Zadní pastorek pro festku/fixku

62 nepřečtených
  • stylo

    Ahoj!

    Tak měsíc již jezdím na mé nové fixce. Poslední dobou mne ale trápí problém bolavého pravého kotníku a levého kolene. Příčina bolesti je brždění. Respektive moc těžký převod, čili to mé klouby prostě nezvládají. Kolo se těžce dostává do smyku a když takto brzdím celý den, na kotník se pak nemohu ani postavit.

    Proto bych jako řešení viděl ve větším zadním pastrku. Zadní kolo se pak bude lehčeji dostat do smyku a tutíž bude menší zátěž na klouby. Můj převod mám teď 46/16. Chtěl bych vyzkoušet co nejvíce pastorků, abych zjistil, co mi nejvíce vyhovuje. Brzdí mne ovšem cena, kterou jsem dal za můj surly pastorek a to 500kč. Ano je kvalitní, ale když bych chtěl vyzkoušet 5–6 pastorků, tak na to nemám bohužel peníze.

    nemáte tušení, jestli se někde dají sehnat i levnější?

    jdou na dráhovou nábu našroubovat torpédové pastorky?

    Chtěl bych ten levný pastorek prostě tak na den dva vždy vyzkoušet abych věděl, zda je to ono, prostě pastorek do 60korun třeba, aby mi to pak nebylo líto.

    nevíte o něčem?!

    Děkuji!

    0 0
    • JSt  

      http://www.nordicpoint.cz/

      do vyhledávání zadej „Pastorek torpéda šroubovací“. ale napred se hluboce nadechni, pac za to petikilo koupis dve kompletni sady pastorku a jeste ti zbude na bublifuk ;-)

      0 0
    • michals1  

      Surly pastorek má závit 1.375" x 24 tpi. Zbytečně bych na jednom náboji nemíchal s pastorky 1.370" x 24 tpi a koupil znovu 1.375" x 24 tpi.

      0 0
      • stylo  

        jak to myslíš? pokud přeci má ten surly pastorek větší závit tak tam úpřeci ten nový menší nenašroubuji ne?

        chci si jen vyzkoušet, který mi bude vyhovovat nejvíce, ten který mi pak bude vyhovovat si koupím nějaký kvalitnější, přeci jenom jistota je jistota a jelikož je to jediné, pomocí čeho to kolo brzdím tak to chci mít kvalitní. jde mi vážně jen o to, abych si to tam našrouboval, vyzkoušel a sundal, ale prostě nechci si objednat 5 pastorků někde z e-shopu, pak mi dorazej domů a já zjistím, že ani jeden tam nejde našroubovat, kvůli jinéhu závitu, nebo jeho průměru.

        takže tedy ten torpédový pastorek na to našroubiji bez problémů?

        0 0
        • michals1  

          Není v tom zase takový rozdíl, 1.370" x 24 tpi pastorek by našroubovat šel.

          Pokud se však jezdilo s pastorkem 1.375" x 24 tpi na náboji 1.370" x 24 tpi, zpět bych se k 1.370" x 24 tpi nevracel.

          Nebo pokud je náboj 1.375" x 24 tpi, rovnež bych tam 1.370" x 24 tpi pastorek nedával.

          0 0
          • stylo  

            Tak jo. A jde koupit nějaký levný torpédový 1.375 pastorek? Abych to prostě jen vyzkoušel třeba jen n pár hodin a pak si koupil nějakej pořádnej.

            Jsou ty pastorky, co sem postoval uživatel v prvním příspěvku ty správné a půkdou mi namonovat na můj náboj? (sturmey archer flip-flop)

            0 0
            • Patar  

              Ceny pastorků „VELOSTEEL“ se pohybují do 24,–Kč/ 1 ks. Na trhu je jich dostatek. Běžně 16– 24z.

