MRX elite

Přidat foto

Tak jsem dostal konečně chuť přihodit i můj vzorek. Na fóru plném nadupaných strojů a milovníků fullů to hodnocení dost možná odnese. Rovněž i barevné provedení nemusí každému sedět, ale já mám prostě kombinaci těchto barev rád.

Nové kolo jsem vybíral již od října roku 2016. Prošel jsem si různými etapami vývoje od výběru velikosti kol, rozhodování zda nové či bazarové nebo například výběru daného obchodu. Také cenová hladina se stále a stále zvedala. Začínal jsem na 18.000. Poté přešel na 22.000 a nakonec se uvelebil na 25.000. Ale i tuto hranici jsem nakonec přešvihl byť ne ani o tisícikorunu. Bazarové kolo jsem vyloučil z velmi prozaického důvodu. Měl jsem za tu dobu vyhlédnuty tři kola. Prodejci ovšem jednali natolik „férově“, že se na mě i po příslibu totálně vybodli. Ztratil jsem nervy a zjistil, že pokud chci jezdit a nejenom vybírat, bude lepší koupit si nové, nebo si nechat postavit.

Nakonec jsem se obrátil na stavitele a domluvili jsme se na tom, co je vidět na fotografiích. Vzhledem k rozpočtu jsem samozřejmě musel slevit na několika věcech, které budu do budoucna vylepšovat. Kola samotné, kliky (na slx či xt už nezbyly peníze), pláště (něco lehčího s kevlarovou patkou), pedály (ty na kole jsem dostal zdarma) atd. Každý má asi jiný názor na to, co je potřeba vyměnit (a jistě spoustu z vás řekne že sedlovka. Tímto prosím každého, kdo chce komentovat „fake“ sedlovku, ať tak učiní ve fotografií, kde je vyfocena a hejtována zvlášť). Sedlo jsem dostal rovněž od známého, který ho koupil na aliexpressu a musím říct, že je dostatečně pohodlné. Samozřejmě je to nové kolo a musím vychytat nějaké mouchy. Posed, držák na bidon, gripy (pěnové mi nevyhovují, mám raději gumové), brašnu pod sedlo atd.

Zatím jsem absolvoval pouze dvě vyjížďky (necelých 100km) a jede se na něm výborně. Jezdil jsem spíš asfalt, občas les, občas pole a nějakou tu šotolinku atd. Do nějakých extrémních terénů se ani nepouštím už z důvodu, že velmi často budu jezdit s přítelkyní, která má kolo crossové. Přesedlal jsem z 26 palcového kola, takže si ještě tak trošku zvykám.Jak jsem již uvedl, kolo má své mouchy, ale bezchybné kolo bez kompromisů je mimo můj cenový limit. Tímto děkuji i staviteli, který odvedl dobrou práci.

Pokud bude mít kdokoliv jakýkoliv dotaz, rád ho přes soukromou zprávu zodpovím.

(vloženo 29.3.17)

honza1982 honza1982
Ohodnoť bajk: (3.3  / 85 hlasujících)
Značka Scalar
Model MRX
Modelový rok 2017
Velikost 19,5
Hmotnost 12,2
Rám MRX elite X7
Vidlice Suntour Axon
Kliky Prowheel MPX-11
Měnič Shimano XT-8000
Řazení Shimano XT-8000
Převodník Prowheel 34z
Kazeta Sunrace MX8 - 11/46
Řetěz SRAM PC-1110
Náboj přední Remerx Light
Náboj zadní Remerx LIght
Brzda přední Shimano SLX BR-M7000
Brzda zadní Shimano SLX BR-M7000
Ráfek přední Remerx Topdisc
Ráfek zadní Remerx Topdisc
Pedály Tideace
Řídítka Force basic H 6.2
Představec Force basic S 4.6
Sedlovka EC 90 (nikoliv Easton)
Sedlo Lietu L.T.
Pláště Schwalbe Rapid Rob 2,25

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Martin Hodan
Martin Hodan

30.4.17 22:00

MRX dela krasny ramy. Takovy sympatak :) Uz jsem mel takovou myslenku koupit MRX ram a poskladat bajk

Reagovat
honza1982
honza1982

8.4.17 17:49

S pneu jsem spokojený. V terénu drží slušně. Ale až je sjedu, koupím něco více na asfalt (přítelkyně moc do terénu nechce a drží se na stezkách) a hlavně něco podstatně lehčího, třeba Thunder burt nebo něco podobného. To si ještě nechám projít hlavou.

