Tri roky s prvni „silnickou“ GT Grade ubehly jak nic. A tak jsem postupne zjistil, ze az takovy gravel bike nepotrebuji a mnohem vice bych vyuzil klasickou silnicku. Nechtel jsem ale opustit komfort 28 mm plastu a kotoucovek. Rozhodl jsem se tedy pro Endurace kategorii. Canyona jsem mel jako prvni full, navic design a propracovanost silnicek se mi oproti konkurenci proste libi. Takze to byla jasna volba. Zatim kratke testy, ale musim si rict, ze naprosta parada. Rozdil 1,5 kg oproti GT je znat a pohodli karbonu taktez a to uz jsem myslel, ze nemuze byt nic pohodlnejsi nez Grade.
(vloženo 4.3.18)
Značka | Canyon |
Model | Endurace CF SL Disc 7.0 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | M |
Hmotnost | 8,5 |
Rám | Carbon |
Vidlice | Canyon fullcarbon |
Hlavové složení | Canyon Acros |
Kliky | Sh 105 |
Středové složení | Sh 105 PF |
Přesmykač | Sh 105 |
Měnič | Sh 105 |
Řazení | Sh 105 |
Převodník | 52/36 |
Kazeta | 11-32 |
Náboj přední | DT Swiss E1800 |
Náboj zadní | DT Swiss E1800 |
Brzda přední | Sh 105 |
Brzda zadní | Sh 105 |
Brzdové páky | Sh 105 |
Pedály | CB EggBeater 1 |
Řídítka | Canyon H17 420 |
Představec | Canyon V13 100 |
Sedlovka | Canyon S23 VCLS CF |
Sedlo | Selle Italia X3 |
Pláště | Conti GrandPrix SL |
Ahoj, kolik měříš? Pokukuju po tomhle stoji a nevím, co za velikost. Canyon na moje míry doporučuje XS, ale to se mi nějak nezdá. Mám 173cm a všechny MTB jsem měl M.
Zatim jen duse, ale urcite chci bezduse zkusit, obavam se ze tyhle plaste to ale nedaj.
Ještě jedna otázka, jezdíš to s duší nebo si na to zkusil nahodit bezdušáky? Ráfky jsou tubeles, pláště nevím zda to poberou:-/
Zkus hodne zabrat. Taky mi to dalo chvili zkouseni, ale koncovka nakonec vypadla. :)
Ahoj, jde ta páka zadní osy na zadním kole vyjmout?… přidělat a odmontovat s ní přední kolo ? Tak nějak jsem to pochopil z popisku, je na to nějaký fígl? Jde mi jen vysunout nikoliv oddělat:-//
Dle jejich marketingové filozofie je to spojení slov „endurance“ a „race“ – tedy kolo určeno pro využití i na horším povrchu, ale zároveň se sportovně střiženou geo. Ta má alespoň v mé velikosti velmi podobné parametry jako Emonda SL, která je považována za čistého závoďáka.
V reálu si myslím, že tyto marketingové a obecné kecy jsou fuk a záleží na tělesných proporcích v kombinaci s potřebou a užitím, ale třeba Domane a Synapse jsou proti tomu kola na kochačku.
Co se týče podoby silničky – jasně, respektuji tvůj názor. Jen k tomu dodám, že vývoj je všude, nebýt ho, tak dnes třískáme pazourkem do ořechu. A ne vždy je to něco vyloženě nového, spíš návrat k něčemu – třeba obutí 27–30mm. Jinak galusky by byly fajn, ale pro neprofesionální použití to dle mě zabíjí sami výrobci.
Cioran: Endurace je endurance „vhodná“ na závody, to je ještě dobrý, že křížej jenom dva názvy, tuším 3T nedávno tlačilo kolo, co mu na GCN začli říkat enduaeroroad nebo tak nějak…
Jojo, už to vím: závodničky (kromě aerokol) se tam jmenujou Ultimate a maratónský, teda endurance kola – Endurace. Nojo.
A jak jsem čet, tak se už dokonce u rámů pro čelisťový brzdy u těch Ultimate Evo dostali na 670 a u Ultimate SLX na 760g. To budou mít zase v německým Touru radost! No, Cervelo s Californií a R5 VWD bylo sice na naprosto stejných hodnotách už před šesti lety, ale i tak je to velmi pěkné…!
