky vypadaj divně, myslím hlavně tvar té gumopvé části, když je to na rodlech… no ostatně i páky jsou dneska takové skoro všechny, ale teda když to není hydraulika, tak není důvod a i tam to dovedou, když se jim chce.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

8.5.19 17:43

Jak je to s délkou osy? Lze (teoreticky) takovéto kliky použít na rámu se 73 mm širokou středovou trubkou s BSA závity? Tedy, je těch + 2,5 mm na řetězové lince vlastně prodloužení osy?

Reagovat
miťo
miťo

8.5.19 17:25

Řekl bych, že stačí vyměnit šaltr a kazetu, ostatní může člověk nechat :-D

Reagovat
Svobodník čekatel
Svobodník čekatel

8.5.19 15:53

no na cenu jsem taky zvědavý a máš pravdu, dávám přednost mechanickým.

Reagovat
atty
atty

8.5.19 14:13

Spartacus: OK, já o v rychlosti pročetl a zkouknul na videu. Tak tím lépe s tou kompatibilitou. Ty mechaniky/lanka bych furt ještě nezatracoval – je to sice „gravel“ sada, ale tím použitelná jako výletní nebo expediční a je furt spousta lidí, co na těhle kolech nechce hydrauliku, případně odmítá i kotouče.

V neposlední řadě půjde taky o cenu – tam bych očekával, že minimálně pár měsíců nebude vůbec „lidová“ (ale nechci porcovat medvěda, kterého svět neviděl :) )

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

8.5.19 12:36

Mám to správně. Mechanická myšleno jako mechanicky řadící. ;-) Že by u gravel sady dnes někdo dělal brždění lankem, by mne ani nenapadlo.

Reagovat
kamaro
kamaro

8.5.19 12:30

spartacus: máš to správně? Myslím si, že by pro jednoplacku měla být dostupná i HYDRAULICKÁ brzdová páka bez řadícího mechanismu.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

8.5.19 12:27

atty: píšou a říkají, že je to kompatibilní se stávajícími sadami. Vždy 11 s 11 a 10 s 10.

Jinak pro jednoplacku bude dostupná i mechanická brzdová páka bez řadicího mechanismu.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

8.5.19 10:54

orm: diky za info, spatne jsem koukal.

Reagovat
orm
orm

8.5.19 10:36

@KUBULA: Mechanicka verze samozrejme existuje.

Reagovat
atty
atty

8.5.19 10:24

Singlespeed: tak nemaj si kluci americký s klukama japonskejma co vyčítat – jednou něco poserou jedni, podruhý ti druzí :)

Ale předpokládám, že na tuhle sadu celkem spoléhaj, protože móda gravelu jede a kdo chtěl velkej rozsah na kazetě nebo jednoplacku, musel na Shimanu buď bastlit, nebo jít chtě něchtě do SRAMu.

miťo, kamaro: tak jsem to myslel – přídavný páky jsou pro mne super (využívám často na motání se po městě nebo s dcerou), jen jsem zvědavej na ten systém, co přemostí a asi odpojí okruh od páky, aníž by tam bylo riziko natažení vzduchu, co odvzdušňování atd. Ale snad to maj kluci pořešený a ten průšvih to nebude :)

A samozřejmě kompatibilita – nějak důsledně jsem to nečetl ani z videa nepostřehl, ale kliky maj jinou řetězovku (takže minimálně smyk jinde), poměry tahu pák a přehazky taky ještě nikdo neví – tak nějak předpokládám, že tohle bude fungovat jen jako kompletní sada.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

8.5.19 09:48

Me se to libi moc, hlavne i ty pruchozi paky a vyhoda je ze jsou na OS riditka, protoze to je u mechanik problem. Jedine co me mrzi je pouze elektricka verze (nebo jsem mechaniku prehledl?). Jsem asi konzerva, ale lanko u me porad vede.

Co se funkce pruchozich pak tyka tak ze by se dalo prez ne odvzdusnovat se mi uplne nezda, ale mozne je vse. Spis bych tam ten sroub videla jako nejakou regulaci brzdne sily… vse je ale jen domenka.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.5.19 08:52

Spartacus: Stažení ořechů a klik XTR z trhu moc o sázce na jistotu funkčnosti u Shimana nesvědčí. Aby tak nedopadlo i GRX ;-).

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

8.5.19 08:41

Ale jo, chtít na kole jednoplacku, jdu do toho. Shimano je sázka na jistotu funkčnosti a Sram se orientoval na jinou skupinu zákazníků :-) Ale i tak si myslím, že pokud sram nepřijde s mechanickým Force nebo novým Rival za alespoň trochu normální cenu, tak může přijít o dost peněz :)

Reagovat
DoomHammer

8.5.19 08:21

Vypadá to zajímavě, až budu ještě větší lemra, tak si koupím šaltr GRX, kazetu končící 42z a jedeme dál…

Reagovat
miťo
miťo

8.5.19 07:41

Přídavný páky jsem používal taky, na mechanice. Dobrá volba do sjezdu nebo rozbitých úseků, řidítka se nahoře drží pevněji než za páky. Ale pak jsem je hledal ze zvyku i na silničce a musely dolů :D

Reagovat
kamaro
kamaro

8.5.19 06:54

Myslím si, že atty mel na mysli i údržbu, resp. odvzdušňování. Je tam na tom vidět nějaký sroubek, který by mohl být na odvzdušnení části mezi třmenem a přídavnými pákami.

Každopádně jsem rád za tuto možnost – myslím tím teď celou představenou sadu i páky.

Reagovat
novas752
novas752

8.5.19 06:31

Jednoduše, když zmáčkneš hlavní páku, těmahle to jen proteče, a když zmáčkneš tuhle, odřízne to vstup z hlavní páky a stlačí to kapalinu stejně jako mtb páka.

Reagovat
atty
atty

7.5.19 23:59

Máte někdo představu, jak budou fungovat ty průchozí přídavné páčky na hydrauliku? Jen mne to moc zajímá, protože do teď používám přídavné průchozí CX páčky na lanka a je to i jeden z důvodů, proč mám z téhle možnosti radost (mít na kompletní hydraulice průchozí páčky)

Reagovat
Marek.Kv

7.5.19 23:48

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
doubeq
doubeq

7.5.19 23:14

Docela sexi…

Reagovat
Svobodník čekatel
Svobodník čekatel

7.5.19 20:33

Ty průtokový pádla jsou trošku zbytečné, ale v případě nouze jsou rychlejší než přehmatávat.

Reagovat
novas752
novas752

7.5.19 20:29

Ty kliky 48–31 jsou hodně sympatický, s 11–36 kazetou to bude na toulání se krajinou fajn. Průtokový páčky jsou taky zajímavá věc, ale tam kde se brzdí stejně většina lidí pojede za páky nebo oblouky.

Reagovat
miťo
miťo

7.5.19 20:12

Řetězová linka u klik větší o 2,5mm…

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

7.5.19 20:08

Tak je to kompatibilní se stávající 11s a 10s. Máš možnost volby. Za mě super.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

7.5.19 20:08

No do p*či. Ta jednoplacka je ultimátní porno! Zbytek je absolutně ohavnej…

Reagovat
miťo
miťo

7.5.19 20:04

Divný šaltry, nevidím páku na uchycení lanka u mechanické verze (pokud ji nabízejí) a brzové páky vypadají nekomfortně…

Reagovat

Další galerie z kategorie

Livina 15
Reyinstashot 32
gemini 7
Doyle 19
Atilla 46
kubajs mtb 10