Ocelolet

Přidat foto

Buď tam chceš a nebo nechceš.

Moje první berany, první posez byl celkem šok z toho předklonu a varchlatosti proti biku, ale mělo to něco do sebe, reaktivnost takovýho kola byla hodně návyková.

Ronin mě uhranul hlavně vzhledem, viděl jsem fotky a okamžitě věděl, že tohle kolo chci. V ČR jede všechno zpomaleně a kola jsou pořád spíš fáborkový styl, samé proužky, nápisy a míchání nesmyslných „sporty“ barev. Tohle je vyšlechtěný retro, vzhled s charakterem. :) Je celkem srandovní, že zrovna Author dělá jinak asi ty nejošklivější kola, co popisuju. :)

Edit po letech. Ronin šel do světa, protože jsem se chtěl posunout dál hlavně sportovně. Ocelový rám má svůj feeling, ale lehkost hliníku je znát, s dalšími gravely jsem šel o kilo i dvě dolu. Z Ronina byl nakonec výborný commuter na slickových gumách a nechat si ho jako druhý kolo s beranama byl bych happy. Velkým mínusem kola byla vidlice s rychloupínákem. Tvrdá, nepohodlná, těžká, při brždění hodně cukala, až se mi párkrát uvolnila páčka rychloupínáku. Při drncavém sjezdu nic moc. Karbonové vidlice pak byly velký krok vpřed a pevná osa zrovna tak. Zpětně bych Ronina bral hned zpátky, ale jedině na pořádný karbonce. Bohužel tenhle vzhled mědi už nedělají.

(vloženo 2.10.16)

macebo macebo
Ohodnoť bajk: (4.3  / 68 hlasujících)
Značka Author
Model Ronin
Modelový rok 2016
Velikost 54
Hmotnost 11,8
Rám třikrát zeslabovaná CroMol ocel
Vidlice ocel, plná
Tlumič žádný
Hlavové složení PRESTINE 1-1/8"
Kliky SHIMANO Tiagra Compact 50-34 zubů
Středové složení SHIMANO Tiagra BB unit
Přesmykač SHIMANO Tiagra (28.6)
Měnič SHIMANO Tiagra
Řazení SHIMANO Tiagra (20)
Převodník SHIMANO Tiagra Compact
Kazeta SHIMANO HG500-10 11-34 (10)
Řetěz KMC X10
Náboj přední QUANDO Road Disc 32 děr
Náboj zadní QUANDO Road Disc 32 děr
Brzda přední TRP Spyre kotoučové mechanické (160 mm kotouče)
Brzda zadní TRP Spyre kotoučové mechanické (160 mm kotouče)
Brzdové páky SHIMANO Tiagra
Ráfek přední JALCO DRX 27 32 děr
Ráfek zadní JALCO DRX 27 32 děr
Dráty nerez ocel 1,8mm
Pedály shimano spd
Řídítka Author 480
Představec author
Sedlovka author
Sedlo Author Patriot
Pláště CONTINENTAL Speed Ride 700 x 42c

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
jakubn
jakubn

9.10.16 16:10

Ty doplňky to trochu kazí. Chtělo by to Sumo brašnu, SPDčka a hezčí lahve :) A gravel řidítka ;)

Reagovat
macebo
macebo

4.10.16 15:20

Pocitová rychlost samozřejmě není exaktní veličina. Ať si pod tím každý představí co je mu libo.

Lze udělat z biku objektivně lepší kolo než je tohle. Ale já použil hrubé zobecnění, horské kolo obdobné ceny versus Author Ronin. Zase ať si každý představí, co je mu libo. Hnidopiši. :)

Reagovat
scalar
scalar

4.10.16 14:03

Co je to pocitová rychlost, v jakých se uvádí jednotkách? V počtech much na předních zubech za hodinu?

Objektivně jsou na tohle kole stejná kola jako na 29" kole, pláště se dají na 29" kolo obout nějaké s podobnou hmotností a valivým odporem jako jsou tyto crossové.

