Než jsem se dokopal k tomu, abych pořádně nafotil svého Kleina, tak mám doma Kleina už jiného. Je to kolo bez kousku bakelitu a poskládané tak, aby to ± odpovídalo době, takže hmotnost je na dural už relativně vysoko. Lak nafotit pořádně nejde. Je to nádherná žlutá metalíza, která v závislosti na světle má krásné odstíny zlaté.
S překvapením jsem zjistil, že dnešní nabídka nízkých stříbrných ráfků je prakticky nulová, tak tam bohužel skončil Mavic.
Poslední kousek z mé μsbírky.
(vloženo 27.4.19)
Značka | Klein |
Model | Quantum Pro |
Modelový rok | 1997 |
Hmotnost | 7,695 |
Rám | Alu |
Kliky | Simano Dura-Ace |
Středové složení | Simano Dura-Ace |
Přesmykač | Simano Dura-Ace |
Měnič | Simano Dura-Ace |
Řazení | Simano Dura-Ace |
Převodník | Simano Dura-Ace |
Kazeta | Simano Dura-Ace |
Řetěz | C9 |
Náboj přední | Simano Dura-Ace |
Náboj zadní | Simano Dura-Ace |
Brzda přední | Simano Dura-Ace |
Brzda zadní | Simano Dura-Ace |
Brzdové páky | Simano Dura-Ace |
Ráfek přední | Mavic Open Pro T |
Ráfek zadní | Mavic Open Pro T |
Dráty | Sapim Laser/D-Light/Race |
Pedály | Speedplay Zero |
Řídítka | Nitto M186 STI |
Sedlovka | Thomson Masterpiece |
Sedlo | Selle Italia Flite |
Pláště | Vittoria Corsa |
Tohle byl kdysi můj dream bike…Stále je to krásné kolo a poskládáno s citem. Dojem trochu kazí zaražená sedlovka, ale s proporcemi člověk nic nenadělá :), já mám zase opačný problém.
Tím, že dural nachází smrt podstatně dříve, než ocel, jdou alu rámy nějak mimo mou filosofickou podstatu. Tohle je však vyjímka potvrzujicí pravidlo. Moc pěkné!
Omluva za interpunkci, píšu z mobilu a nestíhám přidávat háčky a čárky
Prevareny svár se děla tak, ze se nanese základní housenka která má charakter většiny vám známých tvaru sváru u běžného rámu kola. Tento svár má určitou výšku a ostré ohraničení. Aby svár získal jemnější kresbu a aby se více rozlil do obou svarovanych dílu , tak se přejede znovu bez pridavneho materiálu. To znamená ze nad svarem krouzim jen horakem a natavuji ho.Tak vznikne svár který je nižší širší s plynulejsimi přechody do svarovaneho materiálu, tento svár rovněž nemá tak ostré rozhraní . Aby svár byl úplně hladký tak se ještě brousí chce to velikou zkušenost aby se brousilo jen ve sváru a nezasahoval brousenim do svarovaneho materiálu. Takto kvalitně zabrouseny svár má lepší mechanické vlastnosti u takového sváru docílíte jednak estetiku a jednak větší odolnost vůči praskání proto ze odstraníme ostré vrypy které vznikají na rozhraní sváru a svarovaneho materiálu. Toto opatření se nemusí dělat v situacích kdy jsou dobře dimenzovany stěny svárovaneho materiálu. U tenkostennych trubek rámu kol je to lepší opatření . Má to i zásadní nectnosti , ze jeden svár je svarovan dvojnásobným časem popřípadě desetinásobnym časem brousen, tak ze ekonomika.
#1 Na parkovisku . Predne koleso spice vyzeraju ako ,,,Tie Dye Titanium od Union .
Ringle košíky tam samozřejmě patři, jsou to nejkrásnějši, ale zároveň aji nejhorší košíky na světě. Jenomže pak by samozřejmě nastala otázka: co sedlovka- taky Ringle? Nejhorśí a nejnebezpečnější na světě. Plus vyhazováky ( ty jsou naopak ok) atd. King Cage košíky jsou neosto v pořadku, jsou to prostě jedny z nejhezčích a i funkčně nejpoužitelnějších košíků na světě. No. Ale jasně – pár Ringle ilustrací.
