Diamond back Ascent 1994

Přidat foto

DIAMOND BACK Ascent (zřejmě 1994). Rám jsem koupil za účelem stavby kola do města a v první fázi osadil komponenty ze staré Meridy. Později přikoupil pláště Onza skinwall. V průběhu sezóny jsem sehnal krásné kliky LX (díky uživateli Zoidberg) a řazení LX 3×7. Koupil jsem také kola s černými ráfky Mavic a nábami LX, ty jsou sice dobově mimo, ale černé ráfky k tomu podle mě dobře ladí. Teď na podzim jsem sehnal na bazaru komplet sadu LX (3×8). A včera ji tam konečně namontoval.

Záměrem není postavit kolo odpovídající přesně době vzniku. Tomu brání šířka použitých plášťů a řidítek atd. Kolo do města musí na jednu stranu vypadat dobře, na druhou stranu by se člověk neměl bát nechat ho zamčené někde u pošty nebo úřadu. No a tohle už pro mě začíná být trošku probém:) Nevím co budu dělat, asi začnu dělat nějaké jiné, o které se nebudu tolik bát.;)

Co mě na kole ještě vadí je kokpit, nejvíc představec. Asi by to sneslo nějaký hezčí-klidně stříbrný, ale třeba Ritchey Classic za 1400 se mi kupovat nechce a na bazaru seženu stříbrný tak leda na průměr řídítek 25,4 a ty zas nebudou dlouhá 640cm což je pro mě snesitelné minimum. Kdyby jste měl někdo nějaký tip jak kokpit (nebo něco jiného) řešit budu rád.

(vloženo 5.3.17)

Le Corbusier Le Corbusier
Ohodnoť bajk: (4.6  / 61 hlasujících)
Značka Diamond back
Model Ascent
Modelový rok 1994
Velikost 19"
Hmotnost 11,4 kg komplet
Rám CroMo
Vidlice Fe - Amulet
Kliky Shimano LX
Přesmykač Shimano LX
Měnič Shimano LX
Řazení Shimano LX 8x3
Kazeta 11-30
Náboj přední Shimano LX
Náboj zadní Shimano LX
Brzda přední Shimano LX
Brzda zadní Shimano LX
Ráfek přední Mavic
Ráfek zadní Mavic
Pedály Shimano?
Řídítka Pells 640mm
Představec Bontrager 11cm
Sedlovka Uno 26,8
Pláště Onza Ibex/Canis Skinwall

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Světloslav

31.8.17 22:43

mám podobný problém jako ty..kolo do města tak nějak postupně tuním…a najednou zjišťuji, že „moc vyniká“-a tak jsem se rozhodl udělat z něj singlspeeda…pokud mě ho někdo čórne-nebude to tak bolet…a taky patina na rámu (odřeniny) mohou odradit..

Reagovat
Světloslav

31.8.17 22:38

uff ..to je náhoda..moje první MTB kolo byl Heavy TOOLs …z roku 1994 na XT a LX(3×8)…řazení, brzdy, náby. pedály (SPD) vozím stále…jen střed jsem vyměnil za SLX-HT II…tak po najetí cca 70.000 km už přece jen jevily známky opotřebení. Rám jsem musel také vyměnit-praskl po pádu…Ale oceli jsem věrný !

Kliky LX používám stále na „bahňáku“-přesně ty samé , co máš ..ale převodníky už jsou asi čtvrté v pořadí (nyní Gebhardt)

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

6.6.17 13:19

Koupil jsem je jako jeté od jednoho zdejšího uživatele. Jako nové bych je na hospodské kolo nekupoval.

Reagovat
mitfara
mitfara

25.5.17 20:36

Krásnej Bajk :) můžu se zeptat, kde jsi koupit ty Onza pláště? Díky

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

7.3.17 12:05

Hele sorry za mou včerejší reakci. Nějak blbě teď spím a na večer bývám už trošku vztahovačný a podrážděný;) Na změně představce se pracuje – už je na cestě. Kdyby to nebylo ono budu číhat na bazaru.

