Velamos Super De Luxe

Přidat foto

Úvodní fotka, ať zaujme.. ;-)

Takhle leží hapina odložená nějakej ten rok.. :-)

Zaprášená, orezlá, "zdobená" skejtovými stickerami :-)

Stickery skoro všude..:-)

Prach a rez..:-)

Sedlo roztrhlé, prohnilé, nepoužitelné...

Řetěz na tom také není zrovna nejlépe..:-)

Kliky měly neskutečnou vůli, joooo, není to holt kolo na skákání.. :-)

Takže jsem začal rozplétáním drátů, repasi nábojů. Na fotografii je zadní "torpédo" Favorit

Pastorek s válečkovou volnoběžkou

Osa náboje s kónusy

Mosazný brzdový válec s kuželem

Všechno vyčistit, vyleštit, namazat a složit...

A tady je výsledek :-)

Těžké, ocelové, chromované ráfky jsem se po delší úvaze rozhodl zachovat, takže zbavit se rzi, vyleštit...

A výsledek ;-)

Hlavové složení bylo mazané prachem :-)

Rozebrané, vyčištěné a vyleštěné hlavové složení, hlava představce a ozdobná krytka korunky vidlice.

Kliky vypadaly pekelně... :-)

Nic, co by se nedalo zvládnout :-)

Středové složení, taky žádná sláva..:-)

Teď je to lepší ;-)

Holý rám, rozhodl jsem se pro opískování a černý komaxit.

Dorazily nové dráty DT Swiss, niple a pásky do ráfků, může se naplejtat, prostě příjemně strávený večer :-)

Hotovo :-) Rozhodl jsem se pro černé dráty i niple, k původním chromovaným falcovým ráfkům skvěle ladí :-)

Původní ráfky jsou rozměru 635mm, je to 28" kolo, ale oproti standartním 622mm ráfkům přece jen trochu větší. Není k nim moc velký výběr plášťů a já za každou cenu chtěl černý plášť s bílými boky, :-který na našem trhu prostě není, takže krom nevycentrovatelného ráfku další problém... Litoval jsem, že jsem raději nezvolil možnost koupit nové ráfky standartního rozměru 622mm, kde bych navíc ušetřil nemalé množství váhy oproti původním ocelovým ráfkům. Ale nakonec jsem konečně sehnal z Německa tyto Kendy za příjemné peníze i s dopravou do ČR :-)

Pak jsem řešil osvětlení... Přední retro světlo s vlastním napájením není problém, ovšem zadní, co by splňovalo mé představy prostě neexistuje. Takže na Ebay jsem zakoupil toto luxusní retro světlo na motorku, které jsem bez milosti totálně vykuchal a předělal na vlastní napájení s vypínačem... Bohužel nemám moc fotografií z průběžných úkonů, když zrovna s tímto jsem měl nejvíce práce, jak to vykoumat...

A tak rovnou výsledek :-) Musel jsem zakomponovat LedDiodu s paticí, držák baterie, příslušný odpor, vypínač, kabeláž, držák a hlavně vše úhledně, aby to nějak vypadalo... Nakonec se vše povedlo ;-)

Ještě pohled z druhé strany ;-)

No a konečně dorazily nalakované komponenty :-) Všecko pěkně povykládané na stole;-) Krom rámu a vidlice jsem se rozhodl dát do černého laku i kliky, řidítka, představec a sedlovku.

Opískovaný, nalakovaný rám, krasavec :-)

Samotnou středovou osu jsem zakoupil novou, původní byla dost vyžvejkaná a bál jsem se, že klínky to moc nepodrží a vůle bude na světě.

A opět problém... Hlavové složení jsem nakonec zakoupil nové, původní mělo prasklou misku. Nové misky neseděly těsně v hlavové trubce, kroužek neseděl těsně na sloupku vidlice.

Vůli desetinu milimetru u misek jsem vymezil tak trochu prasácky páskou, u spodního kroužku na sloupku vidlice byla vůle minimální, tam jsem to vyřešil obdobně. Nakonec vše drží ;-)

Osazené zadní světlo, nakonec jsem zvolil jiné umístění...

A hotovo, seštelováno, nakonec pár kvalitnějších, finálních fotek.. ;-)

Druhí strana fešáka :-)

Řetěz nezničitelná klasika KMC K710, co jsem doma našel po starým trialu.

