zásady správného tréninku (terén)

108 nepřečtených
  • Kaco

    Zajímalo by mě jak správně trénovat na mtb v terénu.

    Obecně k tréninku vím, že by člověk měl trávit zhruba dvě třetiny času na silničce. Taky vím jak by měl trénink na silničce asi vypadat (tzn. jaké intervaly a jejich složení). Vím vlastně jak by měl trénovat správný silničář. Ale nevím jaká jsou specifika pro mtb. Jak jezdit tu zbylou třetinu v terénu?

    Jestli prostě jezdit jen tak, nebo se dají v terénu taky dělat intervaly apod..? Popřípadě na jaké typy intervalů se soustředit při ježdění na silničce? Tuším že trénink silničáře a mtb jezdce bude trochu odlišný.

    0 0
    • noviisek  

      Chyť se někoho, kdo je na tom líp než ty.

      0 0
    • nox159  

      jak vysoke mas ambice pro MTB ( asi nejake zavody co? s jakym umistenim nebo kam se chces dostat? )

      osobne na silnici trenuju a na biku jezdim… ono kdyz si vyberes teren ( ne polnacku) tak ti to udela intervaly samo… :)

      tohle je celkem dobre tema (samotneho by me zajimalo jak to maji ostatni…) a mohlo by byt i prinosne ale tady na bike foru vede spis flame 29 vs 26, sram vs. shimano a pak ruzne kraviny… :D

      0 0
      • McBlacky  

        u hobíků je i hafo těch co jezdí bedny a silnici ani nemají…

        takže to tak jednoznačný zdaleka není

        0 0
        • nox159  

          ja jsem nikde nepsal ze je to jednoznacne osobne znam hobika co na silnici nejezdi a zajizdel bedny…

          ja jezdim na silnici jen proto ze se mi nechce jezdit s bikem po asfaltu a po rovine. a jezdit kazdy den jen brutalni stojky v terenu neni uplne to prave…

          a kdybych tedka jezdil v tech sra*** na biku tak jsem odepsal pulku veci s tim jak se o kolo staram… mam obyc AL meridu na ultegre a beru ji i jako zimaka… kola uz jsou v haji… ale moc to neresim.. zatim to jezdi uplne v pohode… :)

          0 0
        • Kamikaze 591  

          Jsem hobík, mám silnici i horáka a bednu nejezdím :P

          0 0
        • Beeda  

          jo leda bedna v dolni polni, kdo pravidelne trenuje, ma silnici…jednotlivci se najdou, ale rozhodne ne hafo..

          0 0
          • JakeF  

            Jakej je rozdíl v tom, trénovat na silnici na bajku nebo na silnici na silnici?

            0 0
            • black.horse  

              Především finanční:-) udržovat k závodnímu bajku jednu občejnější tréninkovou silničku je levnější než mít jen mtb závoďáka a na něm odjet všechno. Nehledě na tréninky ve špatným počasí, když na jaře najíždíš ZDV, to se pak silniční zimák s blatníkama sakra hodí. A pak ještě na silnici se udržíš v grupě s ostatníma silničářema a nemusíš jen trénovat sám. Někdo nabušenej se udrží třeba i s bajkem, ale to u mě nehrozí:-)

              0 0
              • JakeF  

                S tou údržbou na tom něco bude, už takhle, když jezdím v sezóně skoro jenom na závoďáku, tak spotřeba plášťů a řetězů docela leze do peněz. Na jarní najíždění mám celopevňáka MTB, když je horší počasí.

                0 0
      • Kaco  

        ambice, těžko říct. Nejspíše nízké až žádné. Jezdím pravidelně teprve rok,je mi 23… takže na bednu už to asi nebude. Ale kolo mě baví a nejvíce mě baví to, když se můžu zlepšovat a trénovat efektivně. Takže i když zatím můj výkon nestojí za moc, tak po roce co aspoň trochu dodržuju tréninkové zásady jsem se o dost zlepšil…takže vidím že to má smysl a že to všechno funguje.

