F1SS Ta koza

Přidat foto

Bratříček.

Plnokrevník extra třídy z dílny mistra Babického v původním laku.

Kolo jsem získal nekompletní se základem v Super Recordu. Musel jsem doplnit pár komponentů.

Rám – monogram mistra mluví za vše, já pouze dodám, že sedlovka má zajímavých 26.0mm. Možná by se tam vešla 26.2mm, ale více ne. Horní části zadních vzpěr jsou silné 16mm. Běžné mají 14mm. U Favorita je toto známka vysoké kvality rámu. Takové vzpěry mají ještě členové Aktuality na F1SS 1970 a Pilane na Zachovalý čtyřicátník. Kolo se ke mně dostalo s vidlicí 28 palců a výplety o průměru 28 palců. Vidlici jsem zkrátil a nalakoval. Ano odstín jsem moc netrefil. Za zmínku stojí luxusní hmotnost 8730g tak jak je na foto včetně bidonu a bez pedálů.

Výplety – dle mého by tomu slušeli disky Campagnolo, ale to je dnes nedostupné zboží. Tak jsem sehnal pěkný ráfky do páru a vypletl je na šuplíkové náboje Campa. Dráty jsem dal ZN a lituju , že jsem nepoužil nerez. Někdy to možná přepletu.

Nějaký tip na dobové pedály?

Do galerky jsem přidal identického bratříčka z Babického muzea. Tak řekněte, který je ten hezčí:-)

Ještě jsem ho neprojel, ale bude to exotika:-)

Takže už mám dvě kozy. Není to vtip.

(vloženo 1.4.18)

learita learita
Ohodnoť bajk: (4.1  / 37 hlasujících)
Značka Favorit
Model F1SS
Modelový rok 1986
Velikost 60
Hmotnost 8730g bez pedálů
Rám Ocel Reynolds 531
Vidlice Ocel
Hlavové složení Campagnolo Super Record
Kliky Campagnolo Super Record 175mm
Středové složení Campagnolo Super Record
Přesmykač Campagnolo Super Record na navárce
Měnič Campagnolo Super Record
Řazení Campagnolo Super Record aero
Převodník Campagnolo Super Record 53-42
Kazeta Zlaté šestikolečko Velo 13-22
Řetěz Sram
Náboj přední Campagnolo Nuovo Tipo
Náboj zadní Campagnolo Nuovo Tipo
Brzda přední Campagnolo Super Record
Brzda zadní Campagnolo Super Record
Brzdové páky Campagnolo Super Record
Ráfek přední Nisi Crono galuskový 32 drátů
Ráfek zadní Nisi Crono galuskový 36 drátů
Dráty ZN
Pedály Zatím nemám
Řídítka Zřejmě odříznuté obyčejné berany
Představec 3TTT Venturi
Sedlovka Campagnolo 26mm Aero
Sedlo Turbo
Pláště Tufo + Wolber

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
standoslav
standoslav

3.4.18 09:20

Disky tam vůbec být nemusí, stačí jiné výplety, já měl tenkrát P 24 drátů, Z u 6ti kola 2× křížení a na druhé rovné. Jen se to muselo často centrovat, bo ráfky byly ty laciné české, bez kalíšků. Co se týká jízdy, je to zážitek, na tenkých g.fakt super, jen nezvyk, když to nesu ven, držet to za tu horní trubku, je tenká.

Reagovat
learita
learita

2.4.18 22:20

Těsnost jsem nikdy nezkoušel. Zkusím. Ještě mám starou Campa láhev o objemu 0,75l včetně držáku.

Jsou to pěkný věcičky. Pravda, na carbon rám by to sedělo ještě dneska.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

2.4.18 20:55

Campa flašku a košíkem mám léta taky. Perfektně se držela a bylo to celý opravdu velmi lehký. Akorát, jak je stará, tak už netěsní. Ostatně nevím, proč to vlastně přestali dělat. Na ty dnešní aero potvory ny sw hodila výborně.

Reagovat
learita
learita

2.4.18 19:30

Scott- fotky vem čert, však ta poslední je záměrně poslední. Vidlici asi někdo naboural. Nemrzi mě to, jsem rád, že je to takto v kupě.

Cioran – jsem rád že jsi přítomen.

Jaarque – před časem mě napadlo, že tam soupnu jako vtip láhev od jaru.

Parischr- zdravím kamaráda na RB a díky za super komentář.

Aktuality – ty jsi mě opět nezklamal:-)

Kubula – Výstava v NTM by měla být na konci dubna. Začínám být nervózní, kolo pryč, smlouva nikde:-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

2.4.18 17:26

Otazka mimo. Kdy bude ta vystava v NTM?

Reagovat
aktuality
aktuality

1.4.18 23:19

Gratulace! To se nedá nic dělat, na pěkné kozy se rád podívám.

Zajímavostí je zkratka eFBé. FB je mmj. kultovní italská značka Fratelli Brivio, která stojí např. za ocelo-duralovými náboji, dále je to zkratka Favorit Brno, klub za který jezdil olympijský vítěz Jiří Daler a také jsou to iniciály mechanika a konstruktéra Československé reprezentace Franty Babického :).

Mimo špičkové váhy jsou další velkou zajímavostí zadní patky, myslím, že není moc rámů, kde je možné toto vidět a na tu dobu moderní aerodynamické umístění řadících páček.

Zajímalo by mě, jak se na kole jede, jaký je to pocit, jaký je rozdíl, když přesedneš ze silničky a jak to, žes to ještě neprojel? Až se tak stane, musíš poreferovat. Moc pěkný.

Reagovat
parischr
parischr

1.4.18 22:25

nerozumím tomu …nevyznám se v tom ..... strašně se mi líbí to jak to dává smysl … jak někdo ví jak to bylo …jak to převede do dnešních íglů…étapů…karbonu ..... gratuluju a jsem rád, že jsou takový jako ty …

Reagovat
Jaarque
Jaarque

1.4.18 22:02

Flašku od Lenoru na kole jen tak někdo nemá, takže jasnejch pět!

Reagovat
cioran-m
cioran-m

1.4.18 21:44

Krásná věc – je moc dobře, že to někdo takto má…

Reagovat
vpa007
vpa007

1.4.18 21:04

Moc pěknej kousek historie a povedená prezentace. To se mi líbí ;-)

Reagovat
scottscott
scottscott

1.4.18 21:01

No parádní práce mistra FB a super kousek do sbírky! K tomu velká gratulace! Ale škoda té vidlice a chtělo by to i lepší fotky, na které jsme u tebe zvyklí. Třeba ta poslední přeexponovaná … :( No, ale na tom se dá ještě zapracovat a nic to nemění na tom, že takový rám je prostě skvost a poklad naší cyklistické historie.

Jinak disky Campagnolo se objevují, ale jejich cena je šílená, ale třeba se ti poštěstí. Nebo pak sehnat ještě lépe disky Sticha, což by se ti jako patriotovi hodilo do sbírky taky ;)

Reagovat