• endy009

    Čau chlapi, jsem docela zoufalej, a proto se na vás obracím s dotazem. Jezdím cca 4 roky. Z nuly fyzicky jsem se docela vypracoval, jak říkají kamarádi co jezdí závody apod

    Přes zimu jsem ujel +/-300 doma, v teple. Jako poslední roky vždy přes zimu, ale měl jsem vždy najeto víc...... Letos nemůžu, do toho se přidal stres, zhubl jsem. A spíš behal-coz byla chyba, cítím že lýtka narostla, ale stehna šla do háje ......

    A popravdě jsen v háji, jak ani rovince ikdyz tam to ještě jde až na zadýcháváni se, ale kopce jsou připadám, jsem horší o 9km/h...... Na rychlosti

    Propadam docela panice a štve mě to. Rady? Zlepšit se? Pokud možno do jara/léta.

    0 0
    • André Vebr  

      Já bych se asi pověsil.

      0 0
    • novas752  

      9km/h na rychlosti, nefoukal náhodou vítr? :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Přes zimu, tím myslíš jak dlouhé období? Já nejsem žádný výkonnostní jezdec a jezdím si jen tak pro radost, ale těch 300 km najedu přes zimu tak za 14 dnů až tři týdny.

      0 0
      • endy009  

        Taky jsem to míval…ale blbý období udělalo švy. Váha dole a na kolo se nechtělo ...... Sem tam zaběhnout a nic víc

        0 0
    • Barak  

      Nevím, co bys chtěl slyšet za radu… Asi se holt budeš muset kousnout, máknout, něco najezdit a překousnout období, než ti to zase začne jezdit.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zkus sehnat trochu koksu a pojede to samo…

      0 0
    • madik  

      Zacni nakupem měřiče výkonu. Udělej si testy FTP a nauč se sledovat jaké hodnoty dokážeš udržet šlapat atd. To je jedinej způsob jak můžeš dlouhodobě sledovat výkonost objektivně. A pokud nemáš sílu na rovinkách, šlapej rovinky a pokud ztrácíš v kopcích, šlapej kopce..

      0 0
    •  

      udělej něco s tím stresem

      0 0
    • scalar  

      Neřešit, jezdit.

      0 0
    • Smazaný účet  

      V klidu, moc to řešíš. Běhání ničemu nevadí, pokud ti nezpůsobí nějaký zdravotní hendikep, třeba boleti kolene nebo zad. Obecnou výkonnost určitě zlepší, v kopcích určitě k lepšímu. Běh a kolo namáhají svaly jinak, tak nějakou dobu potrvá, než zase přijde forma. Čím míň jezdíš přes zimu (300km je od listopadu do února málo), tím déle to trvá. Pokud budeš smysluplně trénovat, budeš v dubnu/květnu tam, kde jsi na podzim skončil. Na jaře to prostě bolí, hlavně ty tréninky v dlouhých kopcích, to bolí pajšl i nohy, ale bez nich to nejde…

      0 0
    • pablo-cz  

      Ahoj, neházej flintu do žita, to se určitě zlepší pravidelným tréninkem.

      Zkus zapojit nějaké cvičení s vlastní vahou, abys zpevnil svalstvo, budeš mít pak z čeho těžit.

      To je můj případ, v zimě víc běhám a cvičím, z toho pak čerpám celou cyklosezónu.

      0 0
    • jeniiiik  

      A co čekáš závodníku… 300km za zimu je sakra málo na to aby sis udržel formu.

      0 0
    • jardalee  

      no resil bych z jakyho duvodu na to nemas ,jestli se zadejchas nebo te zacne neco bolet ,taky muzes byt klidne nachlazenej a leze ti proste nahoru tep vic nez normalne ,no a nebo prechodils nakej zanet a mas načatý srdce :)

      0 0
    • endy009  

      Od ledna mám 300 km. Beru sezónu od začátku dalšího roku ..... Jinak míval jsem víc, i před zimou, celkově najeto. Ale stres udělal svoje, kila jsou dole, a já prostě nemůžu....... Jak do kopce především silové tak i dechem na eovinkach-ale to mě tak nesejri,stačí pár vyjížděk a jsem o.k. spíš ty kopce ..... Do 10%stoupani jsem držel 20–24km/h, když sem to letos jel poprvé 15 km a myslel jsem, že chcípnu. Zvláštní je, že na spinneru při zátěži me ,bolí, horní část stehen nebo bok stehen Ale venku mě chytaly křeče právě že spod stehen...... Posed zůstal stejný u kola i spinneru

      0 0
      • madik  

        „Do 10%stoupani jsem držel 20–24km/h“ tak urcite..

        tady asi bude problem v necem jinem. Kup si ten power meter a rychlost neres..

