Změna pohonu 1x10 z 32t + 11-42 na 30t + 11-46

38 nepřečtených
  • vit.sklenar

    Ahoj, prosím o radu. Mám konfiguraci 1×10, vepředu 32t, vzadu Sunrace 11–42. V terénu mi chybí lehčí převod, tak uvažuju, že až doslouží dosavadní komponenty, dal bych tam dopředu převodník 30t a dozadu kazetu 11–46.

    Otázka je, jestli to bude dobře řadit se stávající přehazkou SRAM GX a jaký 30t převodník byste doporučili ze zdejších zdrojů.

    Je to na kolo Marin Pine co mám v profilu. Předem díky za rady!

    • Alojs01  

      Já bych ti doporučil přejít na dvoupřevodník, ale to se na BF nenosí… :-)

      A i když je to na fetbajku, tak mít nejtěžší 30/11 si moc neumím představit… a odstupňování na desítkový kazetě 11–46 asi taky nebude žádná hitparáda… :-)

      • vit.sklenar  

        Mě by 2×10 v zásadě nevadilo (nejlepší by bylo vůbec 3×9), ale byla by to větší a složitější přestavba než bych chtěl absolvovat. Tohle kolo je už nějak koncipovaný a nechtěl bych do toho víc zasahovat. Větší skoky mezi převody mi jak jsem zjistil nevadí. Je to moje první zkušenost s 1× něco a na jedné straně se mi to líbí, na stranu druhou pak člověk řeší to co teď řeším :)

        Aktuální převod 32/11 využívám v podstatě jen na asfaltu po rovině a to ještě nesmí foukat :) anebo z kopce, kde je to občas málo. Kolo je dělaný na toulky cestou – necestou a tam jsem ho nepoužil snad nikdy. Takže pro mě by to mělo být v pohodě. Raději jezdím do kopce :)

    • Čipera  

      Nebudes to mit pak moc dopomala?

      • vit.sklenar  

        Jak jsem odpovídal Alojs01, tak budu, ale jen o chlup (ty dva zuby mi na kalkulátoru převodů nedělaly až takovej rozdíl – asi necelýho 1/2 skoku mezi převodem 11 a 13). A já to pomalo využiju víc než rychlo. Mám na tom už něco odjeto a tak doufám, že vím co chci.

        • novas752  

          Tak 46z kazetu stejně na 10spd sram nenacpeš. To by možná, možná zvládlo jen Deore M6000.

          Takže přehazku budeš muset měnit, řazení s tim, kazetu a převodník taky… Eagle GX by to docela vyřešil. :) To bys nechal 32z převodník a měl nejlehčí převod ještě o chloupek lehčí než s 30–46. Se Sunrace kazetou 11–50 která je na shimano ořech by ti nejtěžší převod zůstal, s sram kazetou 10–50 na xd ořech by nejtěžší ještě ztěžkl, takže bys mohl vozit i tu 30z placku a 30–50z už je dost ultimátní šplhoun.

          • vit.sklenar  

            Hmm, hmm to zní lákavě, ale moc draze :) Ale díky. A co jen 1×11 to by pomohlo, ale nacpal bych dozadu kazetu s jedním kolesem navíc?

            • novas752  

              Nacpal, mtb orechy hg jsou stejne pro 8,9,10 i 11 r­ychlosti. Ale porad to je vymenit prehazovacku i razeni.

            • palomen  

              11ctikolecko pasuje na simano 10tkovej orech uplne normalne krome kazet na xd orech samozrejmne…

              • vit.sklenar  

                Dík za rady chlapi, jak bude příležitost, předělám to na 1×11 asi nakonec s kazetou 11–50 nebo jen 11–46 a převodník 30. Mimochodem Marin už u Pine Mountaine modelů dal taky 30t. Loni měl měli ještě 32t. No asi vyzkouším a uvidím :)

                • mr.garisson  

                  No ty kráso, 50z vzadu… :D

                  • černápole  

                    dneska snad normální údaj ne?:

                    • mr.garisson  

                      No pokud právě někdo hodí takový číslo, tak to asni na 1× něco nemá moc nohy, když vezmu v potaz převodník 30z. Doporučil bych dvojpřevodník, i když jsem sám zastánce pohonu 1×.

                      • Singlespeed  

                        Právě ti, co nemají moc nohy jsou adepti na jednoplacku, neboť jim stačí šmrdlat 30 z převodník. Větší, který nabízí dvojplacka (standardně 36 nebo 38 zubů) vůbec nepotřebují. Převod 30×50 je navíc lehčí než standardní dvojplackový 26×42.

