Klasický zimák zbastlený z nějakých zbytků a low-cost dílů (stavěno za střízliva). Blatníky aktuálně netřeba.
(vloženo 6.1.18)
Značka | Felt |
Model | QX85 |
Modelový rok | 2009 |
Velikost | 55cm |
Hmotnost | těžké jak prase (10,5kg) |
Rám | Felt QX85 |
Vidlice | Force treking karbon |
Hlavové složení | MRX prům. ložiska |
Kliky | Bianchi (FSA) karbon |
Středové složení | FSA ISIS |
Přesmykač | Shimano CX70 |
Měnič | Shimano 105 old |
Řazení | SunRace R91 2x9 |
Převodník | 50/34 |
Kazeta | SunRace 11-32 9sp. |
Řetěz | SunRace |
Náboj přední | Cannondale/Formula |
Náboj zadní | Cannondale/Formula |
Brzda přední | Force F-conrol semihydraulika |
Brzda zadní | Force F-conrol semihydraulika |
Brzdové páky | SunRace R91 |
Ráfek přední | Dt Swiss X470 |
Ráfek zadní | Dt Swiss X470 |
Pedály | Shimano A520 |
Řídítka | Force |
Představec | Force |
Sedlovka | BBB carbon |
Sedlo | BBB |
Pláště | Schwalbe Sammy Slick 35-622 |
Moc pěkná stavba. Takto bych si představoval prasopsa. Vypadá jak fabrický kolo.
Mám dotázek – jak hodnotíš ty brzdy? Budu dávat nějaké třmeny k silničním pákám, tak bych chtěl informace jak to brzdí (a možná nejen já)
Mě se to líbí. I vzhledem k rozpočtu to může být velmi solidní poježdění.
Hele sory, ale na mě je to moc extravagantní.. jsem holt stará konzerva :-). Ale vím, že se neurazíš, páč i když se to jednomu bláznovi nelíbí, tak je to furt poctivá stavba, a toho si cením víc ;-)
K brzdám – už se rozchodily, brzdí velmi slušně. Chtělo to delší zajetí, nakonec jsme to musel vzít do kopců. Nevýhodou je úzká štěrbina mezi destičkama, chce to rovný kotouč a dobře seřidit.
9.1.18 16:18
gerrard Nejlepsi je, kdyz se tady nekdo nekomu vysmava, ze ma berany natocene s pakama nahoru. Pritom v profi pelotonu to ma kde kdo. Tomu by se asi na zivo nikdo tady z BF nesmal, ze to ma vytocene jak Lojza co na tomn jezdi do hospody.. :)
Resit riditka na silnicce je uplne zbytecne. To je stejne jak se sedlem. Individualni zalezitost dle vkusu toho ktereho soudruha.
řídítka + poloha pák za mě hodně divně, ale je to věc majitele, když mu to sedí jezdí na tom on
8.1.18 07:59
Jen jsem natočil zkušedně řidítka, na vyzkoušení držení v dolním oblouku není potřeba posouvat páky. No, ještě jednou – řidítka si nechám nastavená, jak mi to vyhovuje a ukončuji diskuzi o nich.
Tos sundal omotávku, posunul páky a natočil řidítka jen kvůli tomu abys to projel a vyzkoušel?
Iksds: vyzkoušeno, nepoužitelné. Dole se to nedá pořádně chytit, z oblouků sjíždějí ruce, takhle to mít určit nebudu.
7.1.18 21:36
Ano má to nastaveny dobre jako před téma 30 lety co začal jezdit. Trendy jsou ale proste jinde. Jinak ty řidítka jsem vozil samozřejmě taky. Tak vím že takhle vodorovne se drzej uplne na hovno :)
páky navazují na řídítka skoro jak před 20lety proto, že jsou i rodla zlomená jak před 20lety (skoro) – já bych to nechtěl neb bych si lámal zápěstí, ale lidi na tom jezdili desítky let tak jde asi jen o zvyk … trochu pootočit nahoru by neškodilo, ale páky stejně nebudou navazovat jako u jiného tvaru oblouků.