Jinak tohle kolo stojí 30 tis., za to můžeš mít 29" kolo s Rebou nebo Axonem na SLX, které bude vážit stejně, může mít i lepší a lehčí kola. Na silnici pojede podobně, odpor vzduchu budeš mít skoro stejný (máš tam nahoru otočený a vypodložkovaný představec, tedy žádný silničářský posed). A když vjedeš do terénu, tak je to úplně o něčem jiném.

Reagovat
macebo
macebo

4.10.16 13:19

Jo, někde jsem četl, že silnička versus bike znamená rychlostní rozdíl jen kolem 5 km/h. Gravel versus bike může mít tak polovinu :) V reálu je tak rychlejší spíš na delších trasách.. Nicméně, já tím myslel spíš pocitovou rychlost. Moje 29 HT na 2,2 pláštích to taky rozpálila, vyžadovala k tomu ovšem podstatně víc energie,musel se překonat odpor plášťů a roztočit ty velký, těžký kola..

Reagovat
Jirka24x
Jirka24x

4.10.16 12:18

Scalar: mám stejnej názor zas takovej rozdíl to není (pokud se nebavíme o profikach a hoby zavodnicich) i na MTB se dá ujet velká vzdálenost nebo jet rychle.

Reagovat
Čipera
Čipera

4.10.16 09:42

Trepifajx: Opravdu musíš u každé fotky rejpat a hledat chybu?

Reagovat
Trepifajxl

4.10.16 09:36

tak co je to „fáborkový styl“ se asi nedozvím, nemohl bych vědět alespoň co je to „bycikl“?

Reagovat
scalar
scalar

4.10.16 09:30

Na horších asfaltech je rozdíl mezi silničkou a MTB téměř zanedbatelný. Teď o víkendu se jelo TOUR DE BRDY, trať 67km společně MTB a silnice. Mezi prvním silničářem a prvním bikerem byl rozdíl do 4 minut, a to ještě prní silničáří byli z UCI týmu Sparty a první bikeři amatéři od Cyklošvece a Vinohradských šlapek…

Reagovat
maajkee
maajkee

3.10.16 23:13

macebo: Uplně s tím nesouhlasím, cestovat rychle se dá v podstatě na jakémkoliv kole, je to hlavně o obutí a nastavení posedu. Ono v podstatě mám několik tras třeba kolem 60, 80km který jsem několikrát jel na silničním kole a pak taky třeba párkrát z nějakýho důvodu na HT 29" bajku s pláštěma 2,20 (2,25) nahuštěnýma s ohledem na přesun po asfaltu. Rozdíl v průměru na takový trase u mě dělá cca 4km/h a to je dáno hlavně daleko víc aero posedem na silnčice a pláštěma 23mm s 8–9bary. Stejnou trasu mám projetou i na starším favoritovi s pláštěma 32mm, tam jsem měl průměr plus mínus srovnatelnej s HT bikem. Gravel dejme tomu může být rychlostně někde mezi HT a silnici, ale při nějakém nastavení nemusí být rychlejší než HT vůbec.

Takže rozhodně to není o rychlosti. Gravel jsem už samozřejmě taky vyzkoušel, ale pro mě v terénu oproti blbýmu HT bajku s širokýma řidítkama a odpruženou vidlicí je to pořád daleko méně zábavy a rychleji to nejede.

Co se týče mě, já když už, tak bych to prostě bral jako pohodlnější silničku na úkor toho že to prostě pojede pomalejc s bounsem toho že můžu púrojet i lesní široký cesty, který mě nebavěj stejně na žádným kole.

Jediný kde si myslím bych to ocenil by byly cesty na těžko do zahraničí který teď s malejma děckama stejně už nepodnikám, ale třeba jednou.. :)

Každopádně reklama a propagace prostě dělá strašně moc a je to vidět na tom, jak se gravely najednou všude objevily. Podle mě to naopak za chvíli opadne, stejně jako fatbiky.