Reagovat
OstravakTu
OstravakTu

7.4.17 20:42

Pekny kousek,i barevna kombinace. S pneu jsi spokojeny,podrzi v terenu?

Reagovat
plzakj
plzakj

30.3.17 19:04

@spd a boty: oboje mam na mtb pres 7 let. Boty jsem tehda (2009?) kupoval levny noname Axon asi za 15oo s preskou a s tvrdou podrazkou s tim, ze casem poridim lepsi. No a dneska jim nic nechybi. Najezdim tak 3tis rocne. Je fakt, ze uz nevypadaj moc hezky (myl jsem je tak 3×), ale preska i suchy zipy v poho. Pedaly po7 letech trochu vakl, tak jsem je letos menil.

Reagovat
maajkee
maajkee

30.3.17 15:16

Je to hezký až na těžký a úzký ráfky a osobně bych po osobní zkušenosti s touto jednopackou se ji nikomu neodvážil namontovat na kolo. Zuby nejsou NW, pokud něco nezměnili a cca po 500km najetých km začal řetěz na každý terénní vlnce padat :/ Takže na to bacha, jinak ať se dobře jezdí.

Reagovat
Kalic
Kalic

30.3.17 13:09

honza123: „Ale tipuji, že pedály vydrží tak max. 2 sezóny a šup koupit nové“

Ano, to skutečně vyznělo jakože myslíš pedály :-) Ale ať tak nebo tak, i tretry vydrží hodně, páč se v nich obvykle moc nechodí.

Reagovat
vpa007
vpa007

30.3.17 12:48

jasan… kufry beru jako spotřebák ;-)

Reagovat
Reggie
Reggie

30.3.17 12:29

vpa007: jen bude muset sem tam koupit nové kufry, já jsem je měnil už po cca 15000 km :)

Reagovat
vpa007
vpa007

30.3.17 10:40

Bez debat, Scalar odvedl velmi dobrou práci a za ty prachy to fakt dává smysl, o tom žádná a padlo to tu už několikrát. I když to kolo není můj šálek čaje, je fakt dobře postavený a ostudu neudělá. Navíc sis dal tu práci a pěkně jej nafotil a dodal svůj pohled/komentář. A toho si cením asi nejvíc, víc než když sem někdo dá jednu fotku 5× dražšího kola, vyplní 4 řádky a svět aby omdlel ;-)

S pedálama globální souhlas.. na normální výletový ježdění stačej platfromy s teniskama… pokud tě kolo víc chytne a budeš mít třeba tendenci si zajet nějakej maratónek a vyhecovat se s kolegy/kamarády, tak nášlapy jsou krok správným směrem. Boty třeba klidně za litr (např. Force Turist), pedály ale rozhodně Shimano PD-M520.. můžu potvrdit, jsou nesmrtelný ;-)

Reagovat
Lucase
Lucase

30.3.17 10:38

A teď koukám, že ty tam 34z máš, takže jestli jsem nechtěl 36z ve spojení s 11–46 :) Bude to pravděpodobnější :)

Reagovat
Lucase
Lucase

30.3.17 10:37

Přesně tak. Boty mám už 4. sezónu a stále jsou v pěkném stavu. Jen to chce občasnou péči :) Jako umytí, pokud se nevykoupeš někde v brodu apod :)

Jinak bike se mi líbí. Nynější kliky mě neuráží, měl jsem je původně v hledáčku taky, ale jestli se nepletu, tak tam nebyla možnost 34z převodníku a neměl jsem tucha, jestli je to kompatibilní s direct mountem, což prý tedy je :)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

30.3.17 10:32

Má zkušenost je taková, že tretry vydrží mnohem déle než jakékoli boty. Mé současné Lake po 7000 km stačí umýt a budou skoro jako nové. Navíc na rozdíl od bot na platformy neničíš podrážku piny.

Reagovat
honza1982
honza1982

30.3.17 10:08

Kalic: já nemluvil o pedálech. Možná to tak vyznělo. Mluvil jsem o tretrách. Pedály doufám, že vydrží mnoho let. Pro rekreačního jezdce. Ale tretry si myslím, že ty dvě sezóny jsou reálné. Přece jenom, jsou to boty. Ale můžeš mě opravit, nebo doporučit nějaké dobré tretry, které vydrží.