        0 0
        • Jan_UL  

          souhlas…

          Čísla z hlavy nevim, ale držet 20 km/h v konstantním 10% je už dost slušná watáž, 24 km/h už je dost mimo. Asi bych si pořídil watmetr, nebo změnil metody měření aktuální výkonnosti. Co třeba časové porovnání stejných úseků na Stravě?

          0 0
      • Rubi  

        " Do 10%stoupani jsem držel 20–24km/h, když sem to letos jel poprvé 15 km a myslel jsem, že chcípnu. " tak to uspesne prepalujes, proste najezdi prvni litr az dva a pak se ti to rozjezdi…to tak ma kazdy kazdou zimu

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak to máme zhruba:

        75kg jezdec, 8kg silnička, 10% stoupání

        20km/h → 514W → 6,8W/kg

        24km/h → 639W → 8,52W

        Asi dobrej oddíl…

        0 0
        • Prazak0  

          Mě to napadlo taky, kdysi jsem si vypočítal k rychlosti 10 km/h do svahu 10–11%, že to bude nějakých 200W, oproti svižnější jízdě po rovině, kde mi to vycházelo 150W. Tuhle nízkou rychlost jsem do svahu dal jen díky tomu, že to stoupání nebylo tak dlouhé, pak se zmírnilo na 8% a pak na 6%, kde jsem se vydýchával. Těch 500W do delšího kopce, to budou dávat špičkoví závodníci, co jsou dobří vrchaři, ne každý, co TdF jede, ale v kopcích nabere zpoždění.

          Nechápu, jak někdo s vysokou výkonností řeší problémy zde a ne s trenérem oddílu, za který závodí. Pokud přes zimu fakticky nejezdil, tak i ta udávaná výkonnost je vynikající. Asi by chtělo ten svah přeměřit, dobrou mapu, spočítat to, asi mu ukazuje špatně computer, co to měří dle atmosférického tla­ku.

          0 0
      • maajkee  

        Do 10%stoupani jsem držel 20–24km/h

        No, tak to jsi musel mít sakra potrénováno! :)

        Mě stačí 5,6% a 20 nedám ani náhodou :)

        Jinak s tím stresem to mám přesně obráceně, jak jsem ve stresu, tak jdou kila nahoru :)

        0 0
        • mr.antik  

          přesně, tak chci mít stres abych shodil tak 5 kilíček a myslim že bych jezdil kopce o 9kmh rychlejc :-)

          0 0
      • novas752  

        Držet 20–24km/h do 10% stoupání? To bych při svých 72kg a 8kg kole musel makat 500–600W… :) To bych se rovnou mohl přihlásit do profi týmu a najíždět v zimnim najížděcim období 300km za 2 dny a ne za 2 měsíce. :)

        I 15km/h je delší dobu (například 2km) do takovýho kopce dost slušnej výkon.

        0 0
      • milan.v  

        Jak už tady psali další přede mnou, taková rychlost do 10%ního stoupání je opravdu velká výkonnost, s tím bys mohl jet rovnou na mistrovství republiky a nebojím se říct, že bys jel někde na čele, kdybys to držel celý závod…

        Předpokládám, dle charakteru dotazu, že trochu víc přepaluješ i na číslech… V opačném případě bys své tělo a výkony znal mnohem lépe a nemusel by ses ta hloupě ptát, proč ti to najednou nejezdí…

        0 0
    • Espen  

      Zrovna jsem si říkal, že jsem si k Vánocům měl přát nový nohy a nee sprcháč :-D.

