A nutno dodat, že Gary Klein byl nezpochybnitelně jedním z nejdůležitějších (ne-li vůbec nejvýznamnějším) inovátorů a průkopníků ve stavbě moderních kol zejména v osmdesátých a devadesátých letech a že jeho rámy a kola (ať už silniční nebo horská) neměly v té době, zvlástě pokud se týče parametrů pevnosti a hmotnosti prakticky vůbec konkurenci. A o patentech a věcech, se kterými přišel úplně první a které se dnes zdají tak běžné ani nemluvě.
Práveže si myslím ze by ste mohli obsirnejsie o modeloch cenách a podobne čoby odborník na klein co to napísať ak vám to nebude na obtiaž… Myslím ze i viacerí budú radi
No on totiž není Klein jako Klein.Nebudu to tady rozepisovat proč.Pro zajímavost pevná vidlice k rámu Klein Adroit STRATA se prodává mezi 30 až 40 tisíci samozřejmě ve výborném stavu.
Co se týče ebay tak,tam se většinou topovky neobjevují.Sběratelé komunikují mezi sebou.
Například nyní se prodává Attitud myslím z roku 1992 nový za 2800 euro.
Tak Klejnů se udělalo za ta léta hodně a opravdu ceněné jsou jen ty z Chehalis a mezi silničkama teda QuantumPro. Ale z Kleina nikdo GTO /nebo Jaguara XKSS/ nedělá a nedělal. V takové pozici je, záleží-li komu na tom, vška bezpochyby třeba Trecia Amelia Rivy nebo některé rámy Faliera Masi. A z americké produkce se tomu blíží Spectrum, silničky Chance, Weigle, Sachs.
Zoidberg: jasný, chápu, každej jsme jinej a někdo prostě tyhle starší a trošku raritní kola miluje a představuje si je jen ve stavu a osazení, jak na ně před 20–30 léty „slintal“ třeba ještě v „kapitalistických“ katalozích (taky jsem tehdá slintal :) ).
Jen jsem tím chtěl prostě říct, že nějakej švýcar to má doma uź třeba 25 let (nevím, jak je přesně tenhle typ stare) a tak na tom ke spokojenosti klidně furt jezdí, třeba i do města na nákupy. Proč taky ne, že jo?
atty: Však jo, tak je to ale skoro se vším. Pro většinu lidí jsou známky takové ty zubaté papírky, co se lepí na obálku, ale vysvětluj to filatelistovi. Stejně tak mince jsou taková ta kovová kolečka, co se hází do automatu na kafe, ale… Osobně bych tohoto Kleina měl doma rád. Občas bych se na něm projel, ale nesčetněkrát bych o něj doma „zavadil“ pohledem a měl z něj prostě radost.
Nezpochybňuju kvalitu, nebo historickou hodnotu, ale když zadám třeba na ebay tenhle rám, vypadne mi jich celkem dost a za poměrně nízké ceny. Takže toho je mezi lidma asi celkem dost. Z toho mi tak nějak dává smysl, že to zas takové Ferrari 250 GTO nebude (tím myslím ten statut „jednorožce“) a tak na tom prostě lidi do teď jezdí, klidně jako na zimácích a „obyč“ kolech do města. Kolo je pro mne „jen“ kolo a dávat všechno do absolutně původní podoby, složitě a draze renovovat a pak se svátečně jednou za měsíc projet mi prostě přijde hodné jen absolutních nadšenců (neberu jim to, pokud z toho mají radost). Jsem asi „prase“, ale mít tenhle rám doma, klidně na něj pověsím potřebné (a nedobové) součástky a budu s ním jezdit jak na výlety, tak klidně na nákupy.
Švýcarsko, jinej svět… Tady by z toho byli všichni posraní, tam je to spotřebák. (Což nemá být žádná kritika, prostě jen konstatování)
pseudoznačkomilské modlářství :D
Tahle barva je boží, hlavně že neskončí na zimáku u Pavky :-)
To kolo jezdí a to je důležité … fetišismus a pseudoznačkomilské modlářství stranou :-)