EX-Ghost (custom) FRAMR 2016

Přidat foto

(další fotky doplním snad během víkendu, případně až bude fajn počasí, včera jsem dostavěl a jen se jel na dvě hodinky projet…)

Bacha, je to román; popis a poznámky nahoře, story dole.

  • Tohle kolo se mi fakt líbí; XXAMR a Rioty osobně považuju za nejhezčí kola v kategorii, navíc je v posledních letech dost neobvyklé, aby kolu opravdu slušela bílá vidle;
  • Pro mě osobně obrovský posun vpřed, po minulém Haibike Q.XC (upraveno na trailbike 135/140mm) je to úplně jiný ježdění. Včera jsem na první projížďce zkoušel jen „městský terén“ (zídky, schody, obrubníky, atd), to kolo mnohem víc podrží, je takové… přátelské :)
  • O velikosti se ještě zmíním, jsem rozhodně na spodní hranici (mám 180cm a spíš delší tělo a kratší nohy), na délku je to úplně super, ale na výšku je to fakt na hraně. Je mi jasné, že jsem adept na moderní geo (hodně) nízké-dlouhé, třeba příště;
  • Místy dost budgetové osazení (tlumič, kokpit, kola, v zásadě i sedlovka, ale o tom níže);
  • Fanoušek Shimana, no. Mimo kliky komplet XT, kliky výhledově nějaké víc gravity (Zee, Siant, … prostě se mi líbí) a kratší (teď jsou 175), po letech s převodníky od AB tentokrát zkouším Garbaruk (od AB neměli zrovna skladem 32z), na zkoušku jsem vzal řetěz od Sramu (X1 jako hlavní, 1110 jako náhradní – oboje stojí pár korun); 1×12 mě pořád láká, už jsem uvažoval o XTR řazení a NX Eagle šaltru, ale s ohledem na náboje jsem se na to zatím vykašlal (11-XX kazetu pro 12sp nechci, to zásadní kolečko navíc je podle mě 9 nebo 10z);
  • Kola i obutí z Bike24, za super cenu (kola za 140EUR, pláště P i Z v top specifikaci po 13 EUR); snesl bych širší ráfky, ale žádná tragédie; včera z náročnějších povrchů jen štěrk a tráva, ale ty Fat Alberty mě fakt překvapily, držely moc dobře, asi to akorát nebude ideál do mokra, soudě podle vzorku. Nasadit a nafouknout je bylo fakt peklo, zlomil jsem dvě montpáky, nakonec se ale povedlo to nějak přetáhnout, pak to nešlo nafouknout, takže sundat, pak jsem tam nacpal gumovou pásku od Joe's (měla by pomoc usadit plášť, zdá se, že funguje), znova nasadit, už to drží;
  • Vidlici jsem kupoval ještě na minulé kolo, kam už jsem ji ani nenasadil, očekávám od ní prostě, že bude super, ale musím si s ní trochu pohrát; včera jsem měl moc nafoukáno; 160mm plus vyšší korunka je z hlediska geometrie cca jako 165–170mm u konkurence, takže hlavový úhel je oproti spec o přibližně 0,5° položený. To znamená, že vsedě přes řidítka vidím nohy vidlice až dolů, wow :D ;
  • Tlumič je jednoznačně k upgradu. Protože mi utekl na B24 CC inline za nějakých 180EUR a v bazarech zrovna nic nebylo, vzal jsem to nejlevnější v daném rozměru. Tlumič za trojku, no. Dokud člověk jede jen tak na pohodu, takové to XC drncání, tak je fakt fajn. Ale stačí dvoje troje schody dolů a pár přeskočených retardérů a obrubníků, zahřeje se a dost ztvrdne. V lese to bude předpokládám to samé, na dolekopci o tom psali v testu Qayronu Carma, ale to už jsem ten tlumič stejně měl;
  • Sedlovka… No, velikost rámu :( vyšší sedlovku tam bohužel nedám, leda bych jezdil dětské kliky, takže měnit není důvod (jestli 100mm od KS, RS nebo třeba Tranz-X je mi fakt jedno);
  • Představec a sedlo zbyly po původním majiteli, ten představec se mi fakt nelíbí, ale doma mám jen delší, takže vybírám komplet jiný kokpit, výhledově asi 35×35mm :) ; sedlo je moc úzké, asi se vrátím ke Specialized Henge.

