Maxbike CX4000 2018

Přidat foto

Dnes odjeto 13km na zmrzlém sněhu s tlakem 15 psi přední, 25psi zadní

Naprostý luxus. Jedou, drží, nemám slov....

Kliky Shimano moc nezapadají, ale CX od Campagnolo by vyšlo na 4500Kč a FSA nemá spolehlivý mechanismus.

Takhle nějak se to skládalo.

Jako fanda CX jsem vždy chtěl mít svoji krosku. Ale klasickou, s galuskami, cantilever brzdami a pod…žádné novoty jako bezduše, jednopřevodníky, kotouče…Vím že Canti nebrzdí a že mini-V by byla lepší volba, ale je mě to u ****** :) Kliky Shimano jsou zde kvůli rozpočtu. CX verze od Campagnolo stojí 4500Kč! FSA by sedělo, ale jejich mechanismus není moc spolehlivý. A já chtěl CX převody 46/36 a to výběr dost limitoval…

Slouží hlavně jako dvojka pro rozbití občasného silničního stereotypu. Taky jako odolné dojíždědlo do práce a hračka na zimu. Rozpočet nebyl velký, i tak se za necelých 22 tisíc podařilo postavit funkční kolo. Váha příjemně překvapila. Čekal jsem spíše 9,3Kg.

(vloženo 30.1.19)

Cavendish Cavendish
Ohodnoť bajk: (2.7  / 114 hlasujících)
Značka Maxbike
Model CX4000
Modelový rok 2018
Velikost 55
Hmotnost 8995g
Rám AL7005
Vidlice Maxbike carbon V-brake
Hlavové složení CaneCreek VP-A45
Kliky Shimano FC-CX50 46/34 172,5mm
Přesmykač Campagnolo Veloce 10sp
Měnič Campagnolo Veloce 10sp
Řazení Campagnolo Veloce 10sp
Kazeta Campagnolo Veloce 13-29 10sp
Řetěz Campagnolo C10 Record
Náboj přední Powerway R23 24h
Náboj zadní Powerway R23 28h
Brzda přední Tektro CR-720
Brzda zadní Tektro CR-720
Brzdové páky Campagnolo Veloce 10sp
Ráfek přední Remerx RTX 24h
Ráfek zadní Remerx RTX 28h
Dráty Sapim Leader / DT Swiss Champion + alu niple Sapim
Pedály Shimano PD-M520
Řídítka Pells RR8 OV
Představec BXT ST-001 90mm + Ti bolts
Sedlovka BXT SP-006 27,2/350mm + Ti bolts
Sedlo Selle Italia Q-bik
Pláště Tufo Primus / Tufo Dry / A.Dugast Pythoon

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Cavendish
Cavendish

12.2.19 11:42

miťo: Díky :) Flexus mám jen proto, že jsem je našel na bazaru za polovinu normální ceny. Pokud je zlikviduji, tak tam půjdou klasické Tufo galusky. Ty jsou kolem 850Kč. Jo cantíky tam prostě být musí, na tom trvám. Díky za tip na ty Oryx. Když bude třeba, tak je vyzkouším.

Reagovat
miťo
miťo

10.2.19 15:47

Mně se to libí, Maxbike CX4000 jsem dlouho vozil. Pojme i 42mm pneu, až pojedeš na nějaký drsnější terén. Galdy Tufo jsou lehký a hezky jedou, nicméně bych je nechal jen na závody (defekty se prodraží). Koukám že máš ortodoxní brzdy, no fakt nebrzdí. Zkus Tektro Oryx, je to o třídu jinde. Mini véčka nevidím moc rád. Tak ať ti kolo slouží!

