verze 2
Po 11 tisíc silničních km odjetých na CX Cruxu jsem usoudil, ze by se mi hodila čistokrevná silnice. Cesty v okolí jsou rozbité, takže jsem chtěl karbon, který prý lépe tlumí. Další podmínkou byly kotoučové brzdy. Líbí se mi vzhledově a všechny moderní kola je už stejně mají.
Začal jsem vybírat v kategorii endurance, hlavně pohodli, že. Jako etalon jsem měl Canyon Endurace CF SL Disc. Už to vypadalo, že koupím BMC Roadmachine 02, ale moje velikost už nebyla.
Pak jsem náhodně zabrousil na stránky ROSE, viděl CWX a bylo rozhodnuto.
Výběrová kriteria jsem tedy ušil na míru CWX (stejně jezdím v průměru okolo 2,5 hodiny a honim PR na Strave + mám CX jako gravel) a začal konfigurovat kolo.
Xeon CWX byl zrovna v pěkné slevě, takže jsem ji eliminoval výměnou kol za karbon. A nepřihodit 500E za Di2? To by mě zpětně mrzelo. Pak jen vybrat u dalších komponent ze cca šesti variant a bylo objednáno.
Kolo bylo za měsíc sestaveno a odesláno DHL. Ta to za 14 dní dovezla do CZ a zpět do DE. A předala dalšímu přepravci, který mi to konečně za dva dny doručil!
Zatím jsem to projel jen krátce včera, jede to parádně, Řevničák jsem na tom "vyletěl ". Di2 je super, řadí ve všech podmínkách stejně dobře, jen musím ještě přehodit funkci páček přes E-tube aplikaci.
Řidítka pujdou také o kousek dolů.
--- 2020
Nova riditka od Dedy, predstavec od 3T narostl na 130mm, sedlo od SQ LAB a vzadu se toci 80mm rafek od Nextie.
(vloženo 16.4.18)
Značka | Rose |
Model | Xeon CWX Di2 |
Velikost | 62 |
Rám | Carbon T30/40 |
Vidlice | XEON CW full carbon |
Kliky | Shimano Ultegra FC-R8000 50/34 |
Přesmykač | Shimano Ultegra Di2 FD-R8050 |
Měnič | Shimano Ultegra Di2 RD-R8050 |
Řazení | Shimano Ultegra Di2 RD-R8050 |
Převodník | 50/34 |
Kazeta | Shimano Ultegra CS-R8000 11-28 |
Řetěz | Shimano CN-HG701 11-speed |
Náboj přední | Rose, axle 12 x 100 mm TA |
Náboj zadní | Rose, axle: 12 x 142 mm TA |
Brzda přední | Shimano ST-8070 / 160mm disc |
Brzda zadní | Shimano ST-8070 / 160mm disc |
Brzdové páky | Shimano Ultegra |
Ráfek přední | ROSE CW-1550 Carbon Disc 44mm, 28 spokes |
Ráfek zadní | ROSE CW-1550 Carbon Disc 44mm, 28 spokes / Nextie 80mm |
Dráty | Sapim CX-RAY TCS Aero flat |
Pedály | Ultegra R8000 SPD-SL +4mm axle |
Řídítka | Ritchey Comp Evo Curve 44 cm, drop:128 mm, reach:83 mm, backsweep:4°,flare:2° |
Představec | 3T 130mm |
Sedlovka | ROSE Carbon Flip Flop |
Sedlo | Ergon SRX-30 / SQ LAB 612 |
Pláště | Continental GP4000 S II, 700x25 |
Bocni vitr zazivam pravidelne a obcas to clovekem zamava, ale chce se to nebat a drzet. Zase na druhou stranu „dobrej“ bocni vitr dokaze tohle kolo pekne rozjet. Porovnani s jinymi rafky bohuzel ale nemam.
