Zadní tlumič Specialized/Fox AFR Brain - domácí údržba

34 nepřečtených
  • Guza

    Je na tomto tlumiči možná nějaká domácí úržba. Myslím tím jen základí, výměna těsnění a promazání vzduchové části na tlumiči. Na straně pístu tam je připojená tlaková hadice k Brainu. Budu ji moci odmontovat, abych dostal z tlumiče vnější část?

    0 0
    • robo.s2  

      Hadici urcite neoddelavej. Olej je tam pod dost vysokym tlakem, nevim presne jak u tveho modelu, ale urcite vic jak 7bar. Tlak je tam udrzovan stlacenym dusikem, ktery se plni pres jehlovy ventil na vrchu brainu.

      Jam mam epica kde je brain pridelan primo na vzduchovem valci (model 2007) a tam se da lehce rozdelat alespon vzduchova cast a servis udelat doma.

      Na modelu AFR je brain pridelan na pistu (v tom miste kde ty mas hadici) a tam prave uplemu rozdelani vzduchove casti brain brani a musi se oddelat.

      Priznam se, ze ja lezu i do brainu, ale pokud nemas moznost jak znovu natlakovat tlumicovou cast tak se do toho urcite nepoustej.

      0 0
      • Guza  

        No já jen teoretizuji. Uvažuji o koupi kola stímto systémem. A přiznám se, že razím teorii: udělej si sám v servise to odfláknou… Takže to vypadá že mě případně servis nemine.

        0 0
        • esotery  

          Taky razím tenhle názor, ale na výměně těstnění a prachovek není moc co skazit:). Samozřejmě za předpokladu, že to neškrábnou při sundávání těsnění šroubovákem:D.

          0 0
      • Guza  

        Vidím, že máš s Brainem skušenosti. Pokud to není tajemství, co používáš na opětovné dotlakování tlumiče dusíkem? A ještě jedna otázka. Jaké médium reguluje Brain? Protéká tam olej nebo přímo dusík?

        0 0
        • robo.s2  

          Na opetovne dotlakovani pouzivam smes 79% dusik, 21% kyslik (obycejny vzduch). Udelal jsem si nastavec na pumpicku z tenke injekcni jehly. Taky je potreba duty imbusovy klic kterym je jehla prostrcena (ten mosazny bazmek vedle pumpicky na fotce). Ventil na brainu se po nafouknuti musi utahnovat uz v prubehu vytahovani jehly, jinak temer vsechno utece.

          Tlumici medium je olej, dusik je oddelen plovoucim pistem (na druhem obrazku ten cerny plasovy pistek s O-krouzkem)a slouzi pro udrzovani tlaku v systemu, nejspis proto aby v tlumici nedochazelo ke kavitaci. Cast s dusikem navic funguje jako expanzni nadoba. Pri stlaceni tlumice je cast oleje vytlacena pistnici z valce, pretece do brainu a stlaci plovouci pistek oddelujici dusik a olej. Prave tento prutok je brainem regulovan. Pokud je brain uzamcen tak olej nemuze pretect z hlavniho valce tlumice do brainu. nemuze dojit ani ke stalceni tlumice.

          0 0
          • Guza  

            Mám štěstí. Tebe jsem přesně hledal. Člověka, který s tím má praktické zkušenosti. Díky za informace! Dalšíma otázkama tě zatěžovat nebudu. Spešla budu kupovat až v průběhu tohoto roku a pak nějakou dobu tlumič pojede na běžnou vnější údržbu. Jen bych na tebe nechtěl stratit kontakt, kdybych se později do Brainu pustil. Mohl by jses mi ozvat na můj email. Dík.

            0 0
            • Guza  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
          • žatec  

            taky bych rád poprosil o mejl. jestli je to možné. samozřejmě ve vší počestnosti :) jen na nějaké info . dík

            0 0
            • žatec  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
          • prochyz  

            Pořídil jsem si teď také spešlíka s brainem a potřeboval bych pomoci,mysliš že bych an tebe mohl dostat meila?díky

            0 0
          • husak32  

            Jaký tlak do brainu foukáš ?

            0 0
      • ptrs  

        pokud by jsi měl zájem tak na tohodle braina mám servisní manuál, postup bude nejspíš stejný i na verzi s hadičkou.

        0 0
    • esotery  

      Já bych na svůj tlumič(kor s brainem) ani vidli on Lišáka ani nesáh. Sice se servis prodraží, ale to je daň, kterou by si každý měl rozmyslet předtím, než si ho koupí.

      0 0
      • Guza  

        Jasně. Přímo do Brainu bych se taky asi nepouštěl. Ale rozebrat vzduchovou část tlumiče promazat a vyměnit těsnění není u tlumiče bez Brainu problém. Tady tomu vadí vidlička na přepákování a výstup na tlakovou hadičku k Brainu. Je škoda to kvůli tomu posílat do servisu.

        0 0
        • esotery  

          No jo, ale neztratíš záruku už tím, že si sám vyměníš prachovky ve vidli? Které by se údajně měly měnit co čtvrt roku, samozřejmě záleží, jak moc jezdíš.

          I když, abych se přiznal, nebýt té betelně vypadající hadičky čouhající z tlumiče a vedoucí do brainu, tak bych se na ten tlumič taky mrknul:).