Reagovat
Kalic
Kalic

30.3.17 09:49

pd-m520 za šest set a není co řešit. Jsou to držáky, vydrží „věčně“, dvě sezóny jsou nesmysl, pokud nejsi zrovna profi.

Reagovat
honza1982
honza1982

30.3.17 09:34

Všem přispěvatelům, co píší o SPD: všemu tak nějak rozumím. Už jsem se pročítal i různé topicy o SPD. Někdo dává přednost platformám a někdo SPD. Ale číst si o tom mi asi moc nedá :). Já to příští sezónu (až s kolem proběhne úplná symbióza) určitě pořídím. I když se rád kochám a chodím často z pedálů :). Nejsem takový ten výkonnostní blázen :) (tím nechci nikoho urazit). A rovněž mi trošku vadí ty ceny, jak jsem již říkal. Pedály jsou OK. Nějaké ty shimana, co se tu doporučují za 600–800kč, to se ještě dá. Horší je to s tretrama. Pořizovací cena cca. 1500–2000 se taky ještě dá zkousnout, pokud by to vydrželo jak klasické pedály. Ale tipuji, že pedály vydrží tak max. 2 sezóny a šup koupit nové. To mě odrazuje asi nejvíc. Alespoň známý, co jezdí s SPD říkal, že je to otázka tak dvou sezón (podle počtu najetých km). Tak mě to pořád trošku hlodá kupovat něco pořád dokola, když to člověk nemusí mít. Ale pokud je to až takový rozdíl, tak........:). Uvidím, koupím, vyzkouším a poznám rozdíl.

Reagovat
Kalic
Kalic

30.3.17 07:39

Pěkný kolo a popis. Jestli to myslíš s ježděním vážně, tak nášlapy určitě ano, rozdíl stojí za to. Kdybych měl hledat nedostatky, tak oproti zbytku trošku zaostávají kola, kde bych pro mtb určitě volil širší ráfky+nahodit bezduše, ale jestli to máš hlavně na silnici s přítelkyní tak je to asi jedno; až to pomine tak bajka asi ještě poladíš :-)

Reagovat
H8me
H8me

30.3.17 06:18

za ty prachy superovka!!!! … 5*

Reagovat
DeathNick
DeathNick

29.3.17 23:03

Me se tedy osobně libi moc. Tak hodne stastnych a spokojenych km ;)

Reagovat
JaHo
JaHo

29.3.17 22:01

Za ty prachy pecka, ať dobře slouží ;)

Reagovat
Kamilac
Kamilac

29.3.17 19:54

Za ty prachy super. Ty nášlapy seženes kolem 500,– v Decathlonu mají myslím ty jejich nášlapy B-TWIN i s kuframa kolem 300,–

Reagovat
Radovan84
Radovan84

29.3.17 19:47

Za ty kačky super.Desing mě nevadí. Černo-červený kombo mám rád.

Reagovat
Kolonožka David
Kolonožka David

29.3.17 19:37

Za mě je to povedená stavba.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

29.3.17 18:49

O nšlapech se tu dočteš dost. Ta investice by nutně nemusela být tak velká – pedály cca 600 Kč a tretry taky seženeš i do 1500 Kč. Já bych se bez nášlapů do terénu bál, zatímco jiný má stejný problém s nimi. Dodám, že nejsem odpůrce platforem. Naopak, na svém „třetím biku“ se s nimi chci naučit jezdit.

Reagovat
honza1982
honza1982

29.3.17 18:34

Zoidberg: zatím s nášlapy zkušenosti nemám. S tou myšlenkou si pohrávám a přemýšlím nad tím. Jen mám z toho trošku strach. No a samozřejmě cena mě taky odrazuje. Pedály 1000kč + tretry 2000kč. A taky nevím, zda bych to ocenil.

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

29.3.17 18:23

Za 26000 pohodový kolo.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

29.3.17 18:11

Máš zkušenost s nášlapy? Nechybí Ti na takovémto kole? Jako celek pěkný, snad jen mi tam chybí „převodníky“, ale já jsem konzerva a mně osobně by nestačil rozsah převodů.

Reagovat
Kubánec
Kubánec

29.3.17 18:06

Pár MRXek jsem pro kamarády postavil a za ty peníze jsou to fajn rámy. Máš to hezký :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

krutooon 4
jaribori 8
antikor 7
Laras 4
MrFish 5
valento3 0