Skládačka

Přidat foto

Tak před třemi týdny pár dní před přesunem z letního bytu do Prahy, kde nemám kam dát normální kolo, sem dostal vnuknutí koupit si aspoň skládačku. Rozhodl jsem se pojmout to lowcostově abych se nemusel bát parkovat to na ulici, využil akci a koupil za 6500 Kč toto kolo.

Rám vypadá fajně, co vydrží dlouhodobě se uvidí. Podle názoru jednoho prodejce z obchodu se skládačkami by Dema coby dovozce Dahonu mohla mít OEM rámy od nich. Osazení však odpovídá ceně, neoznačené nic moc ráfky, neoznačené V-brzdy, 7sp Tourney pohon, kliky na čtyřhran vcelku s převodníkem s nesmyslnou řetězovou linkou cca 39mm, což způsobuje velké křížení řetězu na nejmenším pastorku, na největším je pak řetěz zbytečně blízko plášti, což by komplikovalo osazení pohodlnějších plášťů, jinak by se tam nejspíš vešlo i 20×2,4, bez blatníků určitě.

Měl sem v plánu hned přehodit pohon na 9sp Altus s 11–36 kazetou, což se mi mojí hloupostí zkomplikovalo, netušil sem, že se to na 7sp ořech nevejde, takže na zdejší radu nasazeno aspoň jako 13–36 bez nejmenšího pastorku, uvidím jak to bude držet a jak mi bude stačit nejrychlejší 48/13, když tak holt nové zadní kolo.

Líbilo by se mi dát tam vhodnější kliky a širší pláště, ale chci to udržet finančně na uzdě, počkám až pokud se současnými komponenty bude nějaký problém.

Ještě vymyslet nějaký koš na nosič.

Uznávám, že fotky nejsou kdoví co, ale před chvílí sem to dodělal a nechtěl čekat. :-)

Bohužel většina komponentů je bez označení, takže při vyplňování profilu jsem se musel spoléhat na specifikaci výrobce.

(vloženo 30.11.18)

xtonda xtonda
Ohodnoť bajk: (2.7  / 18 hlasujících)
Značka Dema
Model F7
Modelový rok 2018
Velikost 12 (jedna velikost pro všechny)
Hmotnost 13,3 (zváženo)
Rám DEMA Folding 20“ Alloy 6061-T6 2018
Vidlice DEMA Hi-Ten City 20“
Hlavové složení NECO H185
Kliky EXTEND 48t Alloy
Středové složení Sunrace S15 129mm čtyřhran
Měnič Shimano Altus RD-M310-Smart 8sp
Řazení Shimano Altus SL-M2000 9sp
Převodník 48 zubů
Kazeta Poskládaná 11–13–15-18–21–25-30–36 8sp z 9sp pastorků
Řetěz Force Pyc P9002
Náboj přední Quando KT-A15F QR
Náboj zadní Quando KT-AZ2R-M10 QR (7sp kazeta)
Brzda přední EXTEND V-Brake
Brzda zadní EXTEND V-Brake
Brzdové páky EXTEND V-Brake
Ráfek přední DA-17D, Double Wall 20“, 28H
Ráfek zadní DA-17D, Double Wall 20“, 28H
Pedály Decathlon GRIP 520 9/16 B'TWIN
Řídítka T Straight Alloy 580mm
Představec KS02 Alloy Folding
Sedlovka EXTEND SP-105 33.9x530mm
Sedlo EXTEND F7
Pláště Kenda Kwest K193 20x1.75 (reálná šíře 40mm)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
xtonda
xtonda

14.4.19 21:29

Konečně sem se dokopal vyřešit řetězovou linku a rychlý převod.

Původní osu o délce 120 mm sem nahradil osou o délce 129 mm, tím se řetězová linka dostala na daleko vhodnějších 45mm, díky tomu se udělalo víc místa pro objemnější plášť a díky zvětšenému Q-faktoru si už nekopu patami do zadní stavby.

Nejrychlejší převod 48/13 se nakonec ukázal jako nedostatečný, takže ke kazetě CS-HG201–9 11–13–15–17–20–23–26–30–36 sem přikoupil ještě CS-HG50–9 14–15–16–17–18–19–21–23–25 a poskládal z nich 11–13–15–18–21–25–30–36.

Reagovat
xtonda
xtonda

2.12.18 11:29

milan.v, díky za upozornění, opraveno

t29, ano to je také varianta, který by byla levnější, ovšem za cenu zvětšení Q-faktoru, což v tomto případě nemusí vadit. Středy sem viděl kolem 200 Kč, kliky od Force cca 400 Kč.

Reagovat
t29
t29

2.12.18 10:07

Na srovnání řetězové linky by snad stačilo vyměnit osu za delší a kliky nechat.

Reagovat
milan.v
milan.v

1.12.18 22:19

Nejlehčím jsi naopak myslel převod nejtěžší…

Reagovat
vylizplech
vylizplech

1.12.18 10:06

A jo, to jsem si nějak neuvědomil s těmi koly, tak to pak hej.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

30.11.18 11:36

Ano – na malý kola potřebuješ (krz matikufyziku) velkej převodník, že.

Reagovat
Vilém
Vilém

30.11.18 10:41

to vylizplech: Protoze 20" kola.

Reagovat
xtonda
xtonda

30.11.18 10:30

Tohle ještě jde, jinde sem viděl i 50 nebo 52 zubů. A Tern má 50 zubů i na modelu s 24" koly. Těch 48 zubů odpovídá cca 34z převodníku na 28" kolech, což je malý silniční převodník. Těch 48/36 celkem půjde, ale s původním 48/12–28 to moc do kopců nebylo.

Reagovat
vylizplech
vylizplech

30.11.18 06:53

Skládačka dobrá, jen nechápu proč na ně cpou tak nesmyslně velké převodníky, Těch 48 zubů je naprosto mimo, nebo na tom snad někdo po městě jezdí 50km rychlostí? Optimálně bych to viděl na 40z, aby to zvládlo i mírné převýšení, ne jen jízdu po rovině.

Reagovat