          0 0
          • Guza  

            Přesně tak. Tlumič rozebrat nebude problém. Jen tomu abych tělo tlumiče převlékl ven z pístu brání to přepákování a hadice k Brainu. Upozorňuji že tu jen teoretizuji a vše co vím je jen z fotek z netu. A tam nikde není přesně vidět jak to mají technicky pořešené.RB taky používá tlumič bez oka přímo připojený na rám. Takže vymontovat přepákování z tlumiče by mělo taky jít, bude patrně na závit. Takže bránit rozebrání bude vývod tlakové hadice.

            0 0
            • robo.s2  

              Ten cep mezi pistem a prepakovanim by nemel byt problem, to bude jen sroub – matice. Ale pres tu hadici se nedostanes. Jak uz jsem rikal, olej tam je pod vysokym tlakem.

              0 0
            • marapara  

              RB používá standartní tlumič s očkem. Do oka tlumiče se dá redukce a ta se našroubuje do matice zadní stavby.

              0 0
    • marpp  

      *****, vy ste národ kutilov, nedivil by som sa keby si niekto zoperoval doma apendix :-) Netušíte, kolko zhruba vyjde servis braina ? Nie že by sa mi kazil (model 2010), ale dobré vedieť..

      0 0
      • robo.s2  

        Servis jen tlumicove casti me stal 1200kc v bikelive. Bohuzel po servisu byl brain porad zamcenej a neotviral. Po nasledne reklamaci a dalsi oprave zase zustaval porad otevrenej. V oleji jim zustal nejakej bordel kterej zpusoboval zadrhavani zavazicka. Tlumic byl posledni vec na kole, kterou jsem daval do servisu. Po tehle zkusenosti si ho servisuju taky sam.

        0 0
        • Guza  

          Přesně jak píše robo.s. Tady nejde o peníze. Tu dvojku nebo trojku ročně za opravu není problém dát. Ale je problém se servismany, kteří si s tím pohrajou a neodfláknou to. Já mám bohužel stejné skušenosti. A to ve všech odvětvích (třeba autoopravny, zedníci atd.). Bohužel tady si nikdo jméno firmy nebuduje (možná vyjímky, ale ján na ně ještě nenatrefil)vezmou prachy a to jim stačí. A za druhé mě to baví si to sám opravit rozebrat to vyčistit zjistit jak to funguje. Když se podíváš na řezy toho Brainu i tlumiče tak na tom nic není, nejsou to švýcarské hodinky. Myslím, že každý kdo je trochu zručný by to zvládl. Chce to jen získat pár informací nejlépe od někoho kdo to už měl rozebrané a nebude problém si servis udělat.

          0 0
    • Bystrous  

      Tak problémy dostihly i mě. Tlumič začal jakoby „klapat“ při roztahování. Když zatlačím na sedlo tak hned při povolení je cítit jasnej skok v rukou. Když na sedlo krátce opakovaně tlačím, jakoby vibruju, tak je to i slyšet. Tlumič už kvůli tomu byl na reklamaci, ale teď týden po a noc před závodem jsem to zjistil zase. Nemůžu stopro říct jestli to ej z tlumiče nebo nějakýho čepu, ty sou ale všechny utažený a vakl jsem žádnej nenašel.Je to takovej zvuk, jako když někde něco naráží na co nemá. Nejhorší to je při full slow reboundu, to pak mlátí jak ****. Takže to asi v ponděli pude znova do servisu. Jak mě to ser..

      0 0
    • RUMcajs  

      Sundaval jste nekdo modre stelovaci kolecko na Brainu?

      Mam podezdreni ze je pod nim bahno a tak s nim nemuzu otocit.

      (novy Stumpjumper 2012, najeto 120km).

      Zkousel jsem nekolik sad kvalitnich metrickych imbusu,

      sadu imperialnich a zadny z nich nepasoval.

      Zajima me proto jestli to vubec sundat jde, popr. jake „naradi“ jste na to pouzili.

      0 0
      • pepek  

        Zkoušel jsi s ním zatočit při zatížené zadní stavbě?

        0 0
      • king-bike  

        co reklamace

        0 0
      • vitki  

        nazdar, ked som skusal epic, tak mi servisak nastavil brain uplne nadoraz na najtvrdsie nastavenie. Ked som to chcel zmenit, tak mi to neslo, kolecko sa nedalo otocit. Vratil som bike s tym, ze to nefunguje. Servisak ho potom „hrubou“ silou otocil. Hovoril, ze sa to stava obcas, ked si brain nastavis uplne do krajnej polohy.

        0 0
        • king-bike  

          take se mi to stalo.. Epic mod.11

          0 0
          • MaNo  

            Můžu se zeptat jaký skutečný zdvih je u FSR XC COMP 2010 na té vidlici TORA a jaký je skutečný zdvih X FUSION. Ve specifikaci je na zadku 120 mm a v předu taky 120 mm.Díky

            0 0
    • xhold  

      Ahoj,

      moc prosím o radu, či Vaši zkušenost…

      Koupil jsem si SP Epica Comp 2015. Hned od začátku mi v brainu, nebo tlumiči „lupne/cvakne“ při nárazu překážky, nebo jen přejetí větší nerovnosti. Tlumič funguje jak má-otevře se, ale ten zvuk mě dost štve… Na to, že se jedná o chloubu SP a vyzdvihují ho až do nebes, čekal bych, že projev tlumení bude bez jakýchkoli zvuků. U starších modelů se to prý stávalo, ale myslel jsem že 2015 je už v pohodě. Máte s tím prosím zkušenost? Jsou tyto zvuky běžné? Navíc je to cítit i v sedlu, a celém rámu. Moc díky za případnou reakci.

      D.

      0 0
    • Doktor22  

      Dá se tento tlumič nahradit nějakým jiným?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.