      0 0
    • MiKED  

      300 km jsem za zimu najezdil i já, a to jsem se na kolo dostal párkrát.

      Hoď se do klidu a začni jezdit pro radost. Zbytek přijde sám.

      0 0
    • Hnoj  

      Já se těšil na téma o s věkem se zhoršující erekci…

      0 0
    • Raf  

      Jsem si říkal že natočit 300 hodin za zimu je celkem unreal, vzhledem k tomu, že je teprve únor :D

      0 0
      • Bruca  

        Já mám od loňského října najetých 31,5 km, tak to třeba do konce zimy dám aspoň na těch 300 :-D

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          :-D Od začátku října do dnešního dne na kole 560 km a vůbec mě to nestresuje. To celé v podstatě jen za pár dní na začátku října, první týden v listopadu a novoroční vyjížďku s manželkou.

          [Krom toho klusem lesem a po kraji za podzimně-zimních týdny od 24. září do 11. února (tedy s tou listopadovou vynechávkou na cyklistiku) dalších 2.778 km po svých. ]

          A teď příjemná a zasloužená vyžírací pauza. Na nějaké zhoršení kašlu, opravdu stačí už výše zmíněné dva tisíce km na kole – a budu přesně stejná lemra, jako loni stejnou dobou.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Já mám od pátku 471 km a taky se z toho nehroutím :-)

            0 0
            • nomecz  

              A byla to jedna nebo dve vyjizdky ? :)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Je teprve únor, tak to jde ztuha. Musel jsem si na to vzít v pondělí a úterý dovolenou :-)

                Ale už jsem potkal dva plašáky v kraťasech :-)

                0 0
          • Smazaný účet  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Bruca  

            Já kvůli změně práce do ní přestal jezdit na kole, to bylo snadnych a jistych 300 km za měsíc. Teď začínám a končím v práci na jiném místě, takže to s kolem dohromady moc nejde.

            Takže od začátku října jsem seděl na kole až teď. Tak budu moc s klidem prezout ty zimní pláště s hřeby zas na letní :-D

            0 0
          • Prazak0  

            Myslím, že toto je rozumný přístup. Snažit se mít formu hned na začátku jara, to mi dává smysl pro nějaké závodníky, kteří začínají od konce zimy závodit. Neboli závodění je živí, nebo jsou takoví fandové. Pro normální lidi je spíš nedávat si v říjnu pauzu, ale jezdit, dovolí-li počasí, jak se dá, zpravidla celý listopad a něco v prosinci. V zimě dle počasí, třeba vůbec nebo když je teplo, tak jezdit celou zimu. I když bude někdo jezdit celou zimu s min. přestávkami, např. 2 týdny, tak stejně výkonnostně bude níže, z více důvodů.

            Ke kolu to patří, že na jaře se nejdříve člověk vrací k tomu, co dřív měl a nyní nemá. Což se vůbec nevylučuje s tím, aby tu byl výkonnostní růst.

            0 0
            • Kacko  

              Jsou i super zimní sporty, které formu urdží. Běžky, snowboard atp. Zima i jaro je pak mnohem příjemnější.

              0 0
    • mr.ricardo  

      Mám podobnej problém, přes zimu jsem trochu zlenivěl, kondice šla dolů a nevydržím šukat dýl než hodinu, hodinu a půl v kuse. Navíc mám pocit, že se mi trochu zmenšil, protože 28 cenťáků je nějak málo. Žena se chce rozvést, začínám být ve stresu, co dál?

      0 0
    • kubad  

      slovy klasika:

      když nemůžeš tak přidej :D

      prostě si po zimně lenivý, makej

      0 0
    • mr.antik  

      20.2. se na kolo dívám tak maximálně v obýváku. Hlavně to nepřepáplit hned nebo lehneš na 14 dnů s angínou.

      0 0
    • -b-n-x-  

      V zimě dělej zimní sporty a nebudeš mít výpadek.

      0 0
    • petrun  

      Zahoď computer a jezdi pro radost. Prostě si to užívej a neřeš výkony :-)

      0 0
    • Pessinger  

      Nebuď zataženej Luďane, to doženeš.

