"EX" Cannondale Optimo 105 2018

Přidat foto

Závodní geometrie s nízkou hlavou

Karbonová vidle s hliníkovým sloupkem

Save zadní stavba. Na válcích k nezaplacení :)

Střed BSA, děkuji.

„Silniční rám Optimo je letošní novinka, která bere vše podstatné z top hliníkového modelu značky Cannondale CAAD 12 a to včetně geometrie. Má bohaté profilování a zeslabování. Výroba rámu však není tak sofistikovaná a proto je cenově přijatelnější“ Toliko mluví katalog. Podle Cannonu je vstupní branou do závodních kol. Mě se velmi líbí volba středového složení ve variantě BSA a jsem rád že se tato věc opět objevuje i u ostatních značek.

Na Cannonu jsem něco odjezdil a geo mi naprosto vyhovuje.

Komponenty Shimano 105 nemá cenu popisovat a za daný peníz asi není lepší volby. Samotná kola, jak je u značky bohužel zvykem, za zbytkem zaostávají. Když jsou schopni (u jiného modelu) dát na kolo za bezmála 90.000,– Mavic Aksium tak co od nich čekat. Zbytek osazení jsou ve vlastní režii s modely C3.

Jel jsem na tom pouze po sestavení asi 500m a za pedálem to jde až překvapivě živě.

Kolo je koupeno pouze jako dočasné, než přijde ostrý závodní stroj (bohužel až v dubnu) a tak se ven zcela určitě nepodívá. Vše, co s ním najezdím, bude pouze na válcích. Hned jak přijde nové kolo bude toto na prodej za velmi pěknou cenu. Takže kdyby někdo náhodou chtěl…

(vloženo 23.12.17)

DaD DaD
Ohodnoť bajk: (3.4  / 37 hlasujících)
Značka "EX" Cannondale
Model Optimo 105
Modelový rok 2018
Velikost 51
Rám CAAD Optimo, SmartForm C2 Alloy, SAVE
Vidlice Cannondale Ultra, Carbon blades, 1-1/8" to 1-1/4" steerer
Hlavové složení FSA Integrated, 1-1/4" lower bearing, 25mm top cap
Kliky FSA Gossamer, 50/34
Středové složení FSA cartridge BSA
Přesmykač Shimano 105, 31.8 clamp
Měnič Shimano 105 GS
Řazení Shimano 105
Kazeta Shimano 105, 11-28, 11-speed
Řetěz KCM
Náboj přední Formula RB-56 front
Náboj zadní Formula RB-5711 rear
Brzda přední Tektro R741, dual pivot, cartridge pad
Brzda zadní Tektro R741, dual pivot, cartridge pad
Brzdové páky Shimano 105
Ráfek přední RS 2.0 24H Front
Ráfek zadní RS 2.0 28H Rear
Pedály Shimano Dura Ace
Řídítka Cannondale C3, butted 6061 Alloy, Compact
Představec Cannondale C3, 6061 Alloy, 31.8, 6 deg.
Sedlovka Cannondale C3, Alloy, 27.2x300mm
Sedlo Trigon carbon
Pláště Schwalbe Lugano, 700x25c

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
DaD
DaD

26.12.17 22:12

U rafkové verze je místa pod brzami málo, ale disková je na blatníky připravena. Má v balení můstek na zadní stavbu a na přední vidli přípravu na blatníky.

Reagovat
Honzis
Honzis

26.12.17 20:25

jak je na tom s místem pod brzdama, vešly by se blatníky? Celkem se mi líbila verze Optimo na discích ve výprodeji 2017. Bohužel jak píšeš zazdít to obyč koly znamená další investice pokud by chtěl člověk využít potenciál

Reagovat
cioran-m
cioran-m

25.12.17 11:04

„Klein chudých“ se tomu tehdy v Americe říkalo. :D

Reagovat
cioran-m
cioran-m

25.12.17 10:54

Ale dyť já mám tu značku docela rád. Kdysi, skoro už před dvaceti lety, dělali makléřovi lidé aji vcelku pěkný kola. Ty vysazený zadní patky a tak vůbec…A pokud člověk neměl srovnání… I mně ještě dvě z té doby zůstaly. :-)

Reagovat
Čábela

25.12.17 10:38

Super,za 5*

Reagovat
DaD
DaD

25.12.17 10:16

Nebuď na „to“ tak přísný :)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

25.12.17 00:39

:D Myslím, že ta věc pojede opravdu pěkně.