              0 0
            • michals1  

              S koupí levného pastorku 1.375" x 24 tpi moc neporadím

              Jinak přečetl bych si tento dokument, pasáž… NOTE: Two reasons why cogs don’t always fit perfectly

              on hubs the first time:

              http://www.surlybikes.com/…LockRing.pdf

              Po první montáži Surly pastorku na English thread náboj(1.370" x 24 tpi) již není cesty zpět.

              0 0
              • stylo  

                jak mám tedy podle tebe řešit vzniklou situaci, když chci vyzkoušet jiné pastorky?

                0 0
                • Patar  

                  Pět pastorků 1,375×24 VELOSTEEL v celkové ceně do 120,– Kč snad neohrozí Tvou životní úroveň Další debaty na toto tema jsou již trapné. Při nákupu si vem k vyzkoušení užitý řetěz. .

                  0 0
                  • stylo  

                    http://pramoscyklosport.inshop.cz/volnobezky/…

                    ať dělám, co dělám, nikde nevidím, zda je to 1,375×24 nebo 1,370×24…

                    0 0
                    • Patar  

                      Rozdíl ve jmenovitých průměrech 0,127mm může být také v rámci výrobních tolerancí . Pokud má náboj průměr 1,370 bez mínusové tolerance a pastorek má jmenovitý průměr 1,375 bez využité plusové tolerance , pak je tento pastorek pro uvedený náboj použitelný za použití LOCTTITE 243 a dotažení řetězákem- bičem. . Mnohem důležitější je kvalitní zakontrování maticí s levým závitem.

                      Zaplétáme tato kola na nábojích SACHS- Maillard a tam je závit shodný s pastorky VELOSTEEL , ale je nutno použít nízkou podložku pod kontramatici. Bez této podložky dochází při intenzivním brzdění s pastorky nad 20z k destrukci těla náboje. Zkus přejít na stránky VELOSTEEL- Luočná nad Desnou.

                      0 0
                      • alinceb  

                        mas k dispozici vlastni zdroj Maillardu nebo to jsou zbytky z NSM? Co na to napletas a jaka je cena kompletu?:)

                        0 0
                        • Patar  

                          Se všemi čtyřmi Nakládaly jsem kamarád a naše činnost je někdy paralelní. V cyklistice se vzhledem k mému věku pohybuji déle , bylo mě letos 70 let a za 58 roků působení v oboru jsem vytvořil značné zásoby . Tyto ode mne soustavně odčerpávají sběratelé , mnohé mě byly také odcizeny, např. dráhové výplety Campagnollo a F.B. na ráf cích MAVIC OR7 , NISSY a FIR.

                          V posledním období jsem Maillardy zaplétal na skladových zásobách ráfků REMERX GRAND 4×7 , 4×8 a 4×9 , dále pak na ráfcích SCHLOSSER PRESTO, rovněž ve svazcích.

                          0 0
                          • alinceb  

                            O těch ukradených kolech už jsme si, myslím, psali. Schlosser Presto jsou ty vysoké ráfky podobné Rigidám DP18, Allegrům popř. Grandům? Dají se ještě sehnat? Popřípadě nemáš zkušenosti s „kytičkovým“ výpletem (twistované špice)?

                            0 0
                            • Patar  

                              Twist jsem nedělal nikdy, nemám s tím zkušenost a nikdy mě tento záplet neinspiroval ani k pokusu . Důvodem dle mých teorií je narušení povrchových vláken paprsku. Křížené výplety jsme raději zpevňovali svázáním a proletováním v místě křížení.

                              Ráfky PRESTO měly vnitřní šířku 19mm a výšku pouze 28mm, na rozdíl od dalších produktů Luďka SCHLOSSERA. Luděk výrobu ukončil cca před 12 léty a předal do Kuřimi Mojmírovi Lackovi , kde technologii nezvládli. Nyní i Lacko ukončil komplet celou vlastní produkci a vrátil se na Slovensko . Věnuje se písníčkaření i s cyklistickou tématikou. Zůčastnil jsem se křtu několika jeho CD a dle mne jsou písničky velmi zdařilé, některé ale dost nostalgické. Není se čemu divit, žil v tom celý život.