      0 0
    • Pikaču  

      Tazatel zhubl a najezdil jen 300 km. No to chci taky kua.

      0 0
      • Karlos14  

        já najel za prosinec – leden přesně 0km a jsem o 1kg lehčí. Jak jsem to udělal se mě neptej. Nevím :D

        0 0
        • Tom-T45  

          Hajzle! :-)

          0 0
        • Pikaču  

          To bude stresem :)

          0 0
          • petrun  

            Stres bohužel funguje přesně opačně. Stresový hormon Kortizol stravuje svalovou hmotu, tím zpomaluje metabolismus a to napomáhá ukládání tuků.

            Bezdůvodný úbytek váhy většinou znamená skrytý zdravotní problém.

            0 0
          • Karlos14  

            Ve stresu jsem nebyl. To bude genetika. Já prostě přiberu jen, když to opravdu chci a pořádně se krmím. Mám vyzkoušené, že abych přibral potřebuju minimálně 12000kj denně a posilovat. Jak je to pod 10000kj tak nepřiberu ani deko a klidně se můžu celý den válet. Jinak na 184cm mám 77kg

            0 0
            • obda  

              Ještě ti není třicet, neboj, to přejde ;)

              0 0
              • Karlos14  

                teď v únoru mi bylo 29 :) . Asi to bude fakt věkem, protože ještě cca 5 let zpět jsem vypadal jak vězeň z lágru. Měl jsem cca 65kg. Pak jsem si řekl, že s tím musím něco udělat a přibral jsem na současnou váhu. A teď si zase říkám, že by to chtělo pár kil dolů :)

                0 0
                • Petr L2  

                  Buď v klidu, to přijde, do třicítky jsem nebyl schopný nabrat při 180 cm ani 70kg, pak jsem díky sedavému zaměstnání poskočil na 75 po čtyřicítce jsem se nenápadně dostal na 80, před padesátkou jsem jednou z dovolené přijel s devadesáti, shodil jsem to na 85 a už s tím níž asi nehnu.

                  0 0
            • petrun  

              To je provokace :-D

              0 0
            • Georrge  

              Jojo, to známe. Když jsem na střední chodil posilovat, tak mě sralo, že ty svaly prostě nerostou. Minulý rok (28 let) jsem se posilování zase začal pořádně věnovat a taky jsem zkusil nasadit pořádný jídelníček (ne že bych před tím jebl blbě, jen ne tolik), což znamená 3000kcal denně. No a za tři měsíce jsem začal jídelníček redukovat, protože jsem za ty tři měsíce nabral 10kg (a přes pas mi míra zůstala stejná) a všechny hadry mi začaly být malé. V ten moment jsem pochopil, že je něco pravdy na tom, že chlapům nejvíce roste svalstvo (a nebo sádlo, když se jen žere a nehýbe) v období 30+.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Po třicítce kilo ročně :-)

                Zpočátku si toho člověk moc nevšímá, ale v padesáti zjistí, že má právě těch 20 kg navíc :-)

                0 0
                • jonti  

                  Kdyby to bylo rovnomerny, ale me ted od poslednich zavodu v zari +6 kg :)

                  0 0
              • Luke96  

                No a v období 40+ už nejvíc roste jen to sádlo

                0 0
      • mrozu  

        Problém bude nejspíš v tom, že zhubnout nerovná se vážit méně.

        0 0
    • Marskatin  

      no vidíš zhoršil ses o 9km/h a stále jedeš, to je fajn, já se zhoršit o 9km/h,tak stojím nebo couvám…

      0 0
    • Plechovka  

      Problém může být i v nedostatečné stravě a z toho vyplívající špatné regeneraci.

