Rozhodně mu to sluší. :-)
Jen tak pro podívání. Nový stroj z dílny Ernesta Colnaga model c64 na sram red etap, na kolech mavic cosmic pro carbon a doplňkama od dedy. Jedno z nejlepších kol co jsme u nás stavěli.
(vloženo 1.3.19)
Trecia je už dnes něco jako sen…
No, ale ještě si teda vzpomínám na takový jedno mamodralý Jamaguči… :)
Já toho mám imho už dost. Zimák + slušný kolo na každý den v týdnu musí stačit. Nicméně raději vůbec nezjišťuji, zda se nějaký pěkný kus od Chrise někde nevyskytne :-) Teda ještě Trecia… :-)
Hogy: Aspoň něco! :)) No, kdybych byl já mladší, asi bych ještě taky potřeboval některou z těchto kovových věcí.
Karbon + karbon mě takto napadá jen to Calfee a IF. A Calfee v nádherný modrý, který mi před lety uteklo, mě sere doteď.
Myslím, že kabonových rámů do karbonových mufen však moc není. No, já bych se nebránil tomu Calfee…
Do karbonových vnějších mufen dělá třeba i Independet Fabrication. A výrobců, kteří jedou do kovových mufen je pak o poznání víc. Namátkou Seven, Firefly, Alan, IF… Bude toho celkem dost.
Tak Sarto asi opravdu ne. S čímsi jsem to popletl. Ještě jsem si vzpomněl na Bianchi ale to už bude také alespoň deset let.
Ano, máš pravdu: na Time jsem, sakra, zapomněl! Ale Sarto stavělo, pokud vím, svý rámy end-to-end, nebo ne?
Míněno z hlediska vlastností. Máš pravdu, že z hlediska konstrukce vnější mufna dnes již běžná není. Snad Time či Sarto. Alespoň ještě nedávno.
Filipo: Odlišuje. Dnes nikdo rámy do karbonových mufen (snad krom Calfee) nedělá. Naposled to de novo zkusilo BMC Impactem v roce 2010 (dělali si ve Švajcu na to tehdy i vlastní trubky!), ale to kolo bylo tvrdý a nefungovalo, jak mělo. V tomto archaismu jistá exkluzivita Colnaga bezpochyby je. Účelné to však již dnes není.
No je to jistě dnes z obecného náhledu pěkné. Popravdě se to ale kromě nápisu výrobce neodlišuje od nabídky jiných firem. Hlavně ale ať je majitel spokojen a dobře to slouží což je nejdůležitější.
4.3.19 22:40
jo, jo, Ax a takový ty věci…
Trepi, Hogy měl na mysli, soudím, skutečnou rámařinu (byť mozná v karbonu) a ne jen zadanou produkci monokoků různych velkovýrobců v nějaké Giant fabrice v Číně. Ačkoli jsou dnes právě tyhle produkty funkčně asi nejlepší, jak jsem níže zmínil. Ale jo, Německo – tam je taky AX a takový ty věci, že? A Stefano Agresti… :)
4.3.19 13:56
Hogy, cio. + Germánie, soudruzi
Spartakus: Přesně to samý mě napadlo. Velice zvláštní geometrie výstavby:)
Neznám sice proporce majitele, ale posed je dlouhý jak týden před výplatou :o))
Rám je super, zbytek tam nesedí. Jaká byla cena? Pokud to není tajné
Hogy: Jistě, s tou zajímavou rámařinoi souhlasí, sám bych přidal ještě Austrálii a snad i Jižní Afriku. Z Itálie z karbonu jen pár výrobců rámů end-to-end. Ale pokud se jakéhosi hodnocení karbonového rámu ve smyslu ukazatelů, jako je pevnost vztažena k hmotnosti, dalších vlastností včetně pohodlí atd., je nutno respektovat fakt. že na špici jsou dnes monokoky od Specialized, Meridy, BMC, Canyonu a spol. (Mám na mysli jejich nejvyšší modely). Všechno Čína. A etalonem je Tarmac.
Čipera: Ve shrnutí to je jen Taiwan, kdy se to kompletuje v Itálii kvůli levnější přepravě (celý rám je větší a to vyjde dráž) a nálepce Made in Italy.
Dneska se opravdová a zajímavá rámařina, která se dá dohledat i na webu, dělá převažně jen v USA a Japonsku.
čipera: Četls nepozorně: v Číně ten rám dohromady dávanej patrně není. Zda se ihned rozloží, to nevím; aspoň dvěma kamarádům vcelku ta věc už dost dlouho dohromady drží. V tom zbylém máš však nepochybně pravdu: je to strašně předražený kvůli tomu „colnago“ a dnešní špička karbonovejch rámů je hodně daleko a jinde.