                              0 0
        • Patar  

          Rozdílnost není pouze v rozdílném závitě , ale také v šířce ozubení a v šířce závitové části . Některé pastorky jsou určeny pro řetězy 1/2"x1/8" , jiné pro 1/2"x3/32". U řady pevných nábojů je nutno vkládat tenkou podložku mezi pastorek a kontramatici, aby bylo zakontrování dostatečné a při brzdění nedošlo ke zpětnému pootočení pastorku na závitě. Takto také dochází k poškození závitu a někdy k kompletní destrukci těla náboje vlivem vrubu v přechodu na levý závit kontramatice.

          Tento problém zde byl již diskutován. Ten . kdo závodíval na dráhovce , ten ví , o čem je řeč – třeba JST

          0 0
          • alinceb  

            Ted si me trosku rozesmal…JSt zavodi a zavodil tak mozna se svym egem a nebo se snazi zlepsit si cas cestou do rachoty nebo na ;)

            0 0
            • Patar  

              to jsem léta působil jako trenér i rozhodčí.

              0 0
            • JSt  

              ja su rejsr od pohledu. to snad musi byt kazdymu jasny ;-)

              :-D

              0 0
              • alinceb  

                Na konci se mi nějak vytratilo slovíčko – mělo tam být „na pivo“…:)

                0 0
    • Deathwing  

      tak me napada neslo by tam narvat prehazku a nejaky sroubovaci 5–7kolecko chvili s tim jezdit bez razeni ozkouset kazdej prevod a pak si koupis ten co ti bude nejvic vyhovovat

      0 0
      • Vilém  

        s prehazkou a 5–7 koleckem s volnobehem si nevyzkousi, jak se mu bude brzdit a to je asi to, oc mu hlavne jde, pokud jsem to hodne pochopil.

        0 0
    • alinceb  

      Rozhodne nechci shazovat michalse a jeho prispevky, ale nekdy mi prijde, ze na vsechno jde strasne vedecky. Uplne klidne si kup pastorky velosteel a testuj. Dokonce si myslim, ze nakupem pastorku Surly si vyhodil penize oknem. Velosteel ti udelaji stejnou sluzbu za par penez. Mas pravdu, ze jde o zdravi, ale ze ky povolil pastorek samotny, o tom pochybuju. Spis je casto chyba v dotazeni pastorku na nabe nebo dotazeni sichrmatky (lockringu).

      Mozna by bylo dobre, kdybys nam nastinil, jaky jezdis teren (kopce x roviny), jak brzdis (typ skidu) a jake mas gumy. Tech faktoru, ktere ovlivnuji bolava kolena, je mnohem vic. Kolena imho boli vic z brzdeni protitahem nez ze skidovani…kaz­dopadne lehci prevod ti schvaluju – az vylezu z vany, tak se podivam, co vozim tady po LBC v kombinaci s 46z pilou…;)

      0 0
      • alinceb  

        tak uz jsem to zkoukl a momentalne jezdim 46/18 a v LBC jsou fakt solidni kopce. Ovsem je pravda, ze uz moc neskiduju, bo to odrovnava rychle gumu. Vetsinou brzdim popohazovanim zadniho kola v kombinaci z protitahem. Kolena mam celkem dobita (10 let fotbalu, ted futsal a volejbal + obe po operaci) a pri tomhle druhu brzdeni s nima zatim nemam vaznejsi problemy…

        0 0
      • stylo  

        teren…Praha…takže spíš roviny, občas kopce

        brzdim zatím pouze tím klasickým skidem s vahou na předním a nataženýma nohama vzad, jiný mi díky těžkému převodu nejde..