      0 0
    • Georrge  

      Přes zimu jsi najel málo, máš stres, zhubl jsi, věnoval ses víc běhání než kolu a divíš se, že to teď hůř jede? Wtf? :D

      0 0
      • Rychlej turista  

        Na tom je divné pouze to, že se tomu diví až po čtyřech letech ježdění. Leda, že by na tom byl před těmi čtyřmi roky tak mizerně, že ani přes zimu se nestačil dát do původního stavu :-)

        0 0
        • Georrge  

          Spíš si před tím udržoval fyzičku i přes zimu. Teď to flákal a poprvé si vyzkoušel, jaké to je vyjet po zimě poprvé na kolo :) a je z toho zděšen. Leč jde o stav úplně normální a projít si tím musíme všichni :D

          0 0
    • Jamin  

      Ha, to je dotaz jak ode mě. Akorát mám výpadek od léta kvůli úrazu, memoh sem pořádně držet rodla, pořídil sem trenažér a byl na něm všeho všudy 5×. Je to hrozná nuda. Teď už je ruka zdravá a průměrná rychlost mi klesla o 19 km/h přesně na nulu. Se úplně bojim vyjet jak to bude vypadat. Posledních pár let jsem jezdil v zimě několikrát tejdně a teď se cejtim že snad budu potřebovat i balanční kolečka.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Jeste muzes zkusit odrazedlo :-)

        0 0
        • Jamin  

          :D a když ani to nepůjde, začnu úplně od začátku lízt po čtyřech a v nejhoršim zalezu zpátky do vaginy.

          0 0
          • Georrge  

            Normální proces… každý chlap kdysi z vadžíny vylezl a celý život se snaží vecpat se tam zpátky.

            0 0
          • Petr L2  

            Tak pokud jsi při rekonvalescenci vynechal vaginu, pak by mohly následky být ještě větší…

            0 0
    • kotew CZE JIHLAVA  

      Ještě je brzo dělat paniku a unáhlené závěry.

      0 0
    • BikeClubKovacek  

      Co se týče tohoto téma, tak bych měl dvě otázky s tím nepřímo související a to jak se nachystat na novou sezónu.

      Soutěžím s kamarádem o to, kdo bude mít lepší výsledky a kdo z nás se více zlepší proti loňsku což byla naše první sezóna. Mým stylem je příprava jak na kole , tak v posilovně , ale tam jsem byl od začátku roku jen tak 10× a kamarád tam je v podstatě ob den , ale nejezdí vůbec venku......loni jsem ho těsně porážel a letos bych chtěl pokračovat ve stejném duchu.....

      Co se týče kola, tak samozřejmě to není Mallorca apod a jezdím tady v okolí Prahy..... např. https://www.strava.com/…s/2153028892

      Letos mám jen 900km…

      Myslíte, že byť má třeba lepší atletické předpoklady, tak ho zas jako loni dožene absence najetých kilometrů ?

      A druhá otázka souvisí tady často skloňovaným nájezdem ? Je jasné, že vy to asi bude znát, takže budu rád pokud mi to potvrdíte nebo nějak vyvrátíte ? Je rozhodující roční nájezd nebo rozhoduje například i to s jakým kolem jsem ho ujel jel , případně že jsem to jel sám…

      Přijde mi, že když jezdím s těžkým hliníkovým kolem a udržím si nějaký standard , tak budu mít lepší základ až pojedeme na „stejných“ kolech. Jde o to, že s tou těžkou krávou se člověk nadře a silničáři se vozí skoro zadarmo a ty km nejsou tak vydřené…a to neřeším pokud jedou kluci v balíku a jednotlivec 30km proti větru a nemá šanci si odpočinout.

      Zeptám se jen se zajímavosti … jaký máte čas s MTB na Řevničáku ? :)))

      0 0
      • Smazaný účet  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • novas752  
        1. Záleží jaké výsledky máš na mysli. Příprava v posilovně rozvíjí hlavně sílu celého těla, příprava na kole zlepšuje různé formy vytrvalosti, vytrvalosti v kopcích, schopnost rychleji se „vzpamatovat“ z velkýho výkonu (takový to když někdo vyletí na kopec a letí dál a druhý vyletí na kopec a 10 minut hledá vlastní plíce a nohy. :) ).

        A pak jestli jezdíte i v terénu, tam se síla celého těla hodí dosz ale v posilce zase moc nepotrénuje techniku jízdy…

        1. Rohhoduje podle mě spíš celková doba strávená na kole, to je porovnatelné pro všechny stejně. Kilometry naskakují na různých kolech jinak – na silničce mám dlouhodobý průměr cca 25km/h, na mtb takřka výhdadně v terénech jen asi 11–13km/h… A taky hodně záleží kolik kdo nastoupá metrů – ujet 100km po rovině je daleko jednodušší než když u toho nastoupáš 2000m v kopcovité oblasti. :) Osobně mě ani moc nezajímá nájezd jako ty nastoupaný metry.