Silniční kliky na nějaké crossy fakt nejdou – zkusil jsem na Amuleta z profilu a kliky dřely o zadní stavbu neb se brzo za středem rozšiřuje, u crossa Author z roku 2001 to těsně vyšlo. Záleží fakt na rámu, bohužel spíš ne. Doporučuju změřit jak daleko jsou kliky od šroubu na košík na každou stranu a potom porovnat se silničníma jestli je mezera u zadní šavle dostatečná
7.1.18 18:08
Jinými slovy, kdo si nechtěl hubu spálit, musel mlčet nebo chválit.
Skalár to má super a za 6*
Doome: tady jde jenom o holá fakta, ne o osobní spory. Scalar má rodla i páky nastavené správně, takže poznámka o krosech a silničním úchopu jsou mimo. U tohodle kola je posed nastavený daleko více do silnice, než u tebe :-)
7.1.18 17:52
Dobře to mít může, ale mně se to nemusí líbit, máme svobodu slova, i když jsme v ČR. Navíc má skalár takovou blbou vlastnost útočit osobně, což nemám rád, nějak mi nesedí styl, kdy se při absenci argumentů protivník kope do kotníku.
Nápad dobrej ,kdyby nebyly tak drahy hydraulicky dualy tak se da levné přestavět rada merida crossway urban
doome: on to má Scalar opravdu dobře a raději bych byl tichučko ;-) Třeba v těch tvých pozicích pák si nedokážu představit fungovat na 100% v obloucích, což využívám hodně často.
Zoidberg: mám to tak už na třetím zimáku, při vhodném výběru rámu to není problém. Byly to ale starší modely, dnes se dělá širší zadní vidlice.
Brzdy ještě nevím, včera jsem byl na běhacích závodech a dnes je počasí, že by ani prasopsa nevyhnal:-)
7.1.18 16:39
Kolo je to hezké, na současné počasí jsou blatníky na zimáka skoro nutnost, tady to má závity a to je důležité do budopucna – ne každý má takové „zbytky“ volně k dispozici – pokud takové kolo staví profesionál, nelze mu odpouštět i drobné prohřešky, ber drobnou kritiku níže spíš jako plus …
Abych uzavřel otázku nastavení úchopu – slibuji, že až přiberu nějakých 20 – 30 kg, tak se poradím s maajkeem a doomem, jak si nastavit posed :-)
7.1.18 14:06
Ale jo, chápu, když stavíš primárně krosy, tak je pro tebe silniční úchop trochu tajemstvím :)
Dom: Já jsem jenom rozkliknul Tvůj profil a vzal první fotku, co mne praštila do očí :-)
7.1.18 13:25
7.1.18 12:32
Skaláre, když už si půjčuješ fotky, tak si půjčuj ty správné, ne předloňské ;)
A nebo rovnou ocituj komentář, který říká, že to předloňské nastavení ještě budu předělávat ;)
Yura: tohle je můj zimák, prasopes z trekingového rámu z roku 2009, to bych nikdy zákazníkovi nestavěl
7.1.18 12:11
Skááááááláááááárééééééé halooooooooooo za kolik by si to prodaval, kdyby si to stavel a prodaval? :)
nooski: řazení mám schválně, vozím ho i na silničce, nemám rád dualy, kde se řadí brzdovou pákou. Šlapou jak hodinky. S osou tu byl celkem problém, mufna 73mm, tak se trochu musela přibrousit. Tyhle kliky jsou za pár kaček, jestli si to dobře pamutuji, asi za litr.
Jako zbytkáč dobré. Páky jsou nastavené dobře vzhledem k tomu debilnímu tvaru řidítek. Osobně bych jen dal řazení od Shimana a hlavně kliky s pevnou osou – opět klidně Sory.
