Bergamont EnCore

Přidat foto

Narychlo poskládaný na 1. vyjížďce.

Po vytrvalém bránění se jsem vpustil teleskop, tak s ním snad nebude moc problémů

Když máte rádi příběhy, tak Vám také jeden přidám. Předchozí bike (Patriot) mi seděl, ale už koncem 1. sezóny jsem začal pokukovat po něčem zajímavějším (terénějším nebo alespoň lehčím), ale nikde jsem neviděl natolik zajímavou nabídku, aby mě donutila pořizovat tak brzy nové kolo (rám). V zimě 17/18 se mi hodně zalíbil Cannondale Jekyll, ale v ČR byly dost drahé, pokud někde modely 2017 ještě byly, tak jsem se zkusil podívat na německé shopy. Při té příležitosti jsem narazil na tohoto Bergamonta a zalíbila se mi jeho dlouhá, nízká a položená geo. Co se mi nelíbilo byly komponenty, spočítal jsem si, za kolik by se asi daly prodat a výsledná cena rámu byla rázem nezajímavá. Ten rám se mi ale dostal do hlavy, pár týdnů jsem ještě sledoval německé shopy, jestli někde neklesla cena a pak mě napadlo kouknout na Ebay. Bingo, v UK byl jeden rám přesně v mé velikosti.

Bike jsem se snažil poskládat co nejekonomičtěji a použít co nejvíce dílů z Patriota.

Chvíli jsem si na něj zvykal (hlavně v zatáčkách), ale v prudkých pasážích je znát větší jistota a rám je i pocitově lehčí než Patriot.

Zadní stavba je krásně citlivá a dobře hospodaří se zdvihem (velký posun oproti Patriotu, ale může to být umocněné jiným tlumičem), ale houpačka to je, když se šlape s otevřeným tlumičem.

(vloženo 20.7.18)

AleZ80 AleZ80
Ohodnoť bajk: (4.2  / 41 hlasujících)
Značka Bergamont
Model EnCore
Velikost M
Vidlice Fox 36 Factory HSC/LSC FiT 170 mm
Tlumič RS Monarch+ RC3
Hlavové složení Ritchey PRO
Kliky SLX FC-M7000
Přesmykač Vodítko Manobike
Měnič Deore RD-M6000
Řazení Deore SL-M610
Převodník SLX 30z
Kazeta Deore CS-HG500 11-42
Náboj přední Bitex
Náboj zadní DT Swiss 350
Brzda přední SLX BR-M675 + kotouč Superstar Alpine Evo 203 mm
Brzda zadní SLX BR-M675 + kotouč Superstar Alpine Evo 180 mm
Ráfek přední WTB Frequency i23
Ráfek zadní DT Swiss E 512
Pedály Superstar Nano Evo
Řídítka RF Atlas 35x800
Představec MAX1 CNC 35x45
Sedlovka Fox Transfer Performance 150
Sedlo WTB Volt
Pláště Maxxis Minion DHF 27,5x2,30 Exo 3C / Maxxis Minion DHF 27,5x2,30 Exo

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
AleZ80
AleZ80

22.7.18 08:36

Kombinace tlumících jednotek? Foxku jsem přendal z Patriota a tlumič byl za pěknou cenu na https://best-bike-parts.de. Lákaly mě DHX2 nebo Float X2, ale v tomto rozměru jsem je za pro mě přijatelnou cenu neviděl a dle linkage je to na pružinu asi moc lineární, tak jsem alespoň ušetřil peníze i gramy.

Reagovat
saintjv
saintjv

21.7.18 08:16

prekvapuje me tam kombinace tlumicich jednotek…

Reagovat
AleZ80
AleZ80

20.7.18 19:04

Páťu jsem nechával vařit před sezónou u hlavního čepu a drží to. Zadní stavba také pořád drží, ale na tento rám byla zajímavá nabídka a má to super geo. Stejně jsem už dlouho pokukoval po něčem zajímavějším. Ta zadní stavba má proti Patriotu mnohem lepší projev, ale částečně to může být i tlumičem, na Páťovi jsem měl jen obyč. RP23. Navíc to má o 2,5 cm vyšší zdvih a můžu po sezóně nechat zvednout i vidli na 170.

Reagovat
De.Fly
De.Fly

20.7.18 18:00

Páťa už taky prasknul?

Reagovat
Petrem
Petrem

20.7.18 16:39

Jo to je pěkný.

Reagovat
lazza
lazza

20.7.18 14:52

Neokoukaný, pěkný

Reagovat
AleZ80
AleZ80

20.7.18 14:47

Lanzinho: to samé bych mohl napsat o tom tvém. :)

Reagovat
Lanzinho
Lanzinho

20.7.18 14:41

tohle se mi líbí :)

Reagovat