Ringle košíky tam samozřejmě patři, jsou to nejkrásnějši, ale zároveň aji nejhorší košíky na světě. Jenomže pak by samozřejmě nastala otázka: co sedlovka- taky Ringle? Nejhorśí a nejnebezpečnější na světě. Plus vyhazováky ( ty jsou naopak ok) atd. King Cage košíky jsou neosto v pořadku, jsou to prostě jedny z nejhezčích a i funkčně nejpoužitelnějších košíků na světě. No. Ale jasně – pár Ringle ilustrací.
Ke košíkům. Já nad tím ani nějak nepřemýšlel a automaticky tam vrazil KC, které jsem měl. Nijak mi tam nevadí, ale Ringle by bylo taky cajk. Jen teda kopii se mi tam opravdu dávat nechce a originál bude problém sehnat. Navíc jejich náchylnost k prasknutí je pověstná.
Já bych ještě, v rámci té poučné diskuse, poprosil Jardu a pár slov k tomu dvojitému svařování. Já vím jen to, že to existuje, ale technické pozadí neznám.
Jarda: tady ty základní modely nemám tak najetý, ale na klasice opravdu nikdy nebrousili.. toto je asi attitude a roky 90, 93, 96 a 97. Převzato z oldklein.com
hogy: tak jestli je rovně tak je to supr:)
No tom nikdo malý nejezdí :-) Tenhle kousek by si ovšem zasloužil důkladnou přestavbu.
Tak a mám jasno, ram je z roku 1995 svary na hlavě jsou broušené , podsedlovy a středový uzel jsou dvakrát vařené , patky spodní ramena jsou broušené horní ramena prevarovane. Lak je prášek a tam úprava plnicem nepřichází v úvahu. Závěr pro mě je ten ze vlk se nazral a koza zůstala cela a má inspirace vlastně neexistuje
Rorschach: Opticky mi připadalo rovné, tak jsem vzal vodováhu (=mobil), nakalibroval na podlahu a vodováha zahlásila zcela rovně.
Jinak to bylo v roce 2002 – tady je z tehdejšího cylingnews o tom článek. http://autobus.cyclingnews.com/…/gerol.shtml
Ale fotku toho Rebellinova podivného “speciálu” jsem našel jenom takovouhle – špatnou – je to ten tmavší modrej.
Zhruba za dvě hodiny mi bude jasno jedu se na toho Kleina podívat do Jeseníku
rorschach: Jo, kromě Rebellina teda. Ten měl od nich jakejsi speciálně pro sebe vyrobenej prototyp – bez zadniho monostay-e
Cio: Ještě k těm profíkům, myslím že borci z Gerolsteiner jezdili někdy po 2000 to Q Pro co máš ty..
Jardo, ale hlinikovy Cannondaly byly tehdy ve spojích před lakováním zakytovaný pokud vím, že…
Já se nehádám já ani netvrdím ze mám pravdu mě by spis mrzelo ze jsem inspiroval něčím co ani nebylo
J.H. – No tak jestli jsi se v broušení svárů inspiroval Kleinem, tak to bylo kouzlo nechtěného:) už toho nechám, nechci se hádat. Smekám před většinou tvých staveb, ale v duralu neexistuje nic Kleinu podobného. Možná nějaký pokusy Spešlu jako M2 a pod., ale zbytek proti tomu byly plechovky od CocaColy..
Netvrdím bruskou, ta tam nemá co dělat, vše ručně,pilníkem a smirkem, jsou věci od kterých jsem se inspiroval a byl to Klein, Cannondale a Müsing, A nechce se mi věřit že bych se inspiroval nějakýma rozplavenýma svárama, je to už dávno, ale jsem o tom přesvědčený. Mimochodem na tomto obrázku není nic detailního vidět, jako důkaz a za další u středového uzlu to skoro nikdo nebrousil, tam to bylo o hubu a pak také to tam nebývalo ani tak na očích jako horní partie. V devadesátých letech se dbalo ještě o eleganci ta patřila silniční cyklistice, až později se to začalo hrnout a svádělo se to na MTB styl. Hliníkových rámů bylo jen pár o proti oceli a i u těch chtěli tvůrci zůstat elegantní, vždyť Klein byla kultovní garážovka než jiTrek pohřbil.
