YT Industries Capra 29 AL BASE 2019

Přidat foto

Když se rozpadl Mongoose, tak jsem začal vybírat něco nového a právě Capru mi pár lidi doporučilo, jenže byla už vyprodaná. Líbila se mi ta žlutá. Pak jsem chvíli koukal na Norco a Canyon a utekl rok. Od ledna jsem byl rozhodnutý, že půjdu do Torque. Vypadal fakt robustně. Strive byl jen 29", jen CF a važil docela dost. Navíc bych ShapeShifter vozil zbytečně, nepoužíval bych to, takže Torque, protože na 27.5" Capru byl čekal až do května. Pak jsem se rozhodl, že počkám na Capru, ale v den kdy jsem jí chtěl koupit se posunula dodací doba o měsíc.. Takže zase krize a nakonec jsem skončil zpátky u Capry, ale 29" a nelituju. Kolo přišlo za týden a půl od platby, takže to vyšlo super.

Velikost L je na mých +/- 183cm úplně akorát. Bál jsem se, že to nebude tak hravé, ale ani bych nevěřil, že jsou na tom 29” kola. Fakt luxus, jde to hezky do bunny hopu, předvídatelné a přesně jak popisujou na stránkách :D do manuálu se mi to ještě nepovedlo dostat, ale i to příjde.. (Po pár dnech přišlo a jde to tam skoro samo)

Když shodím sedátko dolů, tak se na tom citím jak na své 24”. Maximální jistota a citím, že vyskočím všechno. I ty tři schody předemnou, ale to jsem zatím nedal. Zatím radši max dva takové menší. (Teď už dám tři jak nic a čtyři dávám tež, ale asi né úplně čistě. Na 24 dám někdy i pět schodů nahoru čistě.)

30% sag vzadu a drop z pěti schodů a měl jsem tam ještě 1cm rezervu před dorazem (viz foto).

Čekal jsem akorát, že to bude citlivější na menší nerovnosti, ale celkově oproti Mongoosovi fakt sto a jedna. A do kopce šlape jak nic. Tlumiče nikdy nezamykám a popravdě jsem nepoznal žádný extra rozdíl oproti XC kolu. Možná jdu víc na řídítka. Na chodíku, to je ale znát hnedka a to logicky na těch pláštích. Lepí se na něj kamínky a fakt se to valí stěží, takže už nejezdím tak rychle, jak jsem byl zvyklý, ale nevadí mi to. Zato terénem polítávám skoro dvakrát rychleji než předtím. Hnedka se mi posunuly hranice. Rosah kazety maximálně dostačující, takže nebudu měnit převodník, jak jsem před koupí myslel.

Jinak bez úprav akorát ty brzdy jsou nějaké divné. Abych bloknul zadní kolo, tak to musím pořádně přimáčknout. Až nepřirozeně, bych řekl..

   

Edit 20. 3. 19

Dva dny řeším skřípání někde od středu od klik až po sedlo. Projevuje se to hlavně při šlapání ve stoje, ale i v sedě pod záběrem a občas i na místě stlačením tlumiče přes sedlo. Nevyřešil jsem to sám, tak jsem to dal kámošovi na servis. Vyčistění řetězu dost pomohlo, ale pořád se to projevuje.

Nakonec to byl nenamazaný hlavní čep … Prý častý problém u YT.

Přední kotouč je asi skřivený od vybalení. A zadní brzda stačila jen pořádně zajet, jak někdo psal :)

Jinak stále boží bike.

   

Edit 26. 6. 19

Se skřípáním jsem měl více problémů. Jednou to byl ten čep, pak přetáhnuté zadní kolo, pak několikrát povolená přehazovačka na patce. Na potřetí mi došlo, že se to bude povolovat stále, tak jsem to sundal a v závitu byla jakoby guma .. takže šedou hmotu nahradilo lepidlo na závity a je po problémech.

