• zimik245

    Zdravím. Chtěl bych se zeptat, zda má někdo s nima zkušenosti. Otec má asi 5 let na Mongu ještě předchozí model a je maximálně spokojen. A mě by zajímalo jak je na tom nástupce. Danke

    0 0
    • Vilém  

      Kolem 19:30 mame cekat dalsi pokus?

      0 0
    • novas752  

      1 stojí cca 1600. (Dohromady 3200), dost pochybuju, že by byly 1,5× lepší, než Deore, který jsou obě dohromady asi za 2200.

      0 0
      • zimik245  

        Ono je tu někdo prodává 2 sezóny jeté za 1 400 aj s kotoučema 203/180mm. Tak nad nima lehce uvažuju.

        0 0
        • Vilém  

          Tak do toho bych nesel.

          0 0
          • zimik245  

            Ojéj. Ono ten chlap roprodává asi to kolo po částech, tak si nemyslím že by prodával z důvodu nefunkčnosti. Navíc nejsem zas nějaký magor abych s tím sjížděl třeba Tatry. Před 5 lety jsem měl těžší nehodu na kole, takže nemám tak malý pud sebezáchovy jako kdysi. A stejně příští zimu hodlám stavět nebo si pořídit fullko. Myslíš že to ani na ten rok na dojetí nemá cenu ?

            0 0
            • Čipera  

              Proč vědomě utrácet za něco co nestojí za to. Počkej si až tu za ty samé peníze budou třeba deorka. Já koupil za 2000 jeté slx, které jsou o parník jinde o proti tektram, třeba tady .

              0 0
              • zimik245  

                Takže mám radši vzít ty 506ky ? A jak jsou na tom ony ? U Draco 1 tata měnil kapalinu a odvzdušňoval za těch cca5 let jen jednou. Kotouče vyměnil letos před sezónou. Aj destičky byly držáky. Říkám jak na tom byly ony, proto bych chtěl vědět jak jsou na tom 2ky.

                0 0
                • Čipera  

                  Jak jsou na tom ony s čím? Každopádně kapalina by se měla měnit cca každé 2 roky bez ohledu na to co to je za brzdy. Není proč odvzdušňovat pokud nejsou zavzdušněné a u destiček záleží jaký máš a jak moc jezdíš.

                  0 0
                  • novas752  

                    To platí o brzdovce a brzdách, který ji používaj. Minerál tam (v Shimanech) může bejt do aleluja.

                    0 0
                    • Zdyn  

                      No i ten olej degraduje. Někdy je v brzdách po čase z oleje pěknej humus.

                      0 0
                      • Martin  

                        Moje přední XT 775 nebyla po prvotním zkrácení hadic nikdy odvzdušněná ani servisovaná a olej v ní byl celkem v pohodě – měnil jsem hadice za delší.

                        U zadní XT 775 jsem měl olej asi 5 let, servisák mi to kdysi jednou odvzdušňoval, taky pohoda.

                        Olej sice nebyl růžový, ale humusem bych ho nenazval.

                        Asi je to kus od kusu.

                        0 0
                        • Pedo  

                          tak ten olej zbělá do půl roku

                          0 0
                        • Dazz  

                          Když se to nakouslo … v případě, že je olej (brzdová kapalina) humus, ale nepoznám to při brždění tak je to jedno ne ?

                          Resp. pokud brzdy brzdí pořád stejně, nijak neuvadají tak je v podstatě jedno co je uvnitř ne ?

                          Dík předem za odpověď.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Parkrat jsem videl olej v barve hliny. Byl to bordel, ktery se tam natahal pres pistky. Na funkci se to asi neprojevi, ale tipuju, ze na opotrebeni tesneni ano.

                            0 0
                            • Martin  

                              čili je nějaký doporučený interval výměny oleje v brzdách?

                              0 0
                • novas752  

                  Téměř stejně jako M615. Páka M506 je Deorková, třmen je Alivio, takže se tam dává jinej tvar destiček. Rozhodně lepší než Draco. Kolo osazený Draco2 jsem ještě neviděl, moc lidí to vozit nebude ( stojej skoro stejně jako SLX a Tektro má výrazně horší pověst než Shimano, takže ani výrobce nemá žádnou motivaci to na kola montovat ani uživatelé na kolo kupovat ).

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Nevím, jak Draco 2, ale původní Draco jsou ještě bezúdržbovější, než 615, na rozdíl od Tebe nevařím z vody, obojí na kolech doma udržuji. Pověst dělají právě takové příspěvky: … jsem ještě neviděl … moc lidí to vozit nebude … má horší pověst.

