KCNC kazeta 9-52

Přidat foto

Narazil jsem na zajímavou kazetu, kompatibilní s XD ořechem, zuby 9–10–12–15–18–22–26–30–34–40–46–52, rozsah tedy 577 %, váha 325 g, cena 189 EUR. Řekl bych zajímavá alternativa k Eaglu a XTRku. Otázka bude funkce a hlavně životnost.

(vloženo 11.2.19)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
orm
orm

11.2.19 22:30

@Kuba78: Vzhledem k rozdilu dva zuby oproti eaglu a jeden zub oproti xtr, coz dela na prumeru minimalni rozdil, tak si myslim, ze jakakoliv eagle a shimano mtb 12s prehazka.

Reagovat
Kuba78
Kuba78

11.2.19 19:04

no a jaka prehazovacka to teda pobere?

Reagovat
xtonda
xtonda

11.2.19 15:14

Tak to já bych zas chtěl aby 14sp mělo rozsah 600%.

Reagovat
Zdendyš
Zdendyš

11.2.19 14:28

… a jakem prumeru kola. U mne 29" a 34z. Rozsah je stejny jako u Orla pouze jsem zooptimalizoval odstupnovani s cimz prevodniky nemaji co delat. Jenom pastorku je 14ks ale verim, ze se dockame.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

11.2.19 14:13

Při jakým převodníku?

Reagovat
Zdendyš
Zdendyš

11.2.19 14:12

Edit Predposledni 44z.

Reagovat
Zdendyš
Zdendyš

11.2.19 14:10

10–11–12,14,16,18,2­0,23,26,30,34,38,42,50

Tomuto bych rozumel pro jednoplacku.

Reagovat
plzakj
plzakj

11.2.19 13:30

Taky bych se primlouval za 9–10–11–13… ty skoky 9–11–13 budou hodne neprijemny.

Reagovat
Georrge
Georrge

11.2.19 13:26

Nikovlas: na těžších spurtovat můžeš, ale na tom úplně nejtěžším asi moc často ne, a nebo ne moc dlouho, prostě na tohle už je dost těžký. Ale pokud má někdo hodně malý převodník, tak nemusí, to je jasné.

Každopádně se stačí podívat na normální kazety, kde jsme zvyklí na 11z a že by tyhle pastorky odcházely nějak zásadně rychleji, než zbytek kazety, to jsem si zatím nevšiml. Prostě se nejezdí tak často nebo tak intenzivně, takže vydrží.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

11.2.19 13:21

Georrge: Ale u pastorku o obvodu 9 zubů je síla z řetězu přenášena jen pár zuby, zatímco u velkých pastorků se roznáší na víc zubů, takže tlak na kontaktních plochách je menší. Navíc při stejně kadenci se malý pastorek točí mnohonásobně rychleji, takže je větší i počet zatěžovacích cyklů na každý zub. Na největších pastorcích je podle mě naopak menší síla, protože převod je tak lehký, že člověk stejně musí šlapat plynule, aby udržel trakci – naopak na těžších převodech může člověk spurtovat vší silou. Pravdou je, že to zas není případ těch úplně nejtěžších, kde už člověk obvykle sedí i kvůli aerodynamice…

Reagovat
Georrge
Georrge

11.2.19 13:14

p@x: není no, je to otázka. Nejtěžší převod nedáváš tak často a nejspíš ho ani nerveš takovou silou, jako střední a lehčí pastorky do kopce. Takže není tak zatěžovaný a déle vydrží.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

11.2.19 13:09

Georrge: Já to mám naopak – lehčí převody obvykle využívám v terénu, kde člověk beztak rezignuje na optimální kadenci, jelikož sklon se neustále mění, člověk nemůže zas tak úplně sedět a šlapat, ale pracuje s těžištěm a reaguje na terén – pak je mi jedno, jaké je odstupňování. Naopak rychlejší převody využívám na rychlejších cestách a asfaltu, kde prostě sedím a šlapu – a když se převodem nedokážu trefit do ideální kadence, tak to cítím. V mém případě je to u 10–42 skok mezi 10 a 12, kdy jasně cítím, že na 12 šlapu rychle a na 10 zase moc pomalu. Naštěstí tyhle převody mám jen na silniční přesuny, kde je to obvykle docela jedno.

Reagovat
p@X
p@X

11.2.19 12:59

Georrge: to není odpověď.