        No ale nechci se bavit konrétně o mně, zajímalo by mě to obecně, jak se trénuje správně. Co dělaj v terénu profíci..?

        0 0
        • black.horse  

          Píšeš že jsi začátečník, tak se neptej, co dělaj „profíci“… Ptej se, co mají dělat začátečníci, aby se zlepšili na vyšší úroveň. Trénink „profíka“ by Tě totiž nejspíš „přizabil“ a hlavně Ti lidi trénují tak, jak vyhovuje jim, to neznamená, že to musí vyhovovat Tobě. Jinak obecně, pokud víš jak trénovat na silnici, tak logicky na bajku bys měl dělat něco jiného, aby to nebyla dvojí činnost. Tedy trénovat techniku jízdy, prudké výjezdy a sjezdy, rovinky v kořenech atd. trénovat sílu v prudkých změnách terénu. PRostě trénuj to, co na silnici nepoladíš a nebo poladíš hůř, dělej to tak, aby se Ti to doplňovalo a překrývalo jen částečně. Zároveň na bajku můžeš zařadit i aktivní regeneraci při kochacích výletech, občas se člověku hodí mít odpočinek a zpestření v jednotvárném tréninku, psychická pohoda pak udělá taky dost:-)

          0 0
          • Kaco  

            Z toho co zatím vím tak rozdíl mezi začátečníkem a profíkem je v objemu a ne tak ve skladbě. Mě zajímá ta skladba.

            0 0
            • nox159  

              nevi co si predstavujes pod skladbou… ja sednu na bika a jedu – kdyz je to lehci teren tak jedu ZDV kdyz se jede do kopce po relativne slusne ceste tak se snazim ZDV ale leze to nad AP kdyz je to teren a do kopce tak vetsinou litam nekde kolem ANP protoze na nizsi tepy to jet nejde… z kopce mam tepy lehce nad AP.

              na biku vyhledavam adrenalin a to co na silnici neni takze jezdim hlavne do terenu… z bikoveho vyjizdky jsem vzdycky vic dodelany nez ze silnicniho treninku… ale o tom to je :)

              dneska mam treba:

              44km 3:09min avg tepy 157 (coz je lehce pod AP prahem ) max 199

              v zdv 1:39min mezi prahy 56 min a nad ANP 34min

              (budu tam mit asi hoodne vysoke převýšeni ale to mi komp nemeři…)

              celkove vim ze jsem to mel jet klidneji ale diky vybrane trase to jet klidneji nešlo… proste stojky jak blazen ale dal jsem zas jeden vyjezd co jsem nikdy pred tim nedal takze dobry pocit… :)

              0 0
            • black.horse  

              Rozdíl mezi začátečníkem a pokročilým (slovo profesionál je zavádějící, řada nadupaných jezdců nejsou profíci, protože mají jako zaměstnání něco jiného) je určitě v objemu, to jak vytrvalostních prvků, tak silových. A rozdíl ve skladbě může být jak v kombinacích, tak i v tom, že něco je a něco v tréninku není vůbec. Přesné rady co máš dělat nečekej, je to kravina radit konkrétní věci na dálku někomu o kom nic nevíš. Ale řekl bych, že začátečník může v klidu vynechat různé speciálnější tréninky typu silové spurty, bohatě si vystačí se ZDV a až pokročí tak tempové intervaly na prahové hranici. Může nahodit pár silnějších intervalů, ale spíš na spestření. Pokročilý jezdec si může dovolit více intenzit, zvláště pokud už má trošku cit na vlastní tělo, aby se zbytečně nepřetáhnul a nepokazil to. Stejně tak pro začátečníka bude i třeba takový dvoufázový trénink záhul a pravděpodobně pro něj bude procházka nebo úplné volno ze začátku lepší odpočinek než kompenzační vyjížďka. A co asi bude největší rozdíl, pokročilý jezdec ví co umí líp a kde má slabiny a právě ty slabiny se měl snažit odstranit a tím pádem bude jeho přístup individuální. Stejně jako to, že má zkušenost a mnohdy ví, jaká skladba tréninku u něj funguje nejlíp.

