Splněné přání, aneb Scott ProRacing 1991

Přidat foto

Původní stav rámu po pěti letech ve vlhkém sklepě

Vidlice v původním zuboženém stavu

Rám po přelakování připraven na polep a stavbu

Detail na náboje ze sady a původní kazetu

Komplet STX SE MC31

Jediná fotka z průběhu stavby - dost jsem se do toho obul

Kola připravena k nasazení

Chlouba č. 1

Chlouba č. 2

Chlouba č. 3

Chlouba č. 4

Zaujalo mě rozdělení plášťů na přední a zadní

Zde jest zadní

Závěrem nesmí chybět dobový štítek, který už něco pamatuje a je to na něm vidět ;)

Výsledek :-)

Neboť jsem se rozhodl mít jakési městské přibližovadlo na starém ocelovém rámu a šíleně mě štvou horizontální patky na aktuálním městském kole, ve kterých musím mít pevnou ohýbající se osu a v důsledku toho vydřený náboj, protože kolo neudrží, rozhodl jsem se, že si seženu rám s vertikálním patkami a kolo přestavím.

Stále jsem se toho držel, než se mi dostal do rukou Scott ProRacing. Přišlo mi líto ne něm postavit jen nějakou plečku a také jsem si přál mít retro kolo, s pěknou původní sadou a vzhledem jako z katalogu. Pomohl tomu i chasník v lakovně. Chtěl jsem na něj nějakou obyč levnou barvu, aby rám nehnil a byl použitelný. Lakýrníkův nápad byl rám nahrubo opískovat, natáhnout metlou a celé to dát do bezbarvého laku, což ve výsledku skutečně vypadá velice dobře! Působí retro dojmem a osobně se mi hodně líbí třeba zlatavé sváry, které jsou díky průhlednému laku pěkně vidět.

Nu, bylo jasno. Teď už jen zvládnout tu největší překážku – sehnat komplet sadu v jedné modelové řadě. Hodně mě zaujalo STX, byť na ProRacing se montovala v sérii LX nebo možná XT. Mě se ale STX zalíbilo. Byť to byla v podstatě střední třída ve své době, dělá na mě dojem, že je to dnes taková legenda a dost se opěvuje. Rozhodl jsem se tedy sehnat STX a k mému překvapení se to podařilo. Po pár měsících pátrání jsem sehnal STX SE MC31. Úplně komplet, v podstatě nejetou a v jedné modelové řadě.

Už tedy nic nebránilo splnit si toto přání a jedno takové retro kolo mít doma :-) Ještě je zapotřebí doladit pár drobností jako např. výměna sedla nebo jeho přečalounění, lepší zakončení omotávek, doseřízení a na jaro bude nachystané.

Jediné, co se nevyřešilo, je městské kolo s horizontálními patkami, na kterém dále brázdím v ruchu velkoměsta a tak už to asi zůstane. Konečně co. Drží pohromadě, nikdy mě nenechalo na holičkách, tak ho měnit nebudu.

Poděkování:

Oddiemu za rychlou záchranu s přesmykačem…

danovi001 za dobové pláště

Lakýrníkovi za dobrý nápad s barvou a provedením (asi se to nedoví, ale to nevadí :D)

Enricovi za sadu

Bratránkovi za samotné kolo z útrob sklepení :-)

(vloženo 18.2.19)

ScottAspect
Ohodnoť bajk: (3.4  / 67 hlasujících)
Značka Scott
Model ProRacing
Modelový rok 1991
Velikost 21"
Hmotnost 13 Kg
Rám Scott ProRacing Cr-Mo
Vidlice Scott ProRacing Cr-Mo
Hlavové složení Ritchey logic 1" ALU
Kliky Shimano STX FC-MC31
Středové složení Shimano BB-UN51
Přesmykač Shimano STX FD-MC31
Měnič Shimano STX RD-MC31
Řazení Shimano STX ST-MC31
Převodník Shimano STX FC-MC31
Kazeta Shimano CS-HG60C
Řetěz Shimano CN-HG70
Náboj přední Shimano STX HB-MC30
Náboj zadní Shimano STX FH-MC30
Brzda přední Shimano STX BR-MC31
Brzda zadní Shimano STX BR-MC31
Brzdové páky Shimano STX ST-MC31
Ráfek přední Remerx RX219
Ráfek zadní Remerx RX219
Dráty Mach1
Pedály Force
Řídítka Scott
Sedlovka Kalloy
Sedlo KingFox (dočasné)
Pláště Schwalbe BlackShark

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Filippo
Filippo

3.6.19 06:41

Krásná práce! Nová barva rámu je super a ta nejetá sada STX je boží.

Reagovat
*J1
*J1

2.3.19 19:15

Super, určitě to nemá 15kg, hádám tak 13kg:)

Reagovat
ScottAspect
ScottAspect

19.2.19 10:56

Kolo přesně zvážím a údaj upravím ;-)

Reagovat
Hadato
Hadato

19.2.19 08:49

Pěkný stroj, pro znovuzrození mám slabost! Jen ta hmotnost mi přijde trochu moc. Čekal bych, že to bude kolem 13 kg.

