Ex - Favorit F8 1991

Přidat foto

původní stav

(vloženo 18.10.17)

mundar mundar
Ohodnoť bajk: (3.4  / 27 hlasujících)
Značka Favorit
Model F8
Modelový rok 1991
Velikost 58 cm
Hmotnost Neváženo
Rám Ocel
Vidlice Ocel
Hlavové složení Favorit
Kliky Favorit na klínek
Středové složení Zapouzdřená osa
Přesmykač SunRace Lepper
Měnič Favorit
Řazení Favorit
Převodník Favorit dvoutác 53-46
Kazeta Velo šestikolečko 22-13
Řetěz YBN 110 článků
Náboj přední Favorit na motýlek
Náboj zadní No name na motýlek
Brzda přední Favorit Special
Brzda zadní Favorit Special
Brzdové páky Favorit
Ráfek přední Favorit 27x1 1/4
Ráfek zadní Favorit 27x1 1/4
Pedály Favorit
Řídítka Berany 22x420mm
Představec Favorit 110mm
Sedlovka Favorit 25.4mm
Pláště Barum Racing 32-630 27x1 1/4

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
mundar
mundar

20.10.17 22:52

Díky za ohlasy dobré i špatné. Kolo jsem chtěl zprovoznit a předělat podle svého vkusu a myslím, že se mi to povedlo. Kolo plní účel přibližování na kratší vzdálenosti a projížďky pro radost. Na historickou hodnotu mám jiná kola, tohle taková historie není.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.10.17 08:54

Kanta – za prvé taková slova nepoužívám a za druhé jsem se již níže vyjadřoval v kontextu jiných komentářů, že toto kolo není žádným pokladem a nikdy nebude. takže mi tato předělávka nijak nevadí.

Reagovat
kanta
kanta

20.10.17 07:41

Pekna praca, no divim sa ze tu nedal este oblubeny komentar SCOTT z Ostravy : ,,skurvil si cesky poklad" ! 

Reagovat
sergo
sergo

20.10.17 06:16

O tom, jestli tohle favous z 91 roku má histirickou hodnotu, můžeme debatovat, ale tím, že z něho udělat kolo ze 70´let – ji stejně ztratilo. Ale majitel si udělat radost a vyšlo to celkem pěkně.

Reagovat
Trepifajxl

19.10.17 16:42

André: jo, jo, a když se zrovna nelátaly galusky, tak jsem zase zužoval kalhoty… vlastně se divím, že ze mě není švadlena

Reagovat
André Vebr
André Vebr

19.10.17 16:07

Taky jsem lepil a zašíval. Vypracoval jsem se na docela slušnýho látače, spec. steh, dvě jehly proti sobě a nepoznal jsi, kde to bylo opravovaný. Ještě mám doma na to nit, kterou jsem tehdy získal z Barum Otrokovice. To už fakt nechci zažít :D

Reagovat
Pilane
Pilane

19.10.17 15:44

Alois: Jindřišská a Senovážné je jedno a to stejné, pak se chodilo ještě na Karlák a na Dejvickou. Taky do Kotvy Máje, ale tam měli vždy veliké kulové.

Reagovat
Alojs01
Alojs01

19.10.17 15:01

Trepifajxl: Něco sám, něco s tátou, Jindřišská a pak mám takový tušení, že byl obchod na Senovážném. Ale hlavně když jsme vyjeli do DDR, tam měli všechno, mechanický tachometry, klipsny, řemínky, krátký i dlouhý kalhoty s vložkou, připadal jsem si jak Alenka v říši divů… :-)

Reagovat
Trepifajxl

19.10.17 14:24

André: jo, jo, Skořepka a občas taky Tuzex dole v přízemí Motokovu na Pankráci (vlastně Mládežnické…)

a o galusky, když nakrásně přišly do oddílu, trenér vypisoval závody a píchlé jsme párali, lepili a zašívali

a zelené kriterky, to byla teprve vzácnost, kdo je měl byl king

Reagovat
Pilane
Pilane

19.10.17 13:50

Sme si trochu přivstali, no :--))