Reagovat
macebo
macebo

3.10.16 22:54

Mno, kontroverzi tu vidím hlavně od lidí, kteří na ničem podobném nikdy nejezdili. :) Ti co jezdili, tak ví. Jako biker jsem polovinu všech tras dával po nudných zpevněných cestách. V terénu to byla paráda, ale bylo to něco za něco. Naše krajina je hustě zasídlená a rozsáhlejší terén tu pomalu mizí. A bude to jenom horší.. Biky si užijete na relativně malém, izolovaném území, musíte tam dojet autem a pohybovat se v okružních trasách, zdržovat se na relativně malém území. To mě neba. Chci skočit na bycikla a dělat si co chci, loudat se krajinou, projet lesem, pak dupnout do pedálů a řítit se po silničkách.. Je super nebejt limitovanej a zatímco terénem se probiješ vždycky, tak urazit delší vzdálenosti za určitej čas můžeš komfortně a s nějakým požitkem jen na rychlým kole.

Myslím, že tohle brzo pochopí hodně dalších bikerů a kdo ví, jestli tyhle kola brzo neopanují trh.

Reagovat
maajkee
maajkee

3.10.16 20:37

Každopádně dle komentářů je to kontroverzní bajk z kontroverzní kategorie, takže to sem i svým způsobem líbí, akorát za chvílu už to bude mít každej druhej jarda a už to nebude takovej punk :)

Reagovat
Jirka24x
Jirka24x

3.10.16 20:29

Pro hoby použíti určite lepsi jak silnička mozna tam dát jeste trojplacku :)

Reagovat
Barak
Barak

3.10.16 19:55

Pekny, libi se mi. Nekdy bych si mel podobne kolo vyzkouset na vlastni kuzi, protoze by se mi neco podobneho libilo, ale obavam se, ze to vyzaduje specificky teren, ktery se v okolí meho bydliste moc nevyskytuje. Rozumej cesty, kde nejde jet na silnicce ale na MTB to zas takovy teren neni.:)

Reagovat
Jirka24x
Jirka24x

3.10.16 17:11

Trepifajxl: Jaka samochvála ? Děláš jako kdyby to kolo sám vyrobil.

Reagovat
Trepifajxl

3.10.16 17:07

Na co tu to kolo vlastně vystavuješ hodnocení, když sis jej již sám vychválil slovy „parádní“ retro?

Mě každá samochvála tak troch smrdí.

a propos, co je to ten „fáborkový styl“???

Reagovat
Jirka24x
Jirka24x

3.10.16 15:20

Moc pěkný ! Spojení silničky a mtb je fakt super napad jen by me asi chybely širší řdítka v terenu ale asi je to o zvyku

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.10.16 14:55

Také se mi líbí Ronin a i jsem ho doporučoval kolegovi z práce, kterému po druhé křupnul Favorit s nájezdem 87tkm. Nakonec ho i pořídil. Jen si rovnou nechal dopředu zaplést dynamo. Říkal, že je to přesně to, co si představoval. Takže za mě 5*

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

3.10.16 14:40

Ronin je od Authora trefou do černého a ta třetí fotka je fakt super. Co se slepých vývojových větví týče, mým adeptem na vymření je v době existence podobných „hybridů“ a taky 29" střední a vyšší třída trekingových kol.

Reagovat
smeghead
smeghead

3.10.16 13:44

Rozhodně si nemyslím, že to je slepá větev. Každý týden se tady objeví alespoň jeden novej kousek někomu v profilu. To se asi s Fatbikema nedá srovnat… Ty u nás opravdu nemají uplatnění… Mám Genesis Croix De Fer a jezdím na tom čím dál tím víc… samozřejmě nesjede všechno jako full, rozhodně ani ne rychle, ale vydrží víc než by mne před koupí napadlo… Nemyslím, si že je to nafouknutá bublina, bude jich čím dál tím víc…

Reagovat
JFtryall
JFtryall

3.10.16 11:44

Co nejlepsi kola bez dusi jsou prinosem pro kazdy kolo. Zlepsi se ovladatelnost a bezprostredni reakce na slapani. V kopcich to je taky hodne znat. Seriove Contiky nejsou uplne zle, ale v porovnani s CX galuskou nebo bezdusi od Maxxisu to ztraci vicemene ve vsech ohledech. Navic mi neprisly uplne jiste na mokru, musel jsem tam vozit dost nizky tlak. To ber jen jako tip na upgrade. :-)

Reagovat
orm
orm

3.10.16 11:28

macebo: Za mlada se Tom Ritchey a spol prohaneli na kopcich na silnickach se sirsima plastema. Jelikoz to nebylo ono, tak „vymyslel“ horske kolo. Svet se toci v kruhu :-).

http://ritcheylogic.com/…te-to-jobst/

Reagovat
macebo
macebo

3.10.16 11:19

Tak k připomínkám:

„Gravel“ je samozřejmě jen módní pojem, kola takovýho typu tady už dávno byla, ALE NIKDO JE NEPRODÁVAL. Snad kromě pár garážových speciálek.. Takže jo, byla to díra na trhu.