Netvrdím bruskou, ta tam nemá co dělat, vše ručně,pilníkem a smirkem, jsou věci od kterých jsem se inspiroval a byl to Klein, Cannondale a Müsing, A nechce se mi věřit že bych se inspiroval nějakýma rozplavenýma svárama, je to už dávno, ale jsem o tom přesvědčený. Mimochodem na tomto obrázku není nic detailního vidět, jako důkaz a za další u středového uzlu to skoro nikdo nebrousil, tam to bylo o hubu a pak také to tam nebývalo ani tak na očích jako horní partie. V devadesátých letech se dbalo ještě o eleganci ta patřila silniční cyklistice, až později se to začalo hrnout a svádělo se to na MTB styl. Hliníkových rámů bylo jen pár o proti oceli a i u těch chtěli tvůrci zůstat elegantní, vždyť Klein byla kultovní garážovka než Trek pohřbil.
Jarda H: Chápu, že ty jako mistr broušených hliníkových svárů nebudeš chtít uvěřit, ale i toto jde bez broušení. Machr se svářečkou a pak už jen plnič a barva. A když se na to koukneš, tak jistě potvrdíš, že po zásahu bruskou a kartáčem by ta mufna vypadala úplně jinak:)
kamaro: Ono je to fakt (i když ta věc, protože je to Klein, napohled mate) opravdu kolo staré dvaadvacet let! Také mám rád subtilní zadní vzpěry, ale v té době u hliníkových rámů to prostě takřka vždy takto bylo.
Hogy: mohu poprosit o fotku tohoto Q s flitem +/- ve vodováze. Nenutím nikoho aby na tom tak jezdil, ale toto je pro mne fakt srdcovka a rád bych si nějakej obrázek uložil a nemusí to vypadat jako kolo od J. Kulhavýho:))
Hogy: Tam uvnitř není pro zavedení lanek žádné vedení? Ona ta brzdy jde udělat i po jedné straně trubky aniž by to muselo cinkat.
A ještě jedna drobnost – nelíbí se mi silné sedlové vzpěry. Mám rád, když jsou až extrémně subtilní. U spousty výrobců to bohužel vypadá, že používají obdobný profil trubky na řetězové i sedlové vzpěry, i když způsob jejich zatížení je odlišný.
Kamaro: S tou brzdou nemám problém. Ono tam pak nemá uvnitř co rachtat. Prostě nejlehčí řešení s vnitřním vedením. Osobně bych tohle řešení i preferoval, kdybych si nechal dělat rám a chtěl vnitřní vedení. Řadící lanka jsou uspořádány klasicky. Pokud by to někdo chtěl, tak předělat to tak, aby se lanka v rámu křížily, není nic extra složitého.
Archer: Vím o nich, ale neprošly sítem. I ty pláště jsem původně preferoval, no nakonec jsem opět skončil u gald. Patří tam víc.
Klein patky nenavidím + nevyměnitelná patka hazky :-) ale tvrdili, že je odolnější.
Ono toho bylo jistě víc. Třeba ty zadní mikro koncovky – než jsem se z nich naučil vyndávat po defektu na švihu kolo…
Trošku kontroverze: Uznávám, že Klein ve spoustě věcí předběhl dobu a byli jistými vizionáři (vnitřní vedení, středy, materiál, Mission Control) a jejich lakování je prostě pecka. Ale některé zdánlivé banality moc nevychytali – podívejte se na foto 8 a jak nesmyslně je udělané vnitřní vedení. Zadní brzda vstupuje do rámu zprava a vedení řazení není uvnitř rámu překřížené, takže je zbytečně ohnuté do menšího zaoblení a také odírá lak u hlavové trubky. Také mohly být před lakem zamaskovány kontaktní plochy patek, jinak se to časem stejně odírá (foto 11). Víčko na MC2 je taky celkem ohyzdné. Ale na to, že je to sériovka, tak je to vcelku dobré :-)
Archer: Ty byly taky zvažovaný, pokud vím. Ale jsou trochu mic blejskavý.