Mno, a teď ten tragikomický příběh…

Po letech na XC HT jsem vloni koupil první full, něco odjezdil, našel limity kola a pro letošek se začal chystat na jízdu více a rychleji z kopce. Umím si tyhle věci vždycky zkomplikovat a rozhodně nevýhodně nakoupit, když se snažím o opak, takže tohle kolo mě stálo fakt hodně nervů a upřímně, moc radost z něj nemám. Byť je vlastně asi super, příběh za tím je dost debilní, dlouho už nebudu žádné kolo přestavovat. Měl jsem nabídku mj. na zánovní Scroll Pro 2018, líp osazený, vyšlo by to nakonec levněji a jezdil bych o měsíc dřív. Měl jsem pocit, že mi stačí o kousek „horší“ kolo a bude to levnější. A taky jsem ještě v krámě dostal cenovku 55 na 2018 Specialized 29" Enduro Comp, což je z hlediska designu jedno z mála kol, které se mi líbí skoro tak jako ty Ghosty. A s finální cenou za svoji přestavbu už se na tuhle částku dívám dost zblízka :/ No, příště budu vědět. Každopádně jsem prostě asi před dvěma měsíci koupil (dost) jetý SLAMR 5, vlastně jsem si ho jen chtěl vyzkoušet na posazení, protože prostě XL jsem považoval za blbost, v inzerátu jsem si velikosti všiml ex post, takže s majitelem jsme se domluvili, že si to prostě jen zkusím, měl cestu v podstatě okolo moji práce… ale překvapivě se mi sedělo fakt moc pohodlně, akorát ta výška, no, jenomže mi samozřejmě v tu chvíli úplně nedošlo, že tam nedám delší sedlovku.

Obecně nutno říct, že vůči předchozímu majiteli tady nemám výtku, kolo prodával za vcelku fér cenu, ale já jsem si moc neuvědomil, co všechno mě může při přestavbě potkat. A co mě potká. Takže, koupil jsem, odstrojil jsem, prodal vidli a tlumič, odvezl do servisu, že nechám vyměnit ložiska (i hlávko a střed), bovdeny, atd., v servise našli ještě prasklinku na vahadle → reklamace, … A tady to začíná. Se servisem jsem nebyl happy, hlavně (nejen) po stránce komunikace (reklamaci jsem si z části u dovozce musel domlouvat sám, hlávko mi dali bez domluvy Force namísto domluveného Aerozine, „o co de, dyk to je kvalitní, sám to na enduru vozim“, nebyli s to se nějak rozumně postavit k odhadu ceny, byť to nakonec bylo OK), trochu i po technický stránce, protože při výměně bovdenu natáhli krátký a to vahadlo trochu odrbali. A trvalo to měsíc. Ale, nakonec jsem si kolo vyzvedl, nic neřešil (třeba to potlučené vahadlo, měl jsem s sebou dvě děti) a už řešit nebudu (s výjimkou toho, že si u nich musím vyzvednout ještě nějaký zbytky a papíry), protože by mi z té komunikace fakt je*lo. A šel jsem přestavovat.

Během přestavby jsem bohužel zjistil ještě pár drobných nedostatků, jejichž řešení zabralo nějaký čas; zmiňovaný krátký bovden (a tahat nový bovden v tomhle rámu je fakt peklo), tekoucí expanzku zadní brzdy (zkoušel jsem ji rozdělat, roz*ebané těsnění, přední páka byla taky dost otlučená a lehce tekla u hadice, takže namísto plánované výměny třmenů M6000 za MT520 jsem měnil celé brzdy za M8000 a výhledově půjde dopředu třmen M8020; tahat novou brzdu v tomhle rámu je ještě o kousek horší než tahat bovden), řízení potřebuje důkladně stáhnout ježkem, takže jsem musel natlouct standardního ježka namísto původně plánovaného rozpěrného… Pak ještě takový drobnosti, jako když mi z e-shopu přišly brzdový namísto řadicích lanek, na což jsem přišel, až když jsem se chystal je navléct, když jsem zjistil, že klíče na kónusy má za smysluplnou sumu asi jediný e-shop v Evropě (potřeboval jsem 17 a 22mm; kupovat 4 po 700 se mi fakt nechtělo, Shimano má oboustranné 17/22 pod 300, ale u nás nikde nejsou), náš fén nestačí na to, aby stáhl bužírky okolo bovdenů vepředu, …

Každopádně kolo jsem dostavěl, trvalo to dlouho a místo zábavy to už bylo dost otravný, i kvůli dopadům na rodinný život :D. Počítám s ním ale asi maximálně pro tuhle sezónu, úplně se ztratil ten feeling „mám radost, těším se, je to super…“. Na druhou stranu musím říct, že zatím po jedné projížďce to vypadá jako kolo, které mě dokáže opravdu posunout, za což jsem moc rád, protože na limity XC HT jsem po přestěhování pod Ještěd narazil asi za týden, na limity svého dalšího kola asi po třech měsících, tohle je fakt úplně jiný level. Ve srovnání s předchozím podrží při dopadu, v zatáčce je stabilní, na můj vkus fakt dost odpustí, do vzduchu jde sice o kousek hůř, ale je výrazně přesněji „předozadně vyvážený“; počítám, že po správném nastavení tlaků se většina toho ještě výrazně zlepší. Takže, třeba si na něj i zvyknu a budu ho mít rád, no.