Reagovat
Spartacus
Spartacus

2.2.19 12:01

Když už kotouče, tak hezké by bylo nové RB RX, za ty peníze super zpracování a volba barvy, ale ta geo je dost mimo :/

Reagovat
Cavendish
Cavendish

2.2.19 10:13

Docela pěknou rámovku má Spyder, jmenuje to to Green Disc. O tom jsem přemýšlel, ale to už by vyšlo o dost dráž a to se mě nechtělo :)

Reagovat
jardalee
jardalee

2.2.19 09:56

jasne ale treba mach tedka dela sice tezsi ale bezdusovy rafky do 500kc k tomu naky levnejsi bezduse a mechaniku ,ale jasne popis sem cetl :) ale je skoda ze maxbike tuhle ramovou sadu neinovoval na kotouce se slusnou cenou ,protoze je pravda sehnat nakou slusnou ramovku za dobry penize neni tak jednoduchy

Reagovat
Cavendish
Cavendish

2.2.19 09:53

Jenže kotouče se do ekonomické stavby moc nehodí. Rámy a vidlice jsou trochu dražší a těžší. Brzdy taky něco váží a rozhodně je nekoupím za 700Kč. Proto jsem o kotoučích moc neuvažoval. Stavba by byla dražší a těžší. Ale i tak tu jsou pořád dobré a levné ráfky na ráfkovou brzdu jako třeba DT R460.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

2.2.19 09:51

Zoidberg: Díky, zimu zatím dávají bez problémů. Na přední nesmím sáhnout, zadní koriguje rychlost naprosto dostatečně. Do smyku to jde hned jakmile trochu víc zaberu za páky. Ten převodník je takový, no zvláštní. Nějak jsem se s tou grafikou taky nepotkal. Uvidíme kdy je ojedu a co v tu dobu bude v nabídce. Ale celočerná by byla asi fain varianta.

Reagovat
jardalee
jardalee

2.2.19 09:50

no u ekonomicke stavby bych videl u kotoucovek jednu vyhodu a to ze clovek muze pouzit MTB diskove rafky

Reagovat
Cavendish
Cavendish

2.2.19 09:48

p@X: Jo je to vtipný. Léta se na canti jezdilo úplně normálně včetně profíku a nikomu to nevadilo. Teď jak kolo nemá hydry, tak je nepoužitelný :) Moc to nechápu. Každý vyžaduje něco jiného. Zrovna na CX není moc vhodný mít jedovky.

deekay: Já se s tímhle Cx asi nikdy nedostanu tam, že bych jel 50–60km/h. Tak rychle asi jedině po silnici z kopce a od toho mám zase silničku :)

Reagovat
deekay
deekay

1.2.19 22:26

p@X: Treba prave proto, ze jsou to hobby cyklokrosky a lidi to pouzivaji jako zimaky nebo normalne do lesa. Na CX okruhu to staci, nekde ve sjezdu v 60ti uz to stacit nemusi :)

Reagovat
depresy
depresy

1.2.19 21:24

Stejně je to zajímavý, jak se na hobby cyklokroskách řeší převážně brzdy: hafo let cantíky téměř beze změny, pak během pár let přes mini-V (ty profíci kvůli ucpání moc nevozili), následovaly sáhodlouhé diskuze o kotoučích, a teď už jsou pomalu i mechanické kotoučovky nepoužitelné :)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

1.2.19 19:44

Pěkný – proporce působí dobře, brzdy se tu už rozebíraly dost, ale jestli zvládaly podmínky, které panovaly při focení, tak bych se jich nebál (a to jsem cantíky jezdil). Navíc kdybych měl na tento rám dát mini-V, tak bych prostě „musel“ uřezat opěrku bowdenu, lakovat a to fakt ne. Co se klik týče, kliky samotné se mi líbí. Co se mi nelíbí, je velký převodník s ofrézovanými ploškami, jakoby u Shimana chtěli ukázat, že není ocelový… Takže až ho ojedeš (klidně i dřív), hlasuji pro celočerný a klidně subtilnější.

