prasklo to!
zimák
ten černý mat tomu sedí
správná šířka na trusťoch
dnes začalo trochu padat i u nás , tak ho brzo provětrám
nově 3x10
levné hydry - fakt lepší než ty mechanické Tekt
originální sestavení - nestihl jsem ho vyfotit ... a ani jsem nechtěl - byla to hrůz
Loni jsem se díval hodně po Fatbicích. Pár jsem si i projel. Ale nenašel jsem nic slušného za rozumné peníze. Letos jsem se zamyslel, že bych jezdil do práce i když napadne ten bílý humus, ale vyvstala otázka – na čem? Narazil jsem na výprodej N1. Tak jsem si udělal výlet a dovezl si tohoto tlustého Koně.
V originálním sestavení byly naprosto šílené rodla – podle Kony se jmenují „Handplant“ ale byl to děs – držel jsem ruce až za osou kola. Doma se mi válela dostatečně široká trubka, která nebyla tak pokroucená. A s ní rovnou trochu delší představec s úhlem 5° a ne 45° nesmysl. Sedlovka s offsetem už je jen na doladění posedu místo bezofsetové Kony. Sedlo Kona by WTB bylo po 20 km sundáno – ještě po týdnu mě bolí řiť – a nahrazeno mým oblíbeným kouskem od Fiziku.
Pár lidí mi řeklo že na fatbiku se nemusí brzdit – že stačí když přestaneš šlapat – ale já jsem zvyklý že kolo brzdí aspoň trochu. A to s brzdami Tektro Novela Mechanical Disc nešlo – prostě nebrzdily ani trochu – z kopce to byl zážitek. Základní hydraulické Shimana to vylepšily – s kotouči Tektro si porozuměly a brzdí docela slušně.
Když už jsem to měl v dílně, tak jsem sundal šaltr Deore 9speed a řazení Alivio a nahradil je doma ležící sadou 10speed s parádní kazetou Sunrace 11–40 – na fatbiku do kopce k nezaplacení!!!
Po dalších kilometrech s novým sestavením jsem naprosto spokojený. Sedí a jede se na tom úplně jinak, a hlavně to vypadá daleko líp.
Ještě bych do budoucnosti dal místo těch kol z traktoru s váhou cca 1850g něco lehčího – např. Jumbo Jim od Schwalbe – ty mají v šíři 4,8" cca 1300g. Půl kila na jednom kole už bude taky znát, a v 4,0" má JJ pod kilo.
R.I.P. Kona !!
Těšil jsem se na další zimu s tlustými koly.
Ale z Koňa se začaly ozývat zvuky. Krátké pátraní ukázalo prasklinu v rámu. Naštěstí loučení proběhlo bez velikých bolestí. Tímto velmi děkuji N1 (speciálně panu Štěpánovi) za vyřízení reklamace. Na cestě je rám MY2015 !!! Což je super – vejde se širší i větší zadní guma, ale taky je to opět počátek velkých úprav. Kvůli většímu náboji musím přeplést kolo, a nebo rovnou kola – udělám z toho asi 29+. A když je všechno dole možná bude změna pohonu na 1× něco (asi 11).
(vloženo 4.12.17)
| Značka | Kona |
| Model | WO - Matt Black w/Grey |
| Modelový rok | 2014 |
| Velikost | 17" |
| Hmotnost | 15,5 |
| Rám | Kona 6061 Aluminum Butted frame |
| Vidlice | Kona Project Two Aluminum FAT disc fork (5.0" tire compatible) |
| Tlumič | 26" x 4,0" |
| Hlavové složení | TH Internal |
| Kliky | FSA Alpha Drive |
| Středové složení | FSA ISIS |
| Přesmykač | Shimano SLX Dynasys |
| Měnič | Shimano SLX Dynasys |
| Řazení | Shimano deore 2x10speed |
| Převodník | 24/36t/Guard |
| Kazeta | 10speed 11-40 |
| Náboj přední | 135mm |
| Náboj zadní | 170mm |
| Brzda přední | Shimano BR-M396 |
| Brzda zadní | Shimano BR-M396, kotouč Tektro 160mm |
| Brzdové páky | Shimano BL-M396, kotouč Tektro 160mm |
| Ráfek přední | JetSet 26" 559x76 1050g(W/Circle Cutout) |
| Ráfek zadní | JetSet 26" 559x76 1050g(W/Circle Cutout) |
| Dráty | Stainless 14g |
| Pedály | Kona |
| Řídítka | Force TEAM SPEED 780mm |
| Představec | Ritchey PRO 90mm |
| Sedlovka | FSA SL280 |
| Sedlo | Fizik Gobi XM manganese |
| Pláště | Vee Rubber Mission 26x4.0" |
Podle mne super mašina na zimu a u N1 mají opravdu dobré ceny. Taky jsem u nich byl a chtěl jsem i pořídit předváděcí Konu Wozo, do které jsem se i zamiloval, ale už na mne nezbyla velikost :-(.
Jinak dávám 5*.
Tuning super, určitě to bike pounulo hodně vpřed. Na tlusťochovi jsem ještě nikdy ani neseděl, ale až budu mít možnost tak to určitě aspoň zkusím.
4.12.17 17:27