Canyon Nerve AL 6.0 2015

Přidat foto

Po roce už jsme spolu zažili tolik, že je na čase to zesumarizovat a „objektivně“ zhodnotit :)

Entry level celopéro od Kaňonu byla volba rozumem a peněženkou. Němečtí inženýři byli schopní nabídnout podle mě za nejmíň peněz nejvíc muziky. Go anywhere, do anything, chvástali se.

A já musím potvrdit, za ten rok jsme zvládli jak spoustu trailů na domácí půdě v Křivoklátsku a v Krušných horách, tak svižné vyjížďky lehčím terénem, celodenní výlety po okolí, ale i několik zastávek třeba v bikeparku na Monínci.

Silniční přejezdy mezi lesy nejsou vůbec žádným utrpením, vzadu se nic nehoupe, při šlapání nepropadá. Zato při brždění se zadní tlumič milerád „zamyká“. K vidlici nemám připomínek, hltá s chutí sobě vlastní. Kola jsou tuhá, vydržela už spoustu nárazů, ale zároveň nijak těžká a akcelerují bez problémů, tomu určitě pomáhají relativně lehké pláště. Ty ale na prašném podkladu nebo naopak v mokrém bahně snadno ztrácí grip, do budoucna určitě půjdou dolů výměnou za širší s agresivnějším vzorkem. Brzdy, tady se šetřilo, kde nemělo… Mnohem radši bych byl za alespoň Deore/SLX brzdy a oželel bych na kole XT přehazku. Vše co se týče převodů šlape bez sebemenších problémů, snad jen přesmykač je dost na ráně bahnu a špíně, je třeba ho příležitostně čistit. 3placky jsou kontroverzní, myslím že dvě by odvedly svou práci stejně dobře, ale když to funguje, tak nač měnit… Do budoucna jako první investici bych viděl v teleskopické sedlovce s vnitřním vedením lanek, na níž je už rám připraven. Kokpit je vyhovující, snad jen řídítka by mohla být poplatně dnešní módě o pár centi širší :)

Závěrem snad už dodám jen pár informací k posedu.Posed je hodně vzpřímený, skoro jako za stolem při nedělním obědu. Při přesedlání ze silničky nebe a dudy. Sedlo sedlo. Krátká zadní stavba a menší průměr kol nahrává svižnější a obratnější jízdě v terénu, ale vzhledem ke své velikosti bych nyní dal přednost 29'' traktoru :) Vím že se tu Nervů vyrojilo jako hub po dešti, ale tenhle je speciální. Je totiž můj :D

(vloženo 31.5.16)

JohnnyWalker
Ohodnoť bajk: (4  / 40 hlasujících)
Značka Canyon
Model Nerve AL 6.0
Modelový rok 2015
Velikost L
Hmotnost neváženo, katalogově M - 12,8kg bez pedálů
Rám Canyon Nerve AL
Vidlice RockShox Reba RL 120mm
Tlumič Fox Float CTD Evolution 120mm
Hlavové složení Canecreek
Kliky Shimano Deore, 10s
Středové složení Shimano Pressfit
Přesmykač Shimano SLX, 10s
Řazení Shimano SLX, 10s
Převodník 22 | 30 | 40 z
Kazeta Shimano Deore, 10s 11-36z
Řetěz Řetěz Shimano HG-95, 10s
Brzda přední Shimano Acera M935 front 180mm
Brzda zadní Shimano Acera M935 rear 160mm
Ráfek přední Mavic CrossOne Disc 650b
Ráfek zadní Mavic CrossOne Disc 650b
Pedály Shimano PD-M530
Řídítka Iridium Riserbar 720mm
Představec Iridium
Sedlovka Iridium
Sedlo Selle Italia X1
Pláště Continental Mountain king 27,5 x 2,2''

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Picino
Picino

1.6.16 22:20

pěkný, taky jsem ho měl. Jasně že za 5*

Reagovat
scott16
scott16

1.6.16 16:09

Pekný nyní maji nerve AL 29 9.9 ve slevě

https://www.canyon.com/…-al-9-9.html?…

Reagovat
allrose
allrose

1.6.16 10:55

moc hezký popis

do půl roku teleskop,vložka v tlumiči a vidli,kazeta slx,pneu HRII,,do roka výměna klik na 2×,představec 60 (offset sedlovka)

závady:vidle-výměna těsnění (hned),po 1a1/2 roce tlumič na repas-chyběl olej v tlumící části,reklamace zadního kola-rozlepený náboj+nákup nových zápletů

přechod z spd na platformy

sedlo taky sedlo :-) a najednou muselo pryč po roce,bolesti

k brzdám jen drobná (lépe bych to nenapsal)..ne­brzdí/brzdí/už nebrzdí…oba kotouče 180

nerve 2014 M

Reagovat
mirorek2
mirorek2

1.6.16 10:16

Taky jsem pořizoval nové Deorka na nový bajk a supr kauf za ty prachy. Doporučuju! Sám mám slx a moc rozdíl v brzdění jsem nepoznal. Samo chladiče atd., ale to je na dlouhé diskuze.

Reagovat
motacek
motacek

1.6.16 10:15

Pěkná recenze .. za 5

Reagovat
scret
scret

1.6.16 09:23

Johnny: ja ted na jedno kolo kupoval novy Deorka a za ty prachy paradni brzdy! Nicmene byt tebou, pockam na novy SLXa… Dle myho pak uz nebude moc smysl kupovat XTecka…

Reagovat
JohnnyWalker
JohnnyWalker

1.6.16 09:14

Jo určitě ty brzdy by si zasloužily, nejsem zrovna muší váha a ubrzdit mě občas mají co dělat :D O nějaký modulaci brzdnýho výkonu tu nemůže být řeč, buď brzdíš nebo ne :D I ty samotný brzdový páčky jsou docela v šuntovým provedení, už po roce je v čepu páčky vůle a chrastí. Jak říkám, šetřilo se na nesprávným místě :) Každopádně díky všem, kdo hodnotí, ať už pozitivně či negativně… komentáře a připomínky vítám :)

Reagovat
scret
scret

1.6.16 09:02

prvni vec, ktera me bouchla do oci jsou ty scheize brzdy… ostatne to sam pises… Vidim to na SLX 2017:) Pak uz jen kazetu, kola a kliky… a ty plaste a bude to paradni kolecko…

Body za popis! :)

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

1.6.16 08:19

Máš za pět bodů, popisek krásný, pochvala :-)

Reagovat
svářeč
svářeč

1.6.16 07:51

už jen za ten popis a polívku okolo:)5

Reagovat
Mysee
Mysee

1.6.16 01:23

Jo takhle nějak by měl vybadat každý bike v kategorii naše biky. Dostatek fotek na kterých je vše vidět, celý popis a ještě nějaký vlastní příběh.

Bohužel poslední přidávané mají pouze nesmyslný nadpis a fotku z lentilkového foťáku.

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

1.6.16 00:20

Sedlo sedlo je skvělá formulace! =D

Reagovat

Další galerie z kategorie

ufoncz 0
pospec7 15
nedojed 5
Koloholik 14
Pan.M 7
Jason Voorhees 6