• 95kg

    Pardon ,že zas otravuju ale neměli jste někdo stejnej problém se zamykáním vidle ( mám Reba Team 08 poplock),teď nevím jak to napsat,ale asi takhle,když ji zamču normálně (pomalu),tak mi normálně pruží a je slyšet syčení vzduchu,ale když páčku zmáčknu rychle tak je to OK (ale jak kdy)někdy až na pátý pokus.A taky je to modrý kolečko na ovl.zamykání  je pořád trochu mastný.Tak nevím jestli je to nějaká prkotina ,nebo s tím mám jít radši do servisu?

    Díkec za rady

    0 0
    • kubad  

      malo oleje v systemu bych řek, je to tak na hraně že někdy zamkne a někdy už ne, nebo větší porucha, takže skus doplnit olej, nebo ji dej do servisu

      0 0
    • Dvain  

      Stejný problém u mě nastal, když jsem se snažil zamezit úniku oleje přes zamykání. Při opravě jsem nesundaval lanko poplocku z toho modrého hliníkového kolečka. Po vyčištění a složení nastal problém, že to zamykalo jen někdy. Problém byl v tom, že při rozebírání a následném sestavování se celý systém pootočil a nebylo úplně zamknuto.

      Stačí tedy vyšroubovat červíka, natáhnout lanko s utáhnout červíka. Nevím, jestli ses v tom vrtal, nebo máš možná jen povolenýho červíka, ale zkus to zkontrolovat. A nebo málo oleje, ale nezdá se mi, že při těch únicích kolem těsnění uniklo tolik oleje…

      0 0
      • Dvain  

        Ještě obrázek…

        0 0
      • 95kg  

        Přesně tak nějak oslintaný to mám taky.A ještě jedna věc,když to zavřu páčkou ,tak by to rukou ještě kousek šlo pootočit,ale páčka to dál nepustí.Rozdělávat se mi to moc nechce abych náhodou něco nepodělal.Kaž­dopádně díky za tip.

        0 0
        • Dvain  

          No to je právě ono! Jde to ještě kousek pootočit. Musíš napnout lanko.

          0 0
    • člen  

      Využiji starší vlákno. Možná hloupý zacatecnicky dotaz. Mám nové kolo s vidlici rock shox recon SA, zdvih 100 mm. Vím, ze vzduchová vidlice má trochu pruzit i po zamčení. Když zamknu vidlici tak sice ztvrdne, ale pokud jdu ze sedla (takže chvílemi odlehčim i sag) pruzi v rozsahu cca 30 mm. Je to v pořádku?

      0 0
      • Jáchym 1  

        Propumpuj ji.

        0 0
        • člen  

          Kolo je nové, ale nikoliv vyndané z krabice. Včera jsem na něm ujel 37 km, zadny extra terén, ale propumpovana tím myslím je. Mám z odpovedi rozumět, ze těch 25 až 30 mm je opravdu moc?

          0 0
      • novas752  

        Zamykání s typem pružení (vzduch nebo ocelová pružina) nesouvisí, o to se stará druhá noha vidlice.

        Že při jízdě ze sedla trochu pruží je v pořádku ale 3cm je docela dost, pokud máš zamykání z řídítek, vyzkoušej jestli zamykací páčka začne otáčet kolečkem na korunce hned jak na ni začneš tlačit (jestli tam neni vůle). A nebo vem 2,5mm inbus a otoč pomocí něho s ovládacim kolečkem ve směru zamknutí, pokud s nim otočíš víc než dokáže samotná zamykací páčka, vede to ke stejnému problému – je potřeba předělat upnutí lanka.

        0 0
        • člen  

          Korunka na vidlici se začne otáčet hned s posunem páčky, tady je to ok. Nicméně při zamknute páčce se korunka pootoci tak o odhadem 60 stupňů. Když na korunku nasadim imbus pootocim ještě dal ( celkové otočení znatelně přes 90 stupňů, hádám až někde ke 120‘, takže páčka využívá cca jen polovinu chodu otáčení korunky).

          Povolil jsem tedy lanko, zamkl pačku, imbusem pootocil korunku na max. a lanko zase zafixoval. Jenže:

          Vidlice v zamčené poloze možná ještě trochu ztuhla, ale pořad ji lze pumpnout o poctivých 20 mm

          Když ji odemknu, lanko s pačkou ji nedovolí se otočit do maximálně otevřené polohy, takže zůstává v polouzamčeném stavu a jeji zdvih je tím významně o omezen (v podstatě je ve stavu pootoceni, v němž byla jako zamknutá před manipulaci s lankem).

          Tak co s tím ?

          0 0
          • kubad  

            nastav lánko tak aby se korunka při zamčení dostala až těsně k dorazu, pokud to tak máš, pak kontrola množství oleje

            0 0
            • člen  

              Jak píšu výše, to jsem zkusil ale moc to nepomohlo se zamykanim a hlavně pak nelze vidlici plně odemknout ( což je horší stav než nedokonale zamknuta).

              Spíše mi přijde divný stav, kdy zamykání vidlice/ otáčení korunky je v rozsahu cca 120 stupňů a packa dokáže otáčet jen těch cca 60+ stupňů.

              0 0
              • kubad  

                předpokládám, že zamykací páčka je originál k vidlici?

                0 0
                • člen  

                  Měla by být, koupeno s celým kolem ( Kross level 8.0), vidle Roch shox Recon, páčka také s označením ROch Shox.

                  0 0
                  • 01carbon  

                    jen podotknu, že RS dělá (nebo určitě dříve dělal) MotionControl (to co je ve vidlici jako výkonný zamykací člen) tak i páčky s krokem lanka tuším 5mm a 9mm. Za ty čísla – velikost posunu lanka krk nedám, ale že jsem se před pár lety rozhodoval kterou variantu koupit si pamatuji.

                    0 0
                    • člen  

                      Ještě mne čeká garančni prohlídka u prodejce, tak to s nim proberu. Ale protože to k němu mám skoro 100 km, tak bych byl rad maximálně argumentačně vybaven a řešil vše hned “na prvy pokus”. Tedy diky za podnět.

                      Ještě se zeptám: pokud by nižší efektivita zamykání byla spojena s menším množstvím oleje (protože ani při plně (ručně) zamknute vidlici mi její tvrdost nepřijde dostatečná), je nějaké riziko kolo dal používat – potřebuji do GP ještě najet nějaké kilometry, aby si sedly i ostatní věci na kole.

                      0 0
                      • Vilém  

                        I v normalnim plne funkcnim stavu ta vidlice nezamyka natvrdo, tak jen abys nebyl prekvapen, ze ti to neprijde dostatecne.

                        0 0
                        • člen  

                          Neočekávám, ze po zamknuti se vidlice “ani nehne”, ale nikde jsem nezjistil “co je ještě v normě”. Když se na ni rázem ze shora opřu v plně zamknutem stavu, udělá klidně přes 20 mm. Je to ok?

                          0 0
      • Zd.Kell  

        Měl jsem ten samý problém. Vidlice mi zamkne cca v polovině kroku otočení korunky. Povol lanko,nastrč imbus shora do korunky,páčku na řídítkách dej do polohy zamčeno.Polož se na řídítka a najdi bod ve kterém ji vidle nejtužší a dotáhni lanko.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.