Reagovat
Hanys kuryr
Hanys kuryr

18.2.19 21:58

Hlavne ze je radost ☺ o to jde

Reagovat
ScottAspect
ScottAspect

18.2.19 21:53

Jako fakt, ze podle fotky to spíš vypadá na ten model. Jak jsem psal, je ještě co dolaďoval ;-) Já z něho byl tak nadšený, ze jsem ho sem dal moc zbrkle, ale zrovna ten model jsem řešil dost a teď si rikam, že v tom Scott cyklu ode mě chtěli mít asi pokoj, tak střelili nějaký model, už abych byl ze staříkem fuč.

Reagovat
Aww
Aww

18.2.19 20:39

ještě vlastně podle čeho mi to tak připadá, vedení řadících lanek spodem (což další roky tuším nebylo) a zadní brzdové lehce vychýlené od středu horní rámové trubky s vodítkem okolo sedlovky, bez mostku na konec bovdenu. zároveň neříkám že to nemůže být ještě nějaký jiný model .)

http://www.scottmtb.cz/…ott-1992.pdf

Reagovat
ScottAspect
ScottAspect

18.2.19 20:26

Díky! Mohl by to být sawtooth. To mě štve, že není jasno, já už jsem zajásal a nahodil na profil. K tomu štítku, tak jsem ho nechtěl dávat úplně dolů, protože tam není tak vidět a prasí se od řetězu :-/

Reagovat
Aww
Aww

18.2.19 20:03

krásný výsledek, ta sada je super a baví mě představec.

k modelu, předpokládám sawtooth rok 1992, jediné co mi nesedí je barva a poloha štítku, ale to spolu může souviset .)

Reagovat
ScottAspect
ScottAspect

18.2.19 19:34

Musím se přiznat, že tu hmotnost jsem odhadl podle jiného kola. Nemám velkou váhu a mincíř už má pružinu za zenitem. Známý má váhu, tak ho schválně převážím a kdyžtak ten údaj upravím. Díky za chválu ;)

Reagovat
pidro
pidro

18.2.19 19:09

Moc pěkná renovace. Na model Pro Racing to sice nevypadá – myslím, že pokudy by to byl model Pro Racing, který má rám z trubek Columbus MAX OR, tak ani se sadou STX S.E. z roku 1994 ten celek nebude mít 15 kg, ale řekněme cca 13 kg. A to i v té brutální velikosti 21". Nicméně jsi si s tím pohrál moc pěkně a s tím novým lakem vypadá i ten „obyčejný“ rám Scott velice luxusně :-)

Reagovat
ScottAspect
ScottAspect

18.2.19 18:56

Scott je to 100%, to vím. Ty z 90. se geometrií dost lišily, ta horní trubka byla rovná, co já vím. Byl to vzhledem tak trochu silniční rám s MTB komponenty.

Reagovat
17ta
17ta

18.2.19 18:43

Scották to je určitě, rok asi taky sedí (v profilu mám model 1990 a má jinou geometrii), ale bude to někaký základnější model.

Ale i tak hezlý kousek.

Reagovat
ScottAspect
ScottAspect

18.2.19 18:31

Teda děkuji za chválu všem, to jsem ani nečekal :-)

Co se týče těch patek, tak jste mě nahlodali. Půjdu si je důkladně prohlédnout. Co se týče toho modelu, tak jsem pátral docela dlouho. Byl jsem i ve značkové cyklistice Scott a ve finále jsem se dozvěděl, že je to ProRacing. Rám, když jsem ho získal, tak už neměl modelové označení :-/

Reagovat
Hanys kuryr
Hanys kuryr

18.2.19 18:15

také si myslím, že by ty patky neměly mít navářky podívejte na odkaz co jsem sem dal

Reagovat
Hanys kuryr
Hanys kuryr

18.2.19 18:14

také si myslím, že by ty patky neměly mít navářky podívejte na odkaz co jsem sem dal

Reagovat
17ta
17ta

18.2.19 18:06

Můžu se mýlit, ale ProRacing by měl mít zadní patky Ritchey

Reagovat
atty
atty

18.2.19 16:57

Moc pěkný retro – 5*

Reagovat
Hanys kuryr
Hanys kuryr

18.2.19 16:32

Pro představu jak to v tom roce 1991 vypadalo.

http://retromtb.pl/pdf/scott91.pdf

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

18.2.19 16:24

Líbí se mi, jak sis s tím vyhrál. Jako dojíždědlo super. STX SE je odhadem o 4 roky mladší než rám, ale je to pěkná sada, takže proč ne. Navíc XT nebo i jen pěknou a robustní DX (můj nesplněný sen) ze začátku devadesátek bys sháněl těžko.

Reagovat
DaD
DaD

18.2.19 14:58

milan.v
milan.v

18.2.19 14:29

makimaki
makimaki

18.2.19 13:40

Perfektní cesta bez kompromisů, výsledek je solidní.

Reagovat
vpa007
vpa007

18.2.19 13:20

Tyjo, parádní renovace!!! Na STX-RC tak rád vzpomínám (a furt jej mám na pra-Meridě ;-)). Takže plnej.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

18.2.19 12:34

paráda, dokonce má velikost :-)

Reagovat
Hanys kuryr
Hanys kuryr

18.2.19 12:33

ahoj, je to krásné. Jen tak dál

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

18.2.19 12:30

To je velká paráda.

Reagovat