Zväčšenie zdvihu FOX F80X z 80 na 100mm

60 nepřečtených
  • enrico

    „keď už 800mm nestačí“ Dá sa zvaščiť zdvih tejto vidlice jej vnútornou úpravou? Niekde na fóre som čítal, že sa to dá. Tiež mi príde, že vnútorné nohy majú potenciál aj na 100mm a vonkajšie nohy sú rovnako dlhé ako u 100mm verzii. Preto si myslím, že výrobca tejto vidlice nevyrábal zbytočne iné tlmenie aj vzduchový tlmič len koli dvom centimetrom zdvihu a podla mňa je tam len nejaka uprava, aby to nechodilo 10 ale len 8cm. Vidlu som zatiaľ ešte rozobratú nemal. Napísal som teda výhradnému dovozcovy FOXu do SR a prišla mi takáto nepotešujúca odpoveď :-( //Dobry den,

    uvodom nasho mailu sa Vam chceme ospravedlnit za oneskorenu odpoved. Vidlicu neni mozne prerobit zo zdvihu 80mm na zdvih 100mm. V opacnom pripade by to bolo mozne prerobit zdvih vidlice zo 100mm na 80mm. Navod na obsluhu najdete na stranke www.slovkolex.sk v sekcii technicka podpora.

    S pozdravom Satka Peter//

    nie že by som slovkolexu neveril, to nie, ale možno sa im len nechce do tej prerábky a chcú, aby som si kupil dalšiu novú vidlu za 30 litrov :-)

    uvítal by som, keby sa do diskuzie zapojil aj milan1, dík.

    0 0
    • enrico  

      keď už 80mm nestačí, nie 800mm, preklep :-)

      0 0
    • kubad  

      nejde to. bohužel mají rozdílné délky střev pro verze 80 a 100mm a jaksi to prostě natáhnout nejde :-(

      Až od modelů 2008 jsou zdvihy vevnitř stavitelné !!!!

      0 0
    • miki  

      Podle fotky budeš muset trošku přifouknout.

      0 0
    • milan1  

      Tady si mě vyžádáš celkem zbytečně, zrovna v téhle oblasti nejsem ten pravý. V průběhu let se dělá mnoho provedení a je více typů, nemám samozřejmě přehled o všem a všech značkách na takové úrovni abych vysypal informaci, zda tenhle konkrétní typ jde jednoduše přestavět na vyšší zdvih. Vidlice Fox na nejnižších zdvizích většinou přestavět nešly. Zdvih vidlic se neomezuje jenom délkou samotných nohou, rozhodující jsou ještě vnitřnosti, které vystaví stop takovým snahám. Proto je nejvhodnější důvěřovat odpovědi zástupce značky a nepodezírat je z nekalosti. V případě ověření, že nepravdivě informují by se jim to vrátilo tvojí nedůvěrou. teď je ale spíš neoprávněná. Tady máš zase důvěryhodné zdroje znalé majitele, jako je Kubad, který ti potvrdí na základě znalosti vlastní konkrétní vidlice.

      0 0
    • enrico  

      To je pre mna sklamanie, skoda. Začal som jazdit väčší terén a rozmýšlam o nejakom vyššom zdvihu. Vyzera to tak, že mám na predaj skoro novu závodnu foxu, nekupi niekto?

      0 0
      • miki  

        Vidím to tak na 10–12 tisíc ,víc asi za model 2006 nedostaneš jestli je nová a nemá moc krátkej krk.

        0 0
      • honza.biker  

        Kdybys ji nahodou chtel vymenit za Rebu (da se nastavit na 115) tak napis na mail…,)

        0 0
    • rastoo  

      Ja mam prerobenu Foxku 100 na 80.Naopak to naozaj nejde.

