Komanč

Přidat foto

3 sezóny a šlape.

Působí spíš jak dirt bike, ale zdání klame.

Láska z mládi a pyl.

Lesklá černá, kdysi se mi nelíbila, dnes kupodivu ano

Tak letošní hlavní stroj není žádná novinka ani leštěnka.

Seskládal jsem Metu, která mi celý loňský rok odpočívala v rohu obýváku. Proč tam ležela? Protože sem na ní jezdil cca měsíc na podzim 2016 a kolo mě uchvátilo, hravé jak hrom, skvěle naladěné odpružení, které naprosto koresponduje s PIKEM a po určité době zvykání můžu říci, že se mi i líbí :-D A proto sem ho podvědomě nechtěl prodat.

A vzhledem k tomu, že kolo není nijak vyjímečné, pojmu to spíše jako recenzi.

Rám – přepákovaný jednočep – tuhnutí pod brzdou nějak nepozoruji, v bordelu to skáče, ale to skákalo všechno co sem jezdil, je potřeba buď zrychlit nebo upustit gumy. Co se týče projevu pružení, je to po AG Patriot 2014 druhé kolo, kde mám pocit, že se opravdu hodí tlumič s DebonAir komorou. Nevýhoda je šířka zadní stavby, ale dá se na zvyknout.

Vidlice – Pike – je předělaný pro zajimavost na DualAir. Samotná úprava nic navíc nepřinesla, SoloAir sloužil stejně. Rozdil je v tom, že touto úpravou se výrazně zvětšíl objem neg. komory a vidlice je výrazně měkčí v počátku – takže ekvivalent nových DebonAir vidlic.

Sedlovka – Reverb – snížen ze 150 na 140, mám prostě krátké nohy a kvůli čepu ten 1 chybějící centimetr proste nejde zasunout.

Sada – Kompletní sadu vozím už třetí sezónu a to už předtím byla chvilku jetá.Má najeto něco k 10tkm enduro stylem,což znamená 5tkm do kopce na leké převody a zbytek bez šlapání z kopce.Vše funguje, byť jsou šaltr i kazeta na pohled již dost sešlé. Sram šaltr je celkem bytelný, pouze bylo potřeba zvýšit přítlak třecí spojky, která už moc netřela. Vzhledem k používání celého rozsahu kazety je její životnost s 1× převodníkem milým překvapením. Byť kazety stojí kotel, nevyjíždí se prostřední pastorky rychleji než ostatní, jako tomu bylo u 2/3× převodníků.

Kliky – Sram X01 karbon – jsou odřené, ale drží již čtvrtou sezónu a člověk o nich protě neví. Někdo řeší, že jsou gumové. To sem taky nepostřehl.. Ale zvykl jsem si na DM převodníky, to řešení se mi líbí, jen by je mohli začít dělat pěkné ocelové, protože vrnění, které nastavá než si nový řetěz sedne mě moc nebaví.

Schwalbe PROCORE v zadním kole – letos sem si pořídil tento systém jako prevenci průrazů, zničených ráfků a možnost snížit tlaky. Zatím to funguje, na HT bylo cítit jak jdou kořeny tvrdě do procore a prostě jedeš dál. Za akční cenu jsem to koupi s kamarádem na půl, tekze to nevýjde ani extra draho a možná se to za sezónu vyplatí na ušetřených ráfcích.

Brzdy – HOPE – letos první pořádná zkušenost s HOPE. Maximální výkon není moc zázračný, ale s 200mm kotoučema mi stačí, co je ale jejich hlavní devizou, kromě vzhledu, je úžasná stálost na páce. Žádné pumpování, propadání, nic, paka je tam kde j člověk čeká. A to mi strojí za meněí výkon a větší váhu.

Představec – Thomson – láska z mládí, sice je težký, ale dělá mi radost.

Řidítka – Spank – jen protože jsou lesklé a ladí ke zbytku kokpitu. Šířka je na naše úzké traily ideální.

Tak a to je asi vše co sem Vám chtěl sdělit, takže nebojte se Piku, Hope, jednočepů, ani 1× systémů, jen si najděte tu ideální kombinci ;-)

(vloženo 3.5.18)

Honik Honik
Ohodnoť bajk: (4.7  / 74 hlasujících)
Značka Commencal
Model Meta AM v4
Modelový rok 2016
Velikost 17
Hmotnost 14,7
Rám Alu jednočep
Vidlice RS Pike RCT3, předělán na DUAL AIR
Tlumič RS Monarch Plus RC3
Hlavové složení Mortop
Kliky Sram X01
Středové složení PF92
Měnič Sram X1
Řazení Sram X01
Převodník Max1
Kazeta Sram X1
Řetěz Sram PC1130
Náboj přední NS Rotary
Náboj zadní NS Rotary
Brzda přední HOPE M4
Brzda zadní HOPE M4
Brzdové páky HOPE TECH 3
Ráfek přední NS
Ráfek zadní NS
Pedály TIME Z, HT
Řídítka Spank Spoon 762
Představec Thomson ELITE X4, 40mm
Sedlovka RS Reverb Stealth, 140mm
Sedlo SDG Circuit
Pláště Schwalbe Magic Mary, Nobby Nic, 650bx2,35

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

4.5.18 11:28

krásný,za5*

Reagovat
Honik
Honik

4.5.18 08:35

Ram takovy enduro standard. Tezka jsou kola, gumy, procore..

Reagovat
miruš
miruš

4.5.18 08:10

velmi elegantní, váhu bych čekal nižší, rám asi není žádná papírová žvýkačka

Reagovat
honzarb
honzarb

3.5.18 23:10

krasnej bajk!

Reagovat
Radovan84
Radovan84

3.5.18 19:26

Pecka.5*

Reagovat
vpa007
vpa007

3.5.18 13:24

SUper.. jedno z mála kol, kterýmu služí i ten žlutej bordel, co teď všude poletuje ve vzduchu :D. Jinak pecka a poctivej profil + parádní fotky. Fajv!

Reagovat
Michal Janoš
Michal Janoš

3.5.18 12:18

Chválím kolo, hezký popis i parádní fotky…

Reagovat
saintjv
saintjv

3.5.18 10:50

Z fotky to vypada jak 29" :))

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

3.5.18 10:35

krása

Reagovat
Honik
Honik

3.5.18 09:43

jj, moje práce. Ale je to na delší povídání..

Reagovat
TJK
TJK

3.5.18 09:36

Honiki: tvoje vlastni prace? docela mae to zajima

Reagovat
lazza
lazza

3.5.18 08:59

Komanče můžu :-)

Reagovat
Honik
Honik

3.5.18 08:56

Existují i kity, tohle je trochu specifictejsi pripad.

Reagovat
scret
scret

3.5.18 08:52

na to predelani Piku je nejakej kit? Diky.

Reagovat
Elwing
Elwing

3.5.18 08:42

Nebojim se ničeho, ani francouzských gum a čínských ráfků :-D Tenhle design je super, je to něco jiného, než se běžně dělá.

Reagovat

Další galerie z kategorie

L31 3
hrota 4
JaMull 6
Neljen 4
Luk029 6
Radimir 2