Co třeba teto rafky?
nooski: Docela peklo bylo, jak pak začali dělat, už ve Wisconsinu, ty levnější modely horských kol. Attitude a Adroit (ev. Palomina, Mantry a tak) byly samozřejmě ještě z tohoto hlediska pořád docela OK a vyšší silničky teda naštěstí taky.
Ta kvalita svárů dle všeho taky měla sestupnou tendenci viz. http://www.oldklein.com/…volution.htm U toho mého Pulse comp, který byl v roce 1996 low-end, byly sváry ne nepodobné mému starému Leader Foxu :-)
jardalee: Je docela srandovní, ve smyslu “kouzla nechtěného”, že jsi sem dal fotky právě tohoto rámu. :) Hogy případně vysvětlí, nebo taky třeba ne. :)
Jsem přesvědčen ze ty svary jsou upravované a ne jenom dvakrát prevarene, dvakrát prevarene jsou u toho žlutého a tvrdím to z pozice svářečů hliníkových rámu. Nic to ale nemění na tom ze se půjdu pogpdivat na originál , fotka není stoprocejni argument
nerozumim tomu ale tady je na bazaru s celkem detailnima fotkama https://www.cyklobazar.cz/…lein-quantum
Tady ještě jeden z údajně roku 1994. Pokud mě neklame zrak, tak střed je na těch zalisovaných ložiskách. https://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…
Tady je katalog z 1994 v rozumné kvalitě http://www.mtb-kataloge.de/…lein1994.pdf . Zabrušováno tam není. Co mě tam zaujalo nejvíc jsou použité Speedplaye! Jsem netušil, že byly už tehdá. Takže jsem už zcela v klidu ohledně toho mého :-)
Však říkám že nejsem specialista na Kleiny, ale jsem stále přesvědčený, že broušené sváry měli, aby l to rok 1994, díky těm katalogům jsem si to oživil a jednalo se o rám Quautum Pro v oranžové barvě se žlutým logováním.
Určitě se k němu půjdu na něj podívat, myslím že ho stále má, a pak teprve se budu kát a nebo zvedat nos vzhůru.
A katalog 1996 je tenhle. Mimochodem, je tam vidět, jak Jalabert jede časovku na Tour 1995 na Kleinovi, ačkoli jinak mělo ONCE nasmlouvaný Looky.
Katalogy se vždycky dělaly (teda aspoň tehdy) prakticky rok dopředu. Bylo to stejně s katalogy De Rosy, Merlinu, Serotty, Passoni a vlastně bšech, co z tel doby mám. Akorát zrovna ta De Rosa si někdy, krz dobré vztahy s Campou, vyžádala a dostala na focení novou sadu ještě dřív, než se vůbec dostala do prodeje.
Jen mě překvapuje, že v tom katalogu není už Dura 7700, když se dělá od 1996.
A jinak zrovna tenhle Klein je velmi „opravdickej“, z Chehalis, prakticky z konce vrcholnýho období firmy.
Co se těch středů týče, tak nevím, kdy od toho ustoupil. Dost tím předběhl dobu, ale imho i kvůli tomu od toho pak ustoupil. Kdyby ne, tak na tom mám Campu, protože s tou Durou bych už neměl šanci. On to tak dělal třeba i Chris Chance, od kterého bych silničku taky strašně moc chtěl, ale ta se shání ještě mnohem hůř, než ten Klein.
Jarda H: Ta fotka z katalogu je přesně ten samý rok, kdy byl tenhle rám vyrobený, i proto jsem ten obrázek z katalogu sem dával.
Jardo, Gary Klein svary na hliníku nebrousil, to by mu jako strojaři nebylo košer.
Pro ty, kteří se chtějí pokochat: http://www.mtb-kataloge.de/html/klein.html
Jardo sorry, ale žádnej klein neměl broušený sváry, vše byla k dokonalosti dovedená metoda dvojitého svařování..
Já nebývám veliký kritik, ale tady si rýpnu, mě sestavení kola jako celku nijak nevadí a drobné mouchy mě nepohoršují, mě u tohoto rámu vadí nebroušené sváry, nejsem totální znalec Kleinu, ale vím že první Kleiny měly krásné broušené sváry a úchvatné laky, to vím proto že jeden můj známí ho vlastnil a já jsem mu sem tam servisoval střed. proto že v těch devadesátých letech dávali ložiska přímo do rámu a měli tam titanovou osu s čtyřhranem .