      0 0
    • Forx  

      Mám 100RL z roku 2001 (teraz ju ma priatelka). Maximum co sa dalo na nej pridat bolo 0.5cm. Presne si uz nepamatam, ako som to robil, bolo to uz pred cca 3 rokmi. Viem len, ze som vymienal nejaku gumenu podložku za tensiu, aby vzduchový piest ktorý vytlaca vzduch zo vzduchovej komory bol viac vytláčaný. Limitoval ma ale piest tlmenia na opacnej strane( druhej nohe), ten mal rezervu nejakých 7mm, tak som pridal spomínaných 5mm a bol som happy z up gradu :)

      0 0
    • miki  

      Tady máš obrázek jak to vypadá Na 100 a 80 mm

      0 0
    • honza.biker  

      Neda jde to jen ze 100 na 80…

      0 0
      • *Petr*3  

        Jde z 80 na 100 i ze 100 na 80. Nejde to asi u všech modelů FOX, ale vím že na fokskách u kol Lapierre je možnost přestavení vidlice. Při snížení zdvihu musíš vložit do vidlice ten „distanční kousek“ jak je na obrázku u co tam má miki. Pro zvýšení zdvihu se musí vyjmout, ale standartně je už dán vyšší zdvih (letos u X-Controlů 120mm, který je možno předělat na 100mm). www.cyklosvet.cz/…0/22376.html

        0 0
        • Mug  

          Jo vždyť to Kubad psal o kus výš. Ale až od modelů 2008.

          0 0
          • *Petr*3  

            Už u modelů 2006 bylo možné předělat 80 na 100. www.cyklosvet.cz/…6/21048.html

            0 0
            • Pijer  

              A není to myšleno tak, že je na to uzpůsobený ten rám geometrií a oni ti to dodají buď s 80 nebo 100mm zdvihem?

              0 0
              • *Petr*3  

                NE – vím 100% že to jde ale asi ne u všech vidlic. Možná to jsou jen „montážní“ vidlice které si zadávají výrobci kol.

                0 0
                • Venda  

                  Nejde to, na těch kolech jsou jem 100 mm vidlice snížený na 80 mm a pak to tedy jde oběma směry.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Ono to ale opravdu předělat nejde. Nemusí to platit pro všechny ročníky, ale bývalo to tak, že byly dvě verze vidlice. 100mm verze a 80mm. 100mm šla snížit na 80mm, ale 80mm nešla zvednout na 100mm. Samozřejmě je možné, že na některá kola byla montována 100mm verze vidlice snížená na 80mm, tak ta pak půjde zpět zvýšit na 100.

              0 0
              • *Petr*3  

                80 šla zednout na 100mm. Odstranil se ten „distanční kousek“ a ejhle, byla tam stovečka.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ne nešla, to bylo vracení snížené 100kové vidlice zpět na 100mm.

                  0 0
                • kubad  

                  jak píšu nahoře u oficiálních vidlic nejde. U OEM záleží co to vlastně původně bylo za vidlici

                  0 0
                • Mug  

                  V manuálu 2006 neříkají proč, ale tvrdí snížit ano (100 na 80) ano. Opačně pak ne. Tak to asi bude mít nějaký důvod. F80 AND F100 FORKS CAN BE REDUCED IN TRAVEL AS SHOWN IN THE DRAWING ON PAGE 19. THE FORKS CANNOT BE INCREASED IN TRAVEL BEYOND THEIR ORIGINAL SETTING.

                  0 0
                • Mug  

                  Problém asi bude délka tlumiče. Ta F80 ho bude mít krátkej na 100mm krok. //> Damper (F80): 150cc

                  Damper (F100): 155cc//

                  0 0
                  • miki  

                    Problém je v tom že vnitřní nohy u 80 mm verze jsou prostě kratší.A tím pádem je nikdy nevysuneš na 100mm.

                    0 0
                    • Mug  

                      Jo máš pravdu ten můj poslední příspěvek je nesmysl. To co tam cituju je objem oleje a se změnou zdvihu to přímo nesouvisí. Tak se omlouvam.

                      0 0
    • enrico  

      jedna otazočka, keď tu vidlu rozoberiem a kuknem sa dovnutra, či to nahodou nie je 100mm OEM verzia s 80mm samolepkami padne mi zaruka? Jak by v servise prišli na to, že som sa v nej vrtal, keď tam nie su žiadne plomby.

      0 0
      • miki  

        když budeš opatrnej a vše povolíš bez toho aby byli škrábance na matkách tak to nikdo nepozná.Hlavně si sežeň ořech 26 nebo očkovej klíč na horní zátky ,tam by to mohli poznat a dole je jen 10 kíč.

        0 0
        • enrico  

          hormé zátky ale dávať dole nemusím, či ano? k vzduchovemu piestu by som sa mal dostať aj odspodu

          0 0
          • miki  

            Asi si budeš muset naštudovat jak se do ní dostaneš a pak rozebírej.Zespoda se nikam nedostaneš akorát Ti vyteče olej.V levé noze je teralogic /viz foto/a v pravé vzduchovej píst.