Nicméně třeba Bejk je fajn a jeho (šikovně tak trochu pro pražské snoby cílenej) podnik mu nezávidím a upřímně přeju. :) Furt stokrát lepší pro tyhle hochy, než si koupit Festku.
jj, presne tak, mal by si sa majitelovi ospravedlnit, vratit prachy a bike hodit pod nakladny vlak…
No když to tak ctu, tak mi z toho vychází, že je to vlastně předražená čínská *****, která se za 1000km rozloží, no to majitel nebude moc nadsenej. :-D
Já mám trochu obavu, že z celého slavného vždy tak inovativního a progresivního Colnaga dnes už vůbec zbyla – akorát ta značka. A pár retro-rámů.
Pardon: „rámy do karbonových mufen“ tam samozřejmě mělo být. A jinak, pokud se vzhledu zrovna tohoto kola týče, mám tendenci souhlasit s Hogym – i když dobře vím, že „naživo“ vypadají tato Colnaga většinou o hodně líp než na obrázku.
milan. v: ano, je to tak. Dochází tam ke střihu- kontakt silný(mufna), slabý(trubka) materiál. Je to oproti monokoku náchylnější. Taky bych v životě nešel do celokarbonového rámu, lepeného do mufen. To je jako, když opravíš prasklý karbonový rám- praskne to pak hned vedle.
Pokud má někdo problém kvalitně slepit něco podobného, tak je něco opravdu hodně špatně.
Že se snaží držet tradice bych pochopil. Ony i ty samostatně vyráběné trubky mohou mít jiné vlastnosti než ten monokok, se kterým bude i méně práce. Hmotnost je jasná. Ale mohli by to dělat pěkné alespoň jako byla ta C-40 a ne tohle, kulantně řečeno, nepříliš pěkné kolo.
Problémy tohoto konceptu mufnového rámu C64/60 jsou prý standardní, tedy uvolňování a popraskávání… Mám to přímo od renomovaného mechanika, kterému to prochází rukama a tomu věřím, že si nevymýšlí…
Ano, Colnago své rámy do karbonových trubek dělá v Cambiagu, zbytek bakelitových monokoků komplet v Asii. Akorát (při vší uctě k tradici, ostatně, na dvou Colnagách jsem toho sám objel kdysi poměrně dost) : naprosto nechápu, proč by měla tato několik desetiletí stará konstrukce být dnes dobrá, či dokonce (lokálně) nejlepší? Doby C40 jsou už opravdu dávno pryč… Ale jinak jakýsi ten obdiv k „legendě značky“ i k tomu archaickému rámu do jisté míry chápu. Možná – napadlo mě – zajímavější z tohoto hlediska by bylo postavit si dnes pěkného Mastera s lehkými komponenty… :)
Petr CH: díky za osvetu, myslel sem si to, že to bude nějaká limitovaná edice. Jinak na šrámů taky nevidím nic špatného. Je to dneska jedna z nejlepších komponentu a za mě dneska nejlepsi co je.
Nevidím nic špatného na takové kombinaci rám + komponenty, klidně i třeba Di2 Dura…
1.3.19 18:34
PetrCh: dík za informace
Sám Colnago (na Campě a klas. brzách) jezdím, takže tohle se mně líbit musí:). Ten Sram nevím, přeci jen- Colnago je specifická značka, ale respektuji volbu majitele. Snad pouze, u takhle exkluzivní stavby, by měla být omotávka jednobarevná a loga na pneu méně nápadná.
Trepifajxl: rám C-64 se kompletuje v Itálii, trubky a mufny jsou z Taiwanu. Nevím, jak před pár lety, ale nyní jsou všechny karbonové rámy vyráběny na Taiwanu- mimo již zmíněné C-64. Ten můj je rok výroby 2018 a je přímo na něm napsáno made in Taiwan.
Čipera: ty dva kusy jsou myšleny z 64kusové limitované edice. Tohle je „obyčejná“ C-64.
Krásné, zajimavé a zcela jistě velmi exkluzivní ! Jenže Colnago na Sramu :( ? . Svět se v prdel obrací ;).
Jistej si nejsem, nepátral sem kde je vyrábí. Možný to je, to z dílny bylo myšleno tak, že ho tam vymysleli. Jak píšou na strankach tak na každý objednaný kus se čeká a vyrábí se na zakázku, oni uvádí „na míru“. Říkal sem si proč by to dělali v Číně, když to není masova, ale zakázková výroba. Benčík na svejch stránkách psal že jsou v ČR pouze 2.
1.3.19 17:40
seš si jistej? před pár lety dělal vše v Číně, kromě oceli a jednoho topmodelu, teď mám pocit, že už dělá v Itálii jen ocel, ale ono je to vlastně jedno, kolo je to pěkný, já tak jen narazil na to „z dílny“
To pochybuju, není to masovka, každý objednaný kus se v podstatě vyrábí na zakázku.
1.3.19 17:18
C64 si snad EC dává vyrábět v Číně, ne?
Bboommbbaa!!!!
Ale jo, rám tak slušnej, že bych mu odpustil všechny moderní a ne nutně Colnago věci, sadu bych teda etap nechtěl, ten bezdrát a logika těch pák, ale to si předpokládám zvolil majitel, takže není co vyčíst, kotoučovky docela decentní, taky asi volba, tak proč ne… Colnago by to teda samo pojalo divočejc, asi :)