        a na nové gumy mi nezbyly peníze, takže jezdím stále na starých 20 let starých favoritkových :/

        ale stejně, občas když jezdím vážně celý den, tak je ten těžký převod otrava, furt to tahat a ani rozjet to občas pořádně nemůžu. navíc se s ním nedají dělat kraviny…

        někde se pořád snažím najít nějaké univerzální fixkové ratio, někde jsem četl, že to je snad 1:2, blbé je , že já mám 1:2,9, takže spíše převod na dlouhé rovné cesty…takže si myslím, že 22z bude ideální…

        0 0
        • alinceb  

          46/22 je nesmysl – na tom se umotáš. Nám se osvědčilo 42/16 (jezdil jsem v Brně), což je podobné jako současných 46/18 (Liberec). Pokud chceš lehčí, tak zkus 46/19, což je 2,42 s 19 skid patches – to by mohlo být v pohodě…;)

          Long skid (to co jezdíš) je sice efektní, ale není zrovna dvakrát pohotový v provozu a tudíž ani bezpečný. Nauč se shortskid (jsou potřeba powerstrapy, klipsny nebo SPD, aby sis pomohl tahem i druhou nohou – nadlehčení zadního kola a zastavení nohou + usmýknutí bokem) popř. přibržďování nadhazováním. Když budeš styly brždění střídat, ulehčíš nohám i plášťům…

          0 0
          • stylo  

            právě proto chci zkoušet různé pastorky, ale zatím se mi papírově nejlépe jeví těch 22…

            brzdící jiné brzzdící styly se bohužel nemůžu naučit díky tomu těžkému převodu, prostě mi to nejde, ani na mokrém mramoru…

            0 0
            • alinceb  

              46/22 je imho fakt nesmysl. Pokud mas to kolo na pohyb po meste a na freestylove blbnuti na parkovisti, tak je to nepouzitelny prevod. Ja sem po Praze jezdil 52/20 ( singl s torpedem ) a dalo se s tim vyjet fakt hodne (pres Malou Stranu na Hrad apod.). Skoncis na tech 46/17 nebo max. 46/18…;)

              0 0
              • stylo  

                tak uvidíme ;)

                třeba skončím na 46/24, hehe

                0 0
                • pstasek  

                  v Trutnově vozím 42/19, což odpovídá cca 46/21 na tvojí pile. Vylámu a sjedu tady všechny silniční kopce, co tu jsou. Plánuju trošku přitížit buď na 52/22 (tam si moc nepomůžu, bude to obdoba 42/18, což bylo taky lehký, ale mělo jen 3 skid patche) nebo 42/16, aby to taky trošku odsejpalo na rovinách.

                  0 0
      • JSt  

        jak jde kolo do smyku neni dany jen prevodem a gumou, ale hrozne moc dela ram. sportovni tuhej ram z lepsiho matrosu a kratkou zadni stavbou jde utrhnout nesrovnatelne snaz nez dlouhy mestsky kolo z blata s dlouhou zadni stavbou, ktera se prohne, misto aby slo hned kolo do slajfu.

        zkus pucit sterbu nekomu, kdo jezdi na obycejnym facku a jaky bude mit pocity :-)).

        0 0
        • alinceb  

          Štěrbu? Sem zvědavý, jak by ho trhal do smyku s aktuálním převodem 42/14, když ho teď už bolí kolena…:) Naposled jsem na něm seděl na bikepolu v Pardubicích – mám ho ustájeného u rodičů. V LBC mám jen Pažouta – další kolo by se mi už nevlezlo…:(

          0 0
        • stylo  

          mám fixu z normálního favoritovýho rámu..

          nejspíše nakonec zvolím 46/19

          22 jsem si nechal vymluvit a 19, protože má 19 skid patchů, což je oproti aktuálním osmi hooodně.

          0 0
          • alinceb  

            Ono těch skid patchů v reálu stejně 19 nebude, protože při skidu nemáš vždycky stejnou polohu kliky a budou se ti překrývat. Nicméně kolo se bude sjíždět mnohem rovnoměrněji…

            0 0
            • Toutou  

              A co je to tenhlencten skid patch?