Endurace je nuda, to ma kazdej. Ber Rose, ackoliv Canyona mam doma taky :-)
@nzg Jak se chovaji ty karbonove rafky v bocnich vetrech, pokud uz si zazil / mas srovnani s jinymi rafky (zipp a dalsi). Me se od Rose libi jejich novy X-Lite (ikdyz Endurace od Canyonu asi zvitezi) a ty podobna karbonova kola maji za relativne „levny“ priplatek asi 400e, nicmene pri nejake recenzi jsem cetl ze jsou na ty bocni vetry citlivejsi nez jine podobne hluboke rafky. Taky to muze byt jen pocitovka toho redaktora. Diky
Parádní kolo. Taky se příští rok do něčeho podobnýho chystám. Kolik měříš na výšku? Že na 62ce rámu máš tak vysunutou sedlovku, možná klame fotka, ale stejně musíš být sakra vysokej.
17.4.18 13:05
ok, napiš, dáme si pak maily
V pátek nemůžu, ale to se dohodnem, já se ti někdy ozvu do PM, neboj ;)
17.4.18 11:56
jo, 12 jsem tam jezdil ne při tréninku, ale při časovce do vrchu, kterou jsem před lety vyhrál
kdy se tam vyskytuješ? já to mám teď tak, že jaro a podzim běhám a kolo fakt už jen doplňkově, víc na kole jezdím v létě, když je horko a nechce se mi běhat
budu tam možná tento pátek odpoledne
@Trepi: Tak to si jezdil elitu, páč pod 12 to maj jen honiči segmentů, i vakoš to má na stravě „jen“ pod 13. Se tam musíme někdy potkat.
Tak Continental Grand Prix GT 28 mm se vejdou, vzadu je to těsnější, ale do bahna to kolo stejně není.
Rám se tváří jako kříženec 3T strady a triatlonové kozy, ale po funkční stránce dle mě to nej, co jde nyní sehnat: karbon rám a kola, ultegra a kotouče.
16.4.18 22:01
Rubi: kolem 12 minut, myslím že nejrychlejší čas jsem měl i pod 12, dnes to jezdím kolem 14 minut
Věděl jsi, co chceš, vybral sis kolo, pro které jsi zahořel a jsi nadšen, jak jezdí..tak to má vypadat! :) tak ať dělá jen radost..
Jinak konkrétně tenhle model jsem viděl asi 2 roky zpět v jednom FR časáku a dost ho chválili..
No a čas teda hodně solidní na tom Řevničáku, klobouček..
16.4.18 16:03
no jo, ke dvěma metrům je 86 kg celkem odpovídající údaj, tedy pokud netoužíš být vyloženě vrchař
jinak kolo se mi nijak zvlášť nelíbí, přístup ano
Dik, kila dolu uz radsi ne, 86kg na 198cm je pro enduristu docela malo. Ale urcite se tam vratim, ale na 5× v rade si netroufam!
16.4.18 15:49
nzg: na 86 kilo a poprvé jetý a roční dobu slušnej čas, každopádně pokud budeš takhle pokračovat, půjde čas dolu (a úměrně i kila)
je to fajn kopec, já vždycky když se vrátím z Alp nebo Dolomit tak ho jezdím jako pitomej třeba 5× za sebou nahoru-dolu, aby to pro mě nebyl po návratu takový šok
tak ať to jezdí, třeba se tam někdy potkáme
30mm vpředu určitě, dozadu ne. Zítra zkusím manželky Continental Grand Prix GT 28 mm, ale bude to vzadu těsné.
Skoda, ze je to tak velky. :-) ale je to fakt pekny kolo a pojede urcite paradne. Je tam prostupnost i na 30mm pneu?
Tak vážím 86 kg, takže těch půl kila za dobré brzdy jsem ochoten obětovat.
Řevničák za 16:43, jel sem ho poprvé v životě, nekonečnej kopec na středočeské poměry. Ale mít ho před barákem by bylo fajn.
16.4.18 14:20
o tom, že „všechna moderní kola už mají kotoučovky“ by se dalo s úspěchem polemizovat, ale to přenechme Jonášovi…
za kolik byl včera Řevničák, takhle při jaru?
Zajímavý, vypadá dost podobně jako to 3T s jednoplackou co vozí Irové… tady se jim aspoň povedlo udržet možnost dvouplacky. Pěkný čistý, ne muj typ kola, ale líbí.