Favorit F12-S 1975

Přidat foto

aktuální stav (06.2016)

1. lehký upgrade - sedlo, pláště, přehazka a přesmyk

a taky košík na bidon

přehazka s douhým hákem i ramínkem = nutno použít 1 a ½ řetězu :-)

naprostá klasika

2. upgrade - výměna kokpitu

krásné dlouhé zimní večery v garáži...

garážový apgrejd kokpitu hotov

3. upgrade 2016 - kliky FSA Vero Compact 50/34z, nový střed

a taky lowcost přehazka Shimano Tourney TX55 s kratším hákem i ramínkem = stačí už jen 1 celý řetěz

po 3. upgrejdu (06.2016)

Favál v autě? Vpoho :-)

starý set Favorit a nový set ITM/Shimano

staré díly schovávám (do muzea?)

supřetěz Favorit Super!

klasické sedlo, sedlovka i zvonek

Jasný.. tohle není kolo do Top10.. ale přesto sem patří, aspoň do mý „garáže“.

Mý hlavní působiště je terén.. ale občas musím i po asfaltu.. a to mě na horáku děsně nebaví (spíš prudí). Zvlášť když jedu do práce po cyklostezce, tak jsem na horáku strašně protivnej… a tak našlo v mé stáji místo i kolo silniční.

Měl jsem ho předtím už delší dobu, koupil jsem jej na vejšce od učitelky španělštiny za pětikilo. Prostě proto, že se naskytlo a byl jsem to ochotnej dát i jako chudej student. Postupně prodělává různý úpravy tak, aby se na něm dalo alespoň trochu slušně a bezpečně jezdit.

Starý komponenty jsou ale bezpečně v krabici… snad jednoho dne nahodím vše staré zpět a bude z toho aspoň trochu nostalgickej veterán, páč i tahle kola do naší historie patří.

(vloženo 4.1.16)

vpa007 vpa007
Ohodnoť bajk: (2.2  / 44 hlasujících)
Značka Favorit
Model F12-S
Modelový rok 1975
Velikost 56cm
Hmotnost 11,10kg
Rám Favorit, ocel
Vidlice Favorit, ocel
Kliky Favorit 171mm → FSA Vero Compact 175mm
Středové složení čtyřhran
Přesmykač Favorit → Shimano SIS
Měnič Favorit PWB (431) → Shimano SIS → Shimano Tourney TX55 6/7sp
Řazení Favorit, bílé plastové páčky
Převodník Favorit 51/47 z → FSA 50/34z
Kazeta pětikolco Velo 16-22 → šestikolco Shimano MF-TZ20 14-28
Řetěz Favorit Super → Sram PC40
Náboj přední Renak, rychloupínák
Náboj zadní Renak, rychloupínák
Brzda přední Favorit Special
Brzda zadní Favorit Special
Brzdové páky Favorit → Shimano Super SLR
Ráfek přední dural, leštěný, 27x1⅛“
Ráfek zadní dural, leštěný, 27x1⅛“
Pedály Favorit → Shminamo PD-M520 → Shminamo PD-A515
Řídítka Favorit → ITM 420mm
Představec Favorit → Kalloy 100/150mm
Sedlovka Favorit → Zoom 25.4mm
Sedlo Favorit Sport 05 → Velo Plus → Serfas Aira Ti → Merida TFS
Pláště Barum 630/32 → Kenda K33 630/25

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vpa007
vpa007

14.10.16 23:49

Převeliký Dík! Retro kolo z toho jednou snad bude, ale teď se to postupně rozpadá, tak to lepím tak, aby to k něčemu aspoň bylo.. až najdu nějakou silnici, která mě osloví a bude stát za to pořídit, tak se z tohohle může stát retro ;-)

Reagovat
Bubaaak
Bubaaak

14.10.16 19:04

Máš to tam z protekce za plnej :)

Ale spíš bych z toho dělal retro než zímaka :)

Reagovat
vpa007
vpa007

14.10.16 16:50

Aktualizace 10.2016:

Na kole proběhla výměna vícekolečka. Na konci srpna jsem si dal trochu větší výlet po stopách předků (cca 92km) a postupně se mi začalo v záběru protáčet vícekolečko.. 2× jsem se praštil do kolena a nakonec jsem sebou i liskl na asfalt (štěstí, že nikdo nejel za mnou, moh jsem být pod jeho koly). Takže cesta zpět už byla velmi zvolna velmi zopatrna. Takže mi kámoš mechoš vyměnil letité pětikolečko Velo 16–22 (Made in Czechoslovakia) za šestikolco Shimano MF-TZ20 14–28, co mi zbylo po úpravách klukovýho děckokola .

Změna je a bude znát… nejen do kopců se mi opět ulehčí, ale i do rychla přibyly převody, původní 16 vůbec nešla zařadit, páč tam bylo něco nevratně zdeformovaný. A i z převodové kalkulačky je jasný, že původní převody stály za kočku (i když jsem použil nepřesný rozměr kola 700c, bo jinej blízkej tam není). Příští týden asi po dlouhé době vyjedu na fávu do práce :-).

Reagovat
vpa007
vpa007

25.7.16 15:22

Aktualizace 06.2016:

na pracovním popojíždědle se mi vinou mého ukrutného krutného výkonu (sranda :-)) protočila klika na ose… holt klínky jsou už za zenitem… takže odvezeno ke kámošovi mechošovi, kterej si to vzal do parády… kolo umyl, shodil kliky, střed a přehazku, nějakou dobu se s tím trápil a pak nastrojil nějaký věci ze šuplíků (kliky FSA) a něco novýho (střed, hazka Tourney TX55). Já k tomu přihodil silniční SPDčka ulovený tady na bazaru a světe div se… kolo najednou fičí jak namydlenej blesk. Ale hlavně se s ním už konečně dají trochu normálně jezdit kopce, páč změna 47/51 na 34/50 je fakt děsne znát :-)

Reagovat
Martin Urban
Martin Urban

5.1.16 21:36

Jo pěkné, jak je funkční a slouži tak Ok…

Reagovat
vpa007
vpa007

5.1.16 00:12

standoslav: díky za komentář i potvrzení… dneska jsem chvíli gůglil a dobádal jsem se k tomu, že to asi bude F12-S (podle těch brzd Special a východoněmeckejch náb Renak) a taky jsem zjistil, kde je výrobní číslo, takže jsem jej pod nánosem šmíru konečně našel – 1975.

S velikostí se nehádám, nevím přesně jak to změřit, přiložil jsem metr a viděl něco jako 56cm.. což by taky teoreticky k mý postavě mělo i sedět, což je pravda, páč velikostně mi přijde fajn :-)

Reagovat
standoslav
standoslav

4.1.16 22:15

Je to rám F-12 a velikost spíše 580mm, jinak dobrý.

Reagovat
vpa007
vpa007

4.1.16 14:35

Zoidberg: dík za koment… kolo naštěstí prošlo úpravou u borca, kterej je stejná „konzerva“ jako já a naštěstí v tý době (cca –10let) ani nefrčely ahead redukce, který stejně ke klasickýmu rámu neladěj… takže souhlas, takhle mě to přijde tvarově čistý :-)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

4.1.16 11:12

Máš to funkční a přitom je to udělané s citem (žádná redukce a ahead představec etc…), takže to pořád vypadá jako Favorit. Pěkné.

Reagovat
vpa007
vpa007

4.1.16 01:13

jo a při měnším gůglení jsem teď našel super sken dobového návodu tady :-)

Reagovat