Přední světlo holt plastové, trochu kazí poctivý dojem, ale co.... Z dálky to vypadá dobře.. ;-)

"Nové Staré" vintage Německé kožené sedlo Wittkop, které jsem ulovil na bazaru za krásný peníz, poctivá silná kůže, kvalita :-

Renovace z roku 2015, kolo slouží pro městské přesuny.. :-) Po dlouhých třech letech, kdy mi má hospodská hapina chátrala odložená ve sklepě s prasklým zadním kolem, na jehož opravu jsem se za tu dobu prostě nějak nedostal, jsem se přinutil dát kolo trochu do kupy. Nakonec u toho nezůstalo a rozhodl jsem se veterána kompletně celého zrenovovat, při čemž jsem se snažil zachovat maximum původních dílů. Přece jen k tomuto kolu mám tak trochu citový vztah, najezdil jsem se na něm a huntoval jsem ho pěkných pár let…:-) Tak tady je menší fotodokumentace z průběžných prací ;-)

(vloženo 2.11.18)

benobiker benobiker
Ohodnoť bajk: (4.7  / 41 hlasujících)
Značka Velamos
Model Super De Luxe
Modelový rok 1982
Velikost Tak akorát :-)
Hmotnost Raději nechci vědět...
Rám Velamos - Ocel
Vidlice Ocel
Hlavové složení Ocel
Kliky Ocel
Středové složení Ocel
Převodník Ocel
Řetěz KMC K710
Náboj přední Favorit
Náboj zadní Favorit
Brzda přední Není :-)
Brzda zadní Torpédo
Brzdové páky Nejsou :-)
Ráfek přední Ocel
Ráfek zadní Ocel
Dráty DT Swiss
Pedály NoName
Řídítka Ocel
Představec Ocel
Sedlovka Ocel
Sedlo Kožené Wittkop
Pláště Kenda K-141 (40-635)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Goob
Goob

8.11.18 09:01

Jo ty jsou taky práškované… tak to je teda super práce.

Reagovat
benobiker
benobiker

7.11.18 08:41

Díky ;-) Kliky a zbytek jsou hozeny do černé stejnou metodou jako rám.. To jest opískovat a pak komaxit :-)

Reagovat
Goob
Goob

6.11.18 22:54

Boží! Hele, jakou metodou jsou černěné kliky a převodník?

Reagovat
myreczech
myreczech

3.11.18 15:11

krásná práce…

tvl, ale kde jsou moje blatníky…?!

https://youtu.be/Iw-Bu-3WuJA

zbabělče…:)

Reagovat
benobiker
benobiker

2.11.18 14:22

@tromboonen Až teď jsem přečetl ten článek – kde se vzala hapina..:-D Pěkně sepsáno, tak nějak to bude :-D Ostatním, díky ;-)

Reagovat
deleteduser
deleteduser

2.11.18 12:33

dobrá práce, ted ještě, aby to někdo neukradl :)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

2.11.18 12:32

Akorát furt netuším etymologii toho slova, z „happy“ to asi nepochází, ne?

Reagovat
vpa007
vpa007

2.11.18 11:47

@tromboonen: hodně dobrý čtení ke kávě! dík ;-)

Reagovat
bernie
bernie

2.11.18 10:42

Někdy je příběh vic než popis komponent. Parádni „storka“ a pekná práce. Snad se díky takovému počinu rozhoupu, abych sem šupl svýho cruisera. Maš to z „plnej“

Reagovat
tromboonen
tromboonen

2.11.18 10:35

hmm, zřejmě kraj rázovitý… tady je pěkné vysvětlení http://ydiot.com/texty/?…

Reagovat
benobiker
benobiker

2.11.18 10:11

Jako jooo no, práce s tím bylo docela dost, i peněz jsem do toho nastrkal :-) Jak říkám, to kolo toho se mnou zažilo hodně, tahal jsem ho všude po hospodách, jezdil jsem s ním do školy, bůh ví, co toho zažilo přede mnou :-) Tak jsem mu to chtěl nějak vrátit.. :-) Navíc je tohle super relax po kancelářské práci, zavřít se doma v dílně a hrát si..:-) Hapina… Prostě tak říkáme těmhle plečkám, co jsou dobré akorát tak na pojezdy po městě :-) Ani nevím, kde se to slovo původně vzalo…

Reagovat
Koblich
Koblich

2.11.18 10:08

Hapina Super Dee-Lux Je to na původním laku :-D

Reagovat
tromboonen
tromboonen

2.11.18 10:04

Ty jo, tolik práce na takovou „plečku,“ ale když je to po babičce… vypadá super, klobouček. Dotaz: co znamená slovo hapina?

Reagovat
Koblich
Koblich

2.11.18 09:49

Tak to je fakt nádhera, klobouk dolů. Krásná práce a výsledek stojí za to! Za mně 5

Reagovat
vpa007
vpa007

2.11.18 09:37

Jo čeče, to chápu… mám u tchána odloženou podobnou plečku… no snad se k ní taky někdy dostanu ;-)

Reagovat
benobiker
benobiker

2.11.18 09:31

Díky, je to kolo srdcovka, po babičce..:-) Je to těžký jako kráva, takže to letí akorát tak z kopce :-D

Reagovat
Džey Ár
Džey Ár

2.11.18 09:01

Jsem to přečetl celé, tak to bylo poutavě napsáno :-). Vypadá to luxusně a asi to i celkem pěkně „poletí“. Super pane, pěkná práce! 5* zcela zaslouženě :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

2.11.18 08:49

Hodně dobrej počin! 5!

Reagovat