(vloženo 3.5.19)

boo-beek
Ohodnoť bajk: (3.6  / 29 hlasujících)
Značka EX-Ghost
Model (custom) FRAMR
Modelový rok 2016
Velikost 21
Rám Ghost XXAMR ALU
Vidlice Manitou Mattoc Pro / IRT 160mm
Tlumič SR Suntour DuAir
Hlavové složení Force
Kliky Shimano SLX
Středové složení Shimano XT
Přesmykač Vodítko Shimano
Měnič Shimano XT
Řazení Shimano XT
Převodník Garbaruk Melon 32T
Kazeta Shimano XT 11-42
Řetěz SRAM X1
Náboj přední Shimano XT
Náboj zadní Shimano XT
Brzda přední Shimano XT
Brzda zadní Shimano XT
Brzdové páky Shimano XT
Ráfek přední Shimano XT
Ráfek zadní WTB STp i25
Dráty DT něco (plné)
Pedály Shimano M530
Řídítka Giant SL 800mm
Představec Da Bomb Glock 40mm
Sedlovka KS CRUXi 100mm
Sedlo SDG / Ghost
Pláště Schwalbe Fat Albert Evo TLE SS

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
decimax
decimax

3.8.19 21:59

Zdarec,i já teď přeďelávám slamra na framra, vidla pike 160mm a teď řeším tlumič monarch 216×63mm, tak snad zvolím správně to vnitřní nastavení tlumiče..

Reagovat
AleZ80
AleZ80

4.5.19 15:02

Tyto Ghosty posledních let jsou fakt krásné rámy. „FrAMR“ jsi z toho udělal jen vidlicí, nebo je delší i tlumič? Trochu to tak vypadá (na ten delší tlumič).

Reagovat
Goob
Goob

3.5.19 20:23

O kolik se tam nevleze? Vždycky to můžeš pořešit OneUpkou… nastavíš jí zdvih, jaký potřebuješ.

Reagovat
Dag
Dag

3.5.19 20:21

Nksh: je tam sedlovka 125mm. 150mm sedlovka do rámu s jejím max zasunutí nevleze.

Reagovat
nksh
nksh

3.5.19 19:44

Super pribeh, nakonec s happy endem :)

Dag: Skoro bych rek, dle fotky, ze to Lko by Ti sedlo lip…

Reagovat
Dag
Dag

3.5.19 17:51

Nechápu jak můžeš jezdit XL se 180cm. Jsem na tom výškou a parametry končetin stejně. Delší trup a kratší končetiny. Když jsem kolo kupoval, tak Lko mi přišlo velké. Jezdím Mko a je to ideální. Mám původně Slamr předělány na Slamr X 150mm. Ale když se ti na tom jezdí dobře. :-)

Reagovat
Yatza
Yatza

3.5.19 13:37

„…stačí o kousek „horší“ kolo a bude to levnější…“ jak moc mi tohle pripomina mou prvni stavbu :D A skoro bych rekl, ze napoprve dopadne stejne skoro kazdej :)

Reagovat
vpa007
vpa007

3.5.19 13:30

Hele, hlavní je, žes to vybojoval… občas je to peklo, ale takhle podle jedný fotku super job! Já se postupně taky s různejma kola podobně vytrestal a s každou novou stavbou zjišťuji, že mi zase chybí nějaký nářadí a materiál. Ale postupem času už mám doma náhradní sadu lanek a bowdenům, šroubů a podložek pod třmeny a podobnejch cípovin páč, když o půlnoci zjistíš, že ti chybí nějaká hovadina, tak je po skládání… takže metál za to, žes to vybojoval! A teď naval další fotky ;-)

Reagovat
boo-beek
boo-beek

3.5.19 12:57

To byla varianta 2, pokud bych nesehnal ty Shimano; ale moc se mi do toho nechtělo, už takhle jsem s tím kolem strávil mnohem víc času v dílně, než jsem chtěl ;)

Reagovat
Goob
Goob

3.5.19 12:18

Ty klíče na konusy… stačí koupit obyčejné plocháče a zbrousit je. Trošku ghetto, navíc je potřeba dát si bacha na popuštění při tom broušení, ale výsledek je v pohodě.

Reagovat

Další galerie z kategorie

caravelle 4
Mr.Duck 6
bazzar 0
Hodysh 0
kamaro 68
Pebe 14