A – ano: neuškodilo mi to. :)
Dejv0: sorry, zamenil jsem CDX s CWX, je to tohle + ty jejich karbonove zaplety:
Trepifajxl: Myslel jsem, ze bys mohl treba zacit poradne cist nez zacnes trepat svoje vyroky.
cioran-m: Jen se mrkni, to ti neuskodi. Ale jak pise Dejv0, proste to Canyon nazval Endurace, mozna ma nekdo Endurance zaregistrovane jako znacku.
A jo! :) Tak jo, nedá mi to, nebudu línej – jdu se podívat na tu zásilkovou firmu, jak maj ty kola rozdělený a proč tohle tak pojmenovali… Stejně jsem to, co teď dělaj, už vlastně delší dobu neviděl. :)
cioran-m: Pořídil jsem loni si endurance silničku, model Endurace od Canyonu. :) Tak to slovíčkaření vidím já..
To byl s Dejv0-em souběh, ne reakce.
Mysee: Mně se nechce otevírat nabídku kol Canyon a studovat to – ale: co to je vlastně (teda obecně) ta dotyčná „endurace kategorie“ ? O „endurance“ představu mám – to by měly být silniční pohodlný univerzaly, vhodný na delší vzdálenosti, teda zrovna třeba na ty maratony. Takový ty synapse a tak. Ale endurace? (Podotýkám, že tohle není z mé strany žádná potměšilost nebo štengr, ale fakt jen ten dotaz). :)
5.3.18 15:20
Mysee: ??? pokud jsou ti „mé názory jedno“ jak píšeš, tak proč jim věnuješ natolik vyčerpávající komentář? nonsens
Trepifajxl: uprimne mi jsou vsechny tvoje nazory tady na BF jedno. Precti si prosim jeste jednou co jsem napsal. Pisu o vyuziti klasicke silnicky, ale ze jsem se nakonec rozhodl pro Endurace kategorii, aspon tak to vola Canyon. Dekuji ze rozumis psanemu textu.
nzg: Rose vypada super a za slusnou cenu, pokud bude mit fakt 7,6 kg tak parada ne?
5.3.18 14:02
proč? protože se ptáš ortodoxního silničáře… takže co bys taky čekal za odpověď, když pro mě není silnička ani to, co nemá galusky
Trepi: Můžu se zeptat, proč by to neměla být klasická silnička? :)
Mysee: nakonec jsem si řekl, že na ty moje trihodinove vyjížďky není endurance potřeba a objednal Rose Xeon Cdx Di2 za parádní cenu. Za pár dní je snad doma.
5.3.18 08:39
toho koktavého mamlase ještě neskolil moribundus???
on byl někde tázán? že se vměšuje, když se baví dospělí
Možná se to Gradu nakonec povedlo, spousta bikerů se přes něj dostane skoro až k silničce :)
Trepifajxl: Jasne, aby ty ses nahodou neposral! Uz to bylo divny, koho zas sprdnes, kkte.
5.3.18 08:04
tohle není žádná klasická silnička, žádná výtka tomu kolu, jen terminologii
Spartacus: to velmi rád slyším takovéhle zkušenosti ;)
nzg: sver se co u tebe nakonec vyhrálo?
Paradni barva. Tohle kolo bylo v mem finalovem vyberu nove silnice, ale nakonec to dopadlo jinak.
Dobrá volba, endurace mám od podzimu a spokojenost :) Jede to jak žehlička, parádní ovladatelnost, při jízdě ze sedla reaguje živě. Hodně fajn je ta průchodnost kvůli které jsem ho vlastně kupoval, aniž by kolo vypadalo „gravelovitě“, tak vidlice by klidně dovolily i challenge strada 33mm ( reál ± 35mm ), takže pokud bys sis někdy chtěl udělat výlet do Flander nebo Normandie, tak ideální stroj, stačí přezout :o)
Diky :) .. tak mam 160 fulla, takze terenu si uzivam dost a proste silnicku vyuziji vice na trenink, ale nechci byt omezeny ciste na silnice.
Lunochod: je to stormgreen, nakonec vyhrala nad nudnou stealth a na zivo vypada uplne jinak nez na Canyon webu.
Tahle army barevná kombinace je nejvíc, škoda že mi Endurance nesedí geometrií, byl by to jasnej favorit na příští kolo.
4.3.18 19:04
Tenhle kruh o kterem mluvis, drive ci pozdeji uzavre vice „gravelistu“ pokud se tedy jedna o cyklisty. Mam to stejne akorat na cx ramu coz ma do gravelu hodne daleko.
Co myslis proudem? Jelikoz jsem byl vzdy spise biker, tak pak mi prijdou kotouce, sirsi plaste + pohodlnejsi geo blizsi.