Reagovat
depresy
depresy

1.2.19 12:41

Cave: jj, vysoký karbony s CX galdama mi vždycky připadaly sexy :) Pak, když jsem poznal, jaký je to opruz vyměnit galdu, tak mě to přešlo.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.2.19 12:06

p@x: Nenechám, ale teď přemýšlím, jestli by tomu neslušeli nějaký 50mm karbony :D klidně jeté. Ale to nebude za hubičku :)

Reagovat
depresy
depresy

1.2.19 10:49

Cave: nenech si do toho kecat, začne to pak lízt dost do peněz :)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.2.19 10:08

Jecnak: je to možný, ale rád bych u nich zůstal co nejdéle. Teď na ledu a sněhu je brzdná síla spíš ku neprospěchu věci.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.2.19 10:06

Standoslav: měřím 176cm vnitřní délka nohy 81cm. Na doporučení od Maxbike i od chlapců tady na fóru mám 55 s 90mm predstavcem a compact řídítka.

Reagovat
jecnak
jecnak

1.2.19 09:55

Az zacnes vic jezdit v kopcich a v prudsich sjezdech, jeste rad kantiky vymenis za neco, co brzdi. Da se trochu vyhrat se spalky a nastavenim uhlu kantileveru jako takoveho, ale porad to neni nic extra.

Reagovat
depresy
depresy

1.2.19 09:46

standoslav: tak to asi kumpáni nejezdí moc „MTB“, když jim stačí na CX ;)

Reagovat
doubeq
doubeq

1.2.19 08:57

Mini V ale brzdí jako ďas, třeba Cava kantíky zastaví, není to těžká váha, ale metráčka ani náhodou :-)

Reagovat
onur
onur

1.2.19 08:54

super CX

…zavidim brzdy, ja mam mini-v, aj ked mi srdce hovori kantilever

Reagovat
standoslav
standoslav

1.2.19 08:49

Kolik měřís na tu 55ku rám ? Mám radost z toho Max…, já synovci kdysi taky tento doporučil, ale přímo celý CX, začal to brát vážně až po 30ce , baví ho silnice, ale chtěl mít něco i na jízdy s kumpány, co všichni mají MTB.

Reagovat
doubeq
doubeq

1.2.19 08:39

Hogy, teda ty musíš mite hnáty :-) bavíme se o rychlosti 50+ po rovince po delší dobu? Jesli jo, tak všechna čest.

Reagovat
Hogy
Hogy

31.1.19 22:53

Prostě jet 50+ na 46/13 by mě sralo. Když si dávám v této rychlosti spurtík do mírnějšího stoupání, tak to bude asi cajk, ale obecně by mi to už fakt vadilo.

Reagovat
doubeq
doubeq

31.1.19 19:42

Ve videu sem čekal, kdy zmrví výplet řídítkama :-D no a k převodům asi toto…Mám 50×12 na CX kolech a 50×11 na silničních a na nejtěžší jedu fakt na vrcholu formy a spíš z kopce, tak se neboj, nejsi v tom sám :-)

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

31.1.19 18:47

Dobrá stavba,máš to za 5*

Reagovat
Cavendish
Cavendish

31.1.19 17:29

kalimero: No na tohle se těžko odpovídá, protože já nikdy jinou karbonovou sedlovku neměl. Mě to připadá dobrý, ale jenom proto, že nemám srovnání.

Spartacus: No bohužel fakt jsem no. Ač je mě 27 let a na kole jezdím cca 12 let, tak mě ty technologický novinky nějak neoslovují. Děsím se dne, kdy neseženu silničku ani CX na klasických ráfkových brzdách :( Převody fakt caik. Dneska jsem odjel cca 18km, z toho 8 na silnici a jel jsem 46×15. Ale po zimě je kondice v prd*li, takže ono těch 46×13 bude nakonec ok.

Reagovat
Spartacus
Spartacus

31.1.19 16:24

Jinak převod je na krosku a zimáka víc než dostačující. Hogy asi jezdí jenom z kopce nebo točí diesel kadence pod 70 ;)

Reagovat
Spartacus
Spartacus

31.1.19 16:22

„Jsem strašná konzerva“ – jo, tím se to asi vysvětluje ;-) A taky proč ne, člověk se tím může vrátit třeba o 15 let nazpět a připomenout si časy, kdy mu bylo dobře.