        A taky záleží jak kdo jezdí – od určitého nájezdu se dalšim tupym najížděnim km už neposuneš, je potřeba míchat do toho kopce, intervaly atd.

        Těžká kráva nemá na hmotnost soustavy moc velký vliv – kolik dělají třeba 3kg na soustavě 9–12kg kolo, 75kg jezdec a nějaký 1–3kg výbavy… Navíc hmotnost je na obtíž pouze při zrychlováňí a v kopci. Ale naopak s těžšim kolem méně cloumá třeba boční vítr. A že se silničáři vozí zadarmo… Kdyby jezdili stejnou ryvhlostí jako mtb tak ano, ale například na silničkách není možné jet déle do nějakého krpálu pomaleji než 10–14km/h podle převodů, na mtb si tam vesele šlapeš i třeba při 5km/h.

        Řevničák na silničce mám myslim za 20:13 což neni nic moc . Na mtb na čas už jsem ho hooodně dlouho nejel (proč by když mám silničku že) a tušim že jsem tam měl asi 23 minut.

        0 0
    • BikeClubKovacek  

      To máte kluci oba pravdu, že podstatnější jsou určitě ty najeté hodiny což je i logické ( ale furt mě pletou rozdíly těch výkonů.....) pokud dejme tomu vyjede MTB na Řevničák za 20 minut a stejný čas dosáhne i jezdec se silnicí, tak čas je shodný…, ale první jezdec musel vynaložit větší úsilí k tomu výkonu..... nebo pokud „stejný“ jezdec najede 300 h ( silnice ) ( 300 mtb ), tak kdo z nich na tom bude teoreticky líp ?? Skoro si myslím, že pokud pojedou oba dva nadoraz a pak si dají závod proti sobě na stejných kolech , tak vyhraje jezdec co jezdil MTB ??

      S tou „krávou“ si právě taky říkám…3–4kg , Je to málo a není to málo.....přijde mi, že na krátkém segmentu nebo úseku to takový rozdíl není....., ale v momentě, kdy se jede delší doba, více kopců atd, tak kolo z karbonu bere o DOST míň sil a při zachování stejné síly jedu o dost rychleji.....

      Tahle úvaha mě napadla v momentě, kdy vidím že letos podotýkám letos mám na Řevničáku 11.čas z 85 lidí......, když tam v podstatě každý jezdí jen se silnicí......nebo aspon, když kliknu na ten výkon ve Stravě daného jezdce , tak vidím s jakým jel kolem......MTB tam nebylo žádné. Je mi to trošku záhadou......druhá věc , že já tam jedu vždy co to jde a druzí nemusí třeba jet takovou podlahu.....

      Jezdím ty klasiky místní.....Kolo pro, Nova Cup, Author Cup… atd Letos bych chtěl v srpnu do Dolomitu potrénovat na: ÖTZTALER RADMARATHON.....to je velká výzva, ale nevím jestli na to mám.....učím se každý den …jen mě sere, že jsem nezačal jezdit už před 20 lety :DD :((

      0 0
      • Pikaču  

        Co řešíš. Mladší nebudeš. Toho kamaráda budeš porážet. 2:27 na čt author cupu 2018 máš skvělý výsledek.

        0 0
        • BikeClubKovacek  

          Tak ten ct author cup se mi jel strašně spatne…byť ten čas nebyl úplně špatný asi…pritom profilem to bylo idealni. Můj největší problém je,ze po startu mam do 2–3 minut tepy na 180+ a to uz je zle.....proto si dávám za úkol na novou sezonu závodit víc hlavou než srdcem a trošku u toho i přemýšlet a tempo regulovat.....

