Spolu s o 5 let mladším bratrem
ještě jednou s bráchou
(vloženo 22.9.17)
Značka | Favorit |
Model | Favorit F11 |
Modelový rok | 1956 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | cca 11,5 kg |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Tlumič | - |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit |
Středové složení | Eska |
Přesmykač | pákový Favorit |
Měnič | Union |
Řazení | Union |
Převodník | Favorit |
Kazeta | Velo 56 |
Řetěz | Favorit |
Náboj přední | Eska |
Náboj zadní | Velo |
Brzda přední | Favorit |
Brzda zadní | Favorit |
Brzdové páky | asi Favorit |
Ráfek přední | Favorit galuskový |
Ráfek zadní | Favorit galuskový |
Dráty | Pozink zadek 2 mm, přední 1,8 mm |
Pedály | ČZ Lodičky klipsny Juro |
Řídítka | favorit |
Představec | Favorit ocel pájený |
Sedlovka | favorit |
Sedlo | Favorit 52 |
Pláště | galusky- co dům dal |
S konzervací pomocí bezbarvého laku toť velké dilema. On ten rezavý lišej je jako dřevomorka. Jeden si myslí, že poté, co ho pracně zahnal, stačí jen sucho a teplo a ono houby, Frantík by mohl vyprávět. Co ale určitě zaslouží uznání, je velmi citlivé zrestaurování všech ostatních komponent tak, že vypadají uvěřitelně a nemetají prasátka na všechny kosmické strany.
Za pjet !
Pak má člověk něco sehnat. Všechno je to u Mejly, Learity a jim podobným :). Kolo samozřejmě parádní.
Předchozí: Ano, tak jest. A klobouk dolů před Mejlou, Learitou a všema ostatníma.
No z pohledu zachování původního stavu v co nejvěrnější podobě a záchrany historických hodno pro další generace je to přelakování bezbarvým lakem určité znehodnocení a dělá kolo sběratelsky méně atraktivní.
Něco jiného je to u kol, které Mejla zachránil z rezavého zuboženého stavu a rekonstruoval do původní podoby. Tam se to cení.
Mě se popravdě ten bezbarvý lak taky moc nezdá. Kolo má roky, má patinu a tak by to mělo zůstat. Navíc se u něj už s každodenním nasazením nepočítá. Nějaké vyjížďky v dešti kde by mohl opět chytat rez také nehrozí.
Já to řeším pouze přeleštěním laku původního (zašlého). I když poslední dobou se přikláním k názoru – kolo v původním laku a stavu pouze přemístit od původního majitele ke mě a dál nic:-)
Parádní kolo a krásný zachovalý stav! Akorát mi přijde strašná škoda stříkat bezbarvým lakem ty původní zachovalé laky :(
Nádhera, když jsem byl dítě, tak takovýhle kolo viselo u nás v kočárkárně, nikdo na něm nejezdil a já ho chodil očumovat…, hlavně to řazení :-)
Někde jsem to viděl na internetu. Starý kolo borec umyl, alobalem očistil z trubek rez (fakt to funguje) a stříknul to bezbarvým lakem, možná by mohl být mat , ale lesk mi přijde lepší.
Košík jsem kdysi na řidítka musel vyrobit (držák je z brzdy speciál a objímky na řidítka jsou z brzdových pák), tak jsem ho tam šoupnul.
Tak myslím, že jsem ho viděl v Brně? Čím to, že se ten lak po těch letech tak leskne?
Za zmínku stojí obtisk namísto štítku. V roce 56 zřejmě přechod mezi dvěma kovovými štítky.
Jinak krásný stav kam se podívám. Co se týká komponentů, myslím že ustrojeno je kolo naprosto bezchybně.
Až na ten novější košík:-)
Líbí, dávám za 5.
Diky všem za reakce.
Cioran,
Už končím. Není materiál
Tecnic,
Kolo je snad tak jak bylo vyrobeno v 56 roce. Bowdeny jsou původní na přehazovačce, k zadní brzdě a u středového složení na vedeni lanka k přehazovačce. Na beranech jsou nové. Byly tam totiž bílý a černý.
Libor,
Pokud jsi jezdil f11, tak jsi to musel stihnout někdy do 62roku. Pak už f12 , jestli se nemýlím
Jo jezdil jsem F11, sice pozdeji, ale jezdil a byla to katastrofa, vysvobodil me pak az Peugeot.
Budeš už mít teda docela pozoruhodnou sbírku. Všechny ty tvoje Favority jsou nádherně restaurovaný.
Kolo nádherné. Měl jsem podobné. Každý hoch toužil takové kolo vlastnit.
Pane Libore, vy jste na Favoritech z padesátých let jezdil, že víte, že byly za trest. Jestli se nemýlím, tak v těch letech i špičkoví závodníci neměli k dispozici o mnoho lepší kola.
Pane Mejlo, ty bowdeny jsou původní?