(vloženo 13.3.19)

Pacyjent
Ohodnoť bajk: (4.7  / 73 hlasujících)
Značka YT Industries
Model Capra 29 AL BASE
Modelový rok 2019
Velikost L
Hmotnost +/- 15kg
Rám CAPRA 29 AL
Vidlice RockShox Lyrik RC, 160mm
Tlumič RockShox SuperDeluxe R
Hlavové složení Acros AZX-203
Kliky Truvativ Descendant 6K
Středové složení SRAM DUB PRESSFIT
Řazení SRAM NX EAGLE
Převodník Truvativ Descendant 6K, 32T
Kazeta SRAM PG-1230 EAGLE, 11-50T, 12 speed
Řetěz SRAM GX EAGLE
Náboj přední DT SWISS E 1900 SPLINE
Náboj zadní DT SWISS E 1900 SPLINE
Brzda přední SRAM CODE R, 200mm Centerline
Brzda zadní SRAM CODE R, 200mm Centerline
Brzdové páky SRAM CODE R
Ráfek přední DT SWISS E 1900 SPLINE
Ráfek zadní DT SWISS E 1900 SPLINE
Dráty DT champion® straightpull
Pedály CrankBrothers Stamp 1
Řídítka Race Face AEFFECT R 35, 780mm
Představec Race Face AEFFECT R 35, 50mm
Sedlovka SDG TELLIS, 150mm
Sedlo SDG RADAR MNT, YT Custom, Grey
Pláště MAXXIS MINION DHR II, 29", 2.4

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Pacyjent
Pacyjent

15.3.19 23:32

@Wut: super, jsem nadšený :D já asi nemůžu moc hodnotit, protože tak nějak všechno co jsem kdy jezdil, mám v profilu. Teprve vybírám optimální nastavení a zjišťuju jak se to vlastně projevuje. Nejprve jsem na tom krom tlaku vepředu nic neupravoval a zkusil jestli nepůjdu často na doraz a teď si hraju s reboundem a celkově se zatím víc zaměřuju na tlumič. Teprve teď jsem začal zjišťovat, co přesně dělá LSC kolečko vpředu.. Vzadu komprese není myslím vůbec. Podle mě, kdyby to nastavení viděl profík, tak by se smál. Ještě to mám docela rozladěné a nevím co od toho chci čekat. Jezdím zatím převážně jen street a ty pár set metrové nudné traily tady v okolí, ale v neděli budu na Javorovém, tak snad to tam nějak doladím :)

Reagovat
Wut
Wut

15.3.19 22:08

@Pacyjent: ještě jsem se chtěl zeptat co vidlice od RS ? Debon Air se všude chválí a můj starej GT Force expert na hlíně by zasloužil vyměnit RS pike za něco lepšího :D

Reagovat
Pacyjent
Pacyjent

15.3.19 21:41

@hAjPR: ve finále asi fakt jen termín dodání, cena a barva. Popravdě 29 byla poslední volba. Chci na tom blbnout jak Dany Macaskil :D a tak jsem byl připravený počkat do května na 27 nebo došetřit a koupit kolem května CF. Pak jsem dlouho řešil velikost, tak jsem koukal na bazary a jednu skoro novou našel v L. Chtěl jsem jí aspoň zkusit, ale nevyšlo to a když už jsem byl tak nějak natěšený, že možná bude hned, tak jsem vybral L čistě podle nejkratšího data dodání. Až do května na 27 bych už asi nevydržel a do června na comp už vůbec né. Prostě jsem si řekl, že 29 už znám a je to v poho a zas takový rozdíl to nebude a ty komponenty kdyžtak vyměním později. A zamykaní nepotřebuju. Navíc, jak už jsem psal, radši něco omylem zanedbám na těch levnějších dílech. Důležitý je pro mě rám a že tam nejsou čepy místo ložisek :D jo a mongoose mě sral, už jsem na něm nerad jezdil protože si prostě neodpustím někde něco dropnout nebo tak a měl jsem trochu strach, že to brzo rozložím. A malé na 24 už není taková sranda, když jsem poznal, co je to mít full.

