Značka | Colnago |
Model | Super |
Modelový rok | 1988 |
Velikost | 58 |
Rám | Colango, Ocel - Columbus |
Vidlice | Colnago, Ocel - Columus |
Hlavové složení | Campagnolo Super Record |
Kliky | Campagnolo Super Record |
Středové složení | Campagnolo Super Record |
Přesmykač | Campagnolo Super Record |
Měnič | Campagnolo Super Record |
Řazení | Campagnolo Super Record |
Převodník | Campagnolo Super Record |
Kazeta | Regina-Sachs |
Náboj přední | Campagnolo Super Record |
Náboj zadní | Campagnolo Super Record |
Brzda přední | Campagnolo Super Record |
Brzda zadní | Campagnolo Super Record |
Brzdové páky | Campagnolo Super Record |
Ráfek přední | Mavic GP4 (1988) |
Ráfek zadní | Mavic GP4 (1988) |
Řídítka | 3ttt Paris - Roubaix |
Představec | 3ttt 84 |
Sedlovka | Campagnolo Super Record 27,2 |
Sedlo | Selle San Marco Concor |
Pláště | Vittoria Rally |
Píši dvakrát výbornou. Krásná kola a velmi pěkné fotky. Fotka Camapgnolo Victory na ponku s nářadím… kalendářovka
12.5.18 09:46
Pilane: super odkaz, dávám si do oblíbených, dík za rozšíření obzorů
No a co se bowdenů týče narazil jsem na tuto stránku
http://labibleduvelocataloguescolnago1.blogspot.cz/…go-1987.html
z toho se dá ledacos užitečného vyzjistit
No jo, ale to byla, přece jen o kousek jiná doba. Nietzche ostatně taky ne. Mimochodem, divil by ses, jak Židi dodnes nenávidí toho Junga. Teda ti profesoři, psychiatři třeba, psychologové et cetera. Krz to jeho angažmá – a taky neangažmá – za války. A krz jeho poválečný oportunistický kecy a snahy v této záležitosti. Mám s timhle osobní zkušenost – docela jsem byl překvapenej.
11.5.18 23:10
zmínils Heideggera, tak já si dovolím ještě jeden citát na dobrou noc:
„Poznámka pro osly: tento postřeh nemá nic společného s antisemitismem. Ten je zrovna tak pošetilý a tak zavrženíhodný jako krvavé a především nekrvavé postupování křesťanstva proti pohanům.“
11.5.18 22:55
Wagner žádného žida také nezabil :-)
Knut Hamsun, Celine, Cruzio Malparte, Gottfriet Benn – a ještě pár dalších. O Heideggerovi – a vlastně ani Jungovi nemluvě.
Ano
11.5.18 22:17
ty sklony k fašismu mu nelze vyčítat, byla taková doba, bylo to populární a byla to ideologie, či spíš politické a ideové hnutí se kterým sympatizovala celá řada intelektuálů (třeba obligátní Peroutka), všechno je třeba chápat v kontextu doby, dnes mají sympatie s fašismem docela jiný nádech a krom toho jeho dílo bylo sporné ideologie prosté
majiteli toho pěkného kola se omlouvám za off topic
Trepi: Bovdeny – jo, o trochu dřív, to možný je. Cioran – jo, samotnej už byl jako nick obsazenej, s E jako s Emilem taky. A jelikož se jmenoval (aspoň ve Francii) druhým jménem Michele, tak to – m teda. S Cioranem totiž je – přes všecky ty jeho průsery (včetně jakýchsi velmi krátce trvajícich, ale přesto blbě vyznívajícich politických sympatií v dost neštastné době) a nihilistický kecy a blasfemie a až preciózní stylizace – taky hodně velká prdel!
11.5.18 15:27
hroch: ale to bylo seriozní, Cobramův pohár je reálná akce: https://www.coppacobram.eu
11.5.18 15:24
Cio: s tím vedením bowdenů mi to nějak nesedí, totiž tak 84–90 jsem byl vůbec nejzažranější do cyklistiky a pamatuju si, jak už někdy v 84 jsem to vídal na zahraničních kolech
to se ví, jako začínající dorostenec jsem byl rád za poukázku na F1 s centrikama, ale po vzoru těch zahraničních kol, které byly kdesi v nedohlednu, v absolutním cyklistickém nebi… jsem provrtal brzdové páky a bowdeny vedl po řidítkách taky
pak kolem 86 už to začalo být docela běžné, to už jsem fasoval F1 s Campagnolem a tam už to bylo po řidítkách
a propos: nick máš podle Emila Ciorana? jeho literární pojetí nihilismu, misantropie a společenského pesimismu je mi velmi blízké
Trepi (když už jsem se tak rozkecal) – ještě v roce 87 kolo s „telaio super“ i na Superrecordu v nabídce Colnaga bylo. A sranda byla, že ten rám byl pochromovanej celej a teprve pak (kromě částí zadní vidlice atd. ) šel do laku. Jsem se na počatku devadesátých let někde na maratonu v Rakousku potkal s čouzkem, který měl to kolo celý strakatý, jak ten chrom z toho lezl ven. Tenhle rám z SL (v roce 81 dojela právě tahle Colnaga v Praze na mistráku na prvních dvou místech – Maertens a Saronni – a další rok v Godwoodu Saronni vyhrál) byl lehčí, než z SLX z druhé poloviny osmdesátých let s tou vnitřní šroubovicí, ale zas se rychleji vypráskal. Tehdy dělal Colnago ty lepší rámy (vzestupně dle ceny) z Columbus Aelle, Cromor, SL normální, SL „Esamexico“ profilovanej, „Conic Spiral“ s konickou spodní trubkou, SLX a vrcholem byl Master s těma „Gilco“ do čtyřlístku profilovanýma trubkama – ten se dělá, lehčí teda, než tehdy, doteď, že. Viditelně chromovaný mufny (mluvím o letech 87–88) začínaly v té řadě právě po SL dál – hlavně u Masterů si s těma spojkama hodně vyhrávali. Moje kolo v profilu je tak trochu replikou či spíše napodobením Saronniho kola – je o těch pár let novější.