              0 0
              • Kaco  

                he dík že jses rozepsal, pomalu se dostáváme k jádru věci… většinu z toho co píšeš vím, pár detailů je pro mě nových, díkec… Ale vlastně píšeš o tom jak má trénink vypadat na silnici. I když teď si ještě jednou čtu tvůj předchozí příspěvek a tam se zmiňuješ celkem jasně – v terénu techniku jízdy..

                Kvůli tomuhle jsem zakládal vlákno. Je mi jasný že v terénu mám trénovat hlavně techniku:) ale asi máš pravdu že trénink v terénu už bude hodně individuální věc a obecné doporučení k němu nebude. Aspoň zatím si nepřipadám o nic moudřejší a to už se vlákno celkem rozrostlo.

                Hledal jsem doporučení spíše ohledně tepů, jeslti to jezdit na krev nebo se snažit držet nízko. Když nad tím uvažuju, bude to asi záležet na to v které části přípravy se člověk nachází. Jestli najíždí teprv ZDV tak asi snažit se držet nízko, jeslti už je v tréninku ve vyšších intenzitách tak asi i na krev (samozřejmě ne celou vyjížďku). A zařazení do tréninkového plánu bude asi individuální. Bude to chtít trochu poexperimentovat… No hezky jsem si odpověděl, což:)

                0 0
                • black.horse  

                  Základ cyklistiky je v točivém pohybu nohama:-) a to natrénuješ na biku i na silničce, ale na silničce obvykle výhodněji. Pak Ti tedy pokud nechceš něco dělat schválně na obou kolech pro bike zbývá ten zbytek, tedy technické dovednosti a specifické zatížení. Prudké kopce a různé nástupy. Stejně jako adaptace na jiné podmínky a „drncání“ a chování v terénu.

                  Nic konkrétního se na dálku radit nedá, pokud chceš radu, tak s klidným svědomím mohu doporučit na silnici dřinu (ZDV, tempo, intervaly) a na bike „odměny“ jako technika, výlety a občas silové krátké švihy a prudké kopce, bude to k silnici příjemné zpestření:-)

                  Krásně sis odpověděl, že na bajku se budeš chovat dle toho v jaké fázi tréninku jsi a taky dle toho, co si od toho konkrétního slibuješ. Můžeš vyrazit na výlet aby sis psychicky odpočinul od monotónních stovek kilometrů na silnici v ZDV nebo si jít vyspurtovat silové pár kopečků. Ale to se musíš rozhodnout TY sám dle svého plánovaného tréninku, to Ti tady nikdo radit nemůže (hehe, leda až na NOXe :-D )

                  0 0
                  • nox159  

                    to Ti tady nikdo radit nemůže (hehe, leda až na NOXe :-D )

                    ja mu neradim ja jsem mu psal jak to mam treba ja… :)

                    0 0
                  • Kaco  

                    jo díkec, už si připadám moudřejší:)

                    0 0
    • lakaš  

      Jezdit co nejvíc a nevyhýbat se kopcům, spíš naopak. Co víc bys chtěl za zásady?

      0 0
      • nox159  

        dobra rada nad zlato :D takhle se da odpalit behem 4 dnu :D

        0 0
        • lakaš  

          Ale nedá, ledaže by to byl balík co nikdy na kole neseděl.

          0 0
          • nox159  

            no ja nevim, ty jsi odbornik… :)

            0 0
            • lakaš  

              Pro každého to není no, vyžaduje to základní rozum jakože když jsem na kole pořádně neseděl tak nepojedu hned přes krkonoše. ALe princip co nejvíc jezdit a kopcům se nevyhýbat je správný. Akorát to nebude hned 100km. :-P

              0 0
              • nox159  

                jak daleko do tohohle vidis a kolik toho natrenujes? ;-)

                0 0
                • lakaš  

                  Celkem dost. Nikdy jsem nebyl fanda nějakých spešl systémů tréninku. Všechno je to o ježdění.

