Favorit F1 2002

Přidat foto

Těžký a měkký kolo. Jízdní vlastnosti lokomotivy. Ale když s ním vyrazí člověk na závody, zaručeně vzbudí pozornost. Na rozdíl od všech těch Carisem, Tarmaců a Teammachin. A když má trochu najeto, není kupodivu takovej problém s nima držet tempo.

Mimochodem, kdybyste někdo věděli o nějaký pěkný stylový sedlovce nebo vidli, dejte vědět. :)

(vloženo 21.9.16)

martinz6492
Ohodnoť bajk: (4.2  / 21 hlasujících)
Značka Favorit
Model F1
Modelový rok 2002
Velikost 60 cm
Hmotnost Za ideálních podmínek 10,3
Rám F1, železo z Chomutova
Vidlice Cr-Mo (asi Merida)
Hlavové složení Shimano Dura-Ace HP-7410
Kliky Shimano Ultegra FC-6600
Středové složení Shimano Ultegra BB-6700
Přesmykač Shimano Dura-Ace FD-7410
Měnič Shimano Ultegra RD-6600
Řazení Shimano 600 Ultegra SL-6400 7-speed sytiče
Převodník Shimano Ultegra 53-39
Kazeta Shimano CS-HG70 13-23
Řetěz Shimano CN-HG70
Náboj přední Shimano Ultegra HB-6700
Náboj zadní Shimano RX-100 FH-A550
Brzda přední Shimano Ultegra BR-6600
Brzda zadní Shimano Ultegra BR-6600
Brzdové páky Shimano Tiagra BL-R400
Ráfek přední Mavic Open Pro 32 děr
Ráfek zadní Mavic Open Pro 32 děr
Dráty DT Swiss 2,0-1,8
Pedály Shimano Ultegra PD-A600
Řídítka Deda 215 Shallow
Představec Shimano 600 Ultegra ST-6400
Sedlovka Kalloy 25,4
Sedlo San Marco Rolls Titanio
Pláště Rubena Phoenix 23-622

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
martinz6492
martinz6492

27.9.16 10:15

Já se na to ptal už když jsem ten rám přebíral, protože na starý ef dvanáctce to nebylo. A bylo mi řečeno, že jsou to takzvaný kolíčky, který se tam heftujou před pájením. A že to zároveň podrží trubku v mufně, kdyby nedej bože povolila pájka. To se naštěstí za těch asi 50 tisíc kilometrů, co to má nalítáno, nikdy nestalo, takže nemám zdání, jestli je to možný.

Reagovat
standoslav
standoslav

26.9.16 21:38

No právě, že na F1 a lepších to nebylo a toto je zjednodušení výroby a docela komplikace při eventuelní opravě trubky. Zas na druhou stranu, kdo to dnes ještě umí a dělal by to ?

Reagovat
matbiker
matbiker

26.9.16 09:02

Ten vřed, to je heftovací svar céóčkem, aby trubka držela v mufně při skládání, teprve potom se to pájelo. Kukni na jiné Faboše, taky to tam je. Ne všude, ale co si pamatuji, tak minimálně zespodu na zadní vidli jsem to určitě viděl

Reagovat
standoslav
standoslav

25.9.16 13:50

To místo s číslem mne zděsilo, to vymysleli kvuliva policajtům? Na te fotce je ale i na podsedlove mufně taková brambora dole, to je steklá barva, nebo svar ? Pokud jsou na vsech mufnach ty vředy, pěkně to sku*vili. !!!

Reagovat
martinz6492
martinz6492

22.9.16 12:57

Já v tý době neměl o panu Babickým ani ponětí, takže i kdyby to byl skutečně on, nepoznal bych ho. Bohužel. Jinak doplnil jsem fotku s výrobním číslem.

Reagovat
learita
learita

22.9.16 11:43

Přesně tak, tou dobou již v Rokycanech nedělal. Bude to jinej mistr. Kolo pěkný a ta historie vážně super. Toho se drž:-) Věřím, že je z roku 2002, ovšem má někde vyražený číslo které to potvrzuje?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.9.16 09:00

Tak to je moc pěkný – aji ta historie. Moc ti to kolo závidím.Franta Babickej však byl již v té době v důchodu, pokud se nepletu; jeho dcera se starala v Rokycenech o to muzeum a on pobýval převážně na chalupě – celý podkroví měl vycpaný stovkama starejch kol, co mu lidi nosili… A vykládal perfektní zkazky ze Závodu Míru…

Reagovat
standoslav
standoslav

21.9.16 19:48

Zase je otazka, jestli by kdyby chtel 580 ku nejaka byla. Pamatujme na to, ze i kdyz to bylo na sklonku fungovani tovarny, stale se tahl problem socialismu – staly nedotatek vseho !!!