Reagovat
Pac029
Pac029

7.3.17 09:19

Jo mas pravdu, ma neznalost, rozhodne zajimavy a v ty dobe obzvlast. Zas nic to nemeni na faktu ze ram nesouvisi s tim jestli mas ahead nebo klasiku, coz samo plati i pro Lisakova Mongoose. S tim origo predstavcem je to ale jine kafe. Co tam mas mi proste prijde moc mohutny, by tomu slusel asi i vic nejaky jednosroub, jak delala Tioga, Syncros, Ringle…

Ale na klasice s tim nize zminenym Answerem by to bylo mooooc pekny (pro mne samo :)).

Reagovat
Fanda-S
Fanda-S

7.3.17 08:38

Je to tak, tenhle model Ascent 94 už měl Ahead představec.

Každý výrobce to řešil po svém.

Já mám MTB z 93 a ten má závitový krk 1 1/8''

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

6.3.17 21:57

Pac029 – Prostě tenhle rám má vnitřní průměr 34mm. Tvoje nevědomost budiž přičtena ke cti tomuto rámu a jeho tvůrcům;)

Vidíš snad na téhle origo vidli někde závit?! Nevidíš. A víš proč ho tam nevidíš? Protože tam žádný závit není.

http://www.retrobike.co.uk/…iewtopic.php?…

Reagovat
Lišák
Lišák

6.3.17 20:40

Pac: Já mám ahead na kole z roku 1996. 1 1/8 závitové hlávko jsem měl na Wheelerovi, kterého jsem koupil v r. 1993 už dost jetého.

Reagovat
Fugas
Fugas

6.3.17 20:31

Máš to moc pěkný, Diamond Back je moje srdcovka. Mám doma Ascenta 25 let:-).

Reagovat
Pac029
Pac029

6.3.17 20:04

Ram ahead??? Origo na to byla normal zavitova vidle s kalsickym hlavkem a predstavcem, jen naky rok pred nastupem ahead se prumer hlavka zvetsil z 1 na 1 1/8. Ahead se na kolech teto kategotie objevil az tak 1997/8.

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

6.3.17 16:51

Pac029 – pozor – tenhle rám už je ahead! Prostě v roce 1994 u Diamond Back už věděli...... Ale jestli myslíš ten forbec, tak je to fakt hnus. V podstatě je to jeden z hlavních důvodů proč jsem to kolo sem dal – abych si to nějak vyřešil.:)

Reagovat
Pac029
Pac029

6.3.17 16:18

Moc pekny!… jen za mne je ten ahead tu hnus, klasika at uz hlinik (mozna lepe) nebo ocel by tomu sedla vic.

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

6.3.17 15:51

Fanda-S – jé díky. To neznám. Má to moc pěkný. Na tomhle kole je podle mě přesně vidět jak ten jeho představec vypadá o moc líp. A má origo vidlici (ta se mi zase tolik nelíbí). o výbavě STX mluvit nebudu:)

Co se týče rámu – délka je 573mm (efektivní, osa-osa)

Reagovat
Fanda-S
Fanda-S

6.3.17 14:36

Moc se mi to líbí.

Tohle asi znáš.

Ohledně představce jsem se dočetl, že by tam měl být ten dělený (proříznutý) SAKAE SR duo 10. Hrozně dlouho se válel na bazoši, ale už tam není.

To „Le Corbusier“: nevíš z hlavy (popř. nemáš změřeno) délku horní trubky?

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

6.3.17 13:27

alinceb – Barvocit není zrovna moje silná stránka, každopádně ti píšu mail.