Reagovat
André Vebr
André Vebr

19.10.17 13:36

Pilane: Ahá! Tak pro to se už na mě tenkrát nedostalo! :D

Reagovat
Pilane
Pilane

19.10.17 13:32

Jasně Jindřišská, vybavuju si, že otec, který pracoval kousek vedle, vytáhl z prodavačky informaci, že následujícího dne budou galuskové ráfky. Ale že jenom dva na osobu. Takže jsem angažoval asi 3 spolužáky a světe div se, ono to vyšlo. Byly to sice nějaké turistické Weinmanny, ale zaplať Pámbu za ty dary

Reagovat
Pilane
Pilane

19.10.17 13:24

Trepi: bezva, dík, zvlášť tvůj poslední řádek mě nadmíru potěšil.. :--)

Reagovat
André Vebr
André Vebr

19.10.17 13:23

Trepif: No, jo Jindřišská, to byla fakt blbá doba, já tam nejčastěji stál frontu na galusky. Ještě jsme chodili slintat na výlohu Tuzexu do Skořepky, tam mívali Campu, ale např. kliky stály to, co tehdejší dva platy… :(

Reagovat
Trepifajxl

19.10.17 13:15

Alojs: podle ročníku narození bych si tipnul, že tě právě tohle muselo těsně minout, ne? nebo si taky trávil hodiny ve frontě před prodejnou jízdní kola/šicí stroje v Jindřišský?

ty orgie, když přišly sedlovky z Itálie…

Reagovat
Trepifajxl

19.10.17 13:12

pilane: ano, odpověděl sis sám než jsem stihl reagovat… nevím zda je i časová definice veteránství, ale i ta bude značně relativní a proměnlivá, viz třeba kdo je veteránem v plavání, a kdo v gymnastice… (sic!)

za mě absolut cenný veterán třeba Perič nebo favorit F1 Super Speciál ze 70tých…

Reagovat
Alojs01
Alojs01

19.10.17 13:06

Jen pro upřesnění, vzpomínám rád na tu radost, ne na to čekání… :-)

Reagovat
Alojs01
Alojs01

19.10.17 13:05

Řekl bych, že jakékoli kolo, které evokuje v člověku příjemné vzpomínky stojí za to uchovat/renovo­vat/sbírat… prostě cokoli.

Každej, kdo si prožil čekání (i několik let), shánění a následnou radost z favorita, pětikolečka, klipsen, „pologalusek“ … si na to i po mnoha letech vzpomene, já i rád. Dneska si můžeš měnit kolo třeba každý rok, komponenty jak tě napadne a pochybuju, že si na to za 30 let budeš nějak pamatovat :-).

Já bych ještě v rámci autentičnosti dal místo modrý koncovky na lanko k přehazovačce nipl :-).

Reagovat
standoslav
standoslav

19.10.17 13:05

Když tady vzpomínate závodního Mosera a jiné, je třeba podotknout, že se v té době na západě dělala i prodávala kola pro masy, plechace, jako tato F 8cka.

Reagovat
Pilane
Pilane

19.10.17 12:55

jinými slovy je to konglomerát vlastností, které danému exempláři propůjčují jistou unikátnost a ten díky tomu stojí za uchování .. :-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

19.10.17 12:50

Pilane – Trepi asi bere jako veterána kolo, které má určité stáří, ale také sběratelskou hodnotu a proto má smysl takové kolo jako veterána uchovávat, což se v případě Favoritu plecháče říct moc nedá. Prostě ne každé staré kolo má úplně smysl zachraňovat a sběratelsky uchovávat ve sbírkách. Řekl bych, že takto to asi myslel.

Reagovat
Pilane
Pilane

19.10.17 12:35

Trepi: jaké kolo podle tebe už splňuje definici veterána ? stáří 30+ např ?