Reagovat
Prazak0
Prazak0

21.9.16 18:41

Já měl rám 58 cm (178cm výška, ale asi delší nohy), s výškou jsem problém neměl tohle byla dřív univerzální velikost pro běžnou postavu. Co se týče kroucení, tak nemůžu porovnávat. Kroutil se mi rám, ale sériový Favorit F12, potom rám od Bareše, sice treking (dnes se říká cross), ale v podstatě stejná geometrie i výška 58 cm, ten se nekroutil, je tuhý. Tenhle rám se mi líbí, ty F1 na zakázku nejde srovnávat s rámy pro širokou veřejnost. Taky by se mi líbila i ta cena, Bareš trošku podražil, vlastně dost.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

21.9.16 16:33

No tak zas to ber tak, ze mas starou geometrii, kdy sedlo muselo byt do 10 cm nad horni ramovkou. Ja mam 195 cm, ram 61 cm, ale mohl by byt delsi. Jenze jak pises vyssi ramy se vice krouti.

Reagovat
martinz6492
martinz6492

21.9.16 16:22

Málo. 184 po ránu. Byl jsem holt blbej. Měl jsem vzít menší, možná by se to trošku míň kroutilo. Paradox je, že s tím jezdím poslední dobou hlavně časovky do vrchu…

Reagovat
Jakobo
Jakobo

21.9.16 16:15

No tak to pak jo, ja jsem myslel, ze je to normal tuctovka z obchodu. Jest se chci zeptat kolik meris na tu 60 ram?

Reagovat
jdp
jdp

21.9.16 16:00

moc hezký příběh

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

21.9.16 15:46

25.4 sedlovka? To tam mas s vlozku?

Reagovat
Trepifajxl

21.9.16 15:42

člověče tak to máš raritní rám, možná jeden z posledních a kdo ví, jestli ten mistr na dílně nebyl mistr s velkým M, nedávno zesnulý František Babický

Reagovat
martinz6492
martinz6492

21.9.16 14:27

Ten rám je skutečně z roku 2002, přesněji řečeno z ledna toho roku, a vyrobenej byl na zakázku v původní továrně v Rokycanech. Vím to jistě, protože jsem ho kupoval osobně. Je to dneska už skoro romantická historka, jel jsem tam z Prahy vlakem jen tak, na blind, vlez jsem do fabriky a první ženský v silonový zástěře, kterou jsem potkal, jsem řekl, že bych chtěl rám. Zavedla mě do dílny k nějakýmu mistrovi, ten si napsal tužkou na papír od svačiny, co chci, včetně příplatkovýho laku, a jel jsem zase domů. Asi za dva tejdny mi pak někdo zavolal, že si mám pro rám přijet. Tak jsem jel. Stejným způsobem. V kanceláři jsem ho zaplatil, zabalili mi ho do novin a tradá. Stál, tuším, něco přes dva tácy a pětikilo bylo navíc za ten lak.

Když jsem pak na podzim toho roku v Rokycanech byl pracovně, zašel jsem se tam podívat. To už ale fabrika byla prázdná.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

21.9.16 13:01

To je opravdu z roku 2002? To se mi moc nezda. Spis bych to tipoval na prestavbu doma. Trochu matne si vzpominam na Favority, ktere tehdy kdosi vyrabel, vesmes low end osazeni a uz hlinikovy ram. S puvodnim Favoritem to melo spolecnou jen tu znacku.

Reagovat
Trepifajxl

21.9.16 12:52

problém tohoto kola je v tom, že už není moderní a ještě není dost retro… zajímalo by mě – kdo dělal F1 v roce 2002? mám za to, že firma zanikla o rok dříve

Reagovat

Další galerie z kategorie

Simi82 4
Koli13 11
Milan17 5
Zucco 6
kycerjaska 8
PDean 27