@Wut: luxus :)

Reagovat
Wut
Wut

15.3.19 21:03

@pacyjent: tak profil sem aktualizoval, zatím jen foto z mobilu, eagle už je na místě :D kazeta je velká jak talíř :D

Reagovat
hAjPR
hAjPR

15.3.19 16:27

Žrádlo :) Těším se, až ji v létě prubnu na testovacím dni…jezdím Jeffsy 27 a nějak mě láká větší kolo i 29ky! Zeptám se ohledně volby AL Base vs Comp, co tě k tomu výběru vedlo ve finále? Ať ti to lítá!

Reagovat
Lachtis
Lachtis

15.3.19 15:32

Krásnej bike, za 5*

Reagovat
lamb
lamb

15.3.19 10:34

Pacyjent:Jooooo rychle......přeš­lapuji kolem toho víc jak rok:) Pořád nemůžu uvěřit, že jsem se do toho dokopal. A že budu mít červenou, to už vůbec nechápu. Mám raději decentnější barevný projev. Viz. Tvá šedá..

Reagovat
Pacyjent
Pacyjent

15.3.19 10:16

@lamb: tak to ses rozhodl docela rychle :) schvaluji :D ta červená je tež hodně dobrá ..

Reagovat
Pacyjent
Pacyjent

15.3.19 10:13

Tak jo, znovu jsem to našel, protože už jsem to hledal, když jsem chtěl koupit jetou Capru. Takže. viz YT – FAQ

DO I HAVE ANY WARRANTY OR GUARANTEE ON THE BIKE IF I BUY IT USED?

As a second-hand owner, you will need the original invoice to make any warranty claims.

Please note: the voluntary guarantee is only valid for the original owner.

Takže jen ta, ze zákona daná (2 roky). 5 let pouze pro původního majitele.

Reagovat
lamb
lamb

15.3.19 10:04

Pacyjent: a ta Tvá šedá je fakt krásná.

Reagovat
lamb
lamb

15.3.19 10:02

Pacyjent: Tak se omlovám, někde jsem četl že na AL dávají záruku 3 roky a na CR 5 let. Na stránkach YT píšou 5 let a materiál nerozlišují. Jinak včera jsem hodil do koše červenou cf pro 29:)

Reagovat
Wut
Wut

14.3.19 23:11

@Pacyjent: Já myslím že když to prodáš i s papírama tak je to přenosný, ale nechci kecat. Jo CF verze v topu je pěkná, ale to už se krapet prodraží :D Pořád je co měnit. Navíc tyhle komponenty si pak můžeš sundat a jestli zase YT bude prodávat jen samostatný rámy, tak bych si už pak koupil jen rám, což se mi třeba za rok doufám poštěstí když budou money :D

Loni to bylo 50klacků za rám i s tlumičem což je luxusní cena za CF rám.

Jo fotky pak nahraju, někdy příští týden, uvidím jak to stihnu.

Reagovat
Pacyjent
Pacyjent

14.3.19 22:58

@Wut: yees, to by se mi taky líbilo :) Tak pak updatuj profil. Myslel jsem to tak, že si pak možná pořídím lepší (třeba top CF) než upgradovat základ.. uvidím co budou behěm let vycházet za barvy. Ale kashima a možná i gold eagle by se hodil i na tu šedou .. Jinak bych si ho chtěl nechat alespoň těch 5 let, co je záruka, která je navíc stejně asi nepřenosná.

Reagovat
Wut
Wut

14.3.19 22:16

lamb: určitě vezmi tlumič který se dá zavřít, nebo pokud možno aspoň přivřít, já mám 95kg a pomáhá mi to jak prase do kopce, stačí že vidlice se zavřít nedá a mám to na trutnov trails a občas nějáký xc ježdění s kámošema, sice mi nevadí ta vidlice, ale představa že se ještě budu houpat na tlumiči v sedě je strašná to že se moc nepostavím do šlapání kvůli vidli sem si už zvykl.

