Eda

Přidat foto

Eda před renovací, když ještě nebyl Edou

před renovací

rám po nastříkání

spojky rámové a sedlové trubky

spojky vepředu

kompletace brzd

výrobní číslo 65 f 08544

říjen 2012, takhle jsem Edu koupil. Ty pedály stojí za povšimnutí, mám je dodnes.......kdyby někdo chtěl, rád mu je dám

byl jsem ho poprvé projet

s polepy

na zadní vidlici navářka s odrazkou Stadion

vyjížďka na Zbraslav

štítek

před cílem TdZ 2015

Kokořínská klasika 2015

dojezd TdZ 2016

takhle Eda vypadá v červenci 2018

dvojtác Favorit 52/46

Kolo jsem koupil v říjnu 2012 po renovaci (viz první fotky) s myšlenkou dostavit dobovou silničku Favorit a zúčastňovat se pohodových závodů historických kol, což se mi splnilo.Postupem času, jak jsem získával jednotlivé díly, jsem Edu dovybavil dobovými díly. Vše na něm ještě není „košér“, ale zvolil jsem kompromis, že se dají kopce ještě vyjet…jeho ostaršování však stále probíhá,aktuální stav na posledních fotkách.

(vloženo 20.7.18)

Martas1311 Martas1311
Ohodnoť bajk: (4.4  / 35 hlasujících)
Značka Favorit
Model F12
Modelový rok 1965
Velikost 580
Hmotnost 12
Rám Favorit ocel
Vidlice Favorit ocel
Hlavové složení Favorit
Kliky Favorit 170mm
Středové složení osa s klínky
Přesmykač Favorit pákový
Měnič Favorit model PWB
Řazení páčkou na rámu Favorit
Převodník 52/46
Kazeta 5-kolo 13-26
Řetěz ČZ
Náboj přední Renak rychloupínací
Náboj zadní Renak rychloupínací
Brzda přední Favorit
Brzda zadní Favorit
Brzdové páky Favorit
Ráfek přední Favorit 18-630
Ráfek zadní Favorit 18-630
Pedály ČZ lodičky s klipsnami SUPERSPECIÁL
Řídítka duralové 42cm
Představec Favorit hliníkový se zapuštěným imbusem
Sedlovka Favorit
Sedlo kožené Sprint 05
Pláště Barum Racing 32-630

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
learita
learita

5.8.18 13:40

Ty převodníky 52–49 bych od tebe rád koupil…

Reagovat
vpa007
vpa007

26.7.18 11:06

Paráda… tak tohle se svým fávem taky jednou udělám, že jej vrátím zpět na původní komponenty ;-)

Takže palec hore!

Reagovat
Martas1311
Martas1311

25.7.18 14:30

ještě jsem zapoměl na pedály s klipsnami a kož. řemínky. Ty červené plastové vážně nezapomenu.

Reagovat
Martas1311
Martas1311

25.7.18 14:27

Já jsem Edu koupil již s červeným lakem v říjnu 2012, viz text pod jednotlivými obrázky. Fotky modrého rámu jsou od původního majitele, těsně před nastříkáním červenou barvou a jeho první repasí. Já jsem následně vyměnil sedlo, přední/zadní kolo vč.plášťů a 5-kolečka, hlavové složení, oblouky s přestavcem, omotávku,nalepil dobové polepy, košík a naposled vyměnil dvojtác.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

24.7.18 21:39

Já to nechápu. Na začátku je modrý rám a pak je tam červené kolo, u kterého je napsáno takhle jsem Edu koupil… Tak jak je to?

Reagovat
Vilém
Vilém

23.7.18 21:38

Ten puvodni lak nevypadal nijak tragicky, to bych neprelakovaval.

Reagovat
sergo
sergo

23.7.18 20:46

Super, jen prosím vyhodit ty nedobové díly.. :) a bude to za 6

Reagovat
Martas1311
Martas1311

23.7.18 12:31

Ano, 5-kolo 13–26 funguje spolehlivě a to díky přehazce Favorit, která je mnohem mladší, odhaduji 80-léta, to jsem udělal kompromis. Od července ´18 jezdím dvojtác 52/46, každý zub méně se hodí…

Reagovat
Supermoo

22.7.18 00:04

52/49 mělo asi akorát vyrovnávat skoky na pětikolečku, opravdu to tak funguje s 13–26?

Jinak dobré retro včetně jezdce.

Reagovat
standoslav
standoslav

21.7.18 14:01

Unikátní je ta odrazka, ta je kultovní a ty „lodičky“ , že se dodnes dochovaly.

Reagovat
jardalee
jardalee

21.7.18 12:46

aha ja su slepej tenhle ju ma taky ,tak sem ho mozna objevil :D

Reagovat
jardalee
jardalee

21.7.18 12:45

kolo pekny taky sem mel cervenyho favorita asi od 12let a najezdil sem na nem kvanta kilometru ,jediny co me stve ze nevim do dneska co to bylo za model ,protoze tenkrat me to nezajimalo a tedka uz ho nemam :) jediny co vim ze byl tak z roku 56 a mel uz primo navarenej drzak na packu razeni a jednotac a to nikdo jinej nemel ,tak sem si teda myslel ze mam nakej zavodni :)

Reagovat
learita
learita

21.7.18 08:08

Mě zase ten článek přijde celkem zaujatý a amatérský. Eda je toho důkazem a to si frajer ještě vydupe Zeleňák. Za pět!

Reagovat
Vilém
Vilém

20.7.18 20:32

To s Babickym a spol je sice pravda, ale tady se o zadny special nejedna, takze na tyto stroje mi proste ten clanecek presne sedne. Vzpominky na tyto stroje mam stejne jako ten pan autor.

Reagovat
Dazz
Dazz

20.7.18 19:43

Eda je fesak a je za nim kus prace 5+

Reagovat
Trepifajxl

20.7.18 19:26

přesně taqk, speciál od Babického & byl na Campa Recordu, akorát s ek němu běžný smrtelník neměl šanci dostat, bylo zhruba za 8000 pro závodníky na průkaz od ČSTV a i na to se dlouho čekalo

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.7.18 19:12

Jenže není Favorit jako Favorit. Autor článku má zkušenost pouze s jedním kolem, i když galuskovým, tak jeho kvalita byla na míle vzdálená závodním kolům Favorit, na kterých jezdila reprezentace několika států a měli k dispozici závodníci. Kolo, které bylo “běžně” na trhu a i tak nebylo dostupné s tímto nemá nic společného. Závodní kola Favorit jsou úplně z jiných materiálů, na jiných komponentech a jiné kvality.

Reagovat
Trepifajxl

20.7.18 19:01

to je pravda, kromě F1 speciálů, které dělal Babický a pár lidí kolem něj to vesměs bylo zmrvené

ale přesto se mi Eda líbí

Reagovat
Vilém
Vilém

20.7.18 18:37

Pekne to nedavno sepsal nejaky pan Bohumil Spacek.

Reagovat
Trepifajxl

20.7.18 18:28

mě je Eda sympatickej, takže dávám 5*

ideální kolo na Cobramův pohár

Reagovat

Další galerie z kategorie

Honzis 1
vasour1988 9
Lamex44 1
L31 5
hrota 7
JaMull 6