Pro pokochání nadšenců do Favoritů vkládám tento Favorit F12 z roku 1972. Přesně takto vypadala F12 cca. až do roku 1975. Pak přišla o salámy a typické držáčky pumpičky a už to nebylo ono…
Vše v původním stavu bez zásahů, tedy až na sedlo, které jsem namontoval, páč tam bylo novodobé.
Zde je vidět další důkaz montáže nábojů Renak v první polovině sedmdesátých. Myslím, že mi původní majitel říkal, že původní galuskové ráfky z praktických důvodů přepletli na plášťové.
Věřím i v původní lak, i když mi odstínem přijde výjimečný. Naprosto:-)
(vloženo 12.2.19)
Značka | Favorit |
Model | F12 |
Modelový rok | 1972 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 12.6kg uff |
Rám | Favorit ocel |
Vidlice | Favorit ocel |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit 171mm |
Středové složení | Favorit? |
Přesmykač | Favorit PWB facelift |
Měnič | Favorit PWB |
Řazení | Favorit dvojpáčka facelift |
Převodník | Favorit 51-47 |
Kazeta | Pětikolečko Velo 13-22 |
Řetěz | Nejspíš ČZ Favorit Super |
Náboj přední | Renak |
Náboj zadní | Renak |
Brzda přední | Favorit Special |
Brzda zadní | Favorit Special |
Brzdové páky | Favorit celoguma |
Ráfek přední | Favorit 18x630 |
Ráfek zadní | Favorit 18x630 |
Dráty | 36 ZN |
Pedály | Favorit krajky |
Řídítka | Favorit duralové |
Představec | Favorit dlouhý |
Sedlovka | Favorit de Luxe 25.7 |
Sedlo | Favorit PWB special |
Pláště | Barum 23-630 |
Vilém: Ahoj Vilem, olkyc nie som len mi vadí keď chlap sa lynčuje bez toho aby o tom vedel. Pár vecí som od toho chlapa kúpil, všetko prebehlo bez problémov. Ruku na srdce páni, ten človek predáva veci ktoré málo kto má, takže ja mu fandím.
Learita: Česť tvojej práci. Nikdy som nehodnotil na BF bajky, len tak mimo ofic hodnotenia sú tvoje F-ká u mňa za 5 sternov.
Ešte taký postreh k zasvineniu tvojho prípadu a profilu bicykla. Toto Ti nevadí pri tvojom prípade o bicykli? Šustík alias Olkyc (neboli cyklo pozpátku) je pošuk, troll a blb
lefo: Ze bys byl olkyc osobne? Jsem rad, ze uz se tu ten marod neobjevuje.
learita: prepáč že som sa dotkol tvojho profilu bicykla nejakým spôsobom , už sa to nestane. Len mi prišlo také nutkanie reagovať na debatu pri tvojom bicykli o PK
Lefo – nikdo nikoho nehani, pouze se zde sdílí zkušenosti. A bohužel v případě PK se sešlo pozoruhodně moc lidí s negativní zkušeností.
Sám jsem od něj koupil rám Favorit za nezanedbatelných 2400,–. Tvrdil, že na něm není nic odřezáno a hádej co jsem objevil když rám dorazil? Neřešil jsem s ním nic, páč jsem si po předchozí zkušenosti uměl představit průběh komunikace a řešení vzniklé situace. Rám jsem prodal za cenu nižší.
Toť můj případ a nezasvinuj mi zde profil mého kola výrazy jako trubky z BF. Nezapomínej že jsi zde sám registrovaný kamaráde.
Lefo: Až z něho budeš tahat čtyři měsíce 1500 kč za dodaný šmejd, tak budeš hovořit jinak. To se o sobě pak dozvíš věci?
ešte k PK
prečo ho haníte trubky z BF. Robí to čo robí, predáva to čo má a on tie veci má, je na tom niečo zlého?
ještě k PK
pár věcí jsem od něj v minulosti koupil, měl pěkné věci – nevím kde to bral. Dnes už to trochu uvadá, ale VŠECHNO JE F1 :)
Komunikace byla vždy trošku zvláštní, ale to tak bylo u všech, co se prodejem rozebírání kol živí......