                  0 0
                  • nox159  

                    kolik min ti chybi na bednu pokud teda na bedne nejsi pravidelne? :)

                    0 0
                  • Kaco  

                    jasně, to ti neberu, ale tohle vlákno jsem založil spíš proto ať se vyjádří fandové tréninkových systémů.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      K tomu, abys na kole otročil podle plánu, potřebuješ motivaci. A protože málokterý cyklista je zároveň i úderník uvědoměle plnící plán zejména v podobě dosažených výsledků, brzy motivace přejde a dotyčný proto tento způsob cyklistiky zabalí a přejde na ježdění, které ho opravdu baví.

                      0 0
                      • Kaco  

                        fakt jsem chtěl vést debatu o něčem jiném. Ne jeslti ano nebo ne, ale jak…ptž jsem tohle nikde nenašel a překvapuje mě, že ani tady na BF to není, pokud se nepletu.

                        Ale vyjádřím se. Mě motivuje to že vidím jak rychle se zlepšuju. Ta věda okolo mě baví, baví mě to studovat… Neříkám že mám tréninkový plán který dodržuji, jsem spíše v počátcích a postupně se dostávám k větším podrobnostem. Pochybuju že se někdy dostanu k tomu, žee bych měl rozpis na každý den a dodržoval ho, na to prostě přes rok nemám čas. Ale v rámci možností se snažím trénovat. Baví mě jezdit na bajku, stejně tak mě baví jezdit dlouhé vyjížďky na silnici, bavi me trenovat intervaly na silnice, bavi me studovat si ke vsemu tu teorii. Libi se mi ta rozmanistost, delat jen jednu vec by me casem omrzelo.

                        0 0
                        • Mikikuba  

                          neexistuje v rámci možnosti:)bud mas plan na kazdy den nebo jen jezdi jak pise rychlej turista.znam na vlastni kuzi:)

                          0 0
                        • Rychlej turista  

                          Dneska je hnusně, tak tady máš něco do začátku pro počtení. Jinak si dej rozšířeného vyhledávání třeba „laktát“, to je taková klasika. Taky můžeš prostudovat Vojtěchovského.

                          Je toho tady v historii opravdu hodně, ale kdyby ti to bylo pořád málo a opravdu bys nevěděl, co s časem, můžeš se začíst do deníků mnohých bikerů, klidně i mého, který jsem si vedl 4 roky, den po dni. Ten můj je ale jen takové povídání, jak jsem chaoticky jezdil, žádný ukrutně naplánovaný a smysluplně efektivní trénink. Či jak se to dneska říká.

                          0 0
                          • Kaco  

                            mě zajímá fakt konkrétně ten trénink v terénu, jak dlouho, jaké tepovky, jaká kadence atd… vím že do terénu se tohle hůře určuje, ale přeci nějaké zásasy existovat musí.

                            k ostatní tématice mám materiálů dost, díky…

                            0 0
                            • blaf  

                              v terenu se trenuje technika, zbytek trenujes na silnici

                              0 0
                      • nox159  

                        brzy motivace přejde a dotyčný proto tento způsob cyklistiky zabalí – bohuzel mas pravdu presvědčuju se o tom tedka na vlastni kuži… :(

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Motivace by měla být bedna na závodech, ne?

                          0 0
                          • nox159  

                            furt propastne dlouhe 3 min chybi :D

                            a zavod me bavi jenom kdyz jede kamos co je na tom temer stejne jak ja, to je motivace jako prase se predhanime hecujem… to je super, ale kdyz nejede tak to me ten zavod nebavi, nejedu naplno kochym se a smeju :D

                            0 0
                            • jirka802  

                              a co si jel např. za závody ?

                              0 0
                              • nox159  

                                z tech znamejsich treba na petysi mi chybely cca 4 min myslim… (hledat to ale nebudu…)

                                na mensich je to min na vetsich to byva vic :D

                                0 0
                            • HROOLI  

                              Ty jsi vybíravý :D

                              0 0
              • Kaco  

                he zrovna jsem přijel z Krkonoš :D btw je to tam napytel, pár stezek pro cyklisty a mimo ně se nesmí, a stezky vhodné špíše pro cross… :/

                0 0
      • HROOLI  

        Tak se akorát odrovnáš nebo ne ? :D Chce to jezdit všechno, rovinky, vlnitý terén,kopce..Tré­novat rychlost,sílu,..