            0 0
            • miki  

              sorry je to naopak!!

              0 0
              • enrico  

                no idem sa poohliadnuť po nejakom manuale, nevieš o nejakom peknom obrazkovom ako to ma napr. ROCK SHOX ideálne by bolo v češtine, ale to chcem asi vela, jedine čo som zatial vyhrabal je toto www.foxracingshox.com/…er/index.htm ale pravdupovediac ten manual za moc nestoji, na strankach iVelo tiež je nejaky pokus o navod ale taktiež zamoc nestojí, je len taký všeobecný

                0 0
                • miki  

                  Něco mám doma tak Ti to pošlu na mail.

                  0 0
                  • enrico  

                    dik moc, došlo mi to, ten návod je perfektný a presne sedí na moju vidlicu, pozeral som, je to 05-ka

                    0 0
                    • delfyn  

                      nemáte někdo ten návod na netu jich moc není mám asi taky 2005, navíc zatím je teda ještě na cestě.

                      Tyhle vidlice maj otevřenou olejovou lázeň?(když se dívám na terralogic, to vypadá jak patrona,ale zatím jsem měl rozdělané jen RS a Manitou), patrony se tam dávaj až po 2010, nebo ještě později?

                      0 0
    • enrico  

      IDE TO prerobiť na 100mm !!! :-)))))))))))))­)))))))))))))))))))

      Musím na začiatok povedať, že snaď nikdy som nič lahšieho nerozoberal. Moje zistenia:

      • Vnutorne nohy su dlhe 300mm, spodne klzne puzdro je od vrchu stieráka presne 160mm, z toho vyplíva, že teoretický zdvih vidlice môže byť až 140mm, aby ešte obe behali nohy v oboch klzných púzdrach vo vrchnom aj vo spodnom.
      • Vdzuchový piest je koncipovaný na zdvih do 130mm, stačí vybrať malú zarážku a prehodiť ju vyššie, o jednu dierku sa zvacsi zdcih na 100mm a o dve až na 130mm
      • tlmič od uplne zasunutej polohy až po úplne vysunutú polohu má chod presne na desatinu milimetra rovných 105mm

      Som skalopevne presveceny, ze vyrobca sa nenamahal vyrabat samostatne dva druhy tlmicov zvlast na 80mm a na 100mm, len tam presunie ten kolik vo vzduchovom pieste, nalepi inu nalepku a je to, hned ma v ponuke dve vidly s rozdielnym zdvihom. A vysvetlenie, preco je 100mm verzia tahsia od 80mm je jednoduche, je tam o 5ml viac tlmičového oleje, to je všetko.

      podla mňa, keby sa mi podarilo zohnať tlmič z floata 130mm tak z tej vidle kludne mozem spravit stotridsiatku bez vacsej namahy

      na obr č.1 je pre predstavu rozobratá foxa, to čudo vedla vzduchoveho piesta je "X"kové tlmenie, velmi zaujímavá vecička

      na obr č.2 je detail vzduchového pruženia a časť, kde je možné presunúť ten aretačný kolík a z vidlice urobiť „stovku“

      0 0
      • enrico  

        na obr č.1 je 80mm nastavenie a na obr č.2 je 100mm nastavenie dištančného kolíka

        0 0
      • honza.biker  

        Mezi 80 a 100 je urcite vic rozdilu nez jenom ten olej – napr 80ka ma zezadu na spojovacim mustku odfrezovany vic materialu nez 100 – ta tam ma takovou mrizku…

        0 0
        • miki  

          Ještě počkáme až to složí a pak se uvidí.

