LaKaToš

Přidat foto

Po mládí stráveném na low-endovém celopéru jsem se rozhodl před 2ma roky pro změnu. Přáním bylo mít nezničitelné hravé kolo, nejlépe s pevným CrMo rámem, postavené třeba i z bazarových dílů. Vytouženým rám byl NS Bikes Surge, ale při nekonečném pátrání po něm, mi učaroval inzerát na toto RBčko. Ačkoli se mi do té doby Monstery nelíbily, dopadlo to tak, že jsem pro něj nakonec cestoval přes půl republiky. Matka doma kolo při prvním udiveném pohledu otituloval slovem LaKaToš :-) (po známé přezdívce pro slovenský LKT neboli „Lesní Kolový Traktor“).

Po předchozím majiteli bylo potřeba odstranit pár drobných nedostatků Vyměnil jsem proto například napínák řetězu za vhodnější a na několika místech provedl nutnou údržbu včetně pár lehkých oprav. Také jsem se snažil bike ještě malinko lépe barevně sladit a především ho doplnil o několik, sice nevzhledných a podivných, ale pro mě důležitých doplňků :-) . Těmi jsou především přední i zadní osvětlení, blatníky a jiné lapače nečistot včetně jakéhosi krytu převodníku, pod kterým vozím běžně akumulátor pro svítilnu. V tomto osazení mi Monster skvěle vyhovuje a spolehlivě slouží. Dal mi tak úplně nové obzory a snad i trochu jezdecky posunul dál i když jsem si na něm přivodil moji první zlomeninu (klička) :-) . Jsou chvíle, kdy bych rozhodně ocenil odpruženou a také delší zadní stavbu, ale někdy si zase pevný zadek vyloženě užívám. Snažím se využívat potenciál kola, ale na ten těžko někdy dosáhnu, takže bych to označil spíše za ostřejší XC :-) Kupodivu, mimo šlapání prudších kopců je to dobrý univerzál, se kterým není ani 60km/den velký problém.

VIDEO: Černo-bílá stopa / Black & White Bike Track

(vloženo 25.3.16)

martic
Ohodnoť bajk: (3.3  / 24 hlasujících)
Značka RB
Model Monster HT
Modelový rok 2009
Velikost M (17")
Hmotnost 15,5 - 16kg
Rám Race Bike Monster HT, AL v úpravě "brutal finish" od předchozího majitele
Vidlice Rock Shox Domain 302 Coil - 160mm
Hlavové složení Mortop HI-65
Kliky Shimano ZEE - 170mm
Středové složení Shimano SM-BB51
Přesmykač Shaman Drake BB
Měnič Shimano SLX Shadow
Řazení Shimano M660 SLX - 9 st.
Převodník Shimano ZEE - 36z.
Kazeta Sram PG 970 - 11-34z.
Řetěz Sram PC 971
Náboj přední Novatec
Náboj zadní Novatec
Brzda přední Avid Elixir R; HS1 - 180mm
Brzda zadní Avid BB-7; HS1 - 180mm
Brzdové páky Avid FR5
Ráfek přední Remerx Jumbo - 26"
Ráfek zadní Remerx Jumbo Extreme - 26"
Pedály Leopard HTI-ANO1SS
Řídítka Fun Full On - 750mm
Představec Shaman Racing Comp
Sedlovka Racer - 350mm
Sedlo Fizik Tundra 2
Pláště Maxxis Ardent 2,25x26"

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vpa007
vpa007

28.3.16 23:23

není to pro každýho, ale zajímavej stroj, to bezesporu! ;-)

Reagovat
martic
martic

28.3.16 00:37

goofy: Ten chránič tam mám hlavně protože mě irituje skřípající sajrajt na řetězu i jiných pohyblivých částech. I cinkání odletujících kamínku o rám mi celkem rvalo srdce. Samozřejmě 100% bláta, písku a jiné chrůny nezachytí, ale rozdíl jako nebe a dudy. A takovou vedlejší funkcí je vyztužení nárazníku na napínáku a vytvoření prostoru pro akumulátor svítilny (nikde nepřekáží, neplandá a neovlivňuje těžiště).

Jinak, i když na přejezdech určitě zapláču, tak jako příští pláště asi zkusím právě Miniony. Na Ardenty čtu sice všude chválu, ale mám z nich smíšené pocty.

Reagovat
goofy
goofy

27.3.16 09:29

Tohle kolo si rozhodně zaslouží odolnější pláště s výraznějším vzorkem. Například Maxxisy Minion DHF a DHRII, případně High Roller II.

A funkcí mi ten chránič postrádá smysl.

Reagovat
martic
martic

27.3.16 00:15

mandak: Kolo jsem s nimi už koupil (vzorek tak 80%). Teď mám hrubým odhadem 1000km a zadní má vzorek tak 40% . Jelikož jsem zatím neměnil za jiné (na tomto kole), nemohu objektivně hodnotit. Ale popravdě v porovnání s mým starým kolem, kde používám pláště za třetinovou cenu, si na Ardentech občas připadám dost nejistě. V měkkém terénu (sníh, listí, písek) mám dojem, že podstatně hůře drží stopu. Možná to je to ale jen tím, že na sterém kole mám pláště užší a s výraznějšími bočními špalky, takže se v takových případech asi lepe „zaříznou“ a podrží. Na druhou stranu se Ardenty podstatně lépe valí a i když jsou to na omak mnohem tenčí „hadýrky“, ta rozhodně nepozoruji menší odolnost. I když, předevčírem jsem na zadku cvakl duši takovým způsobem, že se mi prosekl i plášť (asi 5mm) :-( . Takže je považuji za dobré univerzály, ale na nějaké velké zběsilosti v terénu a na sněhu bych volil něco hrubšího.

Reagovat
mandak
mandak

26.3.16 19:10

Kolik máš najeto na těch pláštích, nějaké zkušenosti, poznatky? =)

Reagovat
tigermoth
tigermoth

25.3.16 22:26

Ta kastla kolem středu je brutální punk! Nemoh jsem než dát plný počet, tohle jsem ještě neviděl:-)

Reagovat
martic
martic

25.3.16 20:45

Mutant Marana: Bez všech těch „zbytečností“ by šlo pravděpodobně pod 15kg, ale jezdit na tak lehkém kole by bylo pod mojí úroveň :-) .

Jinak, tem kryt řetězu a převodníku se nelíbí ani mě samotnému, ale účel plní velmi dobře.

Reagovat
pepino
pepino

25.3.16 15:14

Mutante, je ti 10? Pak bych ten údiv nad kolem nad 15kg chápal.

Reagovat
goofy
goofy

25.3.16 14:54

Ten blatník nebo co to je to celkem zabíjí. Jinak pěkný pevňáček. Občas mi pevňák chybí, ale pak hned zase ne. :-)))

Reagovat
kocers
kocers

25.3.16 13:28

Tak ten „blatník“ řetězu je fakt přísný:-D To vypadá, jak kdybys tam měl motor :-) Jinak mutanta je třeba ignorovat nic jiného (krom banána) asi nepomůže. Kolo fajné a váha holt odvislá od rámu a vidle a určení takového kola. Za mě 4*

Reagovat
Mutant Marana
Mutant Marana

25.3.16 10:23

16kg na pevnaka? No tu uz vyzaduje velkou fantazii. To musi bejt radost.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kody156 1
Marek 2 12
yaras 4
gek 35
Zin 2
Sinpa 4