        0 0
    • Quik  

      Jestli disponuješ silničkou, tak odjezdi všechny ty intervaly atp. na ní. Na bajka bych chodil pouze se záměrem zlepšovat techniku…

      0 0
    • Cryzyy  

      Pokud Ti pri zavode v technice nikdo neujizdi, tak na biku nemusis trenovat vubec.

      0 0
    • dobytek  

      14 dní před závodem najet co nejvíc km ve středně kopcovitém terénu (8–9 závodů do roka), po-út rychlá padesátka v terénu, pátek lehké rozjetí, sobota závod 50 km. Nic delšího než 70 km jsem v závodě nejel. Zkoušel jsem teď trénovat na dlouhého Drásala a jezdil jsem co nejvíce km jednorázově (100–140), ale poslední trenál v úterý před závodem (100 km v terénu) jsem měl jet radši volněji, protože jsem to pak v sobotu ještě cítil (trénuju dvakrát týdně). Snažím se v tréninku střídat intenzivnější terénní šedesátky s volnějšími stovkami, ale spíš je to takový chaoz podle toho, jak vyjde čas. Snažím se jezdit spíš lehčí převody.

      0 0
      • Kaco  

        zajímavé, jen by mě zajímalo, jeslti ti to někdo poradil, nebo jsis tenhle systém zavedl sám?

        0 0
      • nox159  

        trénuju dvakrát týdně – kdyz vyjedes na kolo 2× do tydny tak bych to jako trenink nenazyval je to proste vyjizdka…

        ono celkove 2× tydne je děsně malo at už jedeš cokoliv a jet po + ut a pak az do sobotniho zavodu jen v patek rozjeti mi taky neprojde uplne idelni…

        a pokud to co sis dal v utery citit i v sobotu tak to neni trenink to musis jet desnou kudlu… a to ti teda podle me moc neda… :)

        0 0
        • dobytek  

          to po-út jsem myslel v pondělí nebo v úterý podle toho jak vyjde čas nebo počasí, se dvěma malýma děckama doma jsem rád, že se utrhnu 2× týdne, možná se to časem zlepší

          0 0
    • kyjosek  

      vědu v tom nehledám, jezdím pravidelně xc závody a trénuju podle chutí, jak to cítím. Někdy si dám terén kopce a další den třeba rovinku na silnici. pokud nemáš ambice jezdit o bednu, tak to fakt neřeš

      0 0
      • Kaco  

        jasny, nechtel jsem vest debatu o tom jeslti to resit nebo ne…Me to zajima a chtel jsem spis vedet, kdyz uz to resis, tak jak to je…

        0 0
    • Beeda  

      jak by mel trenovat spravny silnicar;-)?

      0 0
      • hribik A1  

        4 mesiace v roku sypanie soli, 5× týždenne hádzanie asfaltu lopatou, 3× týždenne parný valec, 1× za dva týždne kreslenie rovnej bielej čiary (nutné zatriezva)

        0 0
        • funkatron  

          plus na jesen po nociach trening vyrazu „prekvapenia“, ked prvy krat nasnezi :))

          0 0
          • hribik A1  

            hej, prvé dva týždne v období sypania soli treba zároveň trénovať zaskočený výraz

            0 0
    • hanness  

      Jezdim jen teren a se** na bednu i zavody..