Tento rámový set mi připadá už jako z potrekovského období, mimochodem ten obrázek z katalogu je ten pravý předtrekový s broušenými sváry. Tím jsem jen chtěl říct že tento zobrazený pro mě už tak démonický není.
khonza: inzerát z posledního Tour (č. 5). Není teda žlutej, ale asi taková ta zelenomodrá barva , podle toho, odkud se na něj člověk dívá… :)
jj Adept, Attitude 93 i Hančin Adroit i když ten už byl hodně Trekovej:) Zkusím pohledat fotky a aspoň na připomenutí to sem hodím.
V 95. stačilo dojít na závody s i Rascalem nebo Fervorem a člověk měl víc fandů než Kvasnička na Authorovi:)) – i když i ten na Kleinu začínal svojí bikovou kariéru..
Ta barva… Ta sada… A Klein… To je nejluxusnější silnička co jsem tu viděl. Jednou si musím nějakého Kleina pořídit… Ale asi neseženu Pro ve žluté.
rorschach: Pavle, už mockrát jsem ai vzpomněl, jaká velká škoda je (zvlášť dnes, když každej blbne s “gravelama”), žes dal toho svého Adepta kdysi pryč…
Rozdíl mezi výškou sedla a rodel je 8 cm. Až mi to začne připadat málo, tak ten krk zaříznu. Mám tam tak 2 cm prostoru. Na můj matematický vkus to má dlouhou zadní stavbu, ale zatáčí to naprosto perfektně. Hodit na to těžké ráfky/obutí, tak je to možná jinak, ale takto zcela bez výhrad.
O tom focení dávno vím, ale mám to tak nějak kdesi. Snad i ta snaha někoho provokovat :-) Onen červený Cannondale bude lehčí (měl by teda být), bude o něco pohodlnější a dopředu pojede snad alespoň stejně jak ten Klein.
Pro mě je to jinak takový návrat ke kořenům. Moje první silnička bylo RB RR1300 v žluté :-) Teda mnohem ošklivější žluté a to kolo nejelo. Já mám obecně s duralem problém. Nemám ten materiál na rámech rád. Strašně to drncá. A pocitově, z toho všeho, co jsem jel, jede jen ten Klein. Ale ten zas jede zatraceně dobře.
:) Jo, a abych ještě nooskiho doplnil: Cannondaly mám doma dva a dávat pryč je taky nebudu.
nooski: Tak pokavad se znate osobne, pak to spickovani trochu chapu :) RB s Borama bylo moc pekne, skoda, ze ted delaji geometrie pro strejdy s pupkem, co si ani nezavazou tkanicky.
nooski: ok :).
deekay: On teda Klein je (protože jsem upřímnej, nebudu to skrývat) poněkud specifickej a jak se často psalo, ne úplně pro každého. Jednak to byl vždycky kostitřas, ale v nástupu a v opravdu rychlé jízdě svého času nedostižnej (koneckonců, ONCE, ačkoli jinak měli nasmlouvaný Looky, jezdili na normálních Kleinech časovky !) a jednak si na něj člověk musí ve sjezdech trochu zvyknout – musí se do zatáčky trochu jakože poslat ramenem, aby sjezdy opravdu fungovaly.
deekay: my se známe osobně, sice nikterak důvěrně, ale Zdeněk je strašně chytrý člověk a je radost si s ním osobně popovídat. Ta averze vůči Cannonu je už taková obchodní značka :-) A sám považuju za nejpěknější kolo, které jsem kdy měl, RB s Borama. Sice bylo absolutně nesrovnatelné s Cannonem co do vlastností, ale ten rám mám moc rád a nikdy se nehodlám zbavit.