Reagovat
pidro
pidro

6.3.17 13:14

Diamond Back samozřejmě :-)

Reagovat
pidro
pidro

6.3.17 13:13

ještě mě napdlo, že Diamond bac montoval na svá kola díly značky Avenir…ti dělali i sedla…tak zkusit někde na bazaru vyštourat něco takového :-)

Reagovat
pidro
pidro

6.3.17 13:12

@Le Corbusier: To byl jen návrh, jak by se to líbilo mě :-) Za mě Panaracer Dart a Smoke byly super gumy. Dokonce se občas dají ještě sehnat (pořád se vyrábějí), ale cenově je to trochu nesmysl:-( Nebo Tomacovy oblíbené Tioga Psycho, ale ty už jsou prakticky nesehnatelné a když, tak jen na muzejní kousky, na kterých se nebude jezdit.

Ahead představec na hlávko 1 1/8 by měl být (pokud se nepletu) Answer Atac DH, ale je třeba na něj číhat na ebay nebo zkusit napsat do Katmaru, jestli jim něco nezbylo zaprášené na poličce :-)

Pěkný vintage sedlo bylo ještě San Marco Concor Light (léta ho vozil i Armstrong na silnici), ale shání se taky blbě a navíc tvá p…l pozná středověk :-))) Mluvím z vlastní zkušenosti :-)

Reagovat
alinceb
alinceb

6.3.17 12:41

Sedlo je stejné jako tohle ;)

Reagovat
alinceb
alinceb

6.3.17 12:40

Pokud dobře vidím, tak rám je spíš zelenej, než černej, ne? Pokud by byl zájem, tak mám doma v krabici celkem zachovalé San Marco Rolls v černo-zelené kůži se zlatým „kováním“. To by ti na to sedlo jak prdel na hrnec…

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

6.3.17 12:29

pidro – děkuji za konstruktivní kritiku.

gumy – Panaracery jsem doma dokonce měl. Zkušenost mám ze starýma gumama ale špatnou – moc se na nich nedá jezdit. Na motorce vůbec, na kole skoro vůbec.

řidítka a představec – tvůj návrh je přesně to co by to chtělo. Jenom nevím, jestli ten forbec není pouze na hlávko 1".

stříbrný ráfky, sedlovka atd – tady už jde o celkovou „barevnou“ koncepci. Původní plán byl nechat černej v podstatě jen rám a vidli. No a sedlovku, kola, řidítka atd mít stříbrné/leštěný kov což bylo v té době asi nejtypičtější. Jenomže černá sedlovka byla, forbec s řidítkama z nouze vlastně taky a naposled jsem zjistil, že černý kola tomu docela sluší.

Se sedlem máš taky pravdu, ale kupovat nějaký starý předražený Flite se mi moc nechce. I když bych rád. O jiných dobových a zároveň elegantních sedlech moc nevím.

Jak psal tady Trombonen – citová i finanční investice dosahuje hraniční hodnoty. Na „hospodské kolo“ jsem to přehnal už teď.

Reagovat
pidro
pidro

6.3.17 11:20

Pěknej počin :-) Já sice nejsme příznivcem skinwall plášťu, ale i tak se mi to docela líbí. Osobně bych dal černý LX náby, stříbrný ráfky a celočerný gumy – nejlíp, kdyby se podařilo někde na bazoši sehnat nějaký starý Panaracery nebo Tiogy. Řidítka by tomu slušley Answer Hyperlite a představec Answer A-TAC. To ale budeš asi muset na ebay a už to nebude takovej lowcost :-( Ještě bych vyměnil sedlovku a sedlo, i když chápu, že pro původní účel citybiku to účel asi splňuje, tak si to ten rám úplně nazaslouží :-) No a pak se můžeš už jen bát to nechat zamčený i na balkóně :-)))

Reagovat
vpa007
vpa007

6.3.17 11:05

Tak učitě.. pokud pláště jsou kořist z bazoše, tak mlčím, páč že to vypadá je naprosto jasný! ;-)

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

6.3.17 11:02

hehe, jó to jsem byl já!. Proběhla první zkušební jízda. Úspěšně. Brzdy brzdí, řazení řadí. Musím pochválit brzdy – tyhle Cantilevery se daly seřídit docela dobře, účinek není sice žádná sláva ale závodit se na tom už nebude. Pláště jsou bazarové, takže koupené takové jaké byly, Canis by vepředu určitě stačil. Na druhou stranu najet ročně 300–500 km po městě se dá na čemkoliv – hlavně že to vypadá;).