Reagovat
DaD
DaD

24.12.17 23:16

:D Každopádně vyjedu a pokud možno budu jezdit jen venku. Ale na to mám parádní krosku s blatníky. Toto bude jen když bude venku takový hnus, že tam prostě nepojedu a nezbude nic jiného než ty válce. Je klidně možné, že na tomto pojedu tak pětkrát…

Reagovat
Jaarque
Jaarque

24.12.17 23:07

Jako bych to kolo už někde viděl… Pěknej Ježíšek, fakt. Jinak, nevěřím, že do dubna nevyjedes :D

Reagovat
cioran-m
cioran-m

24.12.17 00:23

Zoidberg: Mít Cannondale , jako jedno z nejběžnejších masových kol z té doby (jakož i z kterékoli jiné) jistě nebyla nikdy vůbec žádná obtíž. Na rozdíl od Kleina teda. Z tohoto hlediska máš pravdu. Koneckonců, sám taky dva mám… :)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

23.12.17 23:27

cioran-m: A srovnávám snad? Dodám, že než Kleina z období pod Trekem, tak radši Cannon z téže doby.To ale už mluvíme o zcela jiných kolech, než je to na obrázku.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

23.12.17 23:04

tak – Cannondale je (a dokonce i v době své samostatné existence byl) vždycky docela dobré lidové kolo. Ale srovnávat doopravdy jejich výrobky s koly, která dělal, zvlášť ještě v Chehalis, Gary Klein, to by snad nikoho ani nenapadlo. Leda ze žertu. :)) Ale i dnes se dělají hodně dobré hliníkové rámy všude možně – třeba tenhle „scandium“ Alan by mohl být možná jako volba – materiálem i vlastnostmi – zajímavější.

Reagovat
DaD
DaD

23.12.17 22:39

Radovan84: to není žlutá ale zelená. Ten foťák je normální šrot a vše hází do žluta, ale občas ido modra. Jak se mu zrovna chce.

cagalam: co máš s těmi spárami? Myslíš že by jsi to slícoval lépe? Když to dokážeš, tak ti toho Cannona snad dám :D

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

23.12.17 21:49

Cannondale je asi první volbou, pokud jde o hliník (protože Klein už není). Toto je byčejné, ale pěkné…

Reagovat
nooski
nooski

23.12.17 19:39

Je to pěkné kolo. Venkovní vedení bovdenů + závitový střed jsou plus. Geometrie pak stejná jako vyšší modely. Rozhodně bych si Optimo dokázal představit jako nástupce RB na pozici dvojky.

Reagovat
cagalam
cagalam

23.12.17 17:56

…a ty vertikální spáry!

Reagovat
lksds
lksds

23.12.17 17:54

cioran: ano ano ano!:)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

23.12.17 17:23

Lksds: Ano, to je na Cannondalech to pěkný. (Beze srandy, teda). Osobně se proto na ně, abych si ten dobrej pocit zachoval, dívám vždy takto z boku ( a raděj i trochu z dálky). :)

Reagovat
lksds
lksds

23.12.17 17:17

Hezké, cannony mají něco do sebe, je super, že jako jedna z mála velkých firem nedává sloping a drží se jaksi tradiční geometrie. Začíná se mi to stašně líbit:)

Reagovat
Radovan84
Radovan84

23.12.17 16:31

Náhodou…dobrý koleso.A až na tu žlutou i pěkný.

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

23.12.17 16:28

DaD: Na Faceboocích a Instagramech už vylézají fotky a vypadá fakt parádně. =)

Ale je fakt, že zatím jenom Austrálie/USA. =/

Reagovat
DaD
DaD

23.12.17 15:50

mr.antik: ne vše, jen to podstatné, přece :)

Geometrie, zadní stavba Save, profilace trubek je stejná. Jiný je materiál, nejsou začištěny všechny sváry a také nemá vedené bovdeny vnitřkem rámu.

Chlebovník: no já jen doufám, že to v tom dubnu bude. Chci to už mít na první závod. Ono tedy ty první závody jsou pěkně nervózní a dost to tam v balíku padá, takže by možná bylo lepší jet na tomto…

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

23.12.17 15:18

Mě se to lîbí 5*.

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

23.12.17 14:57

Tohle mě moc neoslovuje, ale rád si počkám na fotky té dubnové bestie. =)

Reagovat
mr.antik
mr.antik

23.12.17 14:32

Bere si vše ze závodního modelů… výroba přitom není sofistikovaná… někde větřím marketing bullshit :-)

Ale na základní model pěkný, maličko slopingu by tomu prospělo

Reagovat
DaD
DaD

23.12.17 14:10

Na 105 je lepší poměr cena/výkon a také se to bude lépe prodávat.

Reagovat
Spartacus
Spartacus

23.12.17 13:59

Jestli to je pouze na válce, tak nechápu tu 105…na válcování bych si bohatě vystačil s nějakým clarisem. Ale roztomilé kolo.

Reagovat
DaD
DaD

23.12.17 13:45

cioran-m
cioran-m

23.12.17 13:44

Ale tak, no… :)

Reagovat
DaD
DaD

23.12.17 13:42

Se nebojte kluci a napište tam i hodnocení:)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

23.12.17 13:38

Jak říkáš – na válce dobrý. :))

Reagovat
Breakpain
Breakpain

23.12.17 13:35

kolo zajímavý, ale ta barva… tohle není můj šálek kávy :(

Reagovat

Další galerie z kategorie

krutooon 4
jaribori 7
antikor 7
Laras 4
MrFish 5
valento3 0