          Vetsi radost mam z Pražské 50…

          V roce 2017 můj třetí závod v zivote ( Hliník ) a čas 2:07

          Loni s karbonem a poruchou 1:49 coz jsem byl i překvapený…

          Letos bych chtěl zkusit 1:42 (3) ,ale nevím nevím…

          Za svou cyklistickou kariéru mam najeto přesně 10000 km :D

          Musím hold víc trénovat ,aby jsem tak rychle nestarnul… :D :D

          0 0
          • novas752  

            Zkus nějaké dlouhé závody, s věkem prý roste vytrvalost. Na tyhle přecpaný hobymaratóny kde se jede furt plnej by bylo potřeba trénovat cíleně = pravidelně, strukturovaně a mít kvalitní jídelníček + čas pro regeneraci.

            0 0
            • jonti  

              Ja kdyz ted nemam cas, tak vidim jednodussi natrenovat na ty kratke hobby maratony – staci jezdit vysoke intenzity. Na vytrvalost na dlouhe maratony neni cas :(

              0 0
              • Kacko  

                Jestli ti vadí časy na 50km, tak se do delších závodů nepouštěj:)

                Představa, že na 100+ se jezdí piánko je jen vhký sen, tam jedeš šrot 5+ hodin a důraz na strukturovaný tréning, regeneraci, výživu a celkovou strategii při závodu je úplně jinde. Na ego a morál si dej nějaký menší vesnický závod na 50km a hned bude na světě líp.

                0 0
      • novas752  

        Hele já za sebe můžu říct že na mtb se daleko víc flákám, silničku mám na dlouhý vytrvalosti, kopce na čas a podobný kratochvíle, na mtb jezdim do kopce i po rovině kochacim tempem za účelem co nejvíc si užít sjezdy.

        Pokid by oba makali stejně, stejný výkon, jedoný rozdíl by byl v tom že ten na mtb by ujel méně. Natrénováno by měli stejně, ten na silničce možná víc – silnička hodně nutí jet pořád rychle.

        0 0
      • atty  

        Když to chceš řešit takhle do bezvědomí, tak si kup wattmetr a pořiď trenéra – wattmetr moc nekecá a trenér Ti řekně, jak začít, aby si to dělal dobře (pokud ten trenér o tom něco ví) :)

        Samozřejmě, že čistě do kopce bude lepší a rychlejší (při stejných wattech) co nejlehčí kolo, s co nejmenším valivým odporem, aerodynamika je do větších kopců podstatná jen minimálně (ta se projevuje až při větších rychlostech – rovina, dolu z kopce).

        A je logické, že pokud vyjedeš třeba Řevničák na 13kg MTB za stejný čas jako borec na 7kg silničce, budeš muset vynaložit podstatně větší výkon – teoreticky víc zadřeš, teoreticky víc potrénuješ (jde o to, zda je ten trénink vedený nějak komplexně – ono jezdit jen maximální rychtu do kopce taky není úplně ideální).

        Komplexní a opravdový trénink na kole jsou všechny možné druhy jízd – od piánka po šrot, krátké intervaly i dlouhé najíždění, ve všech tepových i výkonových škálách. A k tomu doprovodně třeba posilovna, plavání, regenerace, spánek, kvalitní strava… :))

        Vcelku sis ohledně hmotnosti kola odpověděl sám – samozřejmě, že těžší kolo (MTB oproti silničce) bude výsledně pomalejší, protože musíš vynaložit větší výkon na jeho uvedení do pohybu, ale z hlediska tréninku to problém není – můžeš na něm klidně jezdit v podstatě většinu typů tréninku. Následně pak po přesednutí na lehkou silničku/kolo, můžeš být překvapen, jak pěkně a rychle to jede.

        0 0
      • Prazak0  

        Z hlediska tréninku je jasné, že jet na těžším nebo horším kole, co jede pomaleji a s větší námahou, tak jízda na lehkém silničním kole tolik nedá.Ale z hlediska psychiky je možná lepší, když to lépe odsejpá. Tj. lehčí kolo, kdy najedu více, můžu jet rychleji. Na těžším kole se zas víc trénuje vůle. Na lehčím zas člověk sám najede víc. Nejen že spálí stejně kalorií, ale vydrží déle a celkově spálí více kalorií. Dřením proti silnému větru člověk zvyšuje psychickou odolnost a trénuje i na nepříznivé podmínky. Nenahradí to ale trénink na vytrvalost, kde je lepší spíš lehčí a delší vzdálenosti.

