Grade

Přidat foto

Kolo je zatim temer komplet original, jen predstavec je vymenen ze 120 mm na 100 mm, ale potrebuju spise 110 mm, takze jeste poridim jiny. Planuju s kolem zatim dve upravy. Vymene riditek za karbonova a asi i kliky za Ultegra 46–36 + vymenu za 34 prevodnik.

Zbytek kola je zatim OK a jsem celkem nadmiru spokojen s jeho vlastnostmi. Urcite dobra koupe! Najeto uz lehce pres 1000km.

P.S. jake omotavky by se na kolo hodily? Premejslel jsem nad stribrnymi, ale asi by vypadaly az moc agresivne. Tak zvazuju sede, nebo cerne. Bile by se asi take hodily, ale bojim se ze se to bude moc spinit.

(vloženo 25.10.15)

madik
Ohodnoť bajk: (3.7  / 51 hlasujících)
Značka GT
Model Grade Carbon 105
Modelový rok 2015
Velikost 56
Hmotnost 9.5 kg
Rám Karbon
Středové složení Praxis bb30
Převodník 36-52
Kazeta 11-32
Ráfek přední Notubes ZTR Grail
Ráfek zadní Notubes ZTR Grail
Pedály Look Keo Max 2
Představec FSA SL-K 100mm
Sedlovka SL-K
Sedlo Fizik Aliante Delta
Pláště Continental Grandsport 28 mm

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Kadel x road
Kadel x road

19.1.17 20:53

tak jak jsi spokojen z odstupem casu?jinak to vypada pekne!

Reagovat
waters
waters

27.10.15 14:50

Trepifajxl : ironie..ironie :)

Na tomhle kole jsou kotoučovky bez pochyb velké +, pokud pořídíš třeba cyklokrosové pláště a budeš chtít vyrazit do terénu je to v podstatě nutnost. Na kole mám sice mechaniky ale kotouče jsou na tyhle hybridy super a na silnici mi rovněž nepřekáží;)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

27.10.15 11:42

No ja bych to tak nehrotil, jestli ma vzadu 32, tak na silnici a sotkach zvladne vse i s 36/52, rekl bych… do nejakeho hustejsiho terenu mozna ne, ale ten se stejne moc nepredpoklada.. Ale alespon uz vim, proc mi to na CX tak nejede – bude to tim obvodem kola :)

Reagovat
hannawald
hannawald

26.10.15 22:34

zalezi, kolik jezdis silnice vs narocnejsi podklad. Pokud hodne silnice, klasicke kompakty by mely byt ok. Zvlast s 11–32 kazetou vzadu. Vyhoda 34–46 by mohla byt v mensim skoku a tim i jednodussi volba prevodu, ale zas aby to na silnici nechybelo..

Reagovat
madik
madik

26.10.15 22:15

Mas pravdu a proto asi půjdu do klik 34–46 . Je to dost zvláštní rozhodnutí dat na tento tip kola takové převodníky. Je to jedna z věci vedle hmotnosti co se dá napsat do špatných stránek toho kola.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

26.10.15 21:30

Tromboonen: Čím je tlustší plášť, tedy větší obvod kola, tím je při použití stejného převodníku těžší převod. Když dáš na kolo s 52 zubovým převodníkem plášť 35 mm, budeš mít v porovnání s běžným 23 mm pláštěm převody, jakobys měl vepředu 54 zubů. To je jen pro velké drtiče :-). Navíc širší plášť je těžší, takže roztáčet ho spotřebuje více energie. Pro nezávodní využití a případné použití tlustších gum, které se u Grade předpokládá, je 52 převodník trochu úlet, 50 nebo 48 by bylo mnohem vhodnějších. V době minijednoplacek a minidvojplacek na bajcích působí velké pily na šotr kole Grade taky trochu podivně.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

26.10.15 20:10

Single: jak souvisi velikost pily a tloustka gumy? Na CX mam 50/34 a vetsinou 11–28, gumy 35 mm.. na silnici je to pravda o neco brzdivejsi nez jednice, zalezi na tlaku, ale jde to, latexky plus kaucuk plaste… v teremu jedu dokud mi nedojde sila (do kopce) nebo odvaha (z kopce) :)… 52/36 neni zas takovy rozdil, v kombinaci s 32 vzadu..

Na jednici mam 50–34 a 11–25, plaste real 27 mm, kaucuk a latexky na nizkem tlaku pro mistni tankodromy a obcas sotku a lesni cestu a jede to jak drak.. mnohem lip nez 23jky..