cio: Dik za geo. Uz od 172cm vlastne doporucujou dnesni velikost 57. Pak chapu, proc to vypada divne, navic dlouhy zadek a 74 uhly. Trochu mi prijde, ze se s tim oproti moderni geo musi zatacet jak s avii :)
Pořád nechápu, proč Ti ten Cannon tak leží v žaludku :-) Legrační sedlovka už tam je, netřeba dokupovat. Mám 3 kola bez slopingu a i na tom kole do obchodu, které je mi rámově velké, mám sedlovku vytaženou více. Ale každý máme proporce těla jiné, já třeba nemám nikterak dlouhé nohy ;-) A ještě něco ke Cannonu. Bohužel vzhledem k absolutnímu nedostatku volného času teď jezdím tak 95 % jízd na kole do a z práce. Na druhou stranu mám jednu cestu 31 km, takže potřebuju rychlé, odolné a pohodlné kolo, které zvládne nástrahy katastrofálních cest JV od krna a i samotné překážky Šalingradu. Jako bonus se mi musí líbit. Vzhledem k časové propasti čítající 18 let mezi těmito dvěma koly by mě ani nenapadlo tohodle Kleina srovnávat z mým Cannnonem. No ale když jinak nedáš, tak bych rozhodně neměnil. Pokrok tam holt je. Až mě nebude bavit jezdit rychle a budu mít zbytečné prachy na kolo určené k nedělním projížďkám, tak nepůjdu po Kleinovi, ale buď postavím nějakého pěkného Mastera v Saroni designu, nebo si nechám udělat něco pěkného na míru a bez slopingu, ten mě štve i u Cannona.
cio: Prijde mi, ze je to tu ve stylu jeden o voze, druhy o koze. na foto v katalogu je sedlovka vic vytazena. Neresim tu vubec nejaky sloping. Proto jsem se ptal Hogyho na rozmery, abych si dokazal dat do kontextu jeho proporce s geo ramu. A to, ze v katalogu byl nejaky setup taky neznamena, ze automaticky musi byt vzhledny a tak vubec :)
A narovinu, vubec netusim, proc sem furt tahas Cannondale? Nikdo ti to nevyvraci a presto to tu furt timhle tapetujes :)
To ze ten nooskiho supersix mi proste proporcne prijde mnohem hezci a vyvazenejsi a elegantnejsi je vec s kterou nikdo nic nenadela. Ani kdyby mel ten ram na sobe napsane treba Kellys. Trosku mi prijde, ze permanentne do nooskiho „nenapadne“ rejes a nevim proc :)
Deekay, Nooski: psal se tehdy rok 1996 – fotku z katalogu sem Tom dával. Vybavení při prezentaci v katalogu a také na salonu v Miláně bylo (krom řidítek, která byla ITM) identické, jako tady; samozřejmě krom pedálu. Včetně nádherné sedlovky Thomson, použité tehdy poprvé namísto Syncros. V roce 96, snad krom Gianta, slopingy nebyly a malé rámy se nedělaly (rozměry jsou v tabulce z katalogu), nápis na sedlovce byl tedy proto menší a umístěný výš; s tím se však dnes nedá již nic dělat. Jistě, bylo by možné kolo zbastlit nějakou legrační sedlovkou z Číny, ale Hogy asi nebude na tohle vhodný typ. A na “katy” si nehrajeme (já tedy rozhodně ne) a říct, že Klein Quantum Pro byla (a dosud je) vyjímečná záležitost, kdežto třeba Canonndale vždycky byl (a je) všední velkosériový výrobek je naprosto legitimní. Ten výraz (tehdy to bylo “hliník pro masy”) mám ostatně z americké cyklistické encyklopedie. :)
5*. V 97 roce jsem se rozhodoval mezi Kleinem a titanovým Merlinem. Vyhrál Merlin, ale Klein je i dneska nádherný.
cioran: Ja bych to tak cerne nevidel. Nooski si proste udelal kolo k obrazu svemu, aby se mu libilo a dobre na nem jezdilo, stejne tak, jako to dela vetsina z nas. Nevidim tam moc snahu o neco vyjimecne. Akorat je to nastrikane vyraznou barvou, coz ma samozrejme i velmi pozitivni bezpecnostni vliv :) Vyjimecnej je treba trepiho TREK, kdy taky z tuctovky, kterou TREK bezesporu je, udelal opravdu gramarsky skvost.
Oproti tomu, ne vse, co je vyjimecne, musi byt krasne, nebo dobre.