        0 0
        • blackseal  

          Nechcem moc prudit na vecer, ale pomohol by si mi rozsifrovat tuto vetu? „Na lehčím zas člověk sám najede víc. Nejen že spálí stejně kalorií, ale vydrží déle a celkově spálí více kalorií“

          Aha, okrem toho ze su to dve vety, myslel si, ze hoci podava ten isty vykon, tym ze ho podava dlhsie, spali viac kalorii.

          0 0
          • novas752  

            No výrazně lehčí kolo jako uváděl 7 vs 13kg tě méně unaví do kopce, po rovině a z kopce jede silnička taky lépe, takže na stejný vynaložený energie ujedeš víc a navíc to díky psychickému působení „jede to jak píchlý prase“ nutí jezdit delší trasy, prodlužovat si je v průběhu a nebo do toho víc dupat než na mtb. Na silničce se mi špatně jezdí vytrvalost – někde nějaký pěkný místo nenápadně z kopečka a už to drtim 40 a tepy petí nahoru. Na mtb se dokážu „zklidnit“ daleko víc, i když jedu ve velkejch kopcích a i když to má 8 silnice vs 14,5kg trail/enduro full – ten do kopce a po rovině nejede díky plášťum skoro vůbec takže nemá smysl jet rychle.

            0 0
            • blackseal  

              Ved v pohode, ja som len reagoval na konkretne, nie uplne jasne dve vety. Mimochodom, je otazka, do akej miery je adaptacia pohybovych vzorcoch v roznych posedoch (MTB vs. cestak) vyznamna, a ma vplyv na konkretny vykon. Ak (hypoteticky) najazdim 90% objemov na mtb, moze to mat negativny vplyv na vykon na cestaku, oproti situacii, ked jazdim vsetko na bicykloch s velmi podobnou geometriou. Na druhej strane mtb jazdci znacnu cast objemov jazdia na cestaku…

              0 0
      • Rychlej turista  

        pokud dejme tomu vyjede MTB na Řevničák za 20 minut a stejný čas dosáhne i jezdec se silnicí, tak čas je shodný…, ale první jezdec musel vynaložit větší úsilí k tomu výkonu.....

        Teoreticky to tak může i nemusí být. Úsilí mohli vydávat oba úplně stejně. To by ovšem nutně znamenalo, že ten první má výkonnější motor. Pokud nejeli se stejným úsilím, tak ten silničář mohl žvýkal rohlík.


        Skoro si myslím, že pokud pojedou oba dva nadoraz a pak si dají závod proti sobě na stejných kolech , tak vyhraje jezdec co jezdil MTB ??

        Zřejmě to tak bude, ale pokud bude bajker trénovat na silničce, bude na tom ještě lépe.


        Pokud máš za celou svoji kariéru najeto teprve 10 000 km, tak není třeba zoufat. Cyklistika je velmi jednoduchý sport, je to v podstatě o najetých km a zkušenostech během nich nabytých, protože co nemáš najeto, to neokecáš. Začal jsi jezdit později, ale zase nejsi mentálně opotřebovaný a výkon ti bude pozvolna stoupat a slušnou výkonnost si pak múžeš držet klidně do padesátky. Ostatně právě kategorie 40 – 50 let je ukrutně našlapaná. Třeba já měl životní formu ve 42 letech a pak si solidní výkonnost udržoval ještě 4 roky, než jsem se defitivně rozhodl pouze lechtat pedály.

        0 0
    • milan.v  

      Škoda, že se tyto tréninkové pasáže ztratí v nesmyslném vlákně…

      0 0
      • BikeClubKovacek  

        Přesně......nes­kutečná porce alespoň pro mě zajímavých informací a souvislostí :))) Okopíruji si to a uložím do PC.....jiná šance není… :)))

        0 0
        • milan.v  

          Tak ty jsi asi velký frajer, co všechno zná, ale je tu spousty dalších lidí, kteří by si z toho něco vzít mohli…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.