      0 0
    • eredin  

      Ja delam to, ze kdyz na vyjizdce v terenu neco neprojedu, spadnu, nebo vymeknu a zastavim, tak se kus vratim a zkusim to projet znova i víckrát dokud to nedam. Ted treba trasu kde sem loni trikrat slejzal projedu bez odslapnuti. Vyhoda zacatecnika je ze se zlepsujes hrozne rychle :)

      0 0
      • funkatron  

        aj ked niekde spadnes 6× za sebou, tak sa este vratis? :))

        0 0
        • eredin  

          priznavam ze nejvic sem zkousel 5× nez sem se na to vysral, nejhorsi, ze to nevypadalo tak tezky :) Obecne zalezi na tom jak nadejny sou ty pokusy :)

          0 0
        • black.horse  

          Jasný, když jsem ještě jezdil disciplíny směrem z kopce dolů, pamatuju jak v začátcích mi nešla projet jedna hodně prudká, utažená zatáčka po takový skalce, vysekal jsem se tam tak desetkrát než jsem to prvně dal, ale pocit, že jsem překonal sebe a naučil se to za to stál:-) stejně tak na XC, mám jeden sjezdík, kterej dávám tak 1–2pokusy z deseti, sice tam čast nejezdím, ale když už tam jedu, tak to zkouším x-krát za sebou, než to dám:-)

          0 0
    • HROOLI  

      Mě by spíš zajímalo, jestli mají profíci den volna během týdne nebo v rámci regenerace na to kolo i tak sednou.?

      0 0
    • vsn  

      my to máme takhle (bike):

      po -S vyťapání (po závodech/tréningu)

      út -S těžkej tréning (bud kopce na šrot nebo rychle roviny) – dycky si nadávám celej tréning že jsem jel

      st – BIKE

      čt – silnice normální tréning

      pá – volnější tréning

      SO – závody – dlouhý trening

      NE – to samý jako SO

      ;)

      0 0
      • JakeF  

        Evidentně to nebude zrovna ideální způsob…

        0 0
        • vsn  

          dodržovat to tak by to bylo o něčem jiným :)

          0 0
          • JakeF  

            Spíš jsem myslel kvůli tomu, že se ptal, jak trénovat v terénu ;-).

            0 0
            • vsn  

              ajo :)

              tak tam trénovat tak aby si nic neudělal :D

              0 0
      • Vejr  

        Ahoj, a jak řešíte trénink když prší?

        0 0
        • Mikikuba  

          Trénuje se i v dešti nebo existuje zařízení zvané trenažér:)

          0 0
        • eredin  

          V dešti se mudruje na BF

          0 0
        • black.horse  

          Tak jezdím na silničním zimáku s blatníky, jdu běhat a nebo posilka. Hmmmm, a nebo sedím doma a hraju Crossfire po síti:-D

          0 0
        • Rychlej turista  

          V dešti se přidává hodina navíc. Motivací je vědomí, že soupeři v takovém počasí leží a je třeba toho využít :-)

          0 0
          • Shadow.1  

            :-) to je dobré…

            0 0
          • mpdu  

            Výborně chlapče! To mě pobavilo :-))))))

            0 0
          • Mikikuba  

            jo přesně! :D

            0 0
          • HROOLI  

            Ze začátku jsem v dešti normálně trénoval, ale bylo mi řečeno, že je to pěkná blbost,což je fakt, protože jsem z toho většinou chytl rýmu :) , tak jezdím na válcích. Pak třeba ještě vyjedu.

            0 0
        • nox159  

          jsme dele v praci kde davam do kupy kolo, pak jedu na valcich a zbytek dne prosedim u BF :)

          0 0
        • Kaco  

          snažím se občas vyjet, je dobré si na takové podmínky zvykat. Když se správně oblečeš tak se člověk hezky otužuje, prostě si zvyká na ten humus. Dneska jsem dal na silnici 80 v poměrně hustém dešti. Byl jsem pormoklý ale nebyla zima, takže vše ok.

          0 0
          • Rychlej turista  

            V dešti to chce ochránit kolena, ostatní je v pohodě.