Ten KLEIN je krasnej ram, ale celkove proporcne se mi to taky zda podivne, v teto konfiguraci.
cioran: já to myslím také vážně. Kolo je to parádní, ale prostě ty věci bijí do očí. Jelikož se zde stavíte do pozice nejčastějších katů, měli byste být připraveni snést kritiku. Já se nijak nevyjadřuji negativně ke značce. Předtrekovský Klein je parádní. Pokud je něco esteticky ošklivé, bylo to ošklivé i ve své době a to ta sedlovka i rodla jsou. Shimano bylo jen rýpnutí, ale i tak dokázali schovat bovdeny až o dekádu později a to u nejhorší a nejošklivější moderní sady 7900, ale tu znáš ;-) A rada k focení bylo míněna v dobrém, prostě se to tak správně dělá.
nooski: Nechci se Tě dotknout (protože to tentokrát, zcela mimořádně, myslím vážně), ale tohlo kolo si i po všech těch létech dělá z kterýhokoli dnešního Supersixa, ať už je ex post nalakovanej na červeno nebo ne, tak trochu srandu. Ten rozdíl mezi něčím od počátku a teda jaksi přirozeně vyjímečným a něčim běžným a všedním, z čeho je snaha (byť i do značné míry úspešná) něco vyjímečnýho teprve sekundárně udělat, je zde až bolestně patrná.
Ty Speedplaye jsou tady imho jediná chyba. Ale proč tam jsou je asi jasné…
Představec má 10 cm.
Teď jsem tu galérku otevřel asi popáté a jistě ne naposledy. Až si říkám, že je škoda na tom jezdit. Jenže ona by taky byla škoda na tom nejezdit… Krásný.
Shimano 7700, Mavic Open Pro a Sellča pod zadkem, takhle nějak bych chtěl, aby vypadalo moje kolo :)
Vlastně vypadá uff :)
Hogy: Prave mi prijde, ze tady u kleina je ten predstavec kratouckej. Proto se ptam na rozmery, protoze casto fotky klamou.
Hm, tak to nemá chybu…, možná jen ty Speedplaye, Open pro tomu velmi sluší, dal bych 10 bodů, ale můžu jen 5
Trepi: Náby? To fakt nevím. Ale tohle Quantum Pro bylo (tento žlutej je z roku 97) v roce 96 možný dostat právě v galuskový verzi s nábama a dílama Tune. Rám samotnej vážil vždycky 2,7 liber, teda 1.225 kg. A vidlice Aeros (karbonová s hliníkovým krkem) měla milt 380g. Takže na tomto základu šlo i tehdy postavit už vcelku dost lehký kolo.
Kolo, které jsem si nechal svařit podlé mé chuti má horní rámovou o 6 mm kratší a o cenťák delší představec. Ale třeba mám všechny kola velké. To je k velikosti asi tak vše.
27.4.19 21:05
Hogy: nevím, vokno, ale mám je ve sklepě, tak je zítra nafotím, jen pro zajímavost
Parada. Taky mi prijde, ze by to chtelo o fous mensi ram, ale co uz :)
A paky dokopce ja taky k smrti nerad.
Kolik mas vzdalenost slapaci stred-sedlo a spicka sedla-stred riditek?
Jak jsem to na váhu nestavěl, tak ty hmotnosti přesně neznám. Rámová sada (tj. tady včetně hlávka, představce a sedlové objímky) má 1960 g. Kola pak 1563 g a zbytek nevím, pak jsem vážil už jen celek. Ale sedlovka je zkrácená, brzdové bowdeny duralové (ty ale všude už cpu automaticky).
Sedlovka bez offsetu je prostě na silnici hnusná nehledě na dobovou korektnost, kor když čouhá tak málo, že je nápis v rámu. Tvar rodel je to samé. A ještě poznámka k focení, příště to vem s řetězem na velké pile a ideálně na nejmenším pastorku. Ale kolečko je pěkné i přes tu hrůzu od Shimana se šňůrama na sušení prádla.
27.4.19 20:15
Cio nevíš co to bylo tenkrát za náby? mělo to karbonový střed a duralové osy, průmyslová ložiska, boky dural fialový elox, přední vážila 80 gramů, zadní asi 220, což byl tehdy unikát
já mám okno i když jsem na tom pár let jezdil