Mejla – to dnes těžko posoudit. Já mám za to, že první polovina sedmdesátých je na Renaky tak akorát…
Odkaz na článek. Už tady na BF jednou byl https://www.bike-forum.cz/…02-fantom-bf
Kurňa, tady je ale nových krasavců.
Zase mám večer co dělat než to všechno projedu.
Scott Scott.- škoda , že ten článek nejde přečíst. Jde ho někde vyhledat? Rád bych si ho přečetl, protože už ten nadpis pana Alkids přesně vystihuje
Learita- kolo nádhera. Akorát ty Renaky nejsou moc brzo?
Single: dík, já myslel, že to jsou nějaká zeměpisná označení pro burany… no vlastně jsou :)
learita: tady se můžeš dozvědět něco nového.
https://www.bike-forum.cz/…phdesax/alba
Když jsem ležel pár týdnů v nemocnici tak jsem si dal práci a přečetl snad skoro vše co tento člověk, alespoň tímto nickem napsal a komentoval. A zjistil jsem, že o kolech vlastně vůbec nic nevím :-D
Singl...... – to je jasné, to nemohlo jinak dopadnout. Pij celý život to kozí mléko se sifonem…Mimo to, když to vozis v bidonu, natlakuje se to, bouchne, a znáš ten stres z defektů, ne ?
Singlespeed – Genialita bývá vyvážená jistou dávkou šílenství.....
Asi bych také zvládl vyplest vzadu radiál oboustranně ,ale co až se opřu do pedálů..?
Bezplastaky co? Kozí mlíko co?
Tromboonen: Šustík alias Olkyc (neboli cyklo pozpátku) je pošuk, troll a blb. Mrňa alias Joseph de Sax alias lenovo alias cyklotech nebo tak nějak podobně je taky pošuk, ale navíc i legenda B-F. Je s ním spojen oboustranně radiální výplet zadního kola, ultralehké kazety z jednoho kusu alu slitiny, bezplášťáky a kozí mlíko se sifónem :-).
Learita – už je to důchodce. Přesně nevím
Jara66 – taky jsem s ním měl trable při kseftu, ale časem se uklidnil.
Scott – ty noviny jsem četl už kdysi. Kolik je mu asi let? Že je takovej morous…
Tak od toho Allkids, Petr Konečný… jsem jednou něco kupoval a jeho chování bylo tak hrozný, že se mu raději už vyhýbám obloukem.
Co je Šustík a co je Mrňa, kluci, ať si doplním vzdělání?
Ano Olkyc je Šustík, ale vystupuje taky jako Allkids, Petr Konečný, Brož atd atd a psali o něm i v novinách
No dělá nám tady Ostravě špatné jméno
cioran-m: Olkyc je Šustík z Ostravy, s Mrňou nemá vůbec nic společného.
Olkyč je Mrňa, jezdí a funguje furt. Na netu teď jako “lenovo” A ďělá náby na radiálni vyplet kol a teda kola – jedny z nejhezčích, co jsem kdy viděl. Pořád si říkám, že mu taky ještě – řeknu. Na titana, teda.
learita: Jo, kliky, šaltry. Brzdy byly centrixy, no. A bylo to (*****!) fakt pěkný kolo! :)
Cioran – zlatý šíp v trikolóře jsem nedávno prodal. Takže si umím představit, jak mu to slušelo.
To se za Komančů dalo koupit, taková sada Holden arrow?
Lukvo – až na jednoho z Ostravy, těch překupníků moc neznám. Dokonce mám pocit, zda tentýž člověk zde na BF kdysi nešířil své názory. Ale jak si říkal???
Taky je velká škoda,že spousta pěkných kompletních kol končí u překupníků,kteří je rozeberou a snaží se je rozprodat na díly v domnění,že na tom zbohatnou:-(
Jo – a na té bílé ef jedna jsem měl stopětku Golden Arrow – a to kolo vypadalo opravdu hezky.