Bezduše – určitě se jízdní vlastnosti zlepšily díky bezdušovýmu systému a nebo kvůli lepším ráfkům a plášťům?

Bike pevňák jako univerzál – ano i to byla varianta, ale já chtěl prostě jiný kolo, na biku jsem si užil svý, krose mám taky a chtěl jsem tak zkusit spíš silniční geometrii.

Brašničky všude možně a světlo vlevo- tuhle připomínku považuji za tak stupidní a bezpředmětnou, že se k ní ani nebudu vyjadřovat. :)

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

3.10.16 11:16

Čím víc se na to kolo dívám, tím se mě víc líbí. Nevylučuju, že si ho za těch 30 000 nekoupím.

Reagovat
sewi
sewi

3.10.16 11:01

Asi radeji to RB RX nze Ronina ale kazdemu se libi neco jineho. Koncept se mi libi, taky mam jeden jen me prijde ze es k tomu nermirne hodi hydraulicky kotouce. Na mechanicky bych se premluvit nenechal.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.10.16 09:26

Super, líbí. Kdybych měl fulla, tak Ronina beru jako perfektní doplněk. Ideální na vandrování krajinou, bikepacking a turistění. Tam asi člověk nejvíc ocení variabilitu úchopu a širší kola. :-)

Reagovat
Čipera
Čipera

3.10.16 09:15

HonzaRez: proč by nemohl mít brašničky všude možně jen ne na řidítkách? A jaký je problém se světlem na levé strane? :-D Jinak Kolo krásný taky se mi strašně líbí ten retro styl. Akorát bych kapku zmírnil to přirovnání bike je bike silnice je silnice gravel je gravel. Každopádně na trasy tady po čr je to super kolo.

Reagovat
vpa007
vpa007

3.10.16 08:49

na to, že je to gravel bike, se mi to líbí ;-)

Reagovat
HonzaRez
HonzaRez

3.10.16 08:49

Takže brašničky všude možně, jenom ne na řítítkách a světlo vlevo… Inu bejkfórum…

Reagovat
Mr.Dan
Mr.Dan

3.10.16 08:21

Radši 8 kg celopevňáka na dobře upalujících bezduších a se širšími řidítky než todle, ale proti gustu a navíc se mi kupodivu i vzhledově líbí (naživo mnohem lepší).

Reagovat
Bocka
Bocka

3.10.16 08:16

Ronina mám taky a jsem z něho úplně stejně nadšený, dobrý výběr!

Reagovat
depresy
depresy

3.10.16 08:11

Chápu tvoje nadšení z nového kola a Ronin vypadá opravdu dobře. Ovšem dovolím si tvrdit, že kolo s beranama a širšíma gumama už existuje možná víc než sto let díro na trhu :) Je to univerzál = kompromis, v lese nikdy nebude rychlejší a obratnější než HT a na silnici taky nepojede jak žiletka :)

Reagovat
nooski
nooski

3.10.16 07:05

Ač bych si tohle kolo nikdy nepořídil, tak se mi fakt líbí že je jiné :-)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

3.10.16 03:45

2 Macebo. Ja Ronina mam taky a jezdil jsem ho na seriovych kolech a dusich. Pak jsem dal svoje zaplety na Mavic Reflex rafcich a cx galuskach a to je uplne jine kolo, ver mi. :-) Jinak gravel biky urcite super, ale zjistil jsem, ze na 29eru jezdim skoro srovnatelne prumery pri vytrvalostnich wattech a vyuziti je mnohem univerzalnejsi, takze asi zustanu u biku. Jako univerzalni silnicak to je ale dobra volba.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

2.10.16 23:37

To „gravel“ video je docela dost zavádějící. Borci jedou do kopce jak Armstrong s Pantanim, dolů jako Rey s Lopesem, běžný cyklista by hned v první prašné zatáčce na úzkých gumách hodil spolehlivě tlamu :-D.

