Favorit F1 Special Walter 1985

Přidat foto

Postupně se mi doma sešla celá sada Walter, tak jsem to nahodil na rám F1. Je to trochu netradiční kombinace, Walter se většinou dodával z výroby na horších rámech F1/TV, ale pan Nakládal mě ujistil, že F1 Special na Walterovi existují a dokonce má jednoho i v bílé barvě, takže volba byla jasná:)

(vloženo 10.10.18)

edoard edoard
Ohodnoť bajk: (4.1  / 25 hlasujících)
Značka Favorit
Model F1 Special Walter
Modelový rok 1985
Velikost 56
Hmotnost 10,4
Hlavové složení Favorit Special
Kliky Walter
Středové složení Favorit
Přesmykač Walter
Měnič Walter
Řazení Walter
Převodník Walter
Kazeta Velo 6-ti kolečko
Řetěz Favorit Super
Náboj přední Favorit
Náboj zadní Favorit
Brzda přední Centric
Brzda zadní Centric
Brzdové páky Favorit
Ráfek přední Favorit
Ráfek zadní Favorit
Pedály Lyotard, klipsny Favorit Brno Super Special
Řídítka Favorit
Představec Favorit
Sedlovka Favorit
Sedlo Favorit Special
Pláště Tufo

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
rorschach
rorschach

12.10.18 12:14

edoard: no vidíš jak to s tím podsedlovým šroubem prokouklo:)

standoslav: ok, říkej si tomu bastlení, který jsme jako 10 – 15ti roční „závodníci“ provozovali těma plechovejma multiklíčema a kombinačkama, jak chceš.

Reagovat
learita
learita

12.10.18 11:32

Můj tip je, že Centrici se začali dělat v roce 1970. A proč. Snad měli lépe brzdit jak Speciálky.

Reagovat
edoard
edoard

12.10.18 09:38

Standoslav: Ještě je potřeba mít stejně sjeté špalíky…

Mimochodem, netuší někdo od kdy se vlastně ty Centriky začaly vyrábět a proč? Mám teorii, že Speciály nešlo dávat na exportní kola protože to byl okopírovaný Mafac…

Reagovat
standoslav
standoslav

12.10.18 09:04

Jaké to je ladění ? Pokud je p.kolo rovné, rovná vidle, namazané čepy, není třeba nic ladit a brzda bude chodit na 100%.Laborovat se dá u Speciálu, tam se dá zkracovat to krátké lanko, ale to jsme taky nikdy nemuseli dělat.

Reagovat
rorschach
rorschach

12.10.18 07:10

Standoslav: tak jak píše Vilém + si pamatuju, že jsme nějak laborovali s dotažením těch čepů.

A omlouvám se za „imbus“ ale jednak to tak nějak mám naučený a druhak origo to je -innersechskan­tschraube, takže to mám vlastně dobře:)

Reagovat
edoard
edoard

11.10.18 20:37

Hlas bike-fóra vyslyšen na 50%. Centriky vycentrovány (stačilo přehodit špalíky) a podsedlový šroub na inbus jsem tam tedy taky dal. Sedlovku a koncovky lanek nechávám tak jak jsou

Reagovat
learita
learita

11.10.18 19:40

No jo už to vidím, koncovka lanka:-) sorry.

Reagovat
Vilém
Vilém

11.10.18 19:22

Centriky jsem ladil napruzivanim a oslabovanim pruzin.

Hroch mluvil o koncovce lanka, ne bowdenu.

Reagovat
learita
learita

11.10.18 17:17

Kolo se mi moc líbí v té bílé. Pouze mi mrzí, že tam je kosmicky lehký Walter v kombinaci s ocelovou sedlovou. Ale historický nejspíš OK.

Centrici díky svému tvaru snadno šilhají. Nejsou tak geniální jak píše Edoard, páč dvakrát, třikrát zabrzdis a závěs je zpět kde byl. Chce to kolo v ose a stejně sjeté špalky. Takže se přikláním Spíše k Standoslavovi, že ty čelisti ladit moc nejdou.

Hroch – někdy v osmdesátých byl na Favoritech přeci doraz brzdového bowdenu který byl vždy osazen koncovkou lanka. Počkej až to někde v krabici najdu:-) vždy to bylo spárované s dvou tahovými brzdami.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

11.10.18 16:22

Zkus ho jen otocit, treba se odchylky na kole a vidlici vyrusej.

Reagovat
edoard
edoard

11.10.18 13:51

Jo, přední kolo je mimo, musím to ještě přecentrovat. Oceňuji ale geniální řešení Centrik – posunu závěs mimo střed a problém je vyřešen.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

11.10.18 13:26

Ani ne tak neserizeny centriky jako predni kolo mimo osu, bych rek. A kdyz uz rejpu, socialisticky prumysl urcite nevyrabel koncovky na lanka. Uplne vidim ten vyraz uzasly prodavacky v prodejne Jizdni kola-sici stroje, po dotazu A mate koncovky na lanka?

Reagovat
standoslav
standoslav

11.10.18 07:27

Super. Otázka: na Centricach se dá něco stelovat ?

K tomu Waltru: když to vzniklo, zarazilo mne, to vedení lanek, opačně jak celý svět.:-)))

Reagovat
rorschach
rorschach

10.10.18 23:52

Taky jsem si toho všiml. Ale kdo někdy šteloval Centricy, tak pochopí..

Za mě krásný kolo.

Jen jeden detail. Pokud už je tam Walter, byl by velký prohřešek dát tam i Walter podsedlovej šroub, kvůli kterýmu jsem vlastně skoro poprvé v životě v roce 87 použil imbus:)

Reagovat
Vilém
Vilém

10.10.18 22:33

Bije mne do oci serizeni predni brzdy.

Reagovat
edoard
edoard

10.10.18 22:18

Rok doplněn:)

Reagovat
kanta
kanta

10.10.18 22:13

pekna praca … ;)

Reagovat
sergo
sergo

10.10.18 20:36

Jaký je to prosím rok?

Reagovat
Richards
Richards

10.10.18 19:48

Moc pěkné. Za 5*

Reagovat
PJey
PJey

10.10.18 15:08

Krásný to stroj. Jinak walter na rámech F1 opravdu existují. Mám doma též jednoho. Koupil jsem jej přes Ebay z Kanady. Prodávala je tam v 80. letech společnost CZ a JAWA Motors LTD. Ten můj je na totožném rámu se sadou Walter doplněn součástkami Shimano Golden Arrow. Zrovna jej dávám do kupy a později jej sem určitě hodím.

Reagovat
vpa007
vpa007

10.10.18 15:00

Moc pěkný! Plnej.

Reagovat