7.1.18 11:25
scalar: Tak treba z doomova nastaveni bych se asi zblaznil :)
Jinak kompakty, nekompakty kazdej at si to vozi jak chce. A hlavne todle je spis krosna nez silnice a tam je to nastaveni taky trochu jine.Na tom jak to ma doomhammer a jak to asi myslel majke si nedokazu predstavit jet v obloucich nakej lesni sjezd :)
Ale majkee by zjevne radil i Jeremy Powersovi kteryho kolo jsem hodil par prispevku nize :)))
Podle mne to klasické kompakty nejsou, spíš řidítka s nízkým dpropem, oproti kompaktům mají klasicky dlouhý spodek (viz obr., co vložil deekay, tam jsou klasické kompakty). To je ale jedno, slovíčkaření, jde o to, že lidé, co tahle řidítka ani páky neměkli nikdy v ruce přesně vědí, jak je nastavit, klasika na BF. Člověk, co na silničce jezdí přes 30 let, si to asi vyřeší i bez nich. Já vím, jak to myslí, s dovolením si vypůjčím foto z doomovy galerky.
7.1.18 10:43
Ty, co mám, mají klasicky rovnou spodní část, ta u kompaktů, co předhazuješ, prakticky chybí a nastavují se jinak.
Jenze to cos hodil je jina geometrie riditek… vsak sou ruzne tvary napr. https://ruedatropical.files.wordpress.com/…/comparo.jpg
Mnohem lepší a pohodlnější mi to prostě příjde tímto způsobem, mám pocit, že dneska se to tak prostě dělá.
Chápu kdyby byl účet dostat páky hodně nízko, ale vzhledem k těm podložkám pod představcem to nemá smysl.
Tohle je teda taky blbe podle tebe? http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/…-1200-80.jpg
Majkee: Furt nechapu co je blbe? Podle me na tenhle typ riditek to ma nastavene spravne.
Co je nepovedeného na tom, když si někdo nastaví posed tak jak je zvyklý a jak mu to vyhovuje?
Kolik je max. šířka pláště co se vleze? Jinak něco mi říká, že něco podobného budeš stavět častěji místo krosového – gravel.
A na kolik te vyslo?jinak peknej kousek:-)
6.1.18 18:02
Jo a když máš malý chod, použiješ očko a můžeš chodit po milimetru… ;)
Doom: když si koupíš malý rám a potřebuješ sedět, jak na hajzlu, tak to musíš fakt nastavit jinak :-)
Musím vyzkoušet, tenhle tvar řídítek jsem ještě neměl, tak jsem nastavil klasicky dolní část vodorovně a konce pák zarovnat. Na ty vytočený řídítka a páky nahoře, jak vozí gravelisti, nejsem zvyklej.
6.1.18 17:42
Za mě horní část oblouků vodorovně, na to by měla navazovat rovná část dualů. Konce oblouků viz Maajkee. Aktuální úchop mi evokuje Favority.
Úchop je divne. Dela to tam takovej zlom. Myslím že řidítka by měly byt víc nakloneny koncema dolu aby smerovaly cca k ose zadního kola.
Úchop silničářská klasika, konce pák zarovnané s dolní částí řidítek. Osa silniční. Brzdy zatím nebrzdí, musím je zítra zajet.
6.1.18 16:53
Ten úchop je dost divočina, ale jinak proč ne :)
6.1.18 16:41
Na kolik to vyslo?
Ale jo, z nějakého úhlu pěkný, z nějakého horší, na živo bude vypadat asi dobře…
mechanicko-hydraulicky brzdy se vratily? coze? opraste amp/rock shox brzdy. :)) pamatujete?
Na to ze je to zbytkac, tak je to hodne v pohode :)
Taky me zajimaji ty brzdy, zatim jsem ze semimechanik znal jen TRP Hy-Rd a JuinTech a jeho odnoze. Todle vypada jinak a narozdil od Juinu vypada ze ma i rezervoar,takze odpada krouceni koleckem po sjeti desticek.
6.1.18 11:46
6.1.18 11:33