Reagovat
Staifus
Staifus

2.10.16 23:29

Mě se „gravel styl“ prostě líbí https://vimeo.com/133428892?… … tak ono vlastně i komunistickej Favorit byl takovej gravel :-)

Reagovat
Vilém
Vilém

2.10.16 22:46

Tak o tom zadna.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

2.10.16 22:40

Dobré nohy a trochu jízdní techniky mají na jízdu mnohem větší vliv než bezduše (jsem si všiml) ;-).

Reagovat
Vilém
Vilém

2.10.16 22:34

No, ony ty bezduse, nebo galusky by prave tomuto typu kola prospely.

Reagovat
Big Hamer

2.10.16 21:52

Co sjizdim nebo vyjizdim na mtb bych vzivote na tomhle nedal a na silnici jen udrzis ziletce max do prvniho poradneho kopce, dle meho jen slepa kolej jako fatbike

Reagovat
Big Hamer

2.10.16 21:52

Co sjizdim nebo vyjizdim na mtb bych vzivote na tomhle nedal a na silnici jen udrzis ziletce max do prvniho poradneho kopce, dle meho jen slepa kolej jako fatbike

Reagovat
macebo
macebo

2.10.16 21:32

Díky pánové, za pozitivní reakce, přestože fotky nic moc..je asi evidentní, že gravel podchytil mezeru na trhu, za sebe můžu říct, že tyhle kola jsou do našich podmínek ideální, asfaltu taky máme hodně a tahat široký pláště s hrubým vzorkem je opich. Na tomhle kole žeru mimojiné ty berany, jízda s nima je techničtější, nabízí větší variabilitu a celkově mě ten úchop hrozně baví, zvlášť v terénu..

Reagovat
macebo
macebo

2.10.16 21:28

JFtryall- SPDčka už tam jsou, tohle byla první vyjížďka. Bezduším asi nikdy nepřijdu na kloub, proč bych tam měl dávat galusky mi taky hlava nebere proč tam dávat, kdybych chtěl silniční kolo, tak si nekupuju tohle…

Reagovat
Richards
Richards

2.10.16 20:28

ad vinca – to nezní jako špatný nápad ;-)

Reagovat
Kopik89
Kopik89

2.10.16 20:00

Ta třetí fotka říká naprosto všechno !!! Nádherna !!!!

Reagovat
vinca
vinca

2.10.16 19:44

Mám neodolatelnou chuť si ho koupit, a pak přestříkat na dizajn favoritu z roku cca 1972.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

2.10.16 19:35

Dej tam SPD, lepsi kola na bezdusich nebo galuskach a ses v pohode. :-)

Reagovat
jest_cz
jest_cz

2.10.16 19:12

Zavidim moc. Nemit motorku, tak uz je taky doma. At slouzi a spoustu najetych km, preji :)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

2.10.16 17:57

Supr mašinka. Časem bych asi vyměnil ocelovou vidlici s bradavicemi za něco lehčího. Všiml jsem si, že „gravel“ je ideální kolo třeba pro nově vzniklé bikeparky (Jedovnice, Vsetín), kde si člověk užije spoustu zábavy a rubat třeba černý trail „Mraznica“ v BA Vsetín místo dolů nahoru je na „gravelu“ opravdu zážitek (když zrovna nejede nikdo dolů, samozřejmě) :-).

Reagovat
Staifus
Staifus

2.10.16 16:31

No, hooodně jsem ho chtěl, pak jsem pořídil MTB. ..... nooo, skoro si nadávam........

Reagovat
depresy
depresy

2.10.16 16:07

Prostě dokonalé, v lese rychlejší jak HT, na silnici není problém s 42mm gumama uviset žiletkářům :)))

Reagovat

Další galerie z kategorie

antuch 12
RadimMan 5
Maikl098 9
mirekk 9
Motokuba-OV 10
Motokuba-OV 18