Klein Gossamer

Přidat foto

Tak trochu jiný lak,přelom let 93a94.

Jedná se extrémně vzácné lakování

Účinku nátěru bylo dosaženo prvním nátěrem na kole s šedým základním nátěrem, poté, když byla barva ještě mokrá, byla potažena kouřem z neosvětleného acetylenového hořáku, aby se dosáhlo jemných pásů šedé / černé (tedy Gossamer). Pak byla celá věc pokryta perleťově modrým čirým lakem, aby se dosáhlo velmi jedinečného efektu.

(vloženo 14.3.19)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
madcat
madcat

19.3.19 23:27

Tak tohle je libovka.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.3.19 08:48

Jen pro zajímavost – z článku z Velonews o jakémsi návratu aluminiových rámů.

As we all know, aluminum rapidly became the material of choice for racing bicycles in the 1990’s and early 2000’s, only to be replaced by carbon fiber, due to the new material’s light weight and ability to be shaped into aerodynamic tubes. Yet, aluminum is showing signs of a big comeback. In our recent March/April issue of VeloNews, Dan Cavallari explains that aluminum may be making a big comeback. Why? The metal’s cheaper cost and durability make it a logical choice for entry-level racing bikes, and even gravel bikes made to be raced in dusty and muddy conditions. Plus, manufacturing an aluminum frame that is compatible with disc brakes saves you big bucks when compared to a carbon one. Perhaps that’s why Specialized and Trek both have aluminum race bikes being used in the peloton, and smaller brands like State Bicycles, have stuck with the material.

In truth, aluminum never really went away.

Reagovat
Marcelus
Marcelus

16.3.19 12:14

Asi jsem se počůral,,, krása americká

Reagovat
Haryk
Haryk

16.3.19 10:17

To je ale veliká krása.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

15.3.19 17:48

Přidává pár fotek s lakování stejnou metodou. Nechci aby si si někdo myslel, že to srovnávám s kvalitou lakování Kleina, to ani náhodou. Jen chci poukázat na to, ze i v české kotlině umíme podobný styl a troufnu si říci, že o dost dříve.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

15.3.19 09:55

kamaro: ukázka jak se to dělá je třeba na videu v odkazu od 0:50. Co se popisu týká, tak ten nemám a myslím že asi nějaký přesný návod nebude. Vždy když jsem to viděl tak vypadalo „hrozně jednoduše“ ale myslím, že to bude z počátku o metodě spousty pokusů a omylů a pak se projeví zručnost lakýrníka.

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
kamaro
kamaro

15.3.19 09:21

KUBULA: Budeme rádi (alespoň já osobně tedy ano). A uvítal bych i více informací.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

15.3.19 09:11

Je to krása. To lakování je super. Jen nemáte pravdu s tím překladem ohledně autogenu. je to naopak než tu píšete. Musí být zapálen pouze acetylen, respektive se strašně malým množstvím kyslíku (skoro žádným) aby to pořádně kouřilo. Je to poměrně stará metoda lakování, mám takto nalakovanou Zbrojovku. Když to tu nikoho neurazí odpoledne přidám fotky.

Reagovat
Hogy
Hogy

15.3.19 08:05

On Klein, stejně jako třeba Chris Chance, v mnoha ohledech předběhli dobu tak o dvacet let. Třeba právě i v provedení toho středu.

Reagovat
Bebe
Bebe

15.3.19 07:05

Marcelus: to dost pochybuju

Reagovat
Marcelus
Marcelus

15.3.19 00:18

Ten Press fit střed je se závitem ;-)

Reagovat
Lsdenski
Lsdenski

14.3.19 20:02

Zajímavá barva, z pozdější éry Kleinu pod křídly Treku se mi nejvíc líbila barva Sedona Orange. Poslední verze Adroita MC3 (1999–2002) měla jednu zajímavost, dvě verze provedení rámu. Jedna verze s výměnou patkou měla i na zadní stavbě úchyt na třmen kotoučové brzdy a druhá verze měla patku na pevno bez úchytu pro brzdový třmen.

