• michous

    Hoj,prosím zkušené kolegy z BF o radu. Pořídil jsem bazarového gravela Cannondale Topstone 4 s pohonem 1×10 Microshift Advent X. Dnes jsem absolvoval první delší vyjížďku, kolo jede parádně, ale… Když rychleji šlapu a přestanu, tak občas ucítim „zpětný ráz“ do pedálů. Jako by něco u kazety ještě setrvačností pootočilo řetězem. Nevíte,čím to? Jestli to je nějaký problém, nebo vlastnost? Díky!

    0 0
    • Vilém  

      Zkontroloval bych volnobezku zadniho naboje.

      6 0
    • Doyle  

      Nemlátí ti pouze řetěz o zadní stavbu, když naráz přestaneš z toho rychlého šlapání?

      0 0
    • Jáchym 1  

      Váha kazety.

      Jak píšeš sám,setrvačnost.

      2 2
    • Tomcat  

      Pokažený ořech…

      Buď moc namazaný a lepý(očistit), nebo poškozený volnoběžný mechanismus a zasekávat se( výměna pružin, rohatky atd…)

      2 0
      • michous  

        Hm,to jsem se nechtěl dočíst… Nicméně kolo je v záruce, záručák mám,tak si udělám výlet do obchodu. Díky za rady.

        0 0
      • novas752  

        Lepý!!! :-)

        2 0
        • gerrard  

          Tak když může být lepý jinoch, tak proč ne lepý ořech. :)

          0 0
          • Tomcat  

            Ořech lepý … Co dělá (sloveso) ořech, nikoli jaký ořech je (příslovce). Odvozuji ořech rod mužský neživotný což by y mohlo být.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Správně, podobě jako třeba:

              Mlýn se točý.

              ;)

              2 0
            • gerrard  

              Prostě lepidlo nebo kazeta lepí je správně. Slovo lepý má úplně jiný význam než lepí. Něco jako krásný, sličný pro chlapa a knižně najdeš to tak ve starých pověstech českých nebo pohádkách od Boženy Němcové.

              0 0
        • akruK  

          Dobrý den! Toto je Bing. V češtině se písmena “i” a “y” rozlišují na měkká, tvrdá a obojetná. V domácích slovech se po tvrdých souhláskách píše vždy “tvrdé” y/ý, po měkkých souhláskách vždy jen “měkké” i/í. Po obojetných souhláskách může následovat jak “měkké” i/í, tak “tvrdé” y/ý. V případě slova “lepí” se jedná o slovo s tvrdým “p”, proto se v něm píše “tvrdé” y/ý. Tedy správně se píše “lepidlo lepí”. Doufám, že jsem Vám pomohl. Pokud máte další otázky, neváhejte se zeptat. Hezký den!

          0 0
    • Corhan  

      Tohle mi dělalo, když jsem měl prasklý náboj pod ořechem.

      1 0
    • Floydie  

      Vitej do sveta techto obludnych kazet, delaj to vsechny. Proste setrvacnost, muzes zkusit brzdu prehazky jestli tam je, ale pak to ma zase jine nevyhody. Vsadim se, ze orech je v poradku, to bys poznal hned.

      0 2
      • Georrge  

        Jojo, je to těžkou kazetou. Potvrzuje to i to, že jsem nedávno přešel na lehkou ZTTO kazetu (takže z 570g kazety na 380g kazetu) a kopání zmizelo :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Mně to dělají dvoje různý kola bez ohledu na kazety až po zakoupení kol s rohatkama na nejtežší převod na dvou různých kazetách a úplně jiných sadách a to je jedna jen 36–11 a druhá 52–10. Ke kazetě 36–11 Shimano hazka Deore bez brzdy (tam je to asi slabší pružinou v hazce a absencí brzdy) a k druhé Sram GX Lunar. Jestli je to úplně čistý a velice jemně namazaný DT vazelínou na rohatky, nebo už hodně jetý a skoro bez, dělá to pořád. Prostě musím přestat šlapat z nějtěžšího převodu pomaleji. Ne úplně naráz, jinak se to stane, obzvlášť když je chladněji.

          1 0
          • TK75  

            Me to přijde že mi to onehda dělal moc dlouhej řetěz…na nejtěžším převodu to bylo znát, lehce do pedálů

            0 0
            • Smazaný účet  

              Řetězy mám správně. Shimano na 2×10 dokonce ještě kratší než doporučuje výrobce a na 1×12 Sramu přesně jak je v návodu.