          0 0
          • enrico  

            no takže FOXa je zložená a nafúkaná, chod je plných 100mm(jupí :-), zajtra bude ride test

            0 0
            • Misiak  

              …a prajem vesele rozbijanie si huby ;)

              0 0
              • enrico  

                neviem o čo ti ide

                0 0
                • Misiak  

                  enrico Ikonka pohlaví: Není uvedeno (28.12.2007 18:56:07) 213.160.165.xxx 6×> FOX F80X (^ odpověď na 6× ^) Obsah tohoto příspěvku byl blokován zakladatelem vlákna počuj, táto vidla nie je určená na pohodovú jazdu lesom, ale na závody!!!, tam sa na celé pohodlie prdím, dôležité je aby to do kopca nehúpalo, tak nezavrhuj najlepšiu závodnú vidlicu na svete len koli tomu, že ty potrebuješ žehličku na výkendové poflakovanie sa lesom

                  ja mám už v poslednej dobe terralogic nastavený na najtvrdšej hodnote, vidla sa mi otvára len pri väčších nárazoch, nejako ste tu ludia v poslednej dobe zleniveli a spohodlneli – HT a 80mm forever

                  to ti to „forever“ dlho nevydrzalo :D

                  nejde mi o nic, robim si prdel. ostatne ako vacsinu casu ;)

                  0 0
                  • enrico  

                    ok, beriem, to bolo stvrt roka do zadu a zmenil som názor

                    dovod je takýto, manželke som kúpil 130mm recona a pár dní som na tom aktívne jazdil, zistil som ze to hojdanie hore kopcom mi ta vidla niekolkonásobne vrátila, ked som isiel z kopca dole a nemusel sa vyhýbať kazdej jame alebo velkému konáru ako na mojej foxe, tak som preladil foxu na najvyssiu citlivost a furt sa ponarala do zdvihu az skoro na doraz, vid prve foto v drede. Ked som ju dofukol, zas bola ako suter a mal som pocit, ze jazdím na pevnáku, preto som hladal nejake riesenie a zalozil tento dred.

                    PS: ako tak pozeram, vyhladavanie niekedy moze byt svina vec :-)

                    0 0
                    • Misiak  

                      pocuj, dam ti radu ktora ti moze usetrit kopec a kopec penazi. kup si poriadne enduro aspon 160/160 a budes vysmiaty. skor ci neskor tam aj tak skoncis, ver mi ;)

                      jojo, search je zakerna funkcia :D

                      0 0
                      • enrico  

                        v posledne dobe nad tym normalne uvazujem, ale pri 160/160 asi nakoniec aj tak skoncime vsetci:-) len take endurko v lepšej vybave stoji od 150 do 200 tis (SK) a tie zrovna jaksi navyse na vyhodenie nemam :-( inac v okoli zacina dost ludi jazdit na fulloch co som si vsimol, nedavno sme slapali do kopca s partiou a kamarat na celopere fucal ako blazon a trochu som sa uskrnal, ze musi do hore valit 15 kilovy bike, ale on sa poto desatnasobne viac uskrnal, ked ma obehol dole v ziazde ako nic a ja som mal co robit, aby som tam nehodil karambol. On si do dole valil co do dalo a stratil sa mi za zakrutov ako nic. No mas recht, cestu vidím celkom jasne, s hátečkom to nikam nevedie… alebo vedie, ale chce to vacsi zdvih, co som vyriesil aj vdaka tomuto dredu, este raz tym chcem podakovat hlavne mikimu za servisny manual na foxu, ktory mi moc pomohol

                        0 0
                        • Misiak  

                          poviem ti tak-horekopcom nadavam jak svina. akonahle sa to zrovna, resp prehupne na dolekopec, zacne sa mi huba roztahovat do stran a obcas mam chut si od radosti zakricat ;) cenu si trocha prestrelil, staci trocha posnorit a paradny ful das dokopy za polovicu toho co si napisal. a co sa tyka koncentracie fulov, tak uz ich vidavam castejsie ako ht. myslim ze buducnost je jasna, buducnost je… :P

                          0 0
                          • enrico  

                            ja som to cenou myslel endurko na ráme full carbon na komplet XTR tak preto, ked uz tank, tak nech to stojí zato a neváži to pol tony, pomali uz zacinam setrit :-)

                            0 0
                          • enrico  

                            … a čo ty vieš, možno nakoniec skončíme na DH mašinách 203/203 :-)

                            0 0
                            • Misiak  

                              vidim to tak, ze o par rokov sa xc bude jazdit na 200/200 :) btw, na karbon a xtr sa vyser, radsej zozen poriadny hlinik a x.9. pri agresivnejsom ponati jazdy by sa pravidelna vymena xtr-iek znacne predrazila. enduro-endurance-vydrz. s xtr mi to nejak dokopy nejde ;)

                              0 0
                              • enrico  

                                tak potom SAINT :-) to by šlo nejak dokopy

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Na 200/200 se XC jezdit nebude, protože takhle velký zdvih je kontraproduktivní na XC vyloženě vadí. Teď nejde vůbec o váhu kola (ta se časem určitě ještě snížíní) nebo že by kolo nejelo (to se také pořád zlepšuje u vyšší zdvihů).

