Kdybych si chtěl pořídit kolo do města a nemusela to být skládačka (= Brompton), tak je pro mě jednoznačnou volbou Moulton.
(vloženo 11.11.18)
Doubeq: nojo. Je to zas takovy- stručný. :)
Jinak, když už jsem to nakousl, Alexander Moulton vymyslel mimo jiné taky pryžové pérování prvních Mini a s Alecem Issigonisem se i jinak podílel na jeho vývoji – teda hlavně podvozku včetně těch malejch kol a tak.
Jo, co se designu týče, tak se to fakt povedlo. Že to je mimo maistnerem je jasný.
Krz ty love jo. Jinak ne. Je to krásný a opravdu dobrý kolo.
Moulton je – Moulton. Zesměšnit na tom někoho s Venge by asi nebyl na rovině žádnej velkej problém. Pro mě jedinej problém je, že je to dost těžký; měl jsem je v rukách. A taky hodně drahý. Ty dva, to jsem sem dával já ( ty jsou od německýho prodejce) stály už před deseti lety kolem 10 000 euro. Kolik stojí dnes, nevím.
Je to ošklivý, ale někdy bych to rád vyzkoušel. A kolik zubů má ten převodník? Takhle na první pohled aspoň šedesát :-)
Jsem koukal, že se dají lehce koupiti bakelitové ráfky 20". Štěstí, že těch kol mám už tolik a Moulton rozhodně není levná sranda. Ale představa, jak na tom nakládáš někomu na Spešlu Venge s vysokýma ráfkama není zrovna nepříjemná :-) Ono stačí kolikrát ty pohledy, když jedu na Serottě CSi. Ta taky jede parádně a ta zcela v kolech se neorientující většina to má někde v kategorii „starý Favorit“. Fandové Favorita nechť mi prominou :-)
Malý kola a obrubník, o tom pravda něco víš… :-)
By mě zajímalo, jak to jede v zatáčkách. Ty mrňavý kola budou mít hodně malý gyroskopický efekt, zvlášť, když se na to hodí nějaké užší a lehčí pláště (což bude možná problém sehnat)
A jen tak mimochodem – Moulton dřží dodnes i jakýsi rychlostní rekordy pro silniční kola, aby si to někdo třeba neplet s hračkou pro děti. Doktor Alex Moulton byl (aji v jiných oborech, než kola) trochu něco jako genius.
Tom: Je to pohodlný hodně a jede to (hodně) a lehce. Ale to města to fakt není, protože, ač to není skládačka (jen dva levnější Moultony, pokud si vzpomínám, lze v půli jaksi “přelomit) má to ty malý kola a relativně úzký pláště. A to je nebezpečný. :) A tenhle černej – nojo, ale to je spíš takovej jakože – artefakt.
Zdeněk: jo, ten převodník je pekelnej. Tenhle kousek do města rozhodně je. I ty ostatní tak spíše vnímám, byť vím, že se na tom jezdí i normálně mimo město. Tam bych už já dal přednost klasice.
Trepi: kroutit se to nebude. Koukni pořádně, jak je to udělaný. A pohodlný to zas bude.
Jak jsem se díval na ceny těchto kol, tak v ČR to jen tak někdo mít nebude- je to dost drahý.
Trochu mě to připomíná cannondale viz. obrázek, o kterèm jsem před rokem uvažoval, pak jsem skončil u Badboye.
Ale ta barva je podobní té, co doporučuju Onucemu na vytunění skládačky, tahle nebo zašlá měď.
Příhradový nosníky, takhle vypadaly i žebra v Hindenburgu… ale jinak je to megahnusný, 3022 by měl poluci, mě osobně to nic neříká.
12.11.18 14:11
nekroutí se to drobet náhodou?
… nebo teda, zapomněl jsem dodat, jejich některý běžný sériovky – ty jsou většinou, i v tom (jejich teda) levném segmentu, naprosto v pořádku.
Jo a mimochodem, všechny Moultony jedou fantasticky – je to docela zážitek, vyzkoušel jsem to opakovaně. Ale podle mého názoru nejde vůbec o městské kolo, naopak.
Jo, z exif, že. Taky jsem jej sem chtěl dát, ale trochu se nemohu, přece jen, úplně srovnat s tim převodníkem. Preferuji spíše tyto – viz. obr.