                        • Alojs01  

                          Tak já jako standartní dvouplacku považuju 38/24 nebo 36/22. Takový ty nesmysly, co dělá poslední dobou Shimano jako 34/26, 36/26,… za standart vůbec nepovažuju… :-)

                          A předělání z 1×10 na 2×10 mi přijde nejméně nákladné a to i včetně provozních nákladů…:-)

                        • jonti  

                          To neplati, staci mit 100kg, muzes mit nohy to po rovine nebo z mirneho kopce poradne rozjet, ale do kopce potrebujes velmi lehky prevod.

                        • novcze  

                          docela souhlas, převod 30×50 je v podstatě stejný jako 22×36 co mám jako nejlehčí teď (na 29") a možná bych potřeboval lehčí, abych mohl točit vyšší kadenci … těch mých 85kg + 14 kg full do těch 20% nějak vylámu, ale většinou ne v kadenci kterou bych chtěl, na 30×11 to jede až cca 37 km/h, což je ok.

                        • novas752  

                          Ale houby, 36–10 využívám v rychlejších sjezdech docela často. Když si chceš maličko přišlápnout a neni zrovna terén na točení kadence 90 v sedle, tak se ten těžší převod dost hodí.

                      • vit.sklenar  

                        To nedokážu posoudit, jestli je to nohama, určitě rezervy jsou (ty jsou vždycky). Co mě štve je to, že se občas vyskytne delší prudkej kopec navíc přes kořeny, klacky apod. a ten prostě celej v té potřebné kadenci nedám. Zas potřebuju šlapat rychleji a víc nalehko a soustředit se na terén a ne to tlačit silově – to mě pak rozhodí z rovnováhy. Jako není to žádná tragedie, vyšlapu 95% toho co reálně jezdím.

                        Nevím jaká je tvoje zkušenost s kolama 27,5+ nebo 29, ale vony ty velý kola ten převod vlastně dělají těžší. Třeba můj nejlehčí převod 32/42 na 27,5+ kolech je jen o chlup lehčí než 32/36 na 26'' kolech a ta 32/50 odpovídá 22/32, což byl svého času můj nejlehčí převod na starém 26er a musím říct, že jsem ho občas s úspěchem použil :)

                        • mr.garisson  

                          Aktuálně na 29er si vystačím s s převodníkem 30z a kazetou 11–40z. Na desítce jsem vozil 11–36, ale tam to bylo dost na hraně a na 24hodinovce jsem už ke konci závodu některé kopce tlačil…

                          Jako horní hranici bych považoval 46z, to už je fakt kašpar, proto mě udivuje to číslo 50z. To kucí vozí na závodech v kombinaci s 34–36z převodníkem, aby měli rychlost na rovinkách a kopce ušlápli.

                • RomanH  

                  Osobne bych asi na Tvem miste, az sjedes kazetu, koupil GX Eagla (razeni, hazka, kazeta), a nebo si pockal na nove XT 1×12.

    • palomen  

      sram gx 10 speed umi myslim nejvic 42 zubu…gx11 speed umi i 46 zubu..

      • vit.sklenar  

        Tak to mě moc netěší, přehazku se mi měnit nechce, snad jedině, že by náhle odešla :)

        Přesto díky za reakci :)

    • vit.sklenar  

      Takže můj závěr z toho všeho je ten, že budu radši víc jezdit a míň o tom přemýšlet a kecat :)

      A kdybych náhodou tu hazku někde urval, tak koupím NX 11sp a nahodím 11–46 a 32t nechám.

      Díky všem.

      • mr.garisson  

        Správný přístup, jezdit. Jak budeš mít lepší nohy, tak zjistíš, že lehčí převody moc nepotřebuješ. :)

        • MichaelSimek  

          nebo zacnes jezdit jeste vetsi stojky a zjistis ze potrebujes jeste lehci prevody nez sis myslel

          • mr.garisson  

            Takový stojky, na který mi nestačí převod už stejně nemají dost gripu. ;)

            • MichaelSimek  

              tak vylepsit skill nejdriv

              • mr.garisson  

                Tím jsem chtěl napsat, že současný nejlehčí převod mi stačí na všechny doposud ježděné výjezdy na závodech/trénin­cích, které jsem jel/pojedu. Asi mě moc neznáš, to bys tady potom neplácnul takovou blbost.

    • Davidakta  

      Zkus nejdřív převodník,třeba ti to bude stačit

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.