Reagovat
myreczech
myreczech

14.3.19 19:28

krásný…díky za linky na videa…

Reagovat
nooski
nooski

14.3.19 19:23

cioran: já nikterak nezpochybňuji osobu G. Kleina. Ten rozhodně věděl, co dělá. Jen jsem narážel na fakt, že to, že někdo má vystudovaný MIT absolutně nic nemusí znamenat z pohledu cyklistiky. Sám jsem se tolikrát přesvědčil, že nejhorší debaty o cyklistické technice začínají slovy: „víte, já jsem strojař…“ v drtivé většině případů pak z dotyčného padala naprosto nesmyslná moudra :-) Mimochodem Kleiny zbožňuju, sám jednoho mám – přestříkaného (v tom prsty nemám), ale v poněkud jiné lize než tento kus, v takové pralesní. Letos po dlouhé době snad zase vyjede jako základna pro dětskou sedačku :-)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.3.19 19:08

vt: Různé odstíny laků, kde hrála fialová hlavní nebo podstatnou úlohu, byly opravdu asi nejefektnější, aniž by kola s těmito laky pozbyla vysoké elegance. Včetně pozdní plum crazy, teda.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.3.19 19:03

Jo a ještě mě teď (bůhví proč teda) přišlo ma mysl, že patrně nikoho, kdo si kdy koupil jakýhokoli novýho Kleina, asi nenapadlo jej ihned (třeba načerveno) celýho přelakovat. :)

Reagovat
vt
vt

14.3.19 19:03

Asi prvni Klein, ktery se mi vubec nelibi :-) … ja chci tu fialovou klasiku.

Reagovat
ADROIT
ADROIT

14.3.19 18:39

Goob:ano

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.3.19 18:28

ADROIT.: Ano. Nechtěl jsem to však už přehánět. Když si vzpomenu na ty levné kopisty a tak… :)

Reagovat
Goob
Goob

14.3.19 18:26

„Neosvětlený“ acetylenový hořák? Google translator? Předpokládám, že origo slovo je „unlit“… to v tomhle případě znamená „nezapálený“.

Jinak samozřejmě bomba, jako všechny Kleiny.

Reagovat
sYs
sYs

14.3.19 18:24

Krásný kousek, mě na tom nejvíc bere ten ‚press fit‘ střed :o)

Reagovat
ADROIT
ADROIT

14.3.19 18:19

cioran-m:dobře zhodnoceno.

Jen dodám,že dlouhé léta spolupracoval s NASA.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.3.19 18:12

Nooski: V případě Garyho Kleina to studium na MIT jakýsi význam přece jen má. Ne tedy to, že MIT je jednou ze dvou nejprestižnějšich technik ve Státech, ale zejména proto, že kola stavěl již za studií a s podporou školy. A kontakty, které na škole získal, pak využíval i konzultacemi o materiálech s lidmi, kteří poté pracovali u velkých leteckých firem a podobně. A i jinak vypadá poněkud lépe, když šéf firmy, která vyrábí rámy, má vyštudovanou tu techniku, než když to je třeba burzovní makléř, jako byl jistý J. Montgomery. :)

Reagovat
ADROIT
ADROIT

14.3.19 17:51

myreczech: tady je postup

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
ADROIT
ADROIT

14.3.19 17:46

myreczech:Klein dělal vše ročně,tedy i laky.Například nápisy u vyšších modelů nebyly samolepky,ale byly použity masky.Nápis je lak.Firma z Německa ETOE restauruje Kleiny.

Zde :https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
roud
roud

14.3.19 17:37

nooski – už mi to docvaklo :)

Reagovat
myreczech
myreczech

14.3.19 17:35

mazec…klobouček…

hele jak lakovali ty lineární přechodydělá to ještě tady někdo…?

Reagovat
wilda81
wilda81

14.3.19 17:28

A pritom taková blbost…

Reagovat
MartyM
MartyM

14.3.19 17:12

Funglovka

Reagovat
ADROIT
ADROIT

14.3.19 17:11

nooski:to ne,ale v podstatě z mého úhlu dělal nejlepší AL rámy na planetě.

Reagovat
nooski
nooski

14.3.19 17:04

Toci se cela sestava, otaceni nema na nic vliv. Zajímavý lak a krásné kolo. Jo a to že vystudoval MIT ještě automaticky nic neznamena :-)

Reagovat
Hogy
Hogy

14.3.19 17:03

Tak on se ten úhel řídítek/vidlice k sobě navzájem nemění, takže nemá kde být problém.

Lak neskutečný.

Reagovat
ADROIT
ADROIT

14.3.19 16:58

Přece jenom to navrhl člověk který vystudoval M.I.T

Reagovat
ADROIT
ADROIT

14.3.19 16:56

No tak mně se to na žádným Kleinu nestalo.

Reagovat
roud
roud

14.3.19 16:53

Technickej dotaz když vidím uchyceni přední brzdy k predstavci nedocházelo pri prudcim zatoceni k pribrzdovani?

Reagovat
scret
scret

14.3.19 16:49

porno

Reagovat
Hanys kuryr
Hanys kuryr

14.3.19 16:35

krásné

Reagovat
Lynch
Lynch

14.3.19 16:20

Pecka, to se jen tak nevidí v naší kotlině.

Reagovat
Radovan84
Radovan84

14.3.19 16:14

Masakr

Reagovat