Reagovat
vpa007
vpa007

6.3.17 10:22

super… nádherá, ale funkční stylovka, co má jednoznačně na plnej (minimálně ode mě)… cantilevery se už moc nevidí a skinwall pláště tomu dávají šmrnc (jen nevím, jestli Ibex vpředu není do města trochu overkill? Nestačil by druhej Canis? ;-)). Jinak to kolo je tak výrazný, že mám pocit, že jsem jej ráno kolem osmé viděl fičet dole po Úvoze… je to tak? Tak ať fočí ;-)

Reagovat
Rambadli
Rambadli

6.3.17 09:40

Bicykl moc pěknej! Taky jsem jednou takhle stavěl lowcost citybike a skončil jsem u Cannondale Ravena na XTR na slickách :D Čím víc jsem nad tím kolem přemýšlel jak ho udělat, co koupit, čím to osadit apod., tak tím víc jsem si k tomu získával osobní vztah, až jsem z toho udělal něco, co rozhodně nikde opřený nenechám :) Ale tohle tvoje se mi líbí, protože na něčem takovým jsem chtěl taky skončit. Třeba budu mít víc štěstí s další stavbou. Tohle je dobrá inspirace.

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

6.3.17 08:47

Díky moc za pozitivní komentáře. Nový kokpit se rýsuje. Řídítka 25,4 š. 640mm asi budou, ještě to chce teda sehnat nějaký subtilní dobový představec, asi nakonec spíš černý, dl. 11–12cm pro ahead vidli. Kdyby jste někdo prosím něco takového měl v šuplíku tak kupuju.:)

Reagovat
17ta
17ta

6.3.17 07:45

Dobře ty, moc hezké.

Reagovat
Meridabiker
Meridabiker

6.3.17 07:37

Máš cit pro detail ;-) 5*

Reagovat
vili
vili

6.3.17 06:19

ty pláště tomu dávají šmrnc

Reagovat
milan.v
milan.v

5.3.17 22:41

Dávám za 5*, pamatuji doby, kdy jsme s klukama na takovýchto kolech blbli od úsvitu do soumraku … :o)

Reagovat
alinceb
alinceb

5.3.17 22:37

Pěknej stroj…;)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

5.3.17 21:15

Moc pěkný. K těm klikám doporučuji dokoupit za cca 20 Kč imbus šruby do osy v černých plast. kroužcích (kdekoli). Tyto ročníky už to tak měly. Tedy, nejsou-li stávající šrouby titan… Řidítka mám doma tuším ve stejné šířce na průměr 25,4 ve stříbrné barvě – Specialized Wide Boy.

Reagovat
Staifus
Staifus

5.3.17 20:21

Ono nevím, jaké bych musel mít kolo, na kterém by mě bavilo jezdit a líbilo se mi a zároveň se o něj nemusel u krámu bát…

jinak je to teda boží

Reagovat
madcat
madcat

5.3.17 20:07

Krásnej kousek, tohle rozhodně není kolo, který bych nechal jen tak někde stát, aniž bych se musel bát, že ho někdo ukradne.

Reagovat
wilda81
wilda81

5.3.17 19:36

Pěkné to máš!

Reagovat
tromboonen
tromboonen

5.3.17 19:35

To už je dávno za tím momentem „nebát se nechat to někde stát“.. vzhledem i citovou investicí..

Reagovat
brundibar
brundibar

5.3.17 19:23

Krasny to mas

Reagovat

Další galerie z kategorie

princ 12
princ 7
rosicky 2
rosicky 3
andyapo 6
LM 16