              To je jakože kolik odlišných poloh kola se může odřít když budeš skidovat při každé otáčce klik na jednom místě?

              0 0
              • tonik666  

                V kolika různých polohách se může nacházet zadní kolo při jedné poloze klik, tj. kolika plochama brousíš zem když máš jednu polohu na brždění.

                0 0
    • Krpi  

      Dobrý den,

      chtěl bych Vás poprosit o radu. Momentálně stavím festku a řeším jaké použít dráty na výplet kola. Někdo doporučuje pochromovaný drát, někdo zas nerez. Co jste použil vy? Případně nemáte nějaké jiné informace co je vhodnější?

      Děkuji za odpověď!

      S pozdravem

      Krpi

      0 0
      • juli  

        Pochromovaný drát do výpletu neznám. Pozinkovaný leda a ten se používá na nejlevnějších kolech.

        Nerez pochopitelně, co jiného.

        0 0
        • Patar  

          Chromované dráty vyráběla německo- holandská firma BERG pod označením ČTYŘLISTEK a to ještě v roce 1996. Nyní se věnují výrobě dětských vozítek , především pro hřiště dopravní výchovy. Uvedené paprsky byly ve své době nedílnou součástí špičkové úrovně cyklistických komponent. Problém byl pouze s válcováním závitu při úpravě délky v servisních podmínkách.

          0 0
          • juli  

            Čtyřlístků mám ještě docela slušnou zásobu. Na všechny rozměry rozhodně brát pilník nebudu, ale dva jsem zkusil a rozhodně pochromované nejsou. Ale je možné, že nějaké chromovali.

            0 0
            • Patar  

              Ty Cr se poznaly při válcování závitu. Ale pokud si nechceš ničit válcovačku , tal to raději nezkoušej.

              0 0
              • juli  

                Nevím, jestli si rozumíme. Dotaz nahoře byl na POCHROMOVANÉ dráty, nikoliv na dráty z chromové oceli.

                Jinak jsem čtyřlískům závity válcoval, vzhledem k tomu, že zbyly dneska moc nepoužívané rozměry nad 300mm a nic zvláštního jsem na čelistech nezpozoroval.

                0 0
                • Patar  

                  Také rozlišuji dráty z Cr oceli a dráty pochromované. Pro válcovačku jsou pochromované dráty větším prohřeškem než dráty z chromové oceli. Odlupovaný Chrom při namazaných čelistech na čelistech ulpí stejně , jako u černěných drátů chromátováním, kdy je třeba každou chvilku válcovací hlavičku vyprát a znovu namazat. Pokud pouze občas válcuješ, tak bych to neřešil. Já takto zkracuji dráty pernamentně, jelikož např. na dětská kola bych od každého rozměru D.T. Swiss musel odebrat min. 5000 ks Takto alespoň zužitkuji téměř již nepoužívané délky , podobně jako ty.

                  0 0
                • Patar  

                  Také rozlišuji dráty z Cr oceli a dráty pochromované. Pro válcovačku jsou pochromované dráty větším prohřeškem než dráty z chromové oceli. Odlupovaný Chrom při namazaných čelistech na čelistech ulpí stejně , jako u černěných drátů chromátováním, kdy je třeba každou chvilku válcovací hlavičku vyprát a znovu namazat. Pokud pouze občas válcuješ, tak bych to neřešil. Já takto zkracuji dráty pernamentně, jelikož např. na dětská kola bych od každého rozměru D.T. Swiss musel odebrat min. 5000 ks Takto alespoň zužitkuji téměř již nepoužívané délky , podobně jako ty.

                  0 0
                  • juli  

                    To ti teda nezávidím. Já válcuju už jen občas a po pár drátech na doplnění nějakého rozbitého výpletu, když není zrovna rozměr po ruce. Asi mám jiné dodavatele drátů DT Swiss, Sapim, Alpina. Zpravidla po 100 kusech od typu a rozměru. Krátké rozměry beru Alpiny od Němců třeba po sadě na výplet.