Reagovat
kalimero
kalimero

31.1.19 15:00

Cav-Tebou odkazovaná sedlovka patří mezi ty pružící nebo tvrdé jako kámen? Teď používám Force Team Karbon a ta pruží pěkně, ale nemá plynule nastavitelný sklon sedla.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

31.1.19 14:25

jardalee: Třeba na to časem dozraju :) Já bych klidně od BXT rodla vzal, ale já potřebuju compact. 125/75 a to nemají k dispozici.

Reagovat
jardalee
jardalee

31.1.19 13:56

treba prave tady ta rada ec90 je toseek ,a tady borec to podrobil takovymu domacimu testu :) sranda je ten prvni koment u videa

Reagovat
jardalee
jardalee

31.1.19 13:15

no ja se divil proc nemas i berany z ciny ,ja bych jim duveroval ,krome bxt uz beru aji toseek a taky v poho ,ale radsi uz to nikomu doporucovat nebudu :) on kazdej jezdi jinak a kazdej se ke kolu chova jinak

Reagovat
Bubaaak
Bubaaak

31.1.19 12:44

Protože máš cantiky, tak jsem to nedobrzdil a skončilo to na 5* :)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

31.1.19 12:33

Ano, sedlovka má 25mm. Je to tato

Reagovat
Fanda-S
Fanda-S

31.1.19 10:55

Máš to parádní. Hmotnost nábojů až neskutečná.

Reagovat
d
d

31.1.19 09:24

Offset sedlovky? 2.5cm?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

31.1.19 08:36

vpa007: Díky, hrozně mě ty domácí stavby baví. Teď mě mrzí, že jsem ženy silničku nestavěl já, ale koupil hotovou věc.

Jezevec70: Škoda. Nějak mě nenapadlo je tady poptávat. Dobrá myšlenka pro příště :) Přece jen synátor roste a bude se časem stavět!

deekay: Díky, moc si toho cením. Strašně si ho užívám. Hodina blbnutí denně je teď přesně to, co potřebuju. Strašně mě přirostl k srdci a bude aspirovat na pozici jedničky.

p@X: Čínské sedlovky jsou pořád trochu tabu, ale BXT mě ujistilo svoji kvalitou. Je to třetí kousek co mám doma a každej byl naprosto perfektně zpracovaný. Průměr seděl na jedničku, sedla drží pevně. Na low-end kola jako je to moje, to tak nějak patří. Na řidítka bych si ale asi netroufl.

Jsem strašná konzerva a to se taky odrazilo ve stavbě. Vím, že to není podle dnešních trendů, ale ty mě vůbec neoslovují. Aero rámy, kotouče, bezduše…To prostě není ono…

Reagovat
depresy
depresy

31.1.19 08:20

Pěkný, jen mám averzi na ty čínské sedlovky, někteří tady je mají i na mnohem dražších strojích. Nástup kotoučů v profi CX proběhl celkem nedávno, vzpomínám na ty debaty, jestli se to bude kousat na ledu apod. :)

Reagovat
deekay
deekay

31.1.19 07:59

Tohle me oslovilo vic, nez kdejaky rakety za kilo pade :) Hlavne cenim, ze sis postavil presne to, co jsi chtel i za cenu nejakych kompromisu. Palec nahoru. 5*

Reagovat
Jezevec70
Jezevec70

30.1.19 23:16

Krásné kolo.

Škoda těch brzd. Mohl jsem ti je dát zadarmo. Válí se mi doma. Tyhle Tektra fakt skoro nebrzdí, hlavně s originál špalky.

Reagovat
vpa007
vpa007

30.1.19 23:04

Hezky pěkněéé! Domácí stavba! Supr profil! Takže to máme za plnej pane ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

30.1.19 20:30

Hogy: Jojo, já tě chápu. Od jisté doby už to prostě není co bývalo. Ale já jsem hrozná konzerva, takže mě ani tohle neodradilo. Navíc jsem tu sadu sehnat za pěkný peníze, tak mě to zase tolik netrápí.