Kdybych dneska chtel druhe univerzalni kolo a nechtel mit moznost hodit na nej silnicni zaplety (ktere jsou na rafkovych brzdach), tak by mi Grade (pro me klidne s mechanickymi brzdami) pripadala jako dobre reseni…nebude to o moc jine nez CX, ale ten nizsi a delsi ram bude plus.. a pro bikery s fobii z beran a silnice je tohle proste snesitelnejsi :)

Reagovat
Darius
Darius

26.10.15 19:26

taky bych se nevzdal pohodleno sedla/riditek kvuli hmotnosti, ale postavit na ani ne kilovem ramu 9,5kg koloto se u GT museli docela posnazit… navic nechapu, proc GT tak caruje s uhly u ruznych velikosti…

Reagovat
hannawald
hannawald

26.10.15 18:50

Ale to neni singlespeed:) vzadu to ma 11–32. To uz je slusny rozsah.

Reagovat
hannawald
hannawald

26.10.15 18:48

Tak cx je primarne zavodak. Tohle je kolo na leto i zimu, i pro celodenni jezdeni. Kdyz pojedu silnicni cyklostezkou, celkem casto plynule prejde na lesni sterkokorenoka­menity usek. Pritom se chci proste nekam dostat, primarne po silnici, a ne blbnout v terenu.Tohle kolo mi na to prijde lepsi nez xc nebo cx.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

26.10.15 18:39

52 zubů vepředu a 28 mm gumy, to není moc leg-friendly kombinace :-).

Reagovat
Spartacus
Spartacus

26.10.15 18:18

Nemůžu si pomoct, ale tenhle „fenomén“ Grade se mi děsně nelíbí. Když už něco, na čem se dá vyjet mimo asfalt, tak cx…

Reagovat
hannawald
hannawald

26.10.15 15:04

Tak vyssi ultegra model s DT240 naboji vazi dle bikeradar 8,63kg ve vel. 58. Je tam stejny ram. A tezky predstavec pres 160g, 300g riditka a sedlo, je tam 28 nic moc lehkych dratu s mosaznyma niplema. Prostor by tu byl.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

26.10.15 14:14

Jak se daj zohnout kliky proboha? To jsou ti bajkeri co si tohle kupujou :)

S ramem pod kilo se dostat s celym silnicnim kolem s obstojnou vybavou na 9,5 kg je teda docela majstrstyk i pri tech hydrach… ja gramy primarne taky neresim , ale nad 8 kil bych uz resil… jestli oni to nemaj jako ficuru aby si bajker nemyslel ze to za ty penize vazi nejak malo, kdyz na to presedne z nejakeho 15kg+ drobecka..

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.10.15 14:01

To tohle kolo není jen na silnici že, takže větší hmotnost a koutočovky jsou přínosem. Hlavně když vjede do bahna atd. tak je hodně ocení.

Reagovat
Trepifajxl

26.10.15 14:00

máš recht, bez kotoučovek to na silničce nejde, vlastně to do dnešního dne nebyla ani silniční cyklistika

Reagovat
madik
madik

26.10.15 13:58

Nebylo na co čekat, koupil jsem jedno z posledních dostupných kol. Modely pro příští rok se zdražily a čekat na výprodej testovacích kol a jim podobným jsem rozhodně nechtěl a ani bych o tom asi neuvažoval. Když jsem měl testovací kolo, tak mělo ohnuté kliky např.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.10.15 13:49

No možná je škoda že jsi chvilku nepočkal, mohl jsi ušetřit těch 15k KČ.

Reagovat
madik
madik

26.10.15 13:47

Hmotnost kola jsem při výběru neřešil, hlavně ji výrobci neudávaj. Když jsem měl testovací kolo, tak jsem si ho zvážil a trochu mě to taky překvapilo. Osobně jsem předpokládal tak 8kg, ale gramář nejsem, tak jsem nad tím mávnul rukou a neřešil to. Asi kdybych byl 70kg střízlík, tak by asi váha měla na výběr kola větší vliv.

Kolo stálo 63k, cenu hlavně navýšily hydraulické brzdy. Značkové karbonové kolo se 105 výbavou a ráfkovými brzdami se určitě dá pořídit pod 50k, to je jasné. Pro mě ale byly hydraulické kotoučovky jedno z hlavních kritérií, za které jsem si vpodstatě připlatil.

Reagovat
mr.ricardo
mr.ricardo

26.10.15 13:12

libi, ale za ty penize silnicku na 105 s vahou 9,5 kilo, na to musi byt clovek fakt fanda znacky … kazdopadne at slouzi a dela radost.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.10.15 12:14

Líbí a moc.

Reagovat
Člověk a jeho svět
Člověk a jeho svět

26.10.15 11:54

Nelíbí.

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

26.10.15 11:31

Nejtežší budou ty kola.