                    0 0
              • zimik245  

                Jako ono mi celkem hoří pod prdelí. Něco a nevím co mi lupe v zadním kole, takové zvuky jsem ještě neslyšel. Špalkové brzdy jsou už skoro total. A teď mi na kole při vyšších rychlostech něco píská (zní to jako když vypouštíš nafukovací balónek). A jsem z toho ******** až za ušama. Jedna nehoda mi stačila. Mám totiž doma komplet kola aj s kotoučema na centelock. Takže potřebuju už jen ty brzdy.

                0 0
                • Japhy  

                  Vem aspoň Deore brzdy M615 (nad menším typovým číslem nepřemýšlej, nestojí za to) a nešpekuluj nad těma Tektro. Měl jsem je na kole přesně 14 dní, pak šly. Vyhozený peníze.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Že jsem tak smělý, v čem byl problém? Ovšem 615 je sázka na jistotu.

                    0 0
                    • Japhy  

                      Dost mizerná účinnost, gumový chod páky i po odvzdušnění. Za těch ušetřených pár stovek to nestojí.

                      0 0
                • MatS  

                  Není nad čím bádat: https://www.kupkolo.cz/…zadni_z3341/

                  SLX a XT se liší od Deore pouze v drobnostech:

                  • SLX a XT mají keramické pístky ve třmenu
                  • XT má šroubek místo závlačky ve třmenu na zajištění destiček
                  • SLX a XT má napojení hadice do třmenu přes banjo (dá se natáčet hadice)
                  • SLX a XT má nastavení vzdálenosti páky od řidítek otočným kolečkem, deore imbusem
                  • XT má nastavení mrtvého chodu, což je spíš kurvítko

                  Snad jsem nic nezapomněl, ale nic z toho nemá vliv na brzdnou sílu. Destičky jsou stejné a i u Deore můžeš použít s chladiči i sintrované.

                  To lupání může být povolený výplet nebo patka přehazovačky, ložiska v náboji a spoustu dalšího. A i to pískání může být z náboje. Dej si to do servisu, když nevíš čím to je.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Zrovna předevčírem jsem čistil zadní třmen Deore M615, mám za to, že pístky nejsou kovové, ale také keramické.

                    Ad pískání: nejodporněji pískají prachovky.

                    0 0
                    • MatS  

                      No nevím, všude vidím ve třmenu M615 černé kovové pístky. Keramické jsou bílé a i na omak jsou jiné, drsnější. Leda by soudruzi v Shimánu něco změnili :-D

                      0 0
                  • zimik245  

                    Já jsem kolo roztočil na stojanu, horem dole a nepískalo nic. Ani žádné lupání. A to pískání je při šlapání i při volnoběhu. A nepíská to v furt v kuse. Duše mi neuniká. Tak to asi bude fakt ten zadní náboj. Možná zkusím špalky seřídit jestli nedřou o plášť nebo někde.

                    0 0
                    • Vilém  

                      A co treba nejaka prachovka, ty rady piskaji, kdyz jsou nasucho.

                      0 0
                    • MatS  

                      Vyhákni (rozpoj) zadní brzdu, abys vyloučil, že ti dře špalek o ráfek. Navíc bys to po chvíli poznal, že se ráfek zahřívá. Možná máš ve špalku zaseklý nějaký bordel. Ale spíš to vidím v tom zadním kole.

                      0 0
                      • zimik245  

                        Špalky jsou v klidu. Je možnost že by to byly ty nitky na pláštích co jsou od novoty ? Bo jsem se díval a zasahujou až do zadní spodní vidle.

                        0 0
                        • novas752  

                          Nemožný to neni. Můžeš vzít nůžky a ty co si škrtnou odstřihnout, aby sis to ověřil.

                          0 0
                    • zimik245  

                      Každopádně je ještě jedna věc a tou je, že když jedu z kopce na volno aj při přibržďování, tak náboj střílí (jen zvukově) při každé otáčce. Zní to jako vlak když přejíždí spoje na kolejích.

                      0 0
                      • zimik245  

                        Hovno. Už vím. Náboj mi od doby co to začalo pískat nestřílí. Takže je to jasné. Náboj v p*či :D

                        0 0
    • zimik245  

      A když už jsme u těch brzd. Co třeba takové Elixir 5 ? Známý je má na Giantu od novoty a zatím spoko.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.