Pokud se týče bovdenů, začaly se dávat do oblouků zhruba kolem roku 86. Konkrétně v katalogu Colnaga z roku 1987 má jen jedno tam vyobrazené kolo brzdové bovdeny pod omotávkou (nikoli však uvnitř rámové trubky !) – jde o bílý Master s „moda“ designem a už na C-Recordu (a s Regalem). Jiný tamtéž prezentovaný Master na Superrecordu má bovdeny, stejně jako všechna ostatní kola, vrchem. P.S. Mimochodem, když mi v roce 1988 Colnago (bylo to ve Švýcarsku) skládali, mechanik mi navrhoval, že mi dá bovdeny pod omotávku (což jsem odmítl).
Trepi, seriozne. Eroica, Kokorinska klasika to maji v podminkach (i kdyz nevim jak vazne se to bere, na KK urcite ne). Razeni na ramu, klipsnove pedaly, bowdeny horem.
10.5.18 23:36
Hroch: myslíš Cobramův pohár :-)
Trepi- na spouste retro akci je bowdeny horem v podminkach. (Bez komentare a souhlas s anachronismem)
Trepifajxl, cioran-m : ďakujem. A naopak, veľmi rad si nechám poradiť. Čítam, je to zaujímavé…
10.5.18 22:23
martin: máš to pěkný, našimi historickými diskurzy se neřiď, na tom fakt nezáleží, pokud nestavíš historicky 100% kolo někam do muzea tak je to fuk
jedině bych dal bowdeny na řidítka, bude s eti jezdit lépe a koncem osmdesátých už to byl anachronismus
Zdravím. Ďakujem za reakcie… Bez pochýb k dokonalosti ma môj pokus ďaleko. Je niekde na pol ceste od bicykla o ktorom som v mladosti sníval a tým čo som si mohol dovoliť. Je možné že zopár komponentov ešte doladím ak bude nálada, zamením ak bude príležitosť… A možno nie. Nie som zberateľ, nerobím to ani pre zhodnotenie, je to len o prijemne strávenom čase skladaním niečoho čo aj jednotlivo, iste uznáte, je viac ako pekne, o potešení keď ho z času na čas položím na zem…
10.5.18 21:41
ne, tak vnitřní vedení brzdového bowdenu se koncem 80tých už dělalo
10.5.18 21:37
cio: nechtěl jsem s tím začínat, protože by mě zdejší lůza umlátila, ale je to tak jak píšeš, Super z 88 měl venkovní vedení brzdového bowdenu a naopak bowdeny od pák již po řidítkách, mufny neměl chromovaný a (tímto si nejsem jistý) touto sadou se již neosazoval, myslím, že na něj cpali Athenu, představci k úplné autentičnosti chybí gravírovaný podpis Ernesta
ovšem to nemění vůbec nic na tom, že je to moc pěkné kolo, výše uvedené je jen exkurz do cyklodějepisu
Trepi: a teda, když už s'to načal a když jsme u těch detailů: rámy Colnago Super 1988 byly teda z Columbusek SL (nad nima byly rámy z SLX a taky už Mastery z Gilco design trubek), ale neměly (aspoň myslím) vpředu chromovaný mufny a hlavně teda neměly vedení brzdovýho lanka vnitřkem. Na pákách by měly být hnědý, ne bílý gumy – ty patřily až k poslednímu Supráku a ten už neměl ty páky odvrtaný. (A taky neměly jeho kliky ten prolis). A ještě pár detailů mi tam úplně nesedí. Já teda mám tohle kolo z roku 1987, ne 88, ale aji tak… Spíš si myslím, že tohle Colnago je trochu jakože individuálně ex post dodělaný tak, aby zhruba odpovídalo dobovýmu kontextu a ne úplně autentický – teda právě takto v té době koupený. Ale jednak se můžu mýlit a jednak na tom vůbec nesejde – je to stejně moc pěkná věc. :)
Jo tak presne takovou vuni veterana bych si chtel taky jednou postavit. Mas to vyvoneny.
Ale tak, víš – taky zrovna jedno takový Colnago mám, no… :))
10.5.18 19:28
cio: chválím neoddiskutovatelné znalosti, perfektní do detailu
Konečně kolo dle mého gusta!
Vidím všude Super Record, tak jaká je tedy ta hmotnost?
Krásná Italka!
Ty galusky jsou nějak impregnovany/patinovany?
Ano, moc pěkné (včetně toho představce 3t, který Colnago v r 88 na svá kola dával). Rám by měl být Col. SL, se Suprákem by mělo kolo vážit se vším všudy kole 9,8 kg. Jedině snad škoda, že jsou tam ty GP4; jednak to byla přece jen spíš střední třida a jednak Ambrosia Metamorphose by se tam hodily víc (a byly by i trochu, myslím, lehčí). Ale krásný kolo, gratuluju! :)
krásny bicykel a pekne pofotený
Ano, ano a zase ano!
Luxus!!!
10.5.18 12:34
zajímavý tip jak odlehčit kolo, pedály a řetěz pryč a hned je půl kila dole… jinak ale moc pěkný
Výstavní…odrážedlo ;-)