Reagovat
hannawald
hannawald

26.10.15 11:23

udavana hmotnost ramu je 965g pro vel. 56, vidle 475g vcetne 15mm osy. Tezitko jsou spis ty ostatni veci na kole:)

Reagovat
zdendos-rb
zdendos-rb

26.10.15 10:29

Na karbon jsem trochu lepší váhu… Jinak omotávku doporučuju nechat černou… teď jsem zaexperimentoval s fluo a nebyla to dobrá volba, hodně se špiní, to na černé vidět není :-)

co stojí takový stroj?

Reagovat
madik
madik

26.10.15 10:25

Sedlo mi docela sedí a ani po celodenní vyjížďce mě zadek nebolí, tak jsem zatím jeho výměnu neřešil. A vzhledem k problematičnosti výběru vhodného sedla se mi to radši ani řešit nechce :)

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

26.10.15 09:58

Paráda, už se těším na moje Grade.

Reagovat
zdendos-rb
zdendos-rb

26.10.15 09:04

Až na to sedlo to žeru! :-)

Reagovat
hannawald
hannawald

26.10.15 07:45

100g udela na sedle, 100g na riditkach, 50g na predstavci, pul kila na kolech, na klikach by taky udelal treba 150g, kdyz neda shimano…hned je skoro kilo dole. Ale neco by to stalo:)

Ram jako takovej neni tak tezkej, jestli to proti normalni silnici nabere i s vidli 200g navic..

Reagovat
Trepifajxl

26.10.15 06:57

nelíbí

Reagovat
jecnak
jecnak

25.10.15 21:35

Prijde mi to silene moc.

Reagovat
Normik
Normik

25.10.15 20:53

Opravdu pěkné, to by se mi líbilo…

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

25.10.15 20:12

Rafky maji mit 460g, to neni extra moc. Kliky bych nechal, 34/32 vs 36/32 nic moc neresi.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

25.10.15 20:11

Paráda. S Grade GT boduje. Může to být časem stejná ikona jako Zaskar.

Reagovat
madik
madik

25.10.15 20:10

jj 9.5kg s pedalama

Reagovat
Karma
Karma

25.10.15 19:39

ten karbonovej je fakt pěknej.

Reagovat
jecnak
jecnak

25.10.15 19:25

9,5 kg??

Reagovat
myreczech
myreczech

25.10.15 19:24

krasavec…

mít volných 50…tak bych si ho nechal libit taky…

http://provereno.koloshop.cz/…2811239.html

Reagovat
Mark-H14
Mark-H14

25.10.15 19:08

Pěkný „5“

Reagovat
TJK
TJK

25.10.15 19:01

lehkej karbonovej rafek bude odolnejsi nez lehkej hlinikovej rafek :-)… pokud neco resit.. tak fakt jen kola.. zbytek nema cenu… je to funkcni a paradni kolo!

Reagovat
madik
madik

25.10.15 18:57

Jo vaha me taky trochu prekvapila. Ma to pomerne tezka kola, takze na nich by se dalo 500g usetrit. Hlavne naboje jsou asi pomerne tezke, rafky asi taky nebudou z nejlehcich, ale zase verim ze jsou bytelnejsi a na gravel silnicku se asi hodi vic, nez nejake lehoucke karbonove rafky treba..

No a ma to hydraulicke kotouckovy, takze to urcite udela taky par stovek gramu. A ram asi je delany hodne na tuhost a pevnost, tak aby si mohli dovolit dat tam ty pruzne vzpery. Nejsem gramar, takze me to zase tak netrapi ta hmotnost.

Reagovat
DaD
DaD

25.10.15 18:46

Tuze pěkné.

Reagovat
Bat_CB
Bat_CB

25.10.15 18:44

Paradni kousek

Reagovat
Dejv94
Dejv94

25.10.15 18:17

Jak píše tromboonen, omotávku určitě černou, max s prosvítajícími vzory. 52–36 mi příjde na allroad silničku dost.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

25.10.15 18:13

Me se to libi.. dokonce vic, nez Giant co je jeste povazovan za silnici .. jen ta vaha uz je za ty prachy trochu ulet.. ale zas pro bikery pericko :) Omotavka jina nez cernarozhodne ne, kdyz tak cerna s necim prosvitajicim pod teckami, tady asi bilou.. a pri pristi vymene to musez ozivit bowdeny, ale sedlo i motku (vice mene) cernou bych rek..

Reagovat
p@X
p@X

25.10.15 18:13

Čekal bych od karbonovýho mnohem nižší hmotnost…

Reagovat

Další galerie z kategorie

DanyBart 0
Bilci 4
petrnos 8
Pebe 17
machyy 5
pekadev 2