              0 0
          • MirosPikos  

            Navíc to má občas tu krásnou vlastnost, že se chce nachmoustat řetěz mezi převodník a chainstay a dělat krásný vrypy do hliníku. Můj Scandál by mohl vyprávět.

            0 0
            • novas752  

              V tom případě máš ojetej převodník kterej to vše způsobuje. 5etěz se na něj nalepí a nechá se natáhnout k rámu a když se pustí tak to škubne.

              1 0
              • MirosPikos  

                Jo tohle hrálo taky roli, dal jsem novou řetězovku a mám na chvíli klid. Ale rámu už to nevysvětlím :)

                0 0
      • michous  

        To by byla dobrá možnost. Nijak mi to nevadí, jen jsem se toho lekl. Když jsem se tomu přizpůsobil – svěšoval jsem nohy pomaleji,ne prudce – tak se to nedělo…

        1 0
      • Mr.Duck  

        Podle mě to normální není. Nevím, jak těžkou máš kazetu. Mám na 2 kolech M8100 a na jednom nějakou asi podobně těžkou sunrace 11–42 10s.

        Myslím že tu popisovanou setrvačnost znám, ale prakticky jen z práce z kol co měly nějaký problém s ořechem. Tuším že u nx kazety už jsem to nějak zaregistroval I na správně fungujícím systému ale spíš při prudkém šlápnutí dozadu než že bych to zaregistroval když přestanu šlapat.

        1 0
        • michous  

          Po přečtení tipů a možností jsem se byl dneska znovu kousek projet a zkoušel jsem různý šlapání dopředu, dozadu,… a pozoroval jsem,jak se to chová. A zjištění – děje se to při rychlém šlapání v rychlosti 25+ a náhlém svěšení nohou a také při protočení klik dozadu také při rychlosti cca 20+.

          Ještě doplním, že před cca měsícem proběhl servis ložiska v zadním náboji a od té doby jsem na tom prý jel až já teď. Nevím, jestli to s tím souvisí, ale ať máte kompletní info ????

          0 0
          • MichalOld  

            Já ti poradím, jak 100% zjistíš čím to je. Vem to kolo, a dovez ho do nějakého dobrého cykloservisu. A můžeš vlákno uzamknout…

            0 3
            • michous  

              Ok,ještě jedna dotázka – kolo je v záruce. Bylo by to na reklamaci / záruční servis,nebo je to „běžné opotřebení“ a záruka se na to nevztahuje? Jde mi o to,zda jet do obvyklého servisu v Jihlavě,nebo vléct kolo do HB,kde bylo koupeno.

              0 0
              • Jáchym 1  

                Do toho bazaru?

                0 0
                • michous  

                  Ne,do obchodu,kde ho koupil původní majitel. Mám k němu účtenky a zaručák.

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    Tak to jsem zvědavej na výsledek.

                    0 0
                  • enjoy  

                    Říká ti něco přenositelnost záruky?

                    Resp. jaké jsou podmínky? Nemůžeš si jentak nakráčet k prodejci s fakturou na někoho jinýho.

                    Ale třeba ti to uznaj, když na ně nebudeš hustej.

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Zase bych ho zbytecne nestrasil. Staci nahlasit jmeno puvodniho majitele a svoje kontaktni udaje a je to. Overovat totoznost nikdo nebude.

                      0 0
                      • enjoy  

                        Já to občas řeším, když mi lidi reklamují píchlou pneumatiku u kočárku(reál­ně fakt).

                        0 0
                    • michous  

                      Ty jo,dobrá poznámka. O tom slyším poprvé a teprve teď jsem si to vygůglil :-) Tak to mi dost zjednodušuje rozhodování o případném servisu :-)

                      1 0
          • pepek  

            Přesně to se dělo s Mavic ořechem, když nebylo správně namazaný ložisko.

            0 0
          • Vilém  

            Popis spis sedi na ten problem s orechem, nez na setrvacnost.

            0 0
    • filipes  

      Mě to dělalo, když jsem měl moc suchou rohatku rohatku – u nového náboje jsem to nezkontroloval jezdil, stačilo namazat.

      0 0
    • la-da  

      Mě to dělalo, když jsem těžkou kazetu jel na nejmenším kolečku a měl vypnutou brzdu přehazky – sertvačnost kazety překonala sílu pružiny ramínka přehazky.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.