Reagovat
Georrge
Georrge

11.2.19 12:58

xtonda: záleží, kde člověk ocení jemnější rozestupy. Já je asi více ocením u lehčích převodů, tam je blbé, když člověk do kopce hledá „mezipolohu“ a ona tam není. Naopak těžké převody se vždycky nějak utáhnou. Takže za mě by to bylo zajímavé takhle:

9 – 11 – 13 – 15 – 18 – 21 – 25 – 29 – 34 – 39 – 45 – 52

rozestupy v %

22,2 – 18,2 – 15,4 – 20 – 16,7 – 19 – 16 – 17,2 – 14,7 – 15,4 – 15,5

Reagovat
xtonda
xtonda

11.2.19 12:40

Mě by asi nejsmysluplnější přišlo

9 10 12 14 16 19 22 26 31 37 44 52

11.1% 20.0% 16.7% 14.3% 18.8% 15.8% 18.2% 19.2% 19.4% 18.9% 18.2%

52z pastorek proč ne, Eagle i XTR to v rámci tolerancí nejspíš poberou a rozsah navíc se počítá

A jako zajímavost pro srovnání kazeta 10–52 Rotor 13sp

10 11 12 13 15 17 19 22 26 31 37 44 52

10.0% 9.1% 8.3% 15.4% 13.3% 11.8% 15.8% 18.2% 19.2% 19.4% 18.9% 18.2%

Reagovat
Cavendish
Cavendish

11.2.19 12:31

A co začít 9–11–13–15 a zbytek nechat?

Reagovat
Georrge
Georrge

11.2.19 12:31

p@x: jak často rveš co to dá na nejtěžší převod?

Reagovat
Georrge
Georrge

11.2.19 12:29

No jsou ty rozestupy divné… kdyby to někoho zajímalo, tak takové jsou v % : 11 – 20 – 25 – 20 – 22 – 18 – 15 – 13 – 18 – 15 – 13

U těch lehkých mi ty dvě třináctky přijdou taky zbytečné. Stejně jako ten začátek, skok mezi 9 a 10 mi přijde zbytečně malý. Myslím, že nejtěžší převod klidně může být s větším rozestupem, stejně tak na motání nohama z kopce.

Reagovat
p@X
p@X

11.2.19 12:26

Kolikpak vydrží těch 9z?

Reagovat
parischr
parischr

11.2.19 12:25

Ideal by bylo tohle…s 9z dole

Reagovat
parischr
parischr

11.2.19 12:23

9z dole chápu…52 už méně

Reagovat
DoomHammer
DoomHammer

11.2.19 12:12

Uf, pro krásu se evidentně musí trpět…

Reagovat
xtonda
xtonda

11.2.19 12:11

Tohle by pro mě už byl použitelný rozsah na jednoplacce. Ale totálně to zabíjí nesmyslné odstupňování (12–15 25% a pak jsou tam dva 13 % skoky 30–34 a 46–52) a pastorky od 30 nahoru ze slitiny.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

11.2.19 12:04

Ok – Hadato předběhl můj komentář, takže to teĎ nedává tolik smysl. Reagoval jsem na Rybičku.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

11.2.19 12:03

Rozsah je obrovský, ale ty skoky jsou taky obrovské, jak se psalo níž. To už se mi zdá rozumnější kazeta TRS 9–46 – kompromis mezi Eagle a tímhle KCNC. A dělá se i v 11s a i tam má ve vyšších rychlostech menší skoky než KCNC.

Reagovat
Hadato
Hadato

11.2.19 12:00

Ještě by mohli udělat nějakou pěknou 11 r. 9–44 (46) kazetu, která by byla levnější než od e13, když u tak pěkně začali. Něco mi ale říká, že by se musel stát zázrak, aby k tomu došlo.

Reagovat
rybička
rybička

11.2.19 11:53

odkaz

jinak osobně si myslím, že rozsah 10–50 stačí, ale tohle je lehčí, levnější a s větším rozsahem, i když docela by mě zajímalo, jak se chová řetěz na 9z pastorku. To už se nemůže vůbec točit…

Reagovat
sibicz
sibicz

11.2.19 11:48

https://r2-bike.com/…B-9-52-Teeth odkaz třeba hír, ale vypadá to, že fakt dělají jenom tuhle eklhaftovou barvu :D

Reagovat
fkada
fkada

11.2.19 11:13

pošli odkaz

Reagovat
novas752
novas752

11.2.19 11:06

Jo tohle by mi rozsahem vyhovovalo. Akorat to odstupnovabi je bida. Mohli by to delat na BOX 13spd.

Reagovat
Zdendyš
Zdendyš

11.2.19 09:55

Tak rozsah kazety je pouze polovina dulezite informace.

Reagovat
oo.viper.oo
oo.viper.oo

11.2.19 08:50

Tož rozsahu není nikdy dost, ale je pravda, že na mé e*13 9–46 kazetě se mi ještě nestalo, že by mi rozsah nestačil.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

11.2.19 08:31

25 % v rychlých převodech je fakt mega skok :-/ Už u 10–42 mi na silničních přesunech vadí těch 20 na začátku – a to se do téhle části kazety dostávám jen zřídkakdy…

Reagovat
Hadato
Hadato

11.2.19 08:24

No, nevypadá to úplně zle až na tu šílenou barvu. Otázka je, jak to bude s životností při množství hliníkových pastorků. Další věc je 25% skok z 12 na 15 zubů. Myslím, že by udělali lépe, kdyby ten velký skok posunuli směrem k lehkým převodům.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

11.2.19 08:15

Jakou hazku na to? Pobere to Eagle nebo XTR 12s? Rozsah je o další 3 zuby větší…

Reagovat
bimjeam
bimjeam

11.2.19 08:03

Bolia ma oči. :)

Reagovat
THORX
THORX

11.2.19 07:59