                                Jde pouze o ten samotný zdvih. Na XC když sedíš a jedeš menší rychlostí po rozbitém úseku třeba po rovině a přijde díra a máš moc velký zdvih, tak je problém. Při té menší rychlosti v sedě jde předek a zadek do zdvihu po sobě samostatně a když jde zadní stavba do zdvihu třeba celých 14cm (což u 200mm zdvihu nemusí být na díře problém), tak už je to vyloženě nepříjemné, protože se krátkodobě extrémně změní geometrie.

                                Tohle jsem si teď přesně vyzkoušel na svojem Stereu s tím Push tlumičem s větší komorou (podrobnosti v tom samostatném threadu). Měl jsem při testovacím nastavení sag téměř žádný a na překážce šel téměř na doraz. Takhle by to kolo samozřejmě jezdit nešlo, ale to jen pro ilustraci, jak se to chová když to jde o celých 14cm na překážce nebo díře a to ve chvíli kdy vidlice není ve zdvihu vůbec. A je to na XC úplně na prd.

                                Navíc pokud se jezdí XC bez větších skoků, tak je možno mít mnohem lineárnější průběhy zadních staveb na menším zdvihu, jak to mám já na obou Cubech a tedy pak 14cm zdvihu se chová úplně stejně jako třeba 16cm s tím že tam chybí ty poslední 2cm na brutální skoky a rány, ale do těch 14cm zdvihu to chodí podobně (a pak místo 2cm navíc následuje doraz). Tedy s nižším zdvihem a lehčím kolem dosáhneš toho samého. Jen to samozřejmě není vhodné, pokud ty velké skoky budou provozovány, pak to tak nejde.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            A když místo toho vezme svižných 140/140mm, tak rozdíl oproti pořádnému enduru 160/160mm bude ten, že do kopce to pořád bude paráda (kopce se sníženou vidlicí jsou pro mě lahůdka a lepší než na HT) a z kopce si to užije také.

                            0 0
                            • Misiak  

                              140/140 by mozno na zaciatok nebolo zle, zvlast so znizovatelnym predkom; clovek si uvedomi ci chce viac, alebo mu staci, resp. mozno menej. ja som skocil rovno na 160/150 a musim povedat ze je to prudko navykove :)

                              som rozmyslal nad talasom 36, pretoze 545mm vyska vidle je na mojom rame predsalen uz asi posledna zastavka pred nepojazdnou geometriou, ale dost som sa zlakol nelichotivych ohlasov na nete. okrem toho mam rad vnimave odpruzenie, tak som skoncil pri van-e a obcas sa horekopcom bucham do hlavy. kazdopadne nie je to az take zle, vyslapem to, co este povazujem za rozumne slapat, obcas aj nieco strmsie :) van so znizovanim zdvihu by bola pre mna dokonala vidla…

                              0 0
                              • enrico  

                                a ma ta vidla znizovanie zdvihu aj za jazdy?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Nevim na kterou se ptáš. Van. samozřejmě nemá (žádná pružinovka nemá rychlé snižování zdvihu použitelné za jízdy, to ani u pružiny z prinicipu nejde).

                                  Ze vzduchových má rychlé a použitelné snižování za jízdy např. Talas 32, Talas 36, Epicon Tad, Lyrik 2-step a další.

                                  0 0
    • miki  

      Reaguji na starší přízpěvek s novou skušeností .Mám shodou okolností rozebrané 2 vidle Fox F 100× a F 80× a na fotce je zřejmé že vzduchový píst lze změnit na zdvih 100mm ale tlumící patrona terra logic je u vidle 80× kratší a tak zdvih nelze zvýšit na požedovaných 100mm ale jen na nějakých 90mm .Protože tlumící patrona se prostě na větší zdvih 100mm nedá roztáhnout.Tak to je pro případné další zájemce.Vnitřní nohy jsou shodně dlouhé.

      0 0
      • delfyn  

        trošku po delší době:) když už jsi to psal škoda že jsi nenapsal o jaký rok jde. No stejně každej centimetr je fajn.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.