Reagovat
Hogy
Hogy

30.1.19 20:10

Já jsem taky Campista. Do MY 2006, pak už si to můžou strčit na patřičné místo.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

30.1.19 19:38

Spartacus: Já ti nějak nevím, srdíčko si žádá cantíky a to i přes fakt, že se blbě seřizují a debilně brzdí. Vzadu mě ještě chybí stavěcí šroub a špalky tam půjdou trojbarevný BBB. Cantíky prostě nedám :D

Hogy: Campa je srdcovka. Páky mě sedí do ruky a mám rád odřazování palcem. Takže proto. Jinak jsem taky uvažoval o Shimano 105. Dneska jsem přejížděl 2km po asfatlu a 46/13 jsem nevyužil…Asi jsem po zimě víc rozměklej než obvykle :D

Reagovat
tromboonen
tromboonen

30.1.19 19:05

Tak zase nená cantilever jako cantilever, Tektro myslím mezi těmi lepšími, s nástavci „ven“ a štelovací všude, včetně nahoře u začátku lanka k brzdě, to taky pomůže… plus myslím kvalitní špalky (z dobrého materiálu, ne nutně značkový nebo drahý)… a k tomu ideálně čistý brzdný plochy, občas bych to extra umyl a vzal na to (ráfky a gumy) aceton, na gumy klidně u pilník plus povytahovat špony… pak je to furt možné maximum, což stačí na všechno snad kromě hromadného silničního balíku s kolama kde jsou i kotouče a super ráfkovky, tam by moh bejt fakt problém…

Reagovat
Hogy
Hogy

30.1.19 19:01

Co se brzd a gald týče, tak ti plně rozumím. Taky bych to tak skládal. Jen bych se vykašlal na Campu (pokud bude řeč o aktuálních sadách) a vrazil tam 105ku. A 46/13 je teda už fakt hodně do pomala. Já mám na zimákovi (přeci jen se to v zimě tolik nedrtí) s ohledem na plynulost odstupňování 53/13 a už i tak se občas pokouším marně zařadit.

Reagovat
doubeq
doubeq

30.1.19 19:00

Pěkný, jen ty kantíky trčí jaxsvině :-D Každopádně můj tlustej palec trefil 5* .

Reagovat
Spartacus
Spartacus

30.1.19 18:58

Jsi asi první, kdo si na takové kolo v dnešní době dává dobrovolně kantilevery… Zkusil jsem si to na nich párkrát a nebrzdí to ani hovno. Kamarád s totožným maxbikem na kantíkách se mnou jezdil občas v háku silniční švihy a každý sjezd, který nebyl rovný, byl velký problém. No uvidíš sám, ničemu bych se nedivil, kdyby se na tom kole za chvíli objevily véčka, dával bolševikovi měsíc, max. dva :D

Reagovat
Cavendish
Cavendish

30.1.19 18:38

Díky :) k těm mini-V. Mě se ty canti prostě líbí, je to hezky průchozí a na ledu je to celkem fain ABS. Takže tam zůstanou. Budu s tím objíždět Brněnský CX sranda pohár, tak tam nechám i 32mm gumy.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

30.1.19 18:18

Člověče na Maxbike, se zbytkovejma dílama a origo vidlí je to super univerzál, snad jen místo do šířky nahoře ve vidli, na to že tam jsou 32 mm, vypadá poměrně málo, moje stará CX vidla částečně karbon je širší, plus má závity na 2× šrouby na případnej nosič, což by se na univerzála mohlo hodit, plus stejný šrouby jsou i vzadu na starym německým Alu rámu Centurion, ale tohle, to vypadá skoro stejně, překvapivě dobře, za super prachy a fakt dobrý… těm miniV bych se tak nebránil, mám je tam a kromě snad maxi bahenní lázně vydržej všechno, i blatníky, teda ony vydržej i tu bahenní lázeň, ale postupně se to tam celý obalí a hůř se to točí a čistí, ale taky jde… jinak tohle top, za 5!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Ray Tarkin 11
Hamz 3
andydas 9
Domcack 15
bedny 46 1
Brundaa 6