            0 0
            • Mikikuba  

              přesně chránit klouby jinak jde vše viz DOS loni :)

              0 0
              • nox159  

                co pouzivate na ty kolena, kdyz dam klasicke navleky ( klidne i dvoje tak to po nejake dobe celkem studi, kdyz nahodim neprofuk tak se spotim a pak to zase studi…

                diky

                rady pro teplotu cca 14–18°C pokud je vetsi zima a prsi tak moc nejezdim…

                a neberu ze jedu na pul dne, beru trenink cca 2–3h max

                otazka směrovana nejen na tebe…

                0 0
                • Ricci  

                  Na 12–18C pouzivam Roubaix 3/4-ky od Kalasa

                  0 0
                • Mikikuba  

                  pokud fakt kosa a na dýl tak nalepím capsicinové nápastě a na to návleky s membránou na kloub + třeba přesto fakt v zimě zimní kalhoty.tak jsem jela těch 48h v 10 v dešti na DOSu.na trénink 3h by měla stačit ta membrána.je mokrá ale nepropustí vítr to je výhoda membrány že funguje i mokrá oproti normalnímu návleku.jinak při závodě se snáší tyto podmínky lépe, protože je tělo „připraveno k boji“ po hormonální stránce.po tréninku je človek nemocnej snáze.ale o zvyku odolnosti a tak:).to oblečení mám i na webu u mě.

                  0 0
            • Kaco  

              jo přesně… s kolenama mám problémy a tohle nemám moc vychytané, měl jsem akorát promokavé návleky. Řešil jsem to hhlavně vyšší kadencí, udělal pár kadenčních intervalů…hlavně ať se hýbou a překvapuje mě že jsem to přežil bez následků, kolena nebolely. no teď jsem se níže dočetl od Mikikuby že se dělaj membránové návleky, to bude asi správná cesta.

              0 0
              • nox159  

                pri kadencnim intervalu jezdis jakou kadenci?

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  ta ta ta ta ta a někdy ještě větší…

                  0 0
                  • nox159  

                    tohle nepochopim, nevis kolik by to mohlo byt? min 200+

                    0 0
                  • Mikikuba  

                    peknyyyy:) ja je mám od atexu samozrejme maji je i v prazske prodejne.jinak pozor musi byt tvarovane protoze jinak by udelaly vic skody nez uzitku.duvod jasny nepruzi ta membrana

                    0 0
                    • Kaco  

                      j díkec, přesně o něčem takovém jsem snil, zrovna jsem to chtěl začít řešit jeslti takové návleky existujou :)

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    uz se vidim, chvilka zavahani a jsem katapultovan ke stropu:)

                    0 0
                • Kaco  

                  110 a více… většinou se držím kolem 115, snažím se nejít pod 110, občas se dostanu na 125… záleží jaký je zrovna terén, jezdím to po rovině popřípadě z mírného kopce

                  0 0
              • Rychlej turista  

                Dají se použít i dvoje návleky a mezi ně strčit třeba igelit. Chce to hlavně odizolovat ten fuk na ně, pak můžou být v relativním tepe i když budou v mokru.

                0 0
      • Blade  

        Co si mám představit pod pojmem „silnice normální tréning“?

        0 0
        • vsn  

          takovej že se nejede na šrot… :) a těžkej je takovej že učíš tělo si zvykat jet nad 90% delší dobu.

          0 0
    • jerrry  

      http://www.amazon.com/…bxgy_b_img_b

      treba … :-)

      0 0
    • Tomkac  

      Potom co jsem asi 5 let jezdil dh/fr, tak me napadlo ze to zabalim a zkusim xc.. Uz me proste nebavilo sledovat to deni v ceske dh scene a decka s ksiltovkama MONTER :-D Prodal jsem fr kolo, koupil xc a jen tak se projizdel.. Po dvou mesicich jsem se prihlasil na prvni vidlacke xc zavody a parada… Atmosfera skvela, uplne jinaci nez dh… Samotny zavod me hodne bavil, samozrejme ze mi chrti ujizdeli do kopce, ani jsem nechapal jak muzou mit zarazene tak tezke prevody do takovych krpalu :-D Nastesti se to z kopce vetsinou skvele vyrovnavalo, dokonce me i vadilo to,ze me furt brzdili… Chlapik se kterym jsme se neustale predjizdeli, mi rikal, ze je uplne mrtvy z tech technickych veci a to ja si je pri tom uplne maximalne uzival… Tekze budu muset asi koupit silnicku nebo valce a rubat kazdy den x milion kilometru :-D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.