Reagovat
Wut
Wut

14.3.19 22:11

Pacyjent: dneska mi přišel eagle set bez klik v gold verzi pro moji capru, podle mě rám bude v pohodě ještě pár let :)

Už z toho mám boží kolo, tak proč by to nemělo jít i s tvojí caprou v budoucnu.

lamb: být tebou volím karbon, váhový rozdíl není tak velký, a zadní stavba je dost masivní, navíc karbon se dá i opravit a dneska si myslím že už je karbon docela jasná volba za tyhle peníze. Další věc je že bude určitě lépe osazená. A tuhost poznáš, nebo alespoň já to teda poznám :D no a kola hold koupíš jiný když seš velkej jak Hulk.

Navíc prasknout může jak hlína tak karbon, to je pouze loterie jak a kde spadneš, ale vzhledem k tomu že budeš mít velkej rám, věřil bych spíš karbonu.

Reagovat
lamb
lamb

14.3.19 17:07

Má váha není na bikování úplně optimální, ale mám 10 let specialized demo a za celou dobu jsem měnil jen ložiska v zadní stavbě. A to před dvěma lety. Kolo jsem proháněl v Koutech, na Ještědu atd… Pravda je, že nešlo o režim závodní, ale 3–4 m dropy jsem na tom s cca 115 kg dával. Teď už bych do toho šel jen s hodně zahnědlýma trenýrečkama. :) Momentálně chci kolo na ježdění do rychlebek a na občasnou návštěvu bikeparku mimo DH lajny. Rád bych, aby to i slušně šplhalo do kopce. Díky tomu, že vím co je to absolovovat cyklo výlety na DH kole, tak neřeším hmotnost kola. Koza bude určitě proti Demu chrt. Jen by mě zajímalo, jestli je možnost přiškrcení tlumiče tak důležitá při stoupání? Pokud ne, tak vlastně ani nevidím důvod připlácet za AL Comp…(v případě že bych upustil od karbonu)

Reagovat
ceo
ceo

14.3.19 16:26

Karbon najednou uletí? Je třeba rozlišovat mezi prasklinou z únavy a crash. Únavová prasklina bude na karbonu bezpečnější. C bude praskat postupně, jak dojde k přetížení jednotlivých vláken.

Pokud jde o crash, tak C praskne později než AL, vůbec nemusí prasknout úplně a pokud praskne úplně, bude to taková rána, že AL by praskl taky, nebo by z něj byla totální harmonika.

Taky jsem se C bál, po zkušenostech s raketama, kterých jsem popraskal mnoho, ALE 1) kvalita C výrobku je dána hlavně kvalitou pryskyřice. 2) i prasklá C raketa vydrží strašně moc. Mnohdy jsem objevil prasklinu a trvalo mi měsíc intenzivního hraní 2× týdně s cílem ji dorazit, než opravdu povolila úplně. Navíc C jde opravit.

U MTB je pro C největší riziko položení na ostrý šutr, který C naruší. V samotném namáhání C vydrží víc a dýl než AL.

Reagovat
Pacyjent
Pacyjent

14.3.19 16:19

@lamb: Tojo, fakt davájí delší záruku na CF? Karbonem asi nic nezkazíš, ale přesně jak píšeš .. a pak si vyber do čeho zainvestuješ :D já šel cestou klasika. Nerad bych pod sebou zlomil rám. Ta pravděpodobnost je asi malá, ale i tak.

Jinak teď koukám, že jsou 15% slevy na outlet kola, takže možná tam někdo najde naposlední chvíli nějaké XXL nebo tak.