                    0 0
      • alinceb  

        Pochromovaný drát? To sem snad ještě neviděl…:D

        Znám nerezové nebo pozinkované špice a z těch doporučím vždycky nerez. Pozink je jen povrchová úprava, která časem degraduje a po delším používání nebo skladování v nepříznivých podmínkách ti začnou dráty reznout…

        0 0
      • JSt  

        spis res zadni rafek nez spice…

        jinak viz kolegove vyse ;-)

        0 0
    • lukan  

      možná už tady podobný dotaz byl, ale přiznám se, nechce se mi pročítat všechny příspěvky a hledat odpověd na moji otázku:-) Mám na kole tenhle http://www.rockroad.cz/…ek-ruby-1–8/ pastorek a rád bych z toho udělal festku použitím tohoto http://www.rockroad.cz/…astorek-1–8/ a tohoto http://www.rockroad.cz/…a-na-festku/ Bude to fungovat? :-)

      0 0
      • alinceb  

        Záleží, jestli máš na kole dráhovej náboj s dvojím závitem (pro pastorek a pro lockring) a nebo silniční náboj pro šroubovací volnoběžku/ví­cekolo…

        • v prvním případě to fungovat bude
        • v druhém případě to fungovat nebude
        0 0
        • lukan  

          aha no tak to jsem v dupě…každopádně díky za reakci, mohl bys mi poslat nějaký odkaz na nějaký ten dráhový náboj?

          0 0
          • alinceb  

            Pro kolik drátů?

            V loji nejsi, dá se to vyřešit DIY punkovým způsobem, ale pokud hodláš jezdit brakeless a nebo víc skidovat, tak bych do toho nešel.

            Řešení je následující – koupíš pastorek a našroubuješ místo volnoběžky za použití Locktitu na závity. Pastorek pak zakontruješ „kontramatkou“, která se používala u starých středu na klínky a 4-hran (pouze u těch s kuličkami, ne kompaktních). Tu seženeš snadno ve šrotu na jakémkoliv starém favoritu s klínkovým středem…opět bych ji zalepil Locktitem. Problém je, že to možná i tak serveš a pokud ne, tak to v případě výměny asi nepovolíš…:)

            0 0
            • lukan  

              no rád bych to měl brakeless, takže spíš bych se poohlídnul po tom náboji pro 32 drátů…

              0 0
            • filip.morris  

              používám „punkový“ způsob (velosteel pastorek+favorit lockring). Na Fávo nábě mi to funguje už asi rok a to i bez zakapávání, ale na nábě Joytech se to věčně povoluje. Jaký Loctite použít? Stačí 234 jak psal Patar nebo je na tenhle punk potřeba nějaký vysokopevnostní? O povolování mi moc nejde. Punk komponenty skoro nic nestojí a s převodem jsem spokojený.

              0 0
              • filip.morris  

                Myslel jsem Loctite 243 (překlep).

                0 0
                • standoslav  

                  ------ když to tak čtu, je dnes fakt fajn doba, že se dají sehnat záv. pastorky po zubu. Já jezdil furtšlap v zimní přípravě v 80tých letech a to fakt připadaly tuším v úvahu 3 pastorky. Více se nedalo sehnat a to jsem dělal v servise; Co si pamatuju asi 13z, 17 a 22. Toť vše, no a vepředu to bylo ještě horší- 48z ocelová Fav. placka z Esky. O to to pak ale lépe jelo na žiletce.

                  0 0
                • filip.morris  

                  Sorry že s tím otravuju znovu, ale zatím mi nikdo neodpověděl. Nemáte prosím někdo zkušenosti, jaký použít Loctite na upevnění pastorku? Stačí Loctite 243 nebo radši něco silnějšího?

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.