Learita: člověče, já už nevím, mně bylo patnáct nebo kolik (což je opravdu už hodně dávno) a už si na to nevzpomínám. Já si pak kdesi sehnal bílou Fl (normální, ne Special teda) a tu modrou ef dvanáct pak předělal Bor na takový trekingový kolo pro jednu z mých tehdejších kamarádek. Bílou Fl jsem pak, když jsem si dovezl Colnago, prodal (a dodnes mě to mrzí).
Je zajímavé, že salámy většinově skončily v r. 69, ale menšinově pokračovaly až do r. 74 a možná i déle. Neznám důvod, tak jestli někdo ví, prosím o objasnění. Já osobně nám spojený salámy s nálepkama „křídla“, pak už se psala jiná doba..
Šacuju, že takto zachovalých neoježděných a nepotlučených F12tek mnoho nebude. A těch žlutě opalizujících šedesátek už vůbec ne.
:-)
Paráda, krásně zachovalý a perfektní barva. No český součástky nebyly kvalitní, ale dalo se to vydržet. Radost z jízdy všechny ty nesnáze vyvážila.
Trochu jsem pohledal a zde je vidět rám F1 krásně osoupany až na tu stribrenku.
Hroch – nijak jsem to nesteloval, pouze utřel prach:-)
Podsedlova mufna a salámek nejdou u F12 tak podstatné jako u F1, ale můžu zařídit.
Aktuality – ty jsi mě opět nezklamal.
Cioran – měl jsi tento model F12, nebo novější? A nějaké vzpomínky?
Lukvo. – všiml jsem si, že tyto metalické laky na Favoritech byli vždy podstriknute stribrenkou a přes ní pak odstín. Z toho vznikali tyto pěkné barvičky nejčastěji k vidění na F1 že sedmdesátých let.
Singlespeed – nemůžeš srovnávat kola zřejmě z konkurenčního prostředí s koly z centrálního plánování. Nebo jinak… Favorit tenkrát neměl konkurenci:-) vím že né vše bylo na Favoritech perfektní, ale něco jsem se na nich už namakal a řekl bych že je to taky v rukou majitele.
Vsudezakolem – klínky mají svou pevně stanovenou metodiku o které se dodnes chlapy přou:-)
12.2.19 19:18
S klínky se to muselo umět,kdo to neuměl měl to stejné jako singlesped.
Na tomhle kole jsem začínal s cyklistikou. Byla to hrůza, neuvěřitelná nekvalita komponent, dvojpřevodník se dal použít v boji jako palcát, klínky věčně v prdeli, upínáky Renak jsem zatlouka dřevěnou paličkou a povoloval trubkovým klíčem, pedály jsem ohnul, když jsem si do kopce na Dušnou trošku přišlápl ze sedla, v přesmyku buď lanko prokluzovalo nebo se ukroutilo nebo se ukroutil šroubek, který ho držel. Jo, to byly časy :-).
Já měl první galuskové kola v rámu Eska sport :-) Moc pěkná F12, je super,že se takové kola dochovaly v tomhle stavu a hlavně končí v dobrých rukách. Co se týče té barvy,myslím,že tohle už dneska nikdo ani s novýma technologiema nenamíchá :-)
Sem měl F12 jako první svý galuskový kolo. Modrý bylo. Za těch 1550 korun.
Bylo to takhle odpoledne, to si pamatuju, svítilo sluníčko, žena chtěla natřít židli na žluto. Zbylo trochu barvy. Chvíli chodím kolem domu, okapy natřené, plot a vrata také. Tak si beru stoličku a štětečkem vybarvím kliky na mém kole. Moc se mi to líbí, takto to nemá ani soused Arnošt. A než vyschla plechovka úplně, stíhám ještě představec. Večer to s kamarády musíme zapít, vezmu si na to nový klobouk.
Jeste spodek beranu namirit na mustek zadni brzdy a sjet do Svadlenky pro tkaloun. A cestou poradne vyfotit podsedlovou mufnu ;-)