Reagovat
Trepifajxl

19.10.17 11:22

mindar: sbírat veterány je vášeň, o tom žádná, ale tohle to právě že není nic, ani pořádné kolo, ani moderní kolo, ale právě že ani ne ten veterán

tak za 20–30 let, spolu s cedulkou, že i tohle bylo ve své době nedostupné (tedy ne v 91, ale před revolucí) a hodí se to do muzea absurdit socialismu

Reagovat
Jaarque
Jaarque

19.10.17 11:14

K neuvěření, že tohle je opravdu rok 91! Zajímavá demonstrace toho, kam se český (cyklo)průmysl za poslední čtvrtstoletí dostal…

Reagovat
mundar
mundar

19.10.17 10:08

@ bernie: Ano, na beranech mám přidělané hodiny z číny, aby tam něco bylo :)

Kolo jsem dostal a přeskládal podle svých představ z dílů, které jsem měl. Na kole se mi jezdí dobře, nestěžuji si. Nejvíce jsem na něm najel 70km bez potíží. Líbí se mi, když předjedu ostatní cyklisty na novějších kolech a nechám je za sebou. Mám sbírku starých kol a tak nějak mě to baví :)

Reagovat
André Vebr
André Vebr

19.10.17 09:56

Když vzpomenu, že jsem prakticky na totožném kole v polovině ´80let závodil.....tak raději ani nemyslet… :D

Ale nikdo to neřešil, byli jsme šťastní, že máme vůbec na čem jezdit a paradoxně jsem na tomhle kole najel nejvíc km.

Reagovat
Trepifajxl

19.10.17 09:18

bernoe: jo. to zase chápu, protože v tom bordelu 80tých let neměl běžný smrtelník na slušné kolo šanci a de facto i ten plecháč bylo obtížné sehnat, o brzdách Centric nemluvě

Reagovat
Trepifajxl

19.10.17 09:17

paulart: já si plecháč bohužel užíval několik let, ona Babického F1 nebyla pro běžné smrtelníky k mání vůbec a i v oddílech se na ní čekalo dlouho, ovšem ta radost, když jsem si pak pro ní jel, tu už dnes sotva kdo pochopí

no a Colnago v té době jezdila ruská repre, pro nás to bylo kolo z jiné planety a dobře, že jsem ho tehdy nedostal, protože bych takový dárek vůbec nepřežil, prostě by mě samou radostí trefil šlak

už jen z F1 jsem měl namále…

ovšem rozplývat se nad plecháčem? – falešný sentiment

Reagovat
hmm
hmm

19.10.17 09:13

Pěkný zvonek

Reagovat
bernie
bernie

19.10.17 09:13

@ Trepi – sen poplatný době a možnostem :) /nakonec jsem měl samo-domo skládanýho faveca na rámu z kovošrotu, který prošel pískovačkou a bílo zelenou metalízou na jednoplacce a tříkolečku. No a dnes se nad tím můžu jen pousmát :)

Reagovat
paulart23
paulart23

19.10.17 08:27

Tpxl: Jjj, jsem rád , že nás takhle doba jen lízla a můžem ted jezdit na čem jezdíme :-). Ruku na srdce ono to ve srovnání s kterýmkoli italem z té doby ani hezky nevypadá .. ( Colnago,Bottechia, F.Moser atd)

Reagovat
Trepifajxl

19.10.17 07:46

jestli tohle byl tvůj sen, který se nenaplnil, tak buď jedině rád, protože někdy je lepší zůstat u snů, než je změnit v noční můru

plecháč byl otřesný výrobek, jezdit se na tom nedalo, všechno vrzalo, všechno se kroutilo, začínal jsem na tom někdy v roce 78 a ta úleva, když jsem se konečně dočkal F1, částečně na Campagnolu, byla nepopsatelná

Reagovat
bernie
bernie

19.10.17 07:39

Paráda. Tohle byl můj dětský sen – nikdy plnohodnotně nenaplněn. A dokonce s šestikolečkem :)

Na rodlech jsou hodinky?

Reagovat
analytic
analytic

18.10.17 22:18

Krásná klasika

Reagovat

Další galerie z kategorie

Spijker 2
ondrejkout 0
OtmShank 0
puka 5
LuciPuci 7
paulo24 1