Reagovat
lamb
lamb

14.3.19 15:57

Bohužel shazovat u mě znamená zbavit se funkční hmoty, což se mi nechce:) U YT mám potvrzeno mailem, že rám mou váhu snese jak v al tak v cr., nicméně doporučují vyměnit kola dimenzovaná na 150 kg. Ty co tam jsou mají limit 130 kg. Tzn jezdec, výbava a samotná váha kola. No a s tím karbonem...... to je dilema. Al je klasik,a u karbonu bude vzhledem k tomu že je to kompozit, obecně záležet jak je navržena konstrukce a na péči řemeslníka. Celkově asi karbon snese větší zatížení, ovšem otázkou je, jak tomu bude při pádu. Další mínus je, že u karbonu narušení struktury nemusí být vidět, a pak to uletí bez varování… Ale opravdu nevím, jak je to v reálu. Yt dává na karbonové rámy větší záruku než na al. Santa Cruz dává na své rámy doživotní záruku… Canyon strive se v AL už vůbec nevyrábí…

Reagovat
Pacyjent
Pacyjent

14.3.19 15:05

@lamb: taky jsem řešil, jestli už rovnou nepřiplatit za Comp nebo rovnou za CF, ale karbon jsem docela rychle zavrhnul a zbytek rozhodla dodací doba i když 10k rozdíl byl docela no-brainer… Ale komponety můžeš dokoupit, sice už né za tak lákavou cenu, jako při koupi, ale možnost tam je. Pokud si to kolo nechám víc, jak pět let třeba, tak možná půjdu do Foxů a pak třeba i Eagle pohon za 30k :D ale zatím radši něco omylem zanedbám na levnějších dílech. Kolo mám celý rok na terase jen pod střechou..

Karbon mi příjde moc citlivý. Musíš si sehnat některé přípravky na karbon, nesmíš s ním nikde klepnout, nesmíš to přetáhnout a osobně radši objevím někde prasklinu nebo promáčklinu než poslouchat, jak to někde křupe a hledat kde. Asi je to nic moc názor, ale tak nějak tomu ještě úplně nevěřím.

Reagovat
theedge
theedge

14.3.19 14:46

No 120kg a 195cm … tak to nemas jednoduchy. Nicmene se priprav ze pokud vyrazne neshodis tsk jakykoliv kolo pod tebou bude krute trpet.

Reagovat
lamb
lamb

14.3.19 14:29

Krásné koza. I já v těchto dnech řeším otázku, zda hodit do košíku hliníkovou šedou AL COMP 29 , či červenou CF PRO 29.

Problematiku karbonu vs. hliník jsem prostudoval důkladně, nicméně ani tak nejsem pevně rozhodnutý.Vlas­tnosti jednotlivých materiálů v teoretické rovině chápu ale přímé srovnání nemám. Celou věc ještě může komplikovat to, že vážím 120 kg a měřím 195 cm. Výškou mi sedí 29 ale jak to bude z tuhostí? Jakýkoliv názor vítám.

Reagovat
Hadato
Hadato

14.3.19 12:55

Vypadá to dobře, ale nechápu úpravu fotek tak, aby se zdálo, že fotky byly foceny s malým clonovým číslem. Podle mě to nepřidává na kvalitě fotek. Když už nemám foťák, se kterým by se toho dalo dosáhnout, tak alespoň nepokazím ty, co jsem udělal normálním kompaktem/telefonem (viz foto trávy v kleci pedálu, nepřirozené rozmazání špic, atd…).

Reagovat
Pacyjent
Pacyjent

14.3.19 11:04

@macochejl: to mě mrzí, ale když jsem vybíral, tak jsem si dělal srandu, že mít dva metry, tak si vybíram v outletu CF funglovku se slevou 200€. Nebylo tam nic? Jinak taky jsem měl čekat několik měsícu na 27, ale 29 byla dřív, skoro hned (2 týdny) a tak jsem neodolal. Ale můžu ti potvrdit, že se to čekání vyplatí :)

@Wut: čekal jsem, kdo se ozve. Vím, je to takhle nuda, ale podle mě hezčí byla jen ta černá verze CF s Kashimou. To byl sen, ale za tu cenu mám dva šedé :)

@BLACK1E: jojo, taky jsem si říkal. Ale je to XS, dva objektivy a pokud nejde o tak složité scény (trubky), tak ty fotky jsou luxusní.

@mirorek2: přesně, za ty prachy podle mě neexistuje lepší bike. Možná ještě ten Torque, který se dá seznat ještě levněji. V shopu mi nabízeli za podobnou cenu CTM, Merida a Ghost. A za podobně vybavené NS bych dal 2× tolik. A v bazerech toho taky úplně moc není a když už jsem našel modro černou Capru dvě hoďky cesty, tak se prodala, než jsem se stihl přijet podívat.

Jinak s tou brzdou ještě asi počkám. Je zbytečný kupovat novou, to jsem blbě napsal. Nejdřív to zkusím nějak vyřešit, ale zavzdušněnou brzdu jsem už jednou měl a projevovalo se to jinak. Pumpováním jsem dostal čím dál větší brzdný účinek.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

14.3.19 10:33

Jinak kolo super, za ty prachy nic lepšího asi fakt není

Reagovat
mirorek2
mirorek2

14.3.19 10:32

tvl mítus

Reagovat
theedge
theedge

14.3.19 10:11

Myslis si ze je nekdo kdo vi co bude za 20 let ? Podivej se jak vypadaly kola, auta, televize, pocitace, telefony pred 20ti lety a dneska. Zbytecna debata.

Reagovat
honzabike
honzabike

14.3.19 10:04

Koukám že mítus, že na 29ky je max 140mm zdvihu, se ukázal jako lichý. Každý rok nám přináší vyšší a vyšší zdvihy u 29tek.

Apropo, kam si myslíte že se budou ubírat velikosti kol. Myslíte že současný trend 27,5" / 29" bude stejný i za 10–20 let?

Reagovat
vpa007
vpa007

13.3.19 23:25

Pěkný kolo a poctivej profil.. zuppa!

Reagovat
Dorsiflex
Dorsiflex

13.3.19 23:16

Baba-Ji – 27,5 má prý trochu jinak nalazane odpružení než 29ER. 27,5 je citlivější a 29ER efektivnější.

Reagovat
gaven
gaven

13.3.19 22:41

Kolo parádní. Pořád mi vrtá hlavou Jeffsy. Capra by pro mě byl overkill.

Reagovat
Baba-Ji
Baba-Ji

13.3.19 22:09

Jinask u tak progresivnich ramu se da uplne napohodu vozit 30–35 % SAG …takze chces zlepsit citlivost, klidne upust trochu tlaku. Ja ted na 27,5 verzi vozim 33% a dobry a to jsem zvykly na pruzinu (coz na ni furt samo nema, ale nedrnca to tolik, jak jsem se po zkusenostech z minulych let obaval)

Reagovat
Baba-Ji
Baba-Ji

13.3.19 22:04

ja bych s tim hodnocenim nebo odvzdusnovanim brzd pockal, az se trochu zajedou desky, panove ;)

…pak zjisti, ze odvzdusnovat netreba :D

Reagovat
BLACK1E
BLACK1E

13.3.19 20:47

Ta vyumělkovaná telefonní hloubka ostrosti je fakt peklo. Kolo moc pěkný. Krásnej tank.

Reagovat
Wut
Wut

13.3.19 20:39

Za 4,5* kolo je pěkný, jen ta barva prostě není nic pro mě :D

Jinak si myslím že za ty peníze se dá jen stěží pořídit stejně osazené kolo.

Reagovat
fery18
fery18

13.3.19 19:26

Jo jo, krásnej ;)

Reagovat
theedge
theedge

13.3.19 19:02

Kolo super. Brzdy odvzdusnit …

Reagovat
Frostty
Frostty

13.3.19 18:39

Máš to pěkný předsedo, 5 hvězd.

Reagovat
macochejl
macochejl

13.3.19 18:23

Já čekám na XXL už přes dva měsíce…

Reagovat
nksh
nksh

13.3.19 18:11

Zavzdusnena zadni brzda, to je u YT